318i m43b19 - проблем с празен ход
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
46 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- BLUE_999
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 21.07.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 и е39
- Мечтае да кара: всичко сьс задно
- Детайли за колата: да има V12 под капака
Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход
desislav88 написа:Не е към стъпковото моторче ,то е на дросела.Имал съм същите проблеми от дебитомера. Побъркваше цялата кола. Купих си бош и нещата заспаха ,вече половин година. Преди ми гаснеше от време на време и на студен двигател почти всеки път. Купувай си само бош и никакъв друг дебитомер.
С дефектиралия бош колата има забиване и понякога гаснеше. След това си купих друга марка дебитомер и започнаха по серизони гаснене. Натискам педала на газта и не реагираше дави се поняго , няма мощност на студен двигател . гасне и при напълно загрял двигател в топло време . Бях полудял. Смених всички маркучи , клапан картерни газове ,ламбда сонда,гарнитури на смукателния колектор на диса клапа о прустените също изчистих стъпковото моторче, дроселова клапа. всички беше направено перфектно. Проверявах менте дебитомера на живи данни всичо се беше в норма. забелязах че ламбда сондата забива и за това я смених. Но и с новата пак продължи да забива. Общо взето дебитомера побъркваше всички данни и адаптацията за това колата е гаснела и е клатила оборотите заради скапания дебитомер. Имаше грешки P0170 и понякога P0171. успех
Скаква диагностика я гледахте колега
- desislav88
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 3.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318CI
- Мечтае да кара: е92
Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход
BLUE_999 написа:desislav88 написа:Не е към стъпковото моторче ,то е на дросела.Имал съм същите проблеми от дебитомера. Побъркваше цялата кола. Купих си бош и нещата заспаха ,вече половин година. Преди ми гаснеше от време на време и на студен двигател почти всеки път. Купувай си само бош и никакъв друг дебитомер.
С дефектиралия бош колата има забиване и понякога гаснеше. След това си купих друга марка дебитомер и започнаха по серизони гаснене. Натискам педала на газта и не реагираше дави се поняго , няма мощност на студен двигател . гасне и при напълно загрял двигател в топло време . Бях полудял. Смених всички маркучи , клапан картерни газове ,ламбда сонда,гарнитури на смукателния колектор на диса клапа о прустените също изчистих стъпковото моторче, дроселова клапа. всички беше направено перфектно. Проверявах менте дебитомера на живи данни всичо се беше в норма. забелязах че ламбда сондата забива и за това я смених. Но и с новата пак продължи да забива. Общо взето дебитомера побъркваше всички данни и адаптацията за това колата е гаснела и е клатила оборотите заради скапания дебитомер. Имаше грешки P0170 и понякога P0171. успех
Скаква диагностика я гледахте колега
С Dis,inpa и мобилен диагностичен уред innova obd2 reader с опция живи данни. С инпа ми показваше отклонения pulse duty factor i.s. controler 1 = !34.09
load mg/As/Zyl = !138.00. Колата ми е m43b19 с brc . Дебитомер само нов!
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход
До средата на 80-те, БМВ приключиха с електрониката, която не пали с повреден дебитомер.
В наши дни, повечето проблеми с тези мотори са свързани с газовите уредби. Колкото и да е странно "правилно" поставена газова или лошо настроена, бъркат работата на бензин.
Та, един съвет, ако се борите с лоша работа, чистете грешки и карайте само на бензин, докато се изчистят нещата.
В наши дни, повечето проблеми с тези мотори са свързани с газовите уредби. Колкото и да е странно "правилно" поставена газова или лошо настроена, бъркат работата на бензин.
Та, един съвет, ако се борите с лоша работа, чистете грешки и карайте само на бензин, докато се изчистят нещата.
- desislav88
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 3.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318CI
- Мечтае да кара: е92
Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход
Lenco написа:До средата на 80-те, БМВ приключиха с електрониката, която не пали с повреден дебитомер.
В наши дни, повечето проблеми с тези мотори са свързани с газовите уредби. Колкото и да е странно "правилно" поставена газова или лошо настроена, бъркат работата на бензин.
Та, един съвет, ако се борите с лоша работа, чистете грешки и карайте само на бензин, докато се изчистят нещата.
След като колата палеше и гаснеше веднага или въобще не палеше, откачих буксата на дебитомера и колата запали и се прибрах така. с новия дебитомер бош няма проблеми никакви. Това доказва че дефектирал дебитомер може да ти побърка компютъра и да не пали . Такъв проблем не бях виждал въвфорума. И относно Карането на бензин само съм го правил но проблема се оправя за няколко дни и всичко от начало. Просто на газ е много по капризна и трябва двигатела да ти е наред, визирам ламбда сонда и дебитомер понеже и газовата взима информация от тях. Когато имаш проблеми колата ти изменя адаптацията на компютъра и започват да впръсква повече гориво и колата се дави и гасне. Разхода ти се вдига също .
- kazmin
- Потребител
- Мнения: 46
- Регистриран на: 10.04.2013
- Местоположение: София, Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d xdrive
- Мечтае да кара: Boeing 737 classic
Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход
Моята е с чисто нов бош дебитомер Не би трябвало да е от него.
The sky is the limit
- kazmin
- Потребител
- Мнения: 46
- Регистриран на: 10.04.2013
- Местоположение: София, Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d xdrive
- Мечтае да кара: Boeing 737 classic
Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход
Днес изолирах и маркуча на вентилацията на резервоара, нямаше промяна в оборотите, не е от него. Проверих и уплътението на дроселовата клапа към колектора, и там няма грижи. Остана вакуумът на спирачките и този, който излиза от меката връзка между дебитомера и дросела.
А някой има ли си на идея този шум откъде е? Чува се равномерно независимо от оборотите, звучи както би звучал въздух под нялягане, който излиза от някъде на импулси. Чува се от под колектора някъде, но не мога да локализирам.
А някой има ли си на идея този шум откъде е? Чува се равномерно независимо от оборотите, звучи както би звучал въздух под нялягане, който излиза от някъде на импулси. Чува се от под колектора някъде, но не мога да локализирам.
The sky is the limit
- itan75
- Потребител
- Мнения: 44
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318и M43TU B19
- Мечтае да кара: БМВ 750
Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход
Дано не бъркам,но този съскащ звук ми звучи като прегорял всмукателен клапан.Отвий свещите и премери компресия както на студен,така и на топъл мотор.Аз имам същото БМВ със същия мотор и то ме подлуди така.Моята компресия е 12 атм на всички цилиндри мерена нееднократно.Между другото за първи път срещам мотор с абсолютно равна компресия на всички цилиндри.
Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.
- kazmin
- Потребител
- Мнения: 46
- Регистриран на: 10.04.2013
- Местоположение: София, Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d xdrive
- Мечтае да кара: Boeing 737 classic
Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход
itan75 написа:Дано не бъркам,но този съскащ звук ми звучи като прегорял всмукателен клапан.Отвий свещите и премери компресия както на студен,така и на топъл мотор.Аз имам същото БМВ със същия мотор и то ме подлуди така.Моята компресия е 12 атм на всички цилиндри мерена нееднократно.Между другото за първи път срещам мотор с абсолютно равна компресия на всички цилиндри.
Ако е клапан трябва звукът да се променя с промяна на оборотите. Това се чува така независимо от оборотите.
The sky is the limit
- kazmin
- Потребител
- Мнения: 46
- Регистриран на: 10.04.2013
- Местоположение: София, Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d xdrive
- Мечтае да кара: Boeing 737 classic
Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход
Колеги,
Пристигна ми BMW скенера преди няколко дни и реших, въоръжен с нужните пособия, да си оправя колата най-накрая.
Закачих го на живи данни и ми показа, че дебитомера отчита около 75% повече въздух, отколкото трябва (22 единици на час вместо около 13). Свалих машинката на празния ход (записва грешка в компютъра), и докато колата е на контакт, тя прави това:
Свалих компютъра, за да разбера дали връзката между него и ICV не е прекъсната. ICV се контролира се от DME-то директно с 3 кабела. Открих, че като е сменян компютъра, едно от крачетата не е паснало като хората, вероятно буксата не е легнала, и майстора я е напънал да я защипе. Резултатът:
Пин 40 от 52-пиновата букса е за един от кабелите на машинката за празния ход. Изправих пинчето, закачих компютъра и все едно карам друга кола вече
Повече въздух = бедна смес = високи температури на главата на цилиндрите = охладителната система не може да се справи, когато колата е в покой, и прегрява. Освен това вече не скача на 2000 оборота, като докосна педала на газта.
Направи ми впечатление това:
Отчита -30 градуса на датчика на главата на цилиндрите, номер 13:
Това не е нормално, нали?
Пристигна ми BMW скенера преди няколко дни и реших, въоръжен с нужните пособия, да си оправя колата най-накрая.
Закачих го на живи данни и ми показа, че дебитомера отчита около 75% повече въздух, отколкото трябва (22 единици на час вместо около 13). Свалих машинката на празния ход (записва грешка в компютъра), и докато колата е на контакт, тя прави това:
Свалих компютъра, за да разбера дали връзката между него и ICV не е прекъсната. ICV се контролира се от DME-то директно с 3 кабела. Открих, че като е сменян компютъра, едно от крачетата не е паснало като хората, вероятно буксата не е легнала, и майстора я е напънал да я защипе. Резултатът:
Пин 40 от 52-пиновата букса е за един от кабелите на машинката за празния ход. Изправих пинчето, закачих компютъра и все едно карам друга кола вече
Повече въздух = бедна смес = високи температури на главата на цилиндрите = охладителната система не може да се справи, когато колата е в покой, и прегрява. Освен това вече не скача на 2000 оборота, като докосна педала на газта.
Направи ми впечатление това:
Отчита -30 градуса на датчика на главата на цилиндрите, номер 13:
Това не е нормално, нали?
The sky is the limit
- dreadx
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход
Изключително полезен пост, който показва нуждата от диагностика и че не може да се работи наслука. А също и как доста от проблемите може да са от някаква тъпотия, като в случая изкривения пин на компютъра. Или в някоя прекъсваща жица, а не в датчиците или в някой изпълнителен елемент. При сменяването на различни части, проблемът си остава, а без диагностика човек си мисли: - Ето, смених моторчето за празен ход и няма ефект, значи не е от него.
За дебитомера беше писал, че е нов - но (ако имаш и един стар за проба ще е добре), ако нямаш - виж при него дали са наред захранванията и сигналите, да не му прекъсва някоя маса, или нещо.
Температурният датчик може да е прекъснал - самият той, а може дефектът да има общо с дебитомера, (например с прекъсване масата на дебитомера и към други датчици). За да не търсиш за проба датчик 1. измери го, както си е на място. 2. измери дали идват волтове на буксата и колко. Отделно волтовете на единия и другия пин на буксата спрямо маса (проверка за читава маса до буксата) 3. закачи един резистор с определена стойност, каквато би трябвало да връща датчикът, (или ползвай някакъв потенциометър - това, за да си изведеш буксата на по-удобно за мерене място и за да не ровиш по жиците и по буксата - да не им нарушаваш изолацията от влага) - Виж какво ще отчете компютърът и как ще се променят волтовете на буксата, когато закачиш резистора. (Понеже волтметърът е с високо входно съпротивление, напр. 10 мегаома - при прекъснат кабел, ама все пак провеждащ 'на магия' някакъв символичен ток, може да ти излизат волтове, а датчикът реално да не стига до компютъра.)
Ако пък няма никакви волтове между пиновете на буксата и по отделно спрямо маса, поне на един от тях - може да е прекъснал сигналът към компютъра - ще го намериш.
За дебитомера беше писал, че е нов - но (ако имаш и един стар за проба ще е добре), ако нямаш - виж при него дали са наред захранванията и сигналите, да не му прекъсва някоя маса, или нещо.
Температурният датчик може да е прекъснал - самият той, а може дефектът да има общо с дебитомера, (например с прекъсване масата на дебитомера и към други датчици). За да не търсиш за проба датчик 1. измери го, както си е на място. 2. измери дали идват волтове на буксата и колко. Отделно волтовете на единия и другия пин на буксата спрямо маса (проверка за читава маса до буксата) 3. закачи един резистор с определена стойност, каквато би трябвало да връща датчикът, (или ползвай някакъв потенциометър - това, за да си изведеш буксата на по-удобно за мерене място и за да не ровиш по жиците и по буксата - да не им нарушаваш изолацията от влага) - Виж какво ще отчете компютърът и как ще се променят волтовете на буксата, когато закачиш резистора. (Понеже волтметърът е с високо входно съпротивление, напр. 10 мегаома - при прекъснат кабел, ама все пак провеждащ 'на магия' някакъв символичен ток, може да ти излизат волтове, а датчикът реално да не стига до компютъра.)
Ако пък няма никакви волтове между пиновете на буксата и по отделно спрямо маса, поне на един от тях - може да е прекъснал сигналът към компютъра - ще го намериш.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- kazmin
- Потребител
- Мнения: 46
- Регистриран на: 10.04.2013
- Местоположение: София, Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d xdrive
- Мечтае да кара: Boeing 737 classic
Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход
Мерси за отговора колега, ще се хвана с мултицета да пробвам тези неща.
Поздрави;)
Поздрави;)
The sky is the limit
- Станислав Попов
- младши ентусиаст
- Мнения: 402
- Регистриран на: 24.04.2006
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: е30
- Мечтае да кара: е30
Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход
Колеги мислите ли ,че може да има неравномерна работа на мотора от разпъната ангренажна верига? Понеже единствената грешка е в сензора за положение на разпределителният вал. Също така се чува шум от към самата верига. Дали са два отделни проблема?
- BLUE_999
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 21.07.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 и е39
- Мечтае да кара: всичко сьс задно
- Детайли за колата: да има V12 под капака
Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход
Станислав Попов написа:Колеги мислите ли ,че може да има неравномерна работа на мотора от разпъната ангренажна верига? Понеже единствената грешка е в сензора за положение на разпределителният вал. Също така се чува шум от към самата верига. Дали са два отделни проблема?
Колега не може да има не равномерна работа на мотора от разтегната верига (точно на този мотор) ако греша някой да ме поправи, причинитие за не равномерна работа може да са от доста други работи
- Станислав Попов
- младши ентусиаст
- Мнения: 402
- Регистриран на: 24.04.2006
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: е30
- Мечтае да кара: е30
Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход
Понеже изчетох цялата тема, преди да почна да ровя реших да попитам все пак.
Благодаря за бързия отговор.
Благодаря за бързия отговор.
- Pystinqka
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 16.10.2011
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 325 TDS ; E39 525d ; E36 316i m43b19
Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход
Здравей те колеги , аз имам друг проблем но не намерих нищо по въпроса ми. Проблема е че колата неможе да вдигне повече от 5000 об. Да ва грешка "разпределителен вал" , смених с нов пак същото. Пробвах и с датчик от работеща кола , но пак до 5000 об. Ако някой може да помогне ще бъда много благодарен .
46 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани