Работна температура - м43
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- don't be
- младши ентусиаст
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: Работна температура - м43
Колега моя беше грешката за буксата днес я видях. Не ти пречи че колата работи на по висока температура. Просто трябва пласмасите по мотора да са нови , защото фланци маркучи всичко се троши.
За милиони-няма закони.
- IKN
- младши ентусиаст
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Работна температура - м43
bavaromobila написа:Ясно. Ще си карам така и това е. Пък нали има и перка, ако е по-висока температурата тя ще си се пуска и ще охлажда. Вчера тествах перката и всичко е наред с нея. И тя се включва на 108-109гр. след като отвори термостата. Най-лесно е да си върна стария - с него беше на 105гр. но не знам кога е сменян и не искам да рискувам. А дори и нов да взема не знам дали ще улуча ''нормален'', който отваря на 105.
Не се шашкай, тия 107 гр. не са фатални.
Аз съм със същия мотор , от 5 г. лятото я гледам че
перката тръгва и при мен на 107 гр. , това е така защото
началната точка на отваряне на термостата е 105.
Иначе през менюто съм я гледал на дълъг път държи 105.
Буксата е защото термостата се води електронно управляем.
Мисля, че на 112 или 116 гр. ЕКУ - то подава напрежение към
термостата за аварийно и пълно отваряне докрай, посредством
нагревателен елемент. Дали е изправен нагревателя може
да се замери с омметър на крачетата, трябва да покаже 11 ома.
Ако не показва нищо, значи е прекъснат реотана.
АЗ лично ако се наложи да си сменям термостата, ще
си купя обикновен на 95 гр. от стария М 43 мотор.
Чел съм само положителни отзиви по други чужди форуми
от хората, казват че реално работната температура е 97 гр.
- don't be
- младши ентусиаст
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: Работна температура - м43
IKN написа:bavaromobila написа:Ясно. Ще си карам така и това е. Пък нали има и перка, ако е по-висока температурата тя ще си се пуска и ще охлажда. Вчера тествах перката и всичко е наред с нея. И тя се включва на 108-109гр. след като отвори термостата. Най-лесно е да си върна стария - с него беше на 105гр. но не знам кога е сменян и не искам да рискувам. А дори и нов да взема не знам дали ще улуча ''нормален'', който отваря на 105.
Не се шашкай, тия 107 гр. не са фатални.
Аз съм със същия мотор , от 5 г. лятото я гледам че
перката тръгва и при мен на 107 гр. , това е така защото
началната точка на отваряне на термостата е 105.
Иначе през менюто съм я гледал на дълъг път държи 105.
Буксата е защото термостата се води електронно управляем.
Мисля, че на 112 или 116 гр. ЕКУ - то подава напрежение към
термостата за аварийно и пълно отваряне докрай, посредством
нагревателен елемент. Дали е изправен нагревателя може
да се замери с омметър на крачетата, трябва да покаже 11 ома.
Ако не показва нищо, значи е прекъснат реотана.
АЗ лично ако се наложи да си сменям термостата, ще
си купя обикновен на 95 гр. от стария М 43 мотор.
Чел съм само положителни отзиви по други чужди форуми
от хората, казват че реално работната температура е 97 гр.
Колега само самия термостат ли се сменя. Или заедно с тялото ? На старото м43 не е на бързи връзки което води и до др. маркучи ?
За милиони-няма закони.
- bavaromobila
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 18.11.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: M3 GTS
Re: Работна температура - м43
Мислил съм си го това с термостат на по ниски градуси, но има доста мнения по чуждите форуми, че разхода на гориво не е същия. В което има логика.
- IKN
- младши ентусиаст
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Работна температура - м43
bavaromobila написа:Мислил съм си го това с термостат на по ниски градуси, но има доста мнения по чуждите форуми, че разхода на гориво не е същия. В което има логика.
Така е, логика има но всички отзиви за разхода които
аз съм чел е че на практика разхода е без промяна.
Ако някога сложа по студен термостат, обещавам
да напиша отзиви.
- IKN
- младши ентусиаст
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Работна температура - м43
don't be написа: Колега само самия термостат ли се сменя. Или заедно с тялото ? На старото м43 не е на бързи връзки което води и до др. маркучи ?
Целия се сменя с корпуса.
Жертва се оригиналния маркуч, като се реже
до скобата и се маха бързата муфа.
После маркуча се стяга с обикновена винтова скоба
както си е заводско на стария М43.
- michev
- старши ентусиаст
- Мнения: 2040
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Работна температура - м43
Не си давайте парите на вятъра, по-горе написах, че имам Е36 с М43, нормалната работна температура по живи данни също е в диапазона 103-107 градуса!Перката тръгва на 107 на БАВНАТА скорост!Не случайно тази кола е с 2 бара налягане в охладителната система, не смятам, че сме по-умни от конструкторите в БМВ. При изправен автомобил тези градуси са нормални. Карам тази кола от 2005 година, минал съм над 100 000 км с нея, и нито за момент не съм имал проблем с охлаждането на мотора. Не пипайте нещо, което работи!
only rear wheel drive
- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 202
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: Работна температура - м43
Темата е интересна и полезна.
И аз съм с М43 118к.с. И аз редовно наблюдавам тая шашава температура... При мен работи от 103 до 108 зимата и понякога лятото след дълго и натоварващо каране за колата може да стигне до 109 даже 1 път видях за момент 110градуса.
Той термостата хубаво отваря на 105 ама докато завърти като хората тя вдига още 1-2 градуса нагоре докато почне датчика да отчита спада в температурата... поне аз така си го обяснявам.
Иначе за тия 2-3 градуса според мен няма голям дерт, защото като изгасиш колата и спре помпата и термостата и всичко, напечения двигател продължава на нагрява охладителната течност, която вече не циркулира и като дам на контакт и пусна бордовия на менюто с температурата съм виждал 112-113градуса и като запаля колата веднага падат на 102-103 след което пак се почва 105-106-107-108 - 105 и репиит....
Не знам дали си въобразявам, но ми се струва, че когато антифриза ми е по разреден зимата, температурата е по-ниска например държи от 104 до 106 градуса.
А можете ли да ми кажете на колко градуса стрелката отклонява в дясно от средата ? 115 ли са ?
И аз съм с М43 118к.с. И аз редовно наблюдавам тая шашава температура... При мен работи от 103 до 108 зимата и понякога лятото след дълго и натоварващо каране за колата може да стигне до 109 даже 1 път видях за момент 110градуса.
Той термостата хубаво отваря на 105 ама докато завърти като хората тя вдига още 1-2 градуса нагоре докато почне датчика да отчита спада в температурата... поне аз така си го обяснявам.
Иначе за тия 2-3 градуса според мен няма голям дерт, защото като изгасиш колата и спре помпата и термостата и всичко, напечения двигател продължава на нагрява охладителната течност, която вече не циркулира и като дам на контакт и пусна бордовия на менюто с температурата съм виждал 112-113градуса и като запаля колата веднага падат на 102-103 след което пак се почва 105-106-107-108 - 105 и репиит....
Не знам дали си въобразявам, но ми се струва, че когато антифриза ми е по разреден зимата, температурата е по-ниска например държи от 104 до 106 градуса.
А можете ли да ми кажете на колко градуса стрелката отклонява в дясно от средата ? 115 ли са ?
- bavaromobila
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 18.11.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: M3 GTS
Re: Работна температура - м43
Май да, или след 113 или след 115 беше.
Иначе по магистралата с 130-140, температутата ми е 110-111гр. Няма значение дали е топло или студено, дали е с климатик или без.
Доколкото се поинтересувах, при някой бензинови е90ки ситуацията е същата като при този мотор, даже някой вдигат и до 115.
Онзи ден правих промивка на радиатора. Нямаше кой знае колко боклуци. След това температурата си остана същата.
Sent from my SM-G386F using Tapatalk
Иначе по магистралата с 130-140, температутата ми е 110-111гр. Няма значение дали е топло или студено, дали е с климатик или без.
Доколкото се поинтересувах, при някой бензинови е90ки ситуацията е същата като при този мотор, даже някой вдигат и до 115.
Онзи ден правих промивка на радиатора. Нямаше кой знае колко боклуци. След това температурата си остана същата.
Sent from my SM-G386F using Tapatalk
Re: Работна температура - м43
колеги, някой измисли ли интелигентен начин за сваляне на температурата ??? Предстои ми смяна на термостат но нямам намерение да слагам оригиналния който отваря на 105 гр. Сегашния е дефектирал на отворено положение, едва стига до 75 гр., но поне няма да сменям за N ти път тройници, маркучи и гарнитури.
- bobeca111
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 2.04.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Lincoln Navigator 5.4 w210 E320
- Мечтае да кара: пак Е38
Re: Работна температура - м43
Колеги аз по долу пуснах една тема,но май по добре да пиша тук.По вероятно е някой да ми даде съвет. Смених моя термостат с всичките пластмаси по охладителната,водна помпа и радиатор преди тях.И не мога да вдяна тоя термостат на 105 почва или е отворен на 105. Моята темп. Варира между 99-102.Това е. И маркуча след термостата стои студен до 102-103. Тогава почва няква леееко затопляне.Нормно ли е на 96-98 втория маркуч да няма никакви наченки на затопляне?
Re: Работна температура - м43
bobeca111 написа:Колеги аз по долу пуснах една тема,но май по добре да пиша тук.По вероятно е някой да ми даде съвет. Смених моя термостат с всичките пластмаси по охладителната,водна помпа и радиатор преди тях.И не мога да вдяна тоя термостат на 105 почва или е отворен на 105. Моята темп. Варира между 99-102.Това е. И маркуча след термостата стои студен до 102-103. Тогава почва няква леееко затопляне.Нормно ли е на 96-98 втория маркуч да няма никакви наченки на затопляне?
Ами май е нормално, нали термостата при 96-98 гр. все още е затворен ! 102-103 гр това зимата ли е ? Ако е и през лятото - ти си ок. Аз лятото стигам до 117 гр. което мисля че е много !
- bobeca111
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 2.04.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Lincoln Navigator 5.4 w210 E320
- Мечтае да кара: пак Е38
Re: Работна температура - м43
BMW_TO написа:bobeca111 написа:Колеги аз по долу пуснах една тема,но май по добре да пиша тук.По вероятно е някой да ми даде съвет. Смених моя термостат с всичките пластмаси по охладителната,водна помпа и радиатор преди тях.И не мога да вдяна тоя термостат на 105 почва или е отворен на 105. Моята темп. Варира между 99-102.Това е. И маркуча след термостата стои студен до 102-103. Тогава почва няква леееко затопляне.Нормно ли е на 96-98 втория маркуч да няма никакви наченки на затопляне?
Ами май е нормално, нали термостата при 96-98 гр. все още е затворен ! 102-103 гр това зимата ли е ? Ако е и през лятото - ти си ок. Аз лятото стигам до 117 гр. което мисля че е много !
Не помня колега колко ми държеше лятото,но със сигурност около 100 .Но сега смених водна помпа, и не е ок работата с градусите и парното.Така,че лятото ще грее със сигурност. С оригиналната не съм имал грам дерт. Много тегав тоя мотор с тия температури....
Не знам 117 много ли е,моя не съм го виждал толкова да вдига.Но може да е нормално,моя нещо да не е в час. Ти отдавна ли я имаш колата?
Re: Работна температура - м43
bobeca111 написа:BMW_TO написа:bobeca111 написа:Колеги аз по долу пуснах една тема,но май по добре да пиша тук.По вероятно е някой да ми даде съвет. Смених моя термостат с всичките пластмаси по охладителната,водна помпа и радиатор преди тях.И не мога да вдяна тоя термостат на 105 почва или е отворен на 105. Моята темп. Варира между 99-102.Това е. И маркуча след термостата стои студен до 102-103. Тогава почва няква леееко затопляне.Нормно ли е на 96-98 втория маркуч да няма никакви наченки на затопляне?
Ами май е нормално, нали термостата при 96-98 гр. все още е затворен ! 102-103 гр това зимата ли е ? Ако е и през лятото - ти си ок. Аз лятото стигам до 117 гр. което мисля че е много !
Не помня колега колко ми държеше лятото,но със сигурност около 100 .Но сега смених водна помпа, и не е ок работата с градусите и парното.Така,че лятото ще грее със сигурност. С оригиналната не съм имал грам дерт. Много тегав тоя мотор с тия температури....
Не знам 117 много ли е,моя не съм го виждал толкова да вдига.Но може да е нормално,моя нещо да не е в час. Ти отдавна ли я имаш колата?
От 9 г. , но никога не бях следил температурата. От както за трети път смених тройника отзад на главата, от тогава започнах да и следя работната температура ....А бе плаче си за I8 вече
Re: Работна температура - м43
Ако продължиш да си я караш с отворен термостат на 75 градуса какво ще стане ?
Така, или иначе температурата на маслото не винаги е същата, като на охладителната течност и ще си държи примерно 90-100 градуса на масло и 75 на охладителна, за да не ти се пържат постоянно гумите по мотора.
По-бавно ще дига температура на маслото, но това ще е проблем, ако караш основно на къси разстояния.
Нека някой който е по-наясно да сподели, дали правилно мисля..
Така, или иначе температурата на маслото не винаги е същата, като на охладителната течност и ще си държи примерно 90-100 градуса на масло и 75 на охладителна, за да не ти се пържат постоянно гумите по мотора.
По-бавно ще дига температура на маслото, но това ще е проблем, ако караш основно на къси разстояния.
Нека някой който е по-наясно да сподели, дали правилно мисля..
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани