Изолиране на вихрови клапи без демонтаж E46 320d 2003!

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 30.11.2010
Пол: Мъж

Изолиране на вихрови клапи без демонтаж E46 320d 2003!

Мнение от Maverick1208 » 05 Юли 2016, 10:59

Здравейте колеги, реших да се заема с изолирането на проблемните вихрови клапи, но БЕЗ ДЕМОНТАЖ!
Дали е възможно и как се случва това, дали е ефективно? Това са въпросите на които трябваше да си отговоря.
Решил съм да им спра действието, т.е да ги изолирам, като им затапя вакуумният маркуч от електромагнитния клапан който ги управлява.Самото маркуче се запушва с едно болтче плътно и така няма пропуск на вакуум от системата. При това положение клапите остават постоянно в отворено състояние, но НЕПОДВИЖНИ. Като те по-принцип са си в отворено състояние в 80% от работният им процес.Целта тук е да не се движат и да се удрят в корпуса на колектора, която според мен е една от основните причини за счупването им.Преди да се изолират според мен е добре да се провери състоянието им, аз моите ги проверих като ми демонтираха и отремонтираха дюзите и нямаше изкривени или хлабави, бяха в добро състояние.
Разлика в поведението на колата според мен няма да има, защото тези клапи в 80% от случаите са в отворено състояние в каквото се оставят да са си.
Въпроса тук е дали този начин е ефективен за това да се намали възможността за счупване на въпросните клапи БЕЗ ДЕМОНТАЖ И СЛАГАНЕ НА ТАПИ? Защото ако е ефективен този начин се спестяват много средства и труд за отстраняването им, а и може всеки сам да си ги изолира.
Другото което ме вълнува е дали след излолирането на вакуумният маркуч и спирането на действивто им ще запише грешка в компа на колата?

Който е по-запознат с тези вихрови клапи може да пише дали ще бъде ефективен този начин за изолиране на тези проблемни вихрови клапи :).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1903
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330i

Re: Изолиране на вихрови клапи без демонтаж E46 320d 2003!

Мнение от boris » 05 Юли 2016, 11:20

Отоговори си на въпроса, дали след като си ги спрял да работят /след 11-15г. работа и износване на легла и захвати/ все пак не е възможно да се отделят от местото си и да отидат там дет не им е мястото? Те може да са НЕПОДВИЖНИ, но това не означава, че няма вибрации и покрай тях не минава въздух с налягане...И дали не е по-добре да дадеш някой лев сега, вместо да ремонтираш мотор в последствие...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 521
Регистриран на: 23.06.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Изолиране на вихрови клапи без демонтаж E46 320d 2003!

Мнение от bgpavlp » 05 Юли 2016, 11:36

Защо ли си мисля,че без ваккуум,клапите ще са в затворено положение :dunno:
Изображение

Ако нема у глава, има у Google.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Изолиране на вихрови клапи без демонтаж E46 320d 2003!

Мнение от zvetiko » 05 Юли 2016, 11:44

Ето снимка, която съм правил на вихрова клапа от "подобреният" модел- мисля, че ще отговори на някои въпроси:

Изображение

Другото което ме вълнува е дали след излолирането на вакуумният маркуч и спирането на действивто им ще запише грешка в компа на колата?


Ако оставиш клапана, който управлява актуатора, с включена букса, няма да записва грешка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1903
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330i

Re: Изолиране на вихрови клапи без демонтаж E46 320d 2003!

Мнение от boris » 05 Юли 2016, 12:20

bgpavlp написа:Защо ли си мисля,че без ваккуум,клапите ще са в затворено положение :dunno:

Защото най-вероятно се бъркаш... :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Изолиране на вихрови клапи без демонтаж E46 320d 2003!

Мнение от DiGital » 05 Юли 2016, 18:38

100% решение завинаги - колектор от 118д http://s1114.photobucket.com/user/matt_ ... 0.jpg.html без замислени клапи, без течове на масло и глупости с мазане на силикон или купуване на тапи.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 21.04.2018
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW E39 M5

Re: Изолиране на вихрови клапи без демонтаж E46 320d 2003!

Мнение от h0r4ex » 12 Дек 2019, 18:46

DiGital написа:100% решение завинаги - колектор от 118д http://s1114.photobucket.com/user/matt_ ... 0.jpg.html без замислени клапи, без течове на масло и глупости с мазане на силикон или купуване на тапи.

Колега сигурен ли си за това твърдение. Понеже всичките колектори от 118д който намерих бяха с пеперуди ?!
Bayerische Motoren Werke AG
Е46 M47DO1 TOPAS-BLAU
E61 M57/T2 NEPTUN-BLAU

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Изолиране на вихрови клапи без демонтаж E46 320d 2003!

Мнение от DiGital » 17 Дек 2019, 20:52

Да, все още карам колата :) и на Ф30 ката която имам ще слагам такъв колектор, също има без клапи.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 14.03.2014
Пол: Мъж
Кара: e70 3.0d
Детайли за колата: remapped

ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998

Re: Изолиране на вихрови клапи без демонтаж E46 320d 2003!

Мнение от cmdkick » 18 Дек 2019, 9:41

Разлика в карането ще има точно в тия 20% които ти ги казваш, иначе ако искаш без тапи - поне махни самата метална пластинка, да остане само оста на която се въртят по принцип.
Tires are evil - destroy them all ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 21.04.2018
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW E39 M5

Re: Изолиране на вихрови клапи без демонтаж E46 320d 2003!

Мнение от h0r4ex » 18 Дек 2019, 18:20

cmdkick написа:Разлика в карането ще има точно в тия 20% които ти ги казваш, иначе ако искаш без тапи - поне махни самата метална пластинка, да остане само оста на която се въртят по принцип.

Аз си купих тапи и ще се ги изолирам, но предполагам, че трябва да оставя буксата на машинката за да не дава грешка ?
Bayerische Motoren Werke AG
Е46 M47DO1 TOPAS-BLAU
E61 M57/T2 NEPTUN-BLAU

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 14.03.2014
Пол: Мъж
Кара: e70 3.0d
Детайли за колата: remapped

ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998

Re: Изолиране на вихрови клапи без демонтаж E46 320d 2003!

Мнение от cmdkick » 19 Дек 2019, 13:51

Както решиш, аз съм махнал цялата система и грешка излиза като се чете колата, ама аз си я знам. Реално сичките джаджи да стоят там без да се използват за нещо не виждам смисъл.
Tires are evil - destroy them all ...

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook