Проблем с бобини (прекъсване) и решение.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
1 мнение
• Страница 1 от 1
- RagingHornet
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 24.11.2015
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330Ci
- Мечтае да кара: Много са!
- Детайли за колата: 0-100km/h 5.7 sec.
Проблем с бобини (прекъсване) и решение.
Здравейте, споделям проблема който имах и как го реших, тъй като някой може да има подобен проблем.
Проблема беше следния:
Прекъсване при подаване на газ на ход (усеща се на всички предавки без-1ва) само в ниските обороти между 1000 и 2000 и мудно ускорение, както и много лека игра на оборотите при празен ход. Нямаше записани грешки в компютъра. (колата е 330ci без газова уредба- за мен газта е огромна глупост).
Първоначално предположих, че някоя бобина прекъсва, но на теста с откачане и закачане на бобините една по една, се оказа че всичките на празен ход (750 оборота) си работят, но въпреки това при товар прекъсват или дават слаба искра. Свещите са чисто нови сменени преди месец, колата си имаше проблема още с купуването преди около 2 месеца.
Четох в руски форум, че е възможно бобина да работи ок без товар и да прекъсва при товар, и също се консултирах с приятел специалист по силовия тунинг, който ми каза, че запалителната система се товари най-много при ниски обороти и отворен дросел.
Решението което при мен свърши работа:
Преди да дам 500 лв за нови бобини реших да пробвам всичко възможно със старите. Свалих бобините и прегледах лулите, нямаше скъсвания и пукнатини, но ми направи впечатление, че контактните пружини на лулите (те контактуват със свещта) са със необикновено светъл цвят (почти бели). Предположих, че са се окислили и окисния слой да създава съпротивление и от там идва слаба искра.
Та сложих 6-те бобини на земята с лулите нагоре и напълних всичките лули с контактен спрей. Оставих да преседят около час, след което изсипах течността и оставих да изсъхнат за около 10 минути. Монтирах бобините обратно. Прекъсването изчезна, колата започна да дърпа много добре още от 2000 оборота, на светофарите не се усеща, че мотора работи.
Между другото почистих със контактен спрей и буксите на бобини и куплунгите на кабелите, и пръснах съвсем малко WD40 за да пази от конденз и влага.
Така, че ако някой има подоен проблем, нека да пробва това преди да се хвърля в нови бобини. А имайки предвид, че караме коли на по 10+ години, повечето още с оригиналните бобини, мисля че една подобна профилактика не би навредила
Проблема беше следния:
Прекъсване при подаване на газ на ход (усеща се на всички предавки без-1ва) само в ниските обороти между 1000 и 2000 и мудно ускорение, както и много лека игра на оборотите при празен ход. Нямаше записани грешки в компютъра. (колата е 330ci без газова уредба- за мен газта е огромна глупост).
Първоначално предположих, че някоя бобина прекъсва, но на теста с откачане и закачане на бобините една по една, се оказа че всичките на празен ход (750 оборота) си работят, но въпреки това при товар прекъсват или дават слаба искра. Свещите са чисто нови сменени преди месец, колата си имаше проблема още с купуването преди около 2 месеца.
Четох в руски форум, че е възможно бобина да работи ок без товар и да прекъсва при товар, и също се консултирах с приятел специалист по силовия тунинг, който ми каза, че запалителната система се товари най-много при ниски обороти и отворен дросел.
Решението което при мен свърши работа:
Преди да дам 500 лв за нови бобини реших да пробвам всичко възможно със старите. Свалих бобините и прегледах лулите, нямаше скъсвания и пукнатини, но ми направи впечатление, че контактните пружини на лулите (те контактуват със свещта) са със необикновено светъл цвят (почти бели). Предположих, че са се окислили и окисния слой да създава съпротивление и от там идва слаба искра.
Та сложих 6-те бобини на земята с лулите нагоре и напълних всичките лули с контактен спрей. Оставих да преседят около час, след което изсипах течността и оставих да изсъхнат за около 10 минути. Монтирах бобините обратно. Прекъсването изчезна, колата започна да дърпа много добре още от 2000 оборота, на светофарите не се усеща, че мотора работи.
Между другото почистих със контактен спрей и буксите на бобини и куплунгите на кабелите, и пръснах съвсем малко WD40 за да пази от конденз и влага.
Така, че ако някой има подоен проблем, нека да пробва това преди да се хвърля в нови бобини. А имайки предвид, че караме коли на по 10+ години, повечето още с оригиналните бобини, мисля че една подобна профилактика не би навредила

1 мнение
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани