318i m43b19 - проблем с празен ход

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 21.07.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 и е39
Мечтае да кара: всичко сьс задно
Детайли за колата: да има V12 под капака

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от BLUE_999 » 15 Май 2016, 9:29

desislav88 написа:Не е към стъпковото моторче ,то е на дросела.Имал съм същите проблеми от дебитомера. Побъркваше цялата кола. Купих си бош и нещата заспаха ,вече половин година. Преди ми гаснеше от време на време и на студен двигател почти всеки път. Купувай си само бош и никакъв друг дебитомер.
С дефектиралия бош колата има забиване и понякога гаснеше. След това си купих друга марка дебитомер и започнаха по серизони гаснене. Натискам педала на газта и не реагираше дави се поняго , няма мощност на студен двигател . гасне и при напълно загрял двигател в топло време . Бях полудял. Смених всички маркучи , клапан картерни газове ,ламбда сонда,гарнитури на смукателния колектор на диса клапа о прустените също изчистих стъпковото моторче, дроселова клапа. всички беше направено перфектно. Проверявах менте дебитомера на живи данни всичо се беше в норма. забелязах че ламбда сондата забива и за това я смених. Но и с новата пак продължи да забива. Общо взето дебитомера побъркваше всички данни и адаптацията за това колата е гаснела и е клатила оборотите заради скапания дебитомер. Имаше грешки P0170 и понякога P0171. успех


Скаква диагностика я гледахте колега :?:
колата с предно е като жена с малки цици вьрши работа но не доставя удоволствие :mhihi:

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW 318CI
Мечтае да кара: е92

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от desislav88 » 15 Май 2016, 10:46

BLUE_999 написа:
desislav88 написа:Не е към стъпковото моторче ,то е на дросела.Имал съм същите проблеми от дебитомера. Побъркваше цялата кола. Купих си бош и нещата заспаха ,вече половин година. Преди ми гаснеше от време на време и на студен двигател почти всеки път. Купувай си само бош и никакъв друг дебитомер.
С дефектиралия бош колата има забиване и понякога гаснеше. След това си купих друга марка дебитомер и започнаха по серизони гаснене. Натискам педала на газта и не реагираше дави се поняго , няма мощност на студен двигател . гасне и при напълно загрял двигател в топло време . Бях полудял. Смених всички маркучи , клапан картерни газове ,ламбда сонда,гарнитури на смукателния колектор на диса клапа о прустените също изчистих стъпковото моторче, дроселова клапа. всички беше направено перфектно. Проверявах менте дебитомера на живи данни всичо се беше в норма. забелязах че ламбда сондата забива и за това я смених. Но и с новата пак продължи да забива. Общо взето дебитомера побъркваше всички данни и адаптацията за това колата е гаснела и е клатила оборотите заради скапания дебитомер. Имаше грешки P0170 и понякога P0171. успех


Скаква диагностика я гледахте колега :?:


С Dis,inpa и мобилен диагностичен уред innova obd2 reader с опция живи данни. С инпа ми показваше отклонения pulse duty factor i.s. controler 1 = !34.09
load mg/As/Zyl = !138.00. Колата ми е m43b19 с brc . Дебитомер само нов!

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от Lenco » 15 Май 2016, 17:20

До средата на 80-те, БМВ приключиха с електрониката, която не пали с повреден дебитомер.
В наши дни, повечето проблеми с тези мотори са свързани с газовите уредби. Колкото и да е странно "правилно" поставена газова или лошо настроена, бъркат работата на бензин.
Та, един съвет, ако се борите с лоша работа, чистете грешки и карайте само на бензин, докато се изчистят нещата.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW 318CI
Мечтае да кара: е92

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от desislav88 » 15 Май 2016, 17:41

Lenco написа:До средата на 80-те, БМВ приключиха с електрониката, която не пали с повреден дебитомер.
В наши дни, повечето проблеми с тези мотори са свързани с газовите уредби. Колкото и да е странно "правилно" поставена газова или лошо настроена, бъркат работата на бензин.
Та, един съвет, ако се борите с лоша работа, чистете грешки и карайте само на бензин, докато се изчистят нещата.

След като колата палеше и гаснеше веднага или въобще не палеше, откачих буксата на дебитомера и колата запали и се прибрах така. с новия дебитомер бош няма проблеми никакви. Това доказва че дефектирал дебитомер може да ти побърка компютъра и да не пали . Такъв проблем не бях виждал въвфорума. И относно Карането на бензин само съм го правил но проблема се оправя за няколко дни и всичко от начало. Просто на газ е много по капризна и трябва двигатела да ти е наред, визирам ламбда сонда и дебитомер понеже и газовата взима информация от тях. Когато имаш проблеми колата ти изменя адаптацията на компютъра и започват да впръсква повече гориво и колата се дави и гасне. Разхода ти се вдига също .

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 10.04.2013
Местоположение: София, Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d xdrive
Мечтае да кара: Boeing 737 classic

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от kazmin » 15 Май 2016, 21:06

Моята е с чисто нов бош дебитомер :( Не би трябвало да е от него.
The sky is the limit

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 10.04.2013
Местоположение: София, Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d xdrive
Мечтае да кара: Boeing 737 classic

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от kazmin » 15 Май 2016, 21:58

Днес изолирах и маркуча на вентилацията на резервоара, нямаше промяна в оборотите, не е от него. Проверих и уплътението на дроселовата клапа към колектора, и там няма грижи. Остана вакуумът на спирачките и този, който излиза от меката връзка между дебитомера и дросела.

А някой има ли си на идея този шум откъде е? Чува се равномерно независимо от оборотите, звучи както би звучал въздух под нялягане, който излиза от някъде на импулси. Чува се от под колектора някъде, но не мога да локализирам.

The sky is the limit

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318и M43TU B19
Мечтае да кара: БМВ 750

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от itan75 » 16 Май 2016, 20:20

Дано не бъркам,но този съскащ звук ми звучи като прегорял всмукателен клапан.Отвий свещите и премери компресия както на студен,така и на топъл мотор.Аз имам същото БМВ със същия мотор и то ме подлуди така.Моята компресия е 12 атм на всички цилиндри мерена нееднократно.Между другото за първи път срещам мотор с абсолютно равна компресия на всички цилиндри.
Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 10.04.2013
Местоположение: София, Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d xdrive
Мечтае да кара: Boeing 737 classic

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от kazmin » 18 Май 2016, 1:00

itan75 написа:Дано не бъркам,но този съскащ звук ми звучи като прегорял всмукателен клапан.Отвий свещите и премери компресия както на студен,така и на топъл мотор.Аз имам същото БМВ със същия мотор и то ме подлуди така.Моята компресия е 12 атм на всички цилиндри мерена нееднократно.Между другото за първи път срещам мотор с абсолютно равна компресия на всички цилиндри.



Ако е клапан трябва звукът да се променя с промяна на оборотите. Това се чува така независимо от оборотите.
The sky is the limit

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 10.04.2013
Местоположение: София, Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d xdrive
Мечтае да кара: Boeing 737 classic

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от kazmin » 30 Юни 2016, 22:06

Колеги,

Пристигна ми BMW скенера преди няколко дни и реших, въоръжен с нужните пособия, да си оправя колата най-накрая.

Закачих го на живи данни и ми показа, че дебитомера отчита около 75% повече въздух, отколкото трябва (22 единици на час вместо около 13). Свалих машинката на празния ход (записва грешка в компютъра), и докато колата е на контакт, тя прави това:

Изображение

Свалих компютъра, за да разбера дали връзката между него и ICV не е прекъсната. ICV се контролира се от DME-то директно с 3 кабела. Открих, че като е сменян компютъра, едно от крачетата не е паснало като хората, вероятно буксата не е легнала, и майстора я е напънал да я защипе. Резултатът:

Изображение

Пин 40 от 52-пиновата букса е за един от кабелите на машинката за празния ход. Изправих пинчето, закачих компютъра и все едно карам друга кола вече :D

Повече въздух = бедна смес = високи температури на главата на цилиндрите = охладителната система не може да се справи, когато колата е в покой, и прегрява. Освен това вече не скача на 2000 оборота, като докосна педала на газта.

Направи ми впечатление това:

Изображение

Отчита -30 градуса на датчика на главата на цилиндрите, номер 13:

Изображение

Това не е нормално, нали? :D
The sky is the limit

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от dreadx » 01 Юли 2016, 21:12

Изключително полезен пост, който показва нуждата от диагностика и че не може да се работи наслука. А също и как доста от проблемите може да са от някаква тъпотия, като в случая изкривения пин на компютъра. Или в някоя прекъсваща жица, а не в датчиците или в някой изпълнителен елемент. При сменяването на различни части, проблемът си остава, а без диагностика човек си мисли: - Ето, смених моторчето за празен ход и няма ефект, значи не е от него.

За дебитомера беше писал, че е нов - но (ако имаш и един стар за проба ще е добре), ако нямаш - виж при него дали са наред захранванията и сигналите, да не му прекъсва някоя маса, или нещо.

Температурният датчик може да е прекъснал - самият той, а може дефектът да има общо с дебитомера, (например с прекъсване масата на дебитомера и към други датчици). За да не търсиш за проба датчик 1. измери го, както си е на място. 2. измери дали идват волтове на буксата и колко. Отделно волтовете на единия и другия пин на буксата спрямо маса (проверка за читава маса до буксата) 3. закачи един резистор с определена стойност, каквато би трябвало да връща датчикът, (или ползвай някакъв потенциометър - това, за да си изведеш буксата на по-удобно за мерене място и за да не ровиш по жиците и по буксата - да не им нарушаваш изолацията от влага) - Виж какво ще отчете компютърът и как ще се променят волтовете на буксата, когато закачиш резистора. (Понеже волтметърът е с високо входно съпротивление, напр. 10 мегаома - при прекъснат кабел, ама все пак провеждащ 'на магия' някакъв символичен ток, може да ти излизат волтове, а датчикът реално да не стига до компютъра.)
Ако пък няма никакви волтове между пиновете на буксата и по отделно спрямо маса, поне на един от тях - може да е прекъснал сигналът към компютъра - ще го намериш.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 10.04.2013
Местоположение: София, Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d xdrive
Мечтае да кара: Boeing 737 classic

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от kazmin » 03 Юли 2016, 22:58

Мерси за отговора колега, ще се хвана с мултицета да пробвам тези неща.

Поздрави;)
The sky is the limit

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 402
Регистриран на: 24.04.2006
Местоположение: Казанлък
Пол: Мъж
Кара: е30
Мечтае да кара: е30

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от Станислав Попов » 12 Фев 2017, 15:19

Колеги мислите ли ,че може да има неравномерна работа на мотора от разпъната ангренажна верига? Понеже единствената грешка е в сензора за положение на разпределителният вал. Също така се чува шум от към самата верига. Дали са два отделни проблема?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 21.07.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 и е39
Мечтае да кара: всичко сьс задно
Детайли за колата: да има V12 под капака

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от BLUE_999 » 12 Фев 2017, 15:26

Станислав Попов написа:Колеги мислите ли ,че може да има неравномерна работа на мотора от разпъната ангренажна верига? Понеже единствената грешка е в сензора за положение на разпределителният вал. Също така се чува шум от към самата верига. Дали са два отделни проблема?


Колега не може да има не равномерна работа на мотора от разтегната верига (точно на този мотор) ако греша някой да ме поправи, причинитие за не равномерна работа може да са от доста други работи :smoke:
колата с предно е като жена с малки цици вьрши работа но не доставя удоволствие :mhihi:

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 402
Регистриран на: 24.04.2006
Местоположение: Казанлък
Пол: Мъж
Кара: е30
Мечтае да кара: е30

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от Станислав Попов » 13 Фев 2017, 7:09

:yes: Понеже изчетох цялата тема, преди да почна да ровя реших да попитам все пак.
Благодаря за бързия отговор.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 16.10.2011
Местоположение: Ловеч
Пол: Мъж
Детайли за колата: E36 325 TDS ; E39 525d ; E36 316i m43b19

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от Pystinqka » 29 Яну 2018, 17:50

Здравей те колеги :wave: , аз имам друг проблем но не намерих нищо по въпроса ми. Проблема е че колата неможе да вдигне повече от 5000 об. Да ва грешка "разпределителен вал" , смених с нов пак същото. Пробвах и с датчик от работеща кола , но пак до 5000 об. Ако някой може да помогне ще бъда много благодарен . :bowdown: :bowdown:

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook