Реле за подгревни свещи?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 16.04.2014
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW e39 530d 2001 sedan automatic
Мечтае да кара: Нещо М

Re: Реле за подгревни свещи?

Мнение от dido_06 » 07 Яну 2016, 14:30

Колеги, при мен излизаше като грешка релето, но го гледа електричар, и ми каза, че е здраво. Оказа се, че всичките 6 свещи са ми заминали. Смених ги, и сега пали в студовете без проблеми. Специално на моя мотор, 184 к.с. релето е по-здраво от колкото на 150 и 204 коня. Също при мен не е капсуловано, може да се отвори без да се реже нищо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Реле за подгревни свещи?

Мнение от metodi80 » 07 Яну 2016, 23:11

dido_06 написа: Също при мен не е капсуловано, може да се отвори без да се реже нищо.

При теб е малкото реле , то е съвсем друго изпълнение и действително се отваря лесно , освен това формата му наподобява реле и вътре в него има реле , за разлика от другия (големия )модул ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Реле за подгревни свещи?

Мнение от oci » 07 Яну 2016, 23:34

metodi80 написа:
oci написа:
гумата написа:Рециклирането означава да се зачистят клемите и да се напръска с контактен шпрей, което не е никакъв проблем сами да си направите, но тръгне ли едно реле по- добре да се сменя с ново. Едно ново реле е около 14 щд. По нашите магазини около 40 лв.

В голяма грешка си колега и подвеждаш другите колеги така.
За съвсем обикновенно реле може, но това което си написал няма нищо общо с релето за подгревните свещи, да не кажа че на някой мотори е модул и само ние му викаме реле а няма нищо общо.
Ето ти снимка да се убедиш в думите ми
20151221_163224.jpg


Релето от снимката е от 320 д-150 кс


Айде и аз да се включа , то не че няма дестина теми по тоя въпрос , ама пак да си "изпееме песента" ..... Както и Орлин каза , това изобщо не е реле , а модул , второ самото му отваряне (така , че да прилича после на нещо) е малък филм и ако не знаеш как и нямаш опит , става на паздерка , която после няма да искаш да монтираш на автомобила .... Както на повечето вероятно е станало ясно , проблема е в прекъснати връзки м/у пиновете и платката .....
Повечето колеги , като изгледат клиповете в нета или обясненията в теми , си казват , а това е елементарно , е сега ще го отворя и ще го споя , да ама не !
Както се случва в повечето случаи - ще перифразирам един колега , който след като съсипал едно реле , ми прати друго да му ремонтирам .... Та какво сподели той - отваря релето с много мъка и чоплене с отверки , рендета , ножовки и какви ли още не приспособления , след това с много псувни свалил силикона , който се лепи на всякъде , където не трябва ..... след като на края стигнал до местата за запояване и решил , че ще спои новите връзки просто е така с поялника , с изненада установил , че тинола не лепи .... Чул от някъде , че трябвало да бъде сребърен припоя и айде в магазина да купи такъв (изръсил се с пари за припоя , колкото 1/2 от цената на която аз ремонтирам релето ) , опитал със сребърния припой и нещата уж станали , да обаче като опитал с отверката дали спойката е слепила добре , хоп и спойката се откачила , без особено усилие .....

Та .... драги колеги , ако някой мисли , че спояването е елементарно , ще ви разочаровам , има си технология , ползват се различни химикали , преди тях обаче местата за спояване се обработват механично и така на татък ..... Фабрично тези връзки не се спояват , няма да навлизам в детайли защо и как , просто ще кажа , че ако едно нещо се направи толкова добре , че повече да не си купиш друго ..... нали е ясно ...... За това всеки сам да прецени .... до колкото аз знам в нашия форум ние двамата с колегата Орлин предлагаме такава услуга по възстановяване на тези релета , но както и той каза след ремонта стават вечни !
Ето как изглежда добре направено (рециклирано със плътен меден проводник и хубави спойки ) реле/модул :

Изображение



Евала Методи,
изпревари ме. Аз нарочно не исках да пиша защото знам, че ще почнат с въпросите. А както ти каза вече, хубаво е клипчето, но на него липсва най-важния момент именно спояването.
И съм убеден, че за човек който не го е правил при опит модула отива в коша.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Реле за подгревни свещи?

Мнение от metodi80 » 07 Яну 2016, 23:54

oci написа:

Евала Методи,
изпревари ме. Аз нарочно не исках да пиша защото знам, че ще почнат с въпросите. А както ти каза вече, хубаво е клипчето, но на него липсва най-важния момент именно спояването.
И съм убеден, че за човек който не го е правил при опит модула отива в коша.

Ами то колегите така или иначе не са спирали с въпросите ..... за това нищо не се променя .... :mhihi:
Абсолютно съм съгласен , че неопитен човек , директно съсипва модула при опит да го ремонтира (95% от случаите).
Има си тънкости (като за всяко нещо) ..... :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Реле за подгревни свещи?

Мнение от dr.peshev » 08 Яну 2016, 0:43

Аз имам един въпрос на лаик?! :mhihi:
Като знам къде се намира въпросното реле,как ще оправдаете рискът да се върне там рециклирано ,вместо да се купи ново?!
Утре ще изгори нещо друго по релето(някой 15 годишен транзистор) и пак сваляне на релето!
Колко излиза ремонтът на едно реле и колко нерви струва демонтажът?!
Иначе евала за ентусиазма! :bowdown: :yes:
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Реле за подгревни свещи?

Мнение от metodi80 » 08 Яну 2016, 2:00

dr.peshev написа:Аз имам един въпрос на лаик?! :mhihi:
Като знам къде се намира въпросното реле,как ще оправдаете рискът да се върне там рециклирано ,вместо да се купи ново?!
Утре ще изгори нещо друго по релето(някой 15 годишен транзистор) и пак сваляне на релето!
Колко излиза ремонтът на едно реле и колко нерви струва демонтажът?!
Иначе евала за ентусиазма! :bowdown: :yes:


Това го казваш от опити или ..... ?!
Въпросният "риск" да свалят и рециклират релето , го поемат много колеги и след това са доволни пределно дълго време , разбира се със сигурност има и такива , които предпочитат ново .....
Колко струва едно ново реле - около 220 лв оригинално , около 150 афтърмаркет (става дума за прилично качество), а колко струва ремонтирано -(при мен е) 45 лв. ...... дали си заслужава -всеки сам преценява . Демонтажа и монтажа са средно около 40 лв (без значение кой къде го прави, друг е въпроса , че доста колеги си ги демонтират сами ). Като се направи проста бакалска сметка , излиза че е значително по евтино ...... но това не е най -важното , всички тук (повечето) се отнасяме към автомобилите си с много внимание и биха лишили себе си от нещо , стига да вземат качествена част за автомобила си , тоест въпросните колеги не се ориентират към ремонт на частта , защото нямат или не искат да дадът повече пари за нова част , а защото са разбрали , че старата ремонтирана , вероятно ще е по -добра ....
Аз също съм категорично ЗА принципа по -добре ново , отколкото старо - ремонтирано /рециклирано , НО не винаги .... има случаи в които "новото -ново" е по калпаво от старото ремонтирано (особено ако ти гарантират за ремонта). Това важи особено за таралежите и за релетата на подгревните свещи и мога да посоча поне 10 примера и да цитирам дори имената на колегите , които са закупили нови компоненти , които са дефектирали в кратък период и съответните колеги са решили да ремонтират старите си такива ..... след товя няма оплакване години наред (тази услуга лично аз я предлагам поне от около 4 години и през ръцете ми са минали наистина много релета, до момента няма нито един колега , който да се е обадил и да е казал , че има повреда на ремонтирано реле,тоест нищо друго не им се поврежда на тези релета ....... дано и да няма и за в бъдеще , щото иначе ще съм голословен :mhihi: ) !
Нека коментара ми не изглежда като някакъв опит непременно да защитавам теза , воден от комерсиални цели ! Искам да подчертая , че предлаганите от мен ремонтни услуги, извършвам между другото , в смисъл в никакъв случай не завися финансово от това, по скоро го правя "за спорта" и всички , които ме познават , го знаят това .... (слава богу мама и тати са ме учили и съм щастливо зает :mhihi: с други служебни задължения ). Споменавам го това , защото изразеното мнение е обективно и действително и не е защото искам на всяка цена да опровергая колегата , за да си "запазя хлебеца". :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 20.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530XD E61
Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail

Re: Реле за подгревни свещи?

Мнение от silver_knight » 09 Яну 2016, 3:25

dido_06 написа:Някой да удари 1 рамо като каже какво точно да правя с моето. Не мога да намеря в Русе някой да ми го "рециклира" и мисля да го изпратя към София. Интересува ме без въпросното реле, мога ли да карам колата, или няма да иска да пали, понеже ако го смъкна оставам без кола за няколко дни, а ми трябва. Видях, че не е сложно да се ремонтира, дори мисля сам да се захвана с моето, понеже съм на ТИ с поялника. НО големия въпрос е, мога ли да карам без реле? Понеже ако не работи, не виждам проблем да карам без такова. Мисля да търся по моргите, но ми казаха, че трябва да бъде със същия номер, няма гаранция, че от същия двигател ще стане.

Дали не работи или си го свалил е едно и също. Ако са сменени свещите и релето е сдало багажа, на диагностиката ще ти покаже че има 4 изгорели свещи. E46 ще запали е без тях ако не е много студено. Лично при мен палеше при -10 само с една свещ

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 325DА touring

Re: Реле за подгревни свещи?

Мнение от kkrumov » 12 Авг 2016, 16:36

Колегата Oci е много точен и винаги помага. За релетата се обръщайте към него


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 30.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e87 1.8d / e60 530d LCI
Мечтае да кара: BMW M6 F13

Re: Реле за подгревни свещи?

Мнение от Tsureto » 17 Авг 2016, 13:12

Колеги вдигам темата, защото релето "уж" беше заминало, колата е 2.0д 136hp и студена пали супер трудно,върти върти и накрая едвам едвам захапе и изкарва бял облак отзад. Имам няколко питания. На лаптоп излезна, че е релето, смених го,но проблема продължи. Супер трудно пали студена,едвам захапва и тресе и т.н. и след 5 секунди нормализира и отзад изкарва бял дим. Кажете какво може да е ? Свещи-едва ли,защото и при подгряване поне 3-4 пъти ефекта е нулев, вече съм се хванал за главата.
Who needs antidepressants when you can drive an BMW.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 16.04.2014
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW e39 530d 2001 sedan automatic
Мечтае да кара: Нещо М

Re: Реле за подгревни свещи?

Мнение от dido_06 » 22 Авг 2016, 22:44

Cvetun написа:Колеги вдигам темата, защото релето "уж" беше заминало, колата е 2.0д 136hp и студена пали супер трудно,върти върти и накрая едвам едвам захапе и изкарва бял облак отзад. Имам няколко питания. На лаптоп излезна, че е релето, смених го,но проблема продължи. Супер трудно пали студена,едвам захапва и тресе и т.н. и след 5 секунди нормализира и отзад изкарва бял дим. Кажете какво може да е ? Свещи-едва ли,защото и при подгряване поне 3-4 пъти ефекта е нулев, вече съм се хванал за главата.

И 20 пъти да ги подгряваш свещите, ефект няма да има ако са изгорели. Сигурен ли си, че са здрави? Понеже при мен от 6 нито 1 не подгряваше. Също така, ново реле ли купи? Мисля, че при твоя двигател беше по-добре да се рециклира старото, понеже става по-здраво от ново(освен ако не бъркам със 150 к.с. мотора).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Сл.Бряг,Schwarzwald
Пол: Мъж
Кара: 530xd F11 individual

Re: Реле за подгревни свещи?

Мнение от tekabg » 23 Авг 2016, 22:17

metodi80 написа:
oci написа:
гумата написа:Рециклирането означава да се зачистят клемите и да се напръска с контактен шпрей, което не е никакъв проблем сами да си направите, но тръгне ли едно реле по- добре да се сменя с ново. Едно ново реле е около 14 щд. По нашите магазини около 40 лв.

В голяма грешка си колега и подвеждаш другите колеги така.
За съвсем обикновенно реле може, но това което си написал няма нищо общо с релето за подгревните свещи, да не кажа че на някой мотори е модул и само ние му викаме реле а няма нищо общо.
Ето ти снимка да се убедиш в думите ми
20151221_163224.jpg


Релето от снимката е от 320 д-150 кс


Айде и аз да се включа , то не че няма дестина теми по тоя въпрос , ама пак да си "изпееме песента" ..... Както и Орлин каза , това изобщо не е реле , а модул , второ самото му отваряне (така , че да прилича после на нещо) е малък филм и ако не знаеш как и нямаш опит , става на паздерка , която после няма да искаш да монтираш на автомобила .... Както на повечето вероятно е станало ясно , проблема е в прекъснати връзки м/у пиновете и платката .....
Повечето колеги , като изгледат клиповете в нета или обясненията в теми , си казват , а това е елементарно , е сега ще го отворя и ще го споя , да ама не !
Както се случва в повечето случаи - ще перифразирам един колега , който след като съсипал едно реле , ми прати друго да му ремонтирам .... Та какво сподели той - отваря релето с много мъка и чоплене с отверки , рендета , ножовки и какви ли още не приспособления , след това с много псувни свалил силикона , който се лепи на всякъде , където не трябва ..... след като на края стигнал до местата за запояване и решил , че ще спои новите връзки просто е така с поялника , с изненада установил , че тинола не лепи .... Чул от някъде , че трябвало да бъде сребърен припоя и айде в магазина да купи такъв (изръсил се с пари за припоя , колкото 1/2 от цената на която аз ремонтирам релето ) , опитал със сребърния припой и нещата уж станали , да обаче като опитал с отверката дали спойката е слепила добре , хоп и спойката се откачила , без особено усилие .....

Та .... драги колеги , ако някой мисли , че спояването е елементарно , ще ви разочаровам , има си технология , ползват се различни химикали , преди тях обаче местата за спояване се обработват механично и така на татък ..... Фабрично тези връзки не се спояват , няма да навлизам в детайли защо и как , просто ще кажа , че ако едно нещо се направи толкова добре , че повече да не си купиш друго ..... нали е ясно ...... За това всеки сам да прецени .... до колкото аз знам в нашия форум ние двамата с колегата Орлин предлагаме такава услуга по възстановяване на тези релета , но както и той каза след ремонта стават вечни !
Ето как изглежда добре направено (рециклирано със плътен меден проводник и хубави спойки ) реле/модул :

Изображение

Колега написал си го така че все едно трябва трансплантация на сърце да се прави.Няма абсолютно нищо сложно в това да се презапоят няколко кабела.Аз лично преди три години и над 100 000км съм го правил и то с оригиналните алуминиеви кабели.Купих си флюс за запояване на алуминиеви проводници от магазин "Панда" в Бургас и чудото стана.Даже на Орлин му бях пращал снимки на Вибър на флюса ,който използвах.Та процедурата е следната:
С ножче внимателно разрязвате уплътняващият силикон на капака на модула и с малка отверка отваряте капака. Изчопляте внимателно силикона но много внимателно да не повредите модула.Изрязвате оригиналните алуминиеви проводници , с флюс за запояване на алуминий калайдисвате контактните повърхности на платката на модула и след това ако искате си запоявате нови медни проводници или оригиналните алуминиеви калайдисани преди това.Затварете модула като го уплътнявате със силикон за гарнитури и воала-чудото станало.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Реле за подгревни свещи?

Мнение от zvetiko » 24 Авг 2016, 8:24

Определено ми е интересно защо от BMW са решили да направят силовите вериги с два тънки проводника залети със силикон, вместо плътен меден проводник и хубави спойки. Едва ли е направено с цел да се поврежда релето, платката е достатъчно сложна за да спестят още 10- на спойки, може би е свързано с управление на подгрева на свещите- при тези свещи времената на подгрева са кратки- 0.5-2.7с, може би за да работят правилно е необходимо и проводниците да са от съответният материал, за това смятах, че са сребърни, колегата казва, че са алуминиеви...Ако някой има идея в това направление нека да сподели. ;) Може пък да се окаже, че нещо сътворено от BMW е подобрено от нас, както не веднъж сме правили. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Реле за подгревни свещи?

Мнение от dreadx » 27 Авг 2016, 18:48

Китайците са пуснали едни кабели за тонколони, които са от помеднен алуминийй (за по-евтино). Следващия път като ти попадне такъв проводник, пробвай на колко огъвания се чупи. Медният знаеш, че е пластичен и много трудно се чупи от огъване.

И може би това е начинът да програмират смърт на модула след известно дълго време.

С лоши спойки не става - това са го яли толкова производители на телефони и лаптопи - не знаеш кога ще се прецакат. С програмиран брояч за определен брой паления също - такива псувни ще изядат, когато се разчуе.. С лоши части пак не е предвидимо - ще вземат да им се връщат в гаранция - по-добре да си купуват от скъпите и качествени части, а самата платка да не дава проблеми, че не са 1и2 неща по нея. (Има един много малък процент дефектни при производството части - които ще се издънят още веднага - но каквото остане, ще живее дълго). Това, за което е питал колегата dr.peshev по-горе - ако са изкарали 15 години частите, би трябвало да изкарат още 50. Частите по принцип не се "износват", освен електролитните кондензатори - но такива гледам по снимката, че няма.

Понеже не е проблемът в цената, да пестят мед. (а както виждаш не са сребърни жиците), то какво предимство има алуминият? - не се запоява лесно и някой бая ще се озори, а накрая ще изхвърли модула и ще си купи нов. Другото са само недостатъци.

Защо са сложили по два проводника - защото ако е само един (по-дебел) ще се скърши по-лесно и ще трябва да сменят модула безплатно в рамките на гаранционния срок.

/ако може следващият, който си отвори модула да снима къде се чупят - предполагам, че е в мястото, където е сплескано за точковата заварка./

С ABS-а е същата хуйовина, но там работата е много по-фина и много по-трудно ще се справи човек без опит - а и аз не бих поел отговорност. Бих опитал само върху някоя отписана скрап - например ако някой приятел ми каже, че и без това ще го изхвърля и ще си купува нов. Ама да взема да го правя на някой срещу пари - не.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Реле за подгревни свещи?

Мнение от zvetiko » 28 Авг 2016, 11:15

Защо са сложили по два проводника - защото ако е само един (по-дебел) ще се скърши по-лесно и ще трябва да сменят модула безплатно в рамките на гаранционния срок.


Не разбирам от какво ще се скърши- няма механичните въздействия, които описваш, залято е със силикон, един дебел проводник би бил по-здрав от два по-тънки. За програмираната смърт- щом издържат по 200- 300К км и 10-15 години, значи е измислено неудачно за целта. ;)

И определено двата проводника са били запоявани, но повечето спойки не са издържали- нещо са много икономични, за разлика от тези на колегата. ;)

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Реле за подгревни свещи?

Мнение от dreadx » 28 Авг 2016, 15:30

По-дебелият проводник няма да е достатъчно гъвкав и ще се счупи по-лесно.

Няма механични въздействия, като да виси платката на проводниците и да се мандърца, всичко е фиксирано здраво. Обаче при протичане на ток през проводника той се загрява и дължината му се изменя. Ако беше сребърен, нямаше скоро да се счупи и да прекъсне от това - среброто е много пластично, медта също. 15 години е време, в което хем собствениците няма да протестират, а ще си кажат, че даже доста е изкарало - хем и колата няма да е за изхвърляне и ще прежалят едни 200-500 лв. за поредния модул. А печалбата на производителя върху продадените нови коли не е чак толкова висока. И всички разчитат да продават части и поддръжка след това.

За едно нещо 15 години са много, за друго нещо са малко. Например един мобифон и една радиостанция са направени от почти еднакви части. Но последните ще продължават да се използват, докато се изпочупят всичките. А мобифоните отдавна излязоха от употреба. Наскоро четох някакъв datasheet към едни GPS антени на Motorola. И в тях има платка с части, но ми направи впечатление - обещаваха, че ще изкарат средно по 75 години.
(естествено +/- според зависи - но за сега, 20-тина години се справят.)

А ето например в модула за седалките, в радиото и т.н., как се скапват паметите след 15 години - от голям брой записи. Но в километража също има такава памет и форматът на запис е направен така, че да се изхабяват клетките на паметта минимално и равномерно, за да изкарат доста по-дълго.

Значи по принцип може да се правят и така нещата - че да изкарват по повече. И да, поредното подобрение на фабричен БМВ модул е това, да му се сменят жиците с медни и да не го мислиш повече.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook