Реле за подгревни свещи?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
63 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Реле за подгревни свещи?
По-дебелият проводник няма да е достатъчно гъвкав и ще се счупи по-лесно.
Няма механични въздействия, като да виси платката на проводниците и да се мандърца, всичко е фиксирано здраво. Обаче при протичане на ток през проводника той се загрява и дължината му се изменя.
Тънкият проводник има по-голямо съпротивление, от там би се загрял повече в сравнение с един по-дебел и ще има по-голямо термично разширение.
10- 15 годишен автомобил, по техните стандарти е нещо, което не би трябвало да го има и в автоморгите и да се занимават с програмируемата смърт на едно реле след 15 години, така, че да не се досетят собствениците за хитростта им... Виж ако дефектираше веднага или почти веднага след изтичане на гаранцията е друго нещо.
Освен това производствено е по-сложно да се направят два проводника с определена дължина, да се фиксират, да се запоят, много по-лесно е с един проводник- има нещо друго в цялата работа. Въпроса защо два тънки алуминиеви, вместо един дебел меден все още стои. Интересно ми е как са изпълнени въпросните вериги в новите модули на BERU, които се произвеждат сега- досега не съм отварял.
- dreadx
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Реле за подгревни свещи?
Добре де, какво значение мислиш, че има за свещите този точно 1-2 см. алуминиев проводник?
Айде друг пример - някакъв модул беше, който управлява запалителни бобини на незнамсикво - вътре 4 транзистора, пак зашльопани в такава прозрачна гадост и едно от телчетата прекъснало и естествено не се запоява.
(- обаче не ми се търсеше тогава с какво се запоява алуминий - точно пък заради поредната скрап, която да реставрирам на някакъв приятел на приятел - за едно голямо мерси.) И само го отворихме и му показах от какво е проблемът - така си и остана. Много ли беше важно да е изпълнен модулът точно по този начин? - или и там е бил заради нещо си алуминият? (нещото ти казах какво е - онзи си купил нов модул и толкова.. :)
Айде друг пример - някакъв модул беше, който управлява запалителни бобини на незнамсикво - вътре 4 транзистора, пак зашльопани в такава прозрачна гадост и едно от телчетата прекъснало и естествено не се запоява.
(- обаче не ми се търсеше тогава с какво се запоява алуминий - точно пък заради поредната скрап, която да реставрирам на някакъв приятел на приятел - за едно голямо мерси.) И само го отворихме и му показах от какво е проблемът - така си и остана. Много ли беше важно да е изпълнен модулът точно по този начин? - или и там е бил заради нещо си алуминият? (нещото ти казах какво е - онзи си купил нов модул и толкова.. :)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- Mamar4o
- младши ентусиаст
- Мнения: 299
- Регистриран на: 15.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 02
Re: Реле за подгревни свещи?
zvetiko написа:Защо са сложили по два проводника - защото ако е само един (по-дебел) ще се скърши по-лесно и ще трябва да сменят модула безплатно в рамките на гаранционния срок.
Не разбирам от какво ще се скърши- няма механичните въздействия, които описваш, залято е със силикон, един дебел проводник би бил по-здрав от два по-тънки. За програмираната смърт- щом издържат по 200- 300К км и 10-15 години, значи е измислено неудачно за целта.
И определено двата проводника са били запоявани, но повечето спойки не са издържали- нещо са много икономични, за разлика от тези на колегата.
Колега аз тук спойка не виждам... проводниците са бондирани
- dreadx
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Реле за подгревни свещи?
Абе зависи, то трябва да го видиш наживо. Никога не съм отварял такъв модул и не мога да кажа.
Приличат на бондирани, но може и да са спойки (ако са използвали припоя по-икономично.)
Приличат на бондирани, но може и да са спойки (ако са използвали припоя по-икономично.)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Реле за подгревни свещи?
Няма никъде запоявано по алуминиевите проводници към буксата колеги, всичко е на заварка.
Проводниците са два алуминиеви, защото 1. както е казал някой по напред като е един дебел ще се пречупи по лесно и 2. понеже е алуминий\сравнително голямо съпротивление за проводник\ ако е само един не толкова дебел ще се стопи, а два ще издържат.
Проводниците не са медни защото такава е технологията. Платката се прави някъде и после се мотира в кутията, обикновено върху дебела алуминиева основа с цел охлаждане, след което технологично е трудно да се изпълни запояване, затова се заварява. Бърза проверка в справочника по физика веднага дава отговор защо се използва алуминий а не мед - алуминия се топи\заварява\ при доста по ниска температура, което е технологично по удобно за изпълнение.
Относно самия проблем с тези модули, за мен определено се получава основно от вибрации. Наистина алуминиевите жички се прекъсват основно до заварките, но мисля че причината е в големия ъгъл на сгъване на жичката точно там, което се явява слабо място откъм вибрации. Направило ми е също впечатление че на всеки трети дефектирал АБС модул жичките не са прекъснати до заварките а точно по средата, където също има голяма сгъвка.
А иначе всеки сам си решава дали има файда от ползата. Новото си е ново, оригиналното знаем колко изкарва 10-15 години за съответната му цена, но някой евтин заместител едва ли ще е по добре от рециклиран оригинален модул. За втора ръка изобщо не говорим, така или иначе всичко правено по тази технология е пътник и е въпрос на време само.
И не се чувствайте прецакани колеги, проблема не е само при БМВ. Боледуват и другите марки - моторни компютри на опел, комутатори, скоростни кутии на ауди и навсякъде дето я има тая технология.
Проводниците са два алуминиеви, защото 1. както е казал някой по напред като е един дебел ще се пречупи по лесно и 2. понеже е алуминий\сравнително голямо съпротивление за проводник\ ако е само един не толкова дебел ще се стопи, а два ще издържат.
Проводниците не са медни защото такава е технологията. Платката се прави някъде и после се мотира в кутията, обикновено върху дебела алуминиева основа с цел охлаждане, след което технологично е трудно да се изпълни запояване, затова се заварява. Бърза проверка в справочника по физика веднага дава отговор защо се използва алуминий а не мед - алуминия се топи\заварява\ при доста по ниска температура, което е технологично по удобно за изпълнение.
Относно самия проблем с тези модули, за мен определено се получава основно от вибрации. Наистина алуминиевите жички се прекъсват основно до заварките, но мисля че причината е в големия ъгъл на сгъване на жичката точно там, което се явява слабо място откъм вибрации. Направило ми е също впечатление че на всеки трети дефектирал АБС модул жичките не са прекъснати до заварките а точно по средата, където също има голяма сгъвка.
А иначе всеки сам си решава дали има файда от ползата. Новото си е ново, оригиналното знаем колко изкарва 10-15 години за съответната му цена, но някой евтин заместител едва ли ще е по добре от рециклиран оригинален модул. За втора ръка изобщо не говорим, така или иначе всичко правено по тази технология е пътник и е въпрос на време само.
И не се чувствайте прецакани колеги, проблема не е само при БМВ. Боледуват и другите марки - моторни компютри на опел, комутатори, скоростни кутии на ауди и навсякъде дето я има тая технология.
Re: Реле за подгревни свещи?
tekabg написа:metodi80 написа:oci написа:гумата написа:Рециклирането означава да се зачистят клемите и да се напръска с контактен шпрей, което не е никакъв проблем сами да си направите, но тръгне ли едно реле по- добре да се сменя с ново. Едно ново реле е около 14 щд. По нашите магазини около 40 лв.
В голяма грешка си колега и подвеждаш другите колеги така.
За съвсем обикновенно реле може, но това което си написал няма нищо общо с релето за подгревните свещи, да не кажа че на някой мотори е модул и само ние му викаме реле а няма нищо общо.
Ето ти снимка да се убедиш в думите ми
Релето от снимката е от 320 д-150 кс
Айде и аз да се включа , то не че няма дестина теми по тоя въпрос , ама пак да си "изпееме песента" ..... Както и Орлин каза , това изобщо не е реле , а модул , второ самото му отваряне (така , че да прилича после на нещо) е малък филм и ако не знаеш как и нямаш опит , става на паздерка , която после няма да искаш да монтираш на автомобила .... Както на повечето вероятно е станало ясно , проблема е в прекъснати връзки м/у пиновете и платката .....
Повечето колеги , като изгледат клиповете в нета или обясненията в теми , си казват , а това е елементарно , е сега ще го отворя и ще го споя , да ама не !
Както се случва в повечето случаи - ще перифразирам един колега , който след като съсипал едно реле , ми прати друго да му ремонтирам .... Та какво сподели той - отваря релето с много мъка и чоплене с отверки , рендета , ножовки и какви ли още не приспособления , след това с много псувни свалил силикона , който се лепи на всякъде , където не трябва ..... след като на края стигнал до местата за запояване и решил , че ще спои новите връзки просто е така с поялника , с изненада установил , че тинола не лепи .... Чул от някъде , че трябвало да бъде сребърен припоя и айде в магазина да купи такъв (изръсил се с пари за припоя , колкото 1/2 от цената на която аз ремонтирам релето ) , опитал със сребърния припой и нещата уж станали , да обаче като опитал с отверката дали спойката е слепила добре , хоп и спойката се откачила , без особено усилие .....
Та .... драги колеги , ако някой мисли , че спояването е елементарно , ще ви разочаровам , има си технология , ползват се различни химикали , преди тях обаче местата за спояване се обработват механично и така на татък ..... Фабрично тези връзки не се спояват , няма да навлизам в детайли защо и как , просто ще кажа , че ако едно нещо се направи толкова добре , че повече да не си купиш друго ..... нали е ясно ...... За това всеки сам да прецени .... до колкото аз знам в нашия форум ние двамата с колегата Орлин предлагаме такава услуга по възстановяване на тези релета , но както и той каза след ремонта стават вечни !
Ето как изглежда добре направено (рециклирано със плътен меден проводник и хубави спойки ) реле/модул :
Колега написал си го така че все едно трябва трансплантация на сърце да се прави.Няма абсолютно нищо сложно в това да се презапоят няколко кабела.Аз лично преди три години и над 100 000км съм го правил и то с оригиналните алуминиеви кабели.Купих си флюс за запояване на алуминиеви проводници от магазин "Панда" в Бургас и чудото стана.Даже на Орлин му бях пращал снимки на Вибър на флюса ,който използвах.Та процедурата е следната:
С ножче внимателно разрязвате уплътняващият силикон на капака на модула и с малка отверка отваряте капака. Изчопляте внимателно силикона но много внимателно да не повредите модула.Изрязвате оригиналните алуминиеви проводници , с флюс за запояване на алуминий калайдисвате контактните повърхности на платката на модула и след това ако искате си запоявате нови медни проводници или оригиналните алуминиеви калайдисани преди това.Затварете модула като го уплътнявате със и силикон за гарнитури и воала-чудото станало.
Евала колега че си го написал как точно се прави На това му се казва Форум и е за това по принцип да си помагаме един на друг не всеки прочел оттук оттам по някой ред повече и да се прави на велик!Към колегата Методи се обръщам:Ако искаш да помогнеш на ентусиастите Тук да го беше написал как става,а вече ние ако решим че не можем ще го пратим на Вас специалистите
- iNfoster`
- младши ентусиаст
- Мнения: 353
- Регистриран на: 22.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d, Е90 320d, E61 530d
- Мечтае да кара: M5 E60,F90
Re: Реле за подгревни свещи?
Колеги, да използвам темата записва ми грешка "glow plug relay" релето за подгревните свещи? Прочетох, че след като записва тази грешка макар, че свети на таблото лампата за подгряването свещите не подгряват. За сега не ми е правило проблем с паленото, но ще е хубаво да се хване на време, проблема. Също така прочетох, че е имало случай релето да работи, но да са изгорели свещите и да не подгряват.
Какво ще ме посъветвате ако е релето, да си закупя ново или да рециклирам старото?
Колата е 330D 184hp.
Какво ще ме посъветвате ако е релето, да си закупя ново или да рециклирам старото?
Колата е 330D 184hp.
Re: Реле за подгревни свещи?
Първо трябва да отидеш при някой които ги разбира и да разберш кое точно е проблема Според мен рециклирането е добър вариянт :
- iNfoster`
- младши ентусиаст
- Мнения: 353
- Регистриран на: 22.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d, Е90 320d, E61 530d
- Мечтае да кара: M5 E60,F90
Re: Реле за подгревни свещи?
phantom_ написа:Първо трябва да отидеш при някой които ги разбира и да разберш кое точно е проблема Според мен рециклирането е добър вариянт :
Да ще е закарам да е погледнат. Ако излезе от релето и реша да го рециклирам, ще мога да ли да карам без реле колата няколко дни или не?
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Реле за подгревни свещи?
iNfoster` написа:phantom_ написа:Първо трябва да отидеш при някой които ги разбира и да разберш кое точно е проблема Според мен рециклирането е добър вариянт :
Да ще е закарам да е погледнат. Ако излезе от релето и реша да го рециклирам, ще мога да ли да карам без реле колата няколко дни или не?
На 184 кс релето е коренно различно, то си е баш реле
Поне до сега не ми е известно да се рециклира.
- iNfoster`
- младши ентусиаст
- Мнения: 353
- Регистриран на: 22.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d, Е90 320d, E61 530d
- Мечтае да кара: M5 E60,F90
Re: Реле за подгревни свещи?
oci написа:iNfoster` написа:phantom_ написа:Първо трябва да отидеш при някой които ги разбира и да разберш кое точно е проблема Според мен рециклирането е добър вариянт :
Да ще е закарам да е погледнат. Ако излезе от релето и реша да го рециклирам, ще мога да ли да карам без реле колата няколко дни или не?
На 184 кс релето е коренно различно, то си е баш реле
Поне до сега не ми е известно да се рециклира.
Не съм запознат колега, точно за това питам. За да знам след като е погледне майстор, ако излезе релето какво да правя.
Благодаря за отзивите все пак.
- dreadx
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Реле за подгревни свещи?
Такова ли е релето?: https://www.drive2.ru/l/4057296/
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- iNfoster`
- младши ентусиаст
- Мнения: 353
- Регистриран на: 22.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d, Е90 320d, E61 530d
- Мечтае да кара: M5 E60,F90
Re: Реле за подгревни свещи?
dreadx написа:Такова ли е релето?: https://www.drive2.ru/l/4057296/
Не знам колега не съм го свалял да го видя. Просто колата е записала грешка "Glow Plug Relay". Не съм го карал нито на майстор, да го замерят дали работи, нито нищо. Питам просто ако излезе то да съм запознат как стоят нещата с него. Защото видях в темата, че се рециклира. За това ще съм благодарен на колегите да споделят рециклира ли се на 184 к.с. или не?
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Реле за подгревни свещи?
На мен ми остана реле с номер 12 21 2 246 919 оригинално БМВ.Става за м57 моторите при е46 и е39.Доколкто знам и за м47.
Ако на някой ще му свърши работа ще му го дам на добра цена.
Ако на някой ще му свърши работа ще му го дам на добра цена.
63 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани