Вибрации във волана при спиране
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- philipz
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Вибрации във волана при спиране
Здравейте колеги
Моля да ми кажете кои са възможните причинители на вибрации във волана при натискане на спирачка при скорости над 80 км/ч .
Какво съм проверил досега :
- Преди няколко месеца проверявахме дисковете (пробег 14 000 км, марка FERODO ) със уред ( PRO CUT се казва технологията ) , не са криви.
- окачването преди 5 дни го прегледахме , сменихме тампоните на носачите със ламфордер усилена серия. Другите компоненти са в добро здраве.
- Всички течности по колата са сменени , вкл. хидравличната със кастрол . ( ако е от значение )
Струва ми се ,че вибрациите се появиха откакто сложих зимните гуми (чисто нови 4 броя Ханкоок 225/45/17 ) със зимните джанти ( 17'' style 67 ) , като майсторите слагаха гумите , огледаха и джантите и казаха ,че не са криви . Имат си нормалните деформации за 10 годишни джанти .
Възможно ли е да е от крива джанта или дебалансирани гуми ( балансирал съм ги наново със новите гуми след 1000 км пробег ).
Или пък да е нещо от модела на джантите , защото със летните 18'' ( style m 135 ) ,не съм изпитвал такова нещо .
Споделяйте идеи колеги , че като спирам е много гадно да се тресе волана .
Моля да ми кажете кои са възможните причинители на вибрации във волана при натискане на спирачка при скорости над 80 км/ч .
Какво съм проверил досега :
- Преди няколко месеца проверявахме дисковете (пробег 14 000 км, марка FERODO ) със уред ( PRO CUT се казва технологията ) , не са криви.
- окачването преди 5 дни го прегледахме , сменихме тампоните на носачите със ламфордер усилена серия. Другите компоненти са в добро здраве.
- Всички течности по колата са сменени , вкл. хидравличната със кастрол . ( ако е от значение )
Струва ми се ,че вибрациите се появиха откакто сложих зимните гуми (чисто нови 4 броя Ханкоок 225/45/17 ) със зимните джанти ( 17'' style 67 ) , като майсторите слагаха гумите , огледаха и джантите и казаха ,че не са криви . Имат си нормалните деформации за 10 годишни джанти .
Възможно ли е да е от крива джанта или дебалансирани гуми ( балансирал съм ги наново със новите гуми след 1000 км пробег ).
Или пък да е нещо от модела на джантите , защото със летните 18'' ( style m 135 ) ,не съм изпитвал такова нещо .
Споделяйте идеи колеги , че като спирам е много гадно да се тресе волана .
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Вибрации във волана при спиране
и аз го имах проблема и от както сложих дискове се оправи, въпреки че на проверката старите излизаха че били оК..
- philipz
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Вибрации във волана при спиране
Колеги , ако някой от вас е със 17 цола зимни , моля да ги сложа за пробата , така най-лесно ще елиминирам дискове ли са или джанти с гуми. Разбира се всичко си е за моя сметка . От вас желанието . Благодаря на отзовалите се предварително. Намирам се в София.
- u`F`o
- ентусиаст
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Вибрации във волана при спиране
philipz написа:Колеги , ако някой от вас е със 17 цола зимни , моля да ги сложа за пробата , така най-лесно ще елиминирам дискове ли са или джанти с гуми. Разбира се всичко си е за моя сметка . От вас желанието . Благодаря на отзовалите се предварително. Намирам се в София.
Вадиш крика, сменяш ги сам и може да почерпиш някой колега. Нямам 17ки иначе, бих се отзовал. Успех и да кажеш какво е станало
- sven_doc76
- Потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 6.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i Canyon Red metallic
- Мечтае да кара: колело
Re: Вибрации във волана при спиране
Същата работа е и при мен, колега...
Провери си И рейката за луфт! Успех!
Провери си И рейката за луфт! Успех!
- akula
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Вибрации във волана при спиране
ако всичко по окачването е ОК- остават дискове. все си мисля , че ако са гумите ще блъскат постоянно, а не като спираш с над 80. това е специфично при криви дискове. успех
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- philipz
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Вибрации във волана при спиране
Благодаря за отговорите колеги
Идеята е да намеря други 17 " джанти , аз нямам втори чифт 17 ки . Искам да видя моите ли са проблема . Иначе крика си го знам аз как да го ползвам
Та ако някой е навит да ми ги заеме неговите за час , да свирка
Благодаря предварително
Идеята е да намеря други 17 " джанти , аз нямам втори чифт 17 ки . Искам да видя моите ли са проблема . Иначе крика си го знам аз как да го ползвам
Та ако някой е навит да ми ги заеме неговите за час , да свирка
Благодаря предварително
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Вибрации във волана при спиране
Доколкото разбирам вибрациите се появяват само при спиране, а не при движение. Това насочва към проблем с окачването или криви дискове- ако са криви джанти или проблемни гуми, ще тресе при праволинейното движение на колата, като 80км/ч е типичната скорост, при която това се случва. Ако са дискове ще се разбере по това, че тресенето започва при много леко натискане на спирачката- накладките се доближават до диска и той започва да "бие" по тях. Ако е нещо по окачването, тресенето ще се появи при силно натискане на спирачката- накладките са плътно до диска и го държат, вибрациите са от някой луфт някъде.
- georgivar
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i Touring '96
Re: Вибрации във волана при спиране
Последна промяна georgivar на 10 Дек 2015, 19:33, променена общо 1 път
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Вибрации във волана при спиране
Колега и моят волан вибрира при спиране над 90-100. Знам, че е от дисковете, но след нова година ще ги сменям. Иначе има моменти при които спирам 3-4 пъти и не се усеща, а други, когато удря здраво. Под 80 се изгубват вибрациите, но на ниски скорости се усеща едно като неравномерно спиране (все едно ту хващат, ту не хващат спирачките).
Според това, което съм изчел по форума друго, освен оригинални дискове не върши работа (поне не за дълго), а също и пълна профилактика на спирачните апарати и смяна на спирачна течност. Много често ръждясват спирачните цилиндри и причиняват неравно износване на дисковете.
А някой може ли да каже трябва ли да се сменят и задните дискове или само с предни може да се размине работата при този проблем с вибрациите?
Според това, което съм изчел по форума друго, освен оригинални дискове не върши работа (поне не за дълго), а също и пълна профилактика на спирачните апарати и смяна на спирачна течност. Много често ръждясват спирачните цилиндри и причиняват неравно износване на дисковете.
А някой може ли да каже трябва ли да се сменят и задните дискове или само с предни може да се размине работата при този проблем с вибрациите?
- deathwingbg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 54
- Регистриран на: 24.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D
- Мечтае да кара: Тесличка
Re: Вибрации във волана при спиране
Колеги не се филмирайте... някъде бях чел че няма такова понятие като "крив диск", така де "явлението" е много рядко срещано.
И аз имах проблем със дисковете след като ги смених със почти нови (втора ръка), те сигурно за това се продаваха де.... (но не спирам да чета теми за чисто нови дискове, дето биели, свирели и така нататъка уж маркови пък били ментета ... )
Сложих ги и започна едно свирене като спирам ... как ме гледаха на светофарите ....
Със старите нямаше нито биене нито свирене, но вече имаха голям ръб и трябваше да се сменят накладки .... та реших всичко накуп.
"Новите" дълго време ги карах само в града и когато излязох извънградско реших да ги тествам ... при скорост над 100 км/ч се усещаше яко биене във волана, но сякаш не се случваше при всяко натискане на спирачката.
*Окачването ми е чисто ново от до и регулирано, смених го с дисковете. Гумите са добри ... джантите също ги изправям при всяка смяна
Тогава си направих един експеримент ... 3-4 пъти 180 -> яко стъпка на спирачката ->100 ... след това спря да се наблюдава каквото и да е биене във волана, а по-късно установих че е изчезнало гадното скърцане при плавно пълно спиране.
Един познат ми обясни, че като се спира съвсем леко дълго време (градско на светофарите), дисковете се "полират" и почват да скърцат, а защо не ... и да се появи това биене. Аз спирачка почти не използвам в града, съвсем леко едва едва като спирам по светофарите. А аварийно да чукам на дърво рядко ми се налага
Та съвета ми е пробвайте с по-ниска скорост примерно 120->80 ... все пак да не издумка нещо по спирачната система като настъпите спирачката със 180 (не искам аз после да съм виновен за "съвета")
*Аз си правих експеримента на новия асвалт на празна магистрала
Някой от по-големите шофЕри във форума да каже мнение. Аз просто споделям личен опит, надявам се да е от полза на някой, не твърдя че съм прав.
И аз имах проблем със дисковете след като ги смених със почти нови (втора ръка), те сигурно за това се продаваха де.... (но не спирам да чета теми за чисто нови дискове, дето биели, свирели и така нататъка уж маркови пък били ментета ... )
Сложих ги и започна едно свирене като спирам ... как ме гледаха на светофарите ....
Със старите нямаше нито биене нито свирене, но вече имаха голям ръб и трябваше да се сменят накладки .... та реших всичко накуп.
"Новите" дълго време ги карах само в града и когато излязох извънградско реших да ги тествам ... при скорост над 100 км/ч се усещаше яко биене във волана, но сякаш не се случваше при всяко натискане на спирачката.
*Окачването ми е чисто ново от до и регулирано, смених го с дисковете. Гумите са добри ... джантите също ги изправям при всяка смяна
Тогава си направих един експеримент ... 3-4 пъти 180 -> яко стъпка на спирачката ->100 ... след това спря да се наблюдава каквото и да е биене във волана, а по-късно установих че е изчезнало гадното скърцане при плавно пълно спиране.
Един познат ми обясни, че като се спира съвсем леко дълго време (градско на светофарите), дисковете се "полират" и почват да скърцат, а защо не ... и да се появи това биене. Аз спирачка почти не използвам в града, съвсем леко едва едва като спирам по светофарите. А аварийно да чукам на дърво рядко ми се налага
Та съвета ми е пробвайте с по-ниска скорост примерно 120->80 ... все пак да не издумка нещо по спирачната система като настъпите спирачката със 180 (не искам аз после да съм виновен за "съвета")
*Аз си правих експеримента на новия асвалт на празна магистрала
Някой от по-големите шофЕри във форума да каже мнение. Аз просто споделям личен опит, надявам се да е от полза на някой, не твърдя че съм прав.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Вибрации във волана при спиране
Това съм го пробвал много пъти, но не става по-добре.
- philipz
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Вибрации във волана при спиране
Колеги , това нормално ли е за чисто нов тампон на носач Lamforder усилена серия ( маслен ) ??? Тампона е на 200 км пробег, просто ходих на реглаж и хората останаха крайно учудени колко лесно се местят гумите като ги побутнеш . Тампоните не изглежда да са се омаслили , това на клипчето по тях , е грес. Дайте предложения как да процедирам , да слагам полиуретан или да ги заменям гаранционно ? Полиуретана не е ли много твърд ? Ако сложа полиуретан возията ще се втърди и носачите ще ядат всички удари , поне така съм чувал . Вярно ли е ?
Клипчето на тампоните :
https://www.dropbox.com/s/c1xl1l7ep27gd ... 2.mov?dl=0
Клипчето на тампоните :
https://www.dropbox.com/s/c1xl1l7ep27gd ... 2.mov?dl=0
Re: Вибрации във волана при спиране
Щом ти тресе само при спиране и то с над 80км/ч - не са гуми или джанти, по-скоро са дискове.
И това че си ги проверявал преди Х на брой км не означава че не са се изкривили от тогава...
И това че си ги проверявал преди Х на брой км не означава че не са се изкривили от тогава...
- tashev_1990
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 103
- Регистриран на: 7.12.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318I e46
- Мечтае да кара: BMW M5 touring
Re: Вибрации във волана при спиране
И аз съм за дискове. Преди да си взема бавареца имах един пасат и се получаваше точно същото. Като смених дисковете и всичко се управи.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани