318i m43b19 - проблем с празен ход

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 10.04.2013
Местоположение: София, Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d xdrive
Мечтае да кара: Boeing 737 classic

318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от kazmin » 06 Май 2016, 23:13

Автомобилът се намира (заедно с мен) в Полша за постоянно за близкото бъдеще и това прави диагностиката и решаването на проблеми доста трудно.

Какъв е проблемът:
1. Когато запаля колата държи ниски обороти, едва запалва без газ от моя страна, понякога гасне, понякога не. Това е gif-че на студено палене без да давам газ и да барам нещо:
Изображение

2. Докато двигателя влиза в температурен режим, оборотите постепенно се покачват, докато празния ход не стигне около 1250 при двигател в температурен режим.
Снимка без климатик:
Изображение
Снимка с климатик (оборотите долу с 200):
Изображение

3. Когато дам газ, дори и при минимално отклонение на дроселовата клапа/минимален миниатюрен натиск на педала на газта, оборотите скачат като откачени на 2500. Това прави шофирането особено на ниски предавки много дискомфортно. Или ще имам газ 2500 оборота или ще върви колата на оборотите на празния ход. Видео:



Откога го имам проблема: Колата я купих без проблеми с празния ход, но нещо не беше в ред с компютъра и колата спираше подаване на гориво на импулси. Смениха се един куп неща и най-накрая компютъра и колата тръгна окей. Пипано беше от разни майстори доста. За съжаление по колата се работеше в България докато бях в Полша и нямах контрол над това, което се случва. По информация на баща ми, който се занимаваше с нея, проблемът се е появил след като колата тотално умря и не искаше да пали, което беше последвано от смяната на компютъра. Изключвам компютърът да е проблемът, понеже софтуерът или работи, или не - не се разваля с времето и не прави подобни номера.

Повече информация: Колата е с газ, но проблемът си го има и на бензин по същия начин.

Какво съм направил по въпроса: Смених клапата на празния ход с друга втора употреба, нищо не се промени. Пръсках със спрей за палене по всички възможни връзки ако дърпа въздух от някъде да си каже, не усетих промяна по работата на двигателя. Свалих горната част на колектора да огледам дали като са слагали газ не са оплескали нещо, но газта е сложена както трябва, нямаше данни за дефектен монтаж. Като бонус смених уплътненията на колектора към металния фланец (номер 7):
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/318i-M43/L-N/jul1999/browse/engine/intake_manifold_system/


Някакви идеи, колеги? :D
The sky is the limit

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 14.03.2014
Пол: Мъж
Кара: e70 3.0d
Детайли за колата: remapped

ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от cmdkick » 06 Май 2016, 23:54

Според мен смуче въздух от някаде - имах е36 м43б16 с газ и така правеше, не мога да ти кажа от къде точно щото не съм я ремонтирал аз :( , но ми казаха че е дърпала въздух от някаде. :wave:
Tires are evil - destroy them all ...

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 10.04.2013
Местоположение: София, Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d xdrive
Мечтае да кара: Boeing 737 classic

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от kazmin » 07 Май 2016, 1:22

Това казват и други хора... ама затова я проверявах днес... единствено ме съмнява клапана на вентилацията на картера да е сдала багажа... някой колега да има опит с това нещо и дали ще дава такава симптоматика?
The sky is the limit

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 21.07.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 и е39
Мечтае да кара: всичко сьс задно
Детайли за колата: да има V12 под капака

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от BLUE_999 » 07 Май 2016, 6:55

Изолираи клапана за картерни газове и ако се оправи ще дарбереш дали е от него
колата с предно е като жена с малки цици вьрши работа но не доставя удоволствие :mhihi:

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 10.04.2013
Местоположение: София, Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d xdrive
Мечтае да кара: Boeing 737 classic

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от kazmin » 07 Май 2016, 11:09

BLUE_999 написа:Изолираи клапана за картерни газове и ако се оправи ще дарбереш дали е от него



Кажи ми как става тоя номер :)
The sky is the limit

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 19.08.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318 i touring,520d touring
Детайли за колата: 318i 1999год. ,520d 2010год.

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от cezarre » 07 Май 2016, 18:30

Здрасти колега.Провери шлауха свързващ клапана за картерните газове и капака над клапаните.Цепи се при капака от вибрации и температура.Ето линк
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_1514
Смени и клапана за картерните газове,не рискувай да го почистваш.Вътре е много мека мембрана,птужинка и т.н. само с ново.От линка поз. 3 са два маркуча,късия е за картерните газове,а дългия е за охладителната система.Внимавай с демонтажа.Цялото това нещо се намира под колектора за входящ въздух.Успех. :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 21.07.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 и е39
Мечтае да кара: всичко сьс задно
Детайли за колата: да има V12 под капака

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от BLUE_999 » 07 Май 2016, 21:57

kazmin написа:
BLUE_999 написа:Изолираи клапана за картерни газове и ако се оправи ще дарбереш дали е от него



Кажи ми как става тоя номер

Маркуча които е от капакана клапаните кьм клапана за картерни газове,го откачаш от кам капака на клапаните пегьваш го и го стягаш с една скоба така че клапана за катерни газове да не смуче вьздух,палиш и тестваш дали ше има разлика :bchug:
колата с предно е като жена с малки цици вьрши работа но не доставя удоволствие :mhihi:

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 10.04.2013
Местоположение: София, Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d xdrive
Мечтае да кара: Boeing 737 classic

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от kazmin » 07 Май 2016, 23:23

Колеги, много благодаря за отговорите!


BLUE_999


Този тест е напълно безопасен за колата, нали? :D Да не прецакам нещо?

cezarre


Предполагам нямаш предвид да сменя клапана с оригинален? Aftermarket върши работа?! Оригиналният е доста скъпичък.
The sky is the limit

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 21.07.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 и е39
Мечтае да кара: всичко сьс задно
Детайли за колата: да има V12 под капака

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от BLUE_999 » 08 Май 2016, 7:13

kazmin написа:Колеги, много благодаря за отговорите!


BLUE_999


Този тест е напълно безопасен за колата, нали? :D Да не прецакам нещо?

cezarre


Предполагам нямаш предвид да сменя клапана с оригинален? Aftermarket върши работа?! Оригиналният е доста скъпичък.


Tози тест е напьлно безопасен тьй като този клапан е за екология,картерните пари ги вкарва в колектора за доизгаряне,много колеги познавам които карат с изолиран клапан но може афтармаркет да си вземеш
колата с предно е като жена с малки цици вьрши работа но не доставя удоволствие :mhihi:

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 10.04.2013
Местоположение: София, Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d xdrive
Мечтае да кара: Boeing 737 classic

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от kazmin » 08 Май 2016, 20:27

Колеги,

Запуших маркуча към главата на клапаните по най-дебилния начин. Колата запали по-нормално и при загрял автомобил свали 100-150 оборота от празния ход, като дам газ се държи маалко по-нормално (не иска да скача на 2500, на 2000 е доволна).

От този маркуч смуче много яко и ако не е запушен, иска да гасне. Запушването не оправи проблема, но подобри поведението. Какво ще ме посъветвате?
The sky is the limit

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 21.07.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 и е39
Мечтае да кара: всичко сьс задно
Детайли за колата: да има V12 под капака

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от BLUE_999 » 09 Май 2016, 7:01

kazmin написа:Колеги,

Запуших маркуча към главата на клапаните по най-дебилния начин. Колата запали по-нормално и при загрял автомобил свали 100-150 оборота от празния ход, като дам газ се държи маалко по-нормално (не иска да скача на 2500, на 2000 е доволна).

От този маркуч смуче много яко и ако не е запушен, иска да гасне. Запушването не оправи проблема, но подобри поведението. Какво ще ме посъветвате?


Отвора на капака на клапаните не трябва да го запушваш а да остане отворен да излизат парите в атмосверата,само клапана за картерни газове трябва да се запуши
колата с предно е като жена с малки цици вьрши работа но не доставя удоволствие :mhihi:

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 19.08.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318 i touring,520d touring
Детайли за колата: 318i 1999год. ,520d 2010год.

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от cezarre » 09 Май 2016, 17:50

Колега,не прави "селски" тунинг с извинение.Това не е лада или москвич,та да прекарваш маркуч за изгорелите газове под купето.Рискуваш да ти влиза смрад от изгорелите газове,стават завихряния и после пак :banghead: Купи си здрав маркуч и нов клапан.
Успех и :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от dreadx » 09 Май 2016, 19:28

Извеждането на картерните газове директно в атмосферата не е лошо, ама трябва да пуснеш тръба по-назад по купето. А и ако не се налага, няма защо да го правиш.

Четох, че това със запушването на вентилацията при M52 може да доведе дори до засмукване на голямо количество масло, понеже от въпросната хуйовина се спуска един маркуч надолу, за да се оттича маслото - но изхода му е под нивото на маслото в картера. При твоя двигател може и да няма такава опасност, не знам. Все пак ако не е от него, върни си го както си е било.

За теч на въздух може да съдиш и като махнеш капачката на маслото - нали ще започне да смуче въздух и от там. -> Ако се промени работата на двигателя, значи не смуче и малкото въздух от капачката го бърка. Ако не се промени, значи смуче достатъчно от другаде.

Огледай също и TPS-а + някакво ключе май имаше към него - дето задейства когато педалът е отпуснат - за да знае компютърът кога му е празен ход и да си включи корекциите, за да си поддържа нужните обороти (- ако педалът е натиснат няма защо да го прави - и не би трябвало да го прави).

Но това че при натоварване оборотите падат навежда към мисли за бедна смес (не е задължително да смуче отнякъде въздух, може и дебитомерът да не отчита правилно).
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 10.04.2013
Местоположение: София, Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d xdrive
Мечтае да кара: Boeing 737 classic

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от kazmin » 09 Май 2016, 21:49

Благодаря за отговорите!

Поръчах клапан febi утре идва. Маркучът изглежда здрав, няма смисъл да го сменям.

Като сменя клапана утре ще пусна ъпдейт да ви кажа как е.

+ Нещо ново, колата започва да прегрява мааалко като се остави на празен ход, например в задръстване. В момента в който тръгна и се оправя. Обяснявам си го (естествено може и да греша) с обедняването на сместа от допълнителния въздух и достигане (доближаване или задминаване) на chemically correct air to fuel ratio (изгаря всичкия кислород и гориво), поради което охладителната система не може да се справи с завишената температура с цилиндрите. Термостатът е сменен, водната помпа и радиаторът също, колата е добре обезвъздушена и пълна с антифриз.
The sky is the limit

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 19.08.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318 i touring,520d touring
Детайли за колата: 318i 1999год. ,520d 2010год.

Re: 318i m43b19 - проблем с празен ход

Мнение от cezarre » 10 Май 2016, 6:13

Здравей колега.Когато автомобила е загрял и си на празен ход се заслушай за леко тупкане от към мотора.Ако има такова тупкане,то идва от соленоида от първия линк,позиция 4.Почисти буксата с контактен спрей,както и буксата на сензора за климатика от втория линк.Той се намира върху предпазния капак на перката за охлаждане.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=64_0822
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=64_0700

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook