Преминаване от двумасов на едномасов маховик

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 2.08.2014
Местоположение: Англия
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: Downpipes, DCI, charge pipe+Tail BOV, JB4+BEF

Преминаване от двумасов на едномасов маховик

Мнение от rap17ka7a » 11 Мар 2016, 7:43

Здравейте колеги.

Колата е 330 седан с 5 скорости фейслифт. Съединителя си е отишъл а с него и маховика. Като пари струват горе долу едно и също комплекта маховик и съединител комплект без значение дали е едномасов или двумасов.

Имам нужда от съвет обаче. Въпроса е дали ще е по-практично да се премине на едномасов маховик? Някой от тук правил ли го е? Каква разлика се усеща в поведението на колата? Запазва ли се комфорта и лесното превключване на скоростите?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Преминаване от двумасов на едномасов маховик

Мнение от dr.peshev » 11 Мар 2016, 8:33

По какво съдиш,че е заминал и маховика?!
4-500 за съединител и 1000лв за маховик
Ако местоположението е Англия , цените на
частите ще са по-ниски от посочените , но цената труда :mhihi:
Не те съветвам да слагаш плътен, то и трудно ще намериш такъв за твоята кола
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Преминаване от двумасов на едномасов маховик

Мнение от Lenco » 11 Мар 2016, 12:20

На Валео, кита е малко над 700$ за м54.
Евтиния вариант, на м52б28 карам едномасов от м20б20 (е21), вече около 20 000км, държи, но нютоните на м54б30 са повече и може би притискателния трябва да е подсилен.
Проблеми в комфорта и вървенето не намирам.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 2.08.2014
Местоположение: Англия
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: Downpipes, DCI, charge pipe+Tail BOV, JB4+BEF

Re: Преминаване от двумасов на едномасов маховик

Мнение от rap17ka7a » 11 Мар 2016, 19:51

dr.peshev написа:По какво съдиш,че е заминал и маховика?!
4-500 за съединител и 1000лв за маховик
Ако местоположението е Англия , цените на
частите ще са по-ниски от посочените , но цената труда :mhihi:
Не те съветвам да слагаш плътен, то и трудно ще намериш такъв за твоята кола

Маховика е заминал по това че е на 150 хиляди мили и нищо не е сменяно от както е кола(поне по документи :D ) и също така има едно чукане при подаване и отнемане на газта, което идва между двигателя и скоростите, което или означава или маховика се е разбил или скоростите са заминали(струва ми се доста по слабо вероятно).

Труда ще ми е около 100 паунда и съм намерил кит на Валео за 370 паунда. Горе долу толкова ще ми струва Люк двумасов комплект. Дилемата е да го правя или да си остана с ОЕМ-а.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Преминаване от двумасов на едномасов маховик

Мнение от ogata » 11 Мар 2016, 19:59

+1 за м20ков маховик ;)
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Преминаване от двумасов на едномасов маховик

Мнение от choio » 11 Мар 2016, 20:46

rap17ka7a написа:
dr.peshev написа:По какво съдиш,че е заминал и маховика?!
4-500 за съединител и 1000лв за маховик
Ако местоположението е Англия , цените на
частите ще са по-ниски от посочените , но цената труда :mhihi:
Не те съветвам да слагаш плътен, то и трудно ще намериш такъв за твоята кола

Маховика е заминал по това че е на 150 хиляди мили и нищо не е сменяно от както е кола(поне по документи :D ) и също така има едно чукане при подаване и отнемане на газта, което идва между двигателя и скоростите, което или означава или маховика се е разбил или скоростите са заминали(струва ми се доста по слабо вероятно).

Труда ще ми е около 100 паунда и съм намерил кит на Валео за 370 паунда. Горе долу толкова ще ми струва Люк двумасов комплект. Дилемата е да го правя или да си остана с ОЕМ-а.


Остсни с оем...иначе ще го правиш 2 пъти....ще сложиш кита и след 2-300 км ще го махнеш...доста хора с 2- ки дизел го правиха и после пак връщаха двумасовия представи си на 3- ка с тоя въртящ момент какво ще е. Успех

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Преминаване от двумасов на едномасов маховик

Мнение от NGneer4eto » 13 Мар 2016, 11:02

rap17ka7a написа:
dr.peshev написа:По какво съдиш,че е заминал и маховика?!
4-500 за съединител и 1000лв за маховик
Ако местоположението е Англия , цените на
частите ще са по-ниски от посочените , но цената труда :mhihi:
Не те съветвам да слагаш плътен, то и трудно ще намериш такъв за твоята кола

Маховика е заминал по това че е на 150 хиляди мили и нищо не е сменяно от както е кола(поне по документи :D ) и също така има едно чукане при подаване и отнемане на газта, което идва между двигателя и скоростите, което или означава или маховика се е разбил или скоростите са заминали(струва ми се доста по слабо вероятно).

Труда ще ми е около 100 паунда и съм намерил кит на Валео за 370 паунда. Горе долу толкова ще ми струва Люк двумасов комплект. Дилемата е да го правя или да си остана с ОЕМ-а.


Не мога да разбера, защо зорлян искаш да и скапеш колата? Дали защото мислиш, че инженерите на БМВ са толкова тъпи, че да сложат двумасов маховик, само да ти е гадно?
При условие, че двумасовият на Люк струва същите пари като едномасовият на Валео, не виждам причината да направиш тази глупост, която си мислиш.
Първо: Какво ще спечелиш? Наистина не разбирам какво ще спечелиш. С двумасовият ще трябва да караш още 150 000 мили и ще трябва пак да го смениш. Сигурен ли си, че ще успееш да направиш толкова? С едномасовият си слагаш една част в колата, за която не е проектирана. Последиците са непредвидими, но съм чувал, че най-вече страда коляновият вал. Може да проучиш колко паунда ще ти струва смяната му.
Второ: гледай в комплекта да има и аксиален лагер, защото в почти всички случаи и той е за смяна.
Трето: тук в България правят това малоумие с едномасовия маховик единствено, защото е по-евтино. Въпреки това не съм чул един да е доволен (говоря предимно за дизели, при бензиновите признавам, че нямам впечатления).
Четвърто: Надявам се разумът да надделее.

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318и M43TU B19
Мечтае да кара: БМВ 750

Re: Преминаване от двумасов на едномасов маховик

Мнение от itan75 » 13 Мар 2016, 20:20

Искам да сменя дмумасовия маховик на моето БМВ е46 318,не заради друго,ами защото е по-лек.Попитах отдавна,но никой не каза от кой модел двигател да търся едномасов маховик втора ръка.Съединителя естествено ще купя нов.
Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Преминаване от двумасов на едномасов маховик

Мнение от Lenco » 14 Мар 2016, 9:34

NGneer4eto написа:....
Трето: тук в България правят това малоумие с едномасовия маховик единствено, защото е по-евтино. Въпреки това не съм чул един да е доволен (говоря предимно за дизели, при бензиновите признавам, че нямам впечатления).
Четвърто: Надявам се разумът да надделее.

Като махнем факта, че си далеч от истината в написаното по-горе, едномасов/лек маховик се слага и в държави бедни, като Германия, Англия и САЩ. Коментираме бензинови мотори.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Преминаване от двумасов на едномасов маховик

Мнение от NGneer4eto » 14 Мар 2016, 13:48

Lenco написа:
NGneer4eto написа:....
Трето: тук в България правят това малоумие с едномасовия маховик единствено, защото е по-евтино. Въпреки това не съм чул един да е доволен (говоря предимно за дизели, при бензиновите признавам, че нямам впечатления).
Четвърто: Надявам се разумът да надделее.

Като махнем факта, че си далеч от истината в написаното по-горе, едномасов/лек маховик се слага и в държави бедни, като Германия, Англия и САЩ. Коментираме бензинови мотори.


Извинявам се! Мнението на колегата над мен ме заблуди, че става въпрос за 330д. Въпреки всичко не съм много убеден, че за бензините тази процедура е оправдана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Преминаване от двумасов на едномасов маховик

Мнение от choio » 14 Мар 2016, 18:02

NGneer4eto написа:
Lenco написа:
NGneer4eto написа:....
Трето: тук в България правят това малоумие с едномасовия маховик единствено, защото е по-евтино. Въпреки това не съм чул един да е доволен (говоря предимно за дизели, при бензиновите признавам, че нямам впечатления).
Четвърто: Надявам се разумът да надделее.

Като махнем факта, че си далеч от истината в написаното по-горе, едномасов/лек маховик се слага и в държави бедни, като Германия, Англия и САЩ. Коментираме бензинови мотори.


Извинявам се! Мнението на колегата над мен ме заблуди, че става въпрос за 330д. Въпреки всичко не съм много убеден, че за бензините тази процедура е оправдана.


Да грешката е моя...останах с впечатление че говорим за дизел...извинявам се на колегата с темата. Иначе по темата ..за бензим донякъде нещата са по ок...но ако е на една цена не виждам смисъла да се заменя оригиналния маховик.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Преминаване от двумасов на едномасов маховик

Мнение от ogata » 14 Мар 2016, 23:21

NGneer4eto написа: Въпреки всичко не съм много убеден, че за бензините тази процедура е оправдана.


Ми ... ко да ти кажем.
Никъв ефект няма като редуцираш теглото на маховика с 50% :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Смисъл, не ме разбирай погрешно, ма на 318ка като свалиш по 1 кило от джантите с по-леки такива се разбира, кво остава като свалиш 6 кила от ключов въртящ елемент на 330i :mhihi: Така съм чел, де :mhihi:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 2.08.2014
Местоположение: Англия
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: Downpipes, DCI, charge pipe+Tail BOV, JB4+BEF

Re: Преминаване от двумасов на едномасов маховик

Мнение от rap17ka7a » 14 Мар 2016, 23:54

Колеги, благодаря за мненията(макар и някои да са доста крайни :D ). Темата я създадох да видя дали има някой с реално направена такава замяна и да сподели впечатления. Както казват колегите по-горе едномасовия е по-лек, в чужди форуми съм чел че колата има по-добър респонс, но не мога да разбера в какво точно се изразява. Съгласен съм до някъде, че щом немците така са го измислили значи има причина, но ако беше само така то коли с тунинг и по-добрения афтърмаркет нямаше да има.

Та въпросът остава - има ли някой, който го е правил или има впечатления от първа ръка от нещо такова?


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Преминаване от двумасов на едномасов маховик

Мнение от dbanchev » 15 Мар 2016, 13:00

Аз я направих тая процедура преди 20000км. близо вече на м52б20. Проблеми 0, по рязко зацепва от място на 1ва, което ме кефи в сравнение с пенсионерското тръгване преди. За мен лично на бензинките тая операция си струва. За дизела с въртящия момент е по-друга бирата..........

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 26.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 1999 BMW 320D

Re: Преминаване от двумасов на едномасов маховик

Мнение от b_velev » 15 Мар 2016, 15:23

Аз съм пробвал тая процедура на 320d с комплект на Валео и резултата не беше добър. Имаше много неприятни вибрации около 2000 оборота. От време на време се появяваше и едно придърпване при тръгване. На следващата смяна на съединител не издържах и пак сложих двумасов маховик. Имайте предвид, че съединителя за този комплект е доста по-скъп от стандартния (около 500лв за 320d) и е почти невъзможно да се намери в България вече.

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook