E46 големи бензинови двигатели +/-

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: E46 големи бензинови двигатели +/-

Мнение от DigitalExile » 03 Май 2016, 23:28

(bubsa) написа:"Темата не съществува" :dunno:
И на мен ми е интересен въпроса.


Преместиха ни постовете където трябва просто. :yes:
viewtopic.php?p=4190087#p4190087

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 15.03.2013
Пол: Мъж

Re: E46 големи бензинови двигатели +/-

Мнение от Bat_sa84 » 08 Май 2016, 15:46

Аз съм собственик на 323и С мотор М52Б25ТУ колата е закупена от Англия на реални 156 000 мили. Двигателя е доста запазен ускорява доста добре бих казал в ниските обороти също се усеща много добре. Масло ползвам Мотул 5/40 това е вече втора смяна на маслото от както е при мен първата смяна на маслото я направих на 20 000км сега в момента е на 16 000км и съм много доволен защото не харчи масло не съм доливал и грам а нивото на маслото си е там където съм го оставил. За съжаление не съм карал 328 и 330 за да ги сравня като вървеж и ускорение.Не съм я засичал все още къде и колко харчи :) :) Единственото с което се изненадах е че моята има 4 ламбда сонди навярно вички с двойните ваноси също са с 4.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: E46 големи бензинови двигатели +/-

Мнение от DigitalExile » 08 Май 2016, 21:44

С 4 ламбди са (европейските), от който 2 са смесообразуващи, другите са само за украса (следят състоянието на катализаторите).
Нормално като е гледана да не харчи масло М52 не е като М54. :yes:

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: E46 големи бензинови двигатели +/-

Мнение от K_Ilkov » 09 Май 2016, 10:35

Nedko Anev написа:Нормално като е гледана да не харчи масло М52 не е като М54. :yes:

+1 Моето м52б20ту колкото му сипех толкова източвах :yes:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: E46 големи бензинови двигатели +/-

Мнение от BiTurbo » 10 Май 2016, 10:32

Темата е малко "мойто е най-хубаво, вземи си такова и ти"

Ето четиво по въпроса:

http://www.bmwtech.ru/pdf/e46/ST034/9%20Engines.pdf

http://www.bmwclub.lv/files/03_E85_M54_Engine.pdf

М54 претърпява доста модернизации спрямо М52ТУ, основно от гледна точка на емисии и разход на гориво. Освен това Б30 има максималния въртящ момент на Б28 още при 1700об - 280Нм и натам в оборотите е доста по добре разпределен. Както и да го погледнеш просто Б30 по технически данни е в пъти по-добрия мотор от Б28. Да има и минуси - по-голям разход на мсало, но както беше казано вече в новото автомобилостроене, това е тенденция, просто има много конструктивни решения (основно продиктувани от това, че трябва да се намиали разхода и емисиите), които допринасят за това, няма ги вече неразрушимите двигатели и няма и да ги има така, че въпрос на личен вкус :wave:

Аз не съм се чудил никога, винаги съм искал Б30 от възможно най-последните години, просто е стъпката преди М3 (даже коляновия вал е от М3), а от последните, защото всички детски болести са отстранени, а те не са малко или евтини за отстраняване (заваряване на купето и т.н.). 328 го има само преди фейса и до 2000та година, тъй че за мен отпада като решение......... и пак казвам, личен избор :winky:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: E46 големи бензинови двигатели +/-

Мнение от DigitalExile » 10 Май 2016, 11:36

BiTurbo написа:Темата е малко "мойто е най-хубаво, вземи си такова и ти"


Понеже е към мен това горе.
може да върнеш на страница 3, но направо ще се цитирам.

Nedko Anev написа:Горе долу в финансов план не знам кое е по добре.
M52TU няма проблем с маслото както беше споменал някой колега по назад, но има проблем с купето,
че се къса отзад при тампона на дифа и не само. Така,че въпрос на избор.


Nedko Anev написа:И ти си прав, но в крайна сметка, рано или късно моста се къса.
И рано или късно М54 почва да харчи масло.

То е малко на късмет, но бих избрал по запазената кола независимо дали е фейс или не, М54 или М52.
Всичко си е до дадения екземпляр и как е експоатиран преди теб. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: E46 големи бензинови двигатели +/-

Мнение от BiTurbo » 10 Май 2016, 11:40

Изобщо не е конкретно към теб, просто гледах кой какво е писал, даже не съм обръщал внимание на никове и т.н. Нормално е темата да отиде в тази насока все пак всеки споделя малко или много личен опит и е малко или много пристрастен към това, което казва, трудно е да си обективен. Аз също изказах пристрастно менение към Б30, но в крайна сметка това е моя избор и моите разсъждения по въпроса, което се иска и в заглавието на темата. Тъй, че без лоши чувства, ако някой се почувства засегнат :bchug:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 24.11.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 330Ci
Мечтае да кара: Много са!
Детайли за колата: 0-100km/h 5.7 sec.

Re: E46 големи бензинови двигатели +/-

Мнение от RagingHornet » 13 Май 2016, 20:05

Ето и моето мнение по въпроса:
Аз карам 330Ci с пълен Stage-1 ъпгрейд на мотора (колектори, филъир, ремап + пълна ревизия глава и дъно), Често карам едно Е46 М3 SMG2 на приятел и чест раздавам газ с друг приятел който е с 328 Ci.

Та моето мнение за избор между 328 и 330i e следното:
1. Ако искаш кола която да те радва и да не харчиш много пари по нея (извън стандартната поддръжка) избора ти е 328. много по издържливи се оказват от 330. За справка потърси в Youtube "E46 328 vs 330" и ще видиш че почти няма клип в който 328цата да не бие 330-ката. И мен 328цата ми бягаше докато не си оправих мотора. Това е защото М54В30 има фабричен проблем с маслените сегменти (който има лечение, но изисква вадене на буталата и пробиване на допълнителни отвори в канала на масления сегмент и разбира се нови сегменти). Така, че 328-ците са се доказали като по-малко капризни. Овесен това двигателя на 328 има огромен потенциал за атмосферен тунинг до нивото на стокова 330i, и е по-подходящ за турбиниране от М54В30. Поддръжката на 328 е с поне 30% по евтина от тази на 330.

2. Ако търсиш нещо много близо до М3, но без да плащаш цената на М3 и на М-подръжка, и си готов за заплатиш едно минимум още 4-5000 лв допълнително, за да оправиш и пипнеш мотора... то 330Ci е избора. С правилните части, работа и добър ремап, с лекота се постигат 260-270 коня. С още 1000-1500 лв за шпер диф 3,15 (Стоковия 2,93 е ужасен), колата няма да е по-бърза от М3 но ще се усеща толкова бърза и ще ти доставя огромна усмивка... А звука... звука е брутален!

Така, че избора е до това какво търсиш, надеждност или тласък в седалката, и колко си готов да платиш. Иначе и двете коли ще слагат усмивка на лицето ти всели път когато смачкваш десния педал... (е добрата 330-ка може да сложи и малко по-голяма усмивка, но и по-скъпа)

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: E46 големи бензинови двигатели +/-

Мнение от K_Ilkov » 13 Май 2016, 20:34

Като цяло мнението ти е съсвсем на място :yes:

обаче няколко неща не ми станаха много ясни:

RagingHornet написа:Stage-1 ъпгрейд на мотора (колектори, филъир, ремап + пълна ревизия глава и дъно)

Къф е тоя стейдж1 и кои го определя, че е стейдж1?
Има ли стейдж2 и 3 и какво съдържат те?

Пълна ревизия ми е нещо много общо ... би ли споделил какво имаш предвид?

RagingHornet написа: ... и е по-подходящ за турбиниране от М54В30

Защо? Сподели?
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 24.11.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 330Ci
Мечтае да кара: Много са!
Детайли за колата: 0-100km/h 5.7 sec.

Re: E46 големи бензинови двигатели +/-

Мнение от RagingHornet » 13 Май 2016, 20:56

Stage-1 тунинг, е спортен филтър, спортни колектори и ремап. Общо взето ъпгрейди които не изискват отваряне на мотора.
Stage-2 тунинг, това включва всичко Stage-1, плюс модификации изискващи отваряне и промени в двигателя, като се добавя смяна на разпределителни валове, бутала, добавяне на турбо, компресор, или подмяна на същите с по-голями, спортен интеркулер, изменения в горивоподаването, добавяне на нитро сисъема.
Satage-3 тунинг, това са ъпгрейди, които правят колата състезателна (не спортна) и на практика неприложима извън пистата.

Stage-1-2 и 3 - това са общоприети определения в тунинг общноста по света и най-вече зад океана.

Ревизия на главата е: почистване, смяна на гумички, пасване или смяна на клапани, смяна на повдигачи, портване. Ваноси
Ревизия на дъното е: смаяна на основни и биелни лагери, сегменти, ако е необходимо семеринги.
Пълна ревизия на двигателя включва горните две плюс проверка и обслужване/оправяне на периферията по двигателя, датчици, клапани, вакуми и въобще всички обслужващи агрегати.

М52TUB28 е по-подходящ са турбиниране, защото, като му се поставят бутала от М54В30, които са с по-ниско чело се разрежда някъде на 8,5:1, което, е подходящо за турбо. При М54В30 разреждане се постига трудно, скъпо и ненадеждно, за това 330-ките не се препоръчва да се надувад на 0,5 бара с турбо или компресор.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: E46 големи бензинови двигатели +/-

Мнение от K_Ilkov » 14 Май 2016, 10:19

RagingHornet написа:Stage-1-2 и 3 - това са общоприети определения в тунинг общноста по света и най-вече зад океана.

Ревизия на главата е: почистване, смяна на гумички, пасване или смяна на клапани, смяна на повдигачи, портване. Ваноси
Ревизия на дъното е: смаяна на основни и биелни лагери, сегменти, ако е необходимо семеринги.
Пълна ревизия на двигателя включва горните две плюс проверка и обслужване/оправяне на периферията по двигателя, датчици, клапани, вакуми и въобще всички обслужващи агрегати.

М52TUB28 е по-подходящ са турбиниране, защото, като му се поставят бутала от М54В30, които са с по-ниско чело се разрежда някъде на 8,5:1, което, е подходящо за турбо. При М54В30 разреждане се постига трудно, скъпо и ненадеждно, за това 330-ките не се препоръчва да се надувад на 0,5 бара с турбо или компресор.

С две думи тия стейджове дето ги пишеш не значат нищо освен ако не са конкретно описани кво има в тях ;)
Стейдж 1, 2, 3 си пишат разни тунЕк фирми и описват кво има в тях ... Ти нали не си някакъв препаратор на БМВ :mhihi:
иначе аз поне не виждам никакъв смисъл в подобно определение :dunno: Сори ...

Ревизия на дъното: сменяш основни и биелни лагери, сегменти, но ако е необходимо семеринги :dunno:
Не разбирам - ше попилееш мотора целия и ще седнеш да мислиш дали да смениш 15 годишнити семеринги :dunno:

Тва за турбинирането е хубав довод :yes:
Но ми се струва, че високата СС е проблем при големи налягания и лоши настройки (най-вече) ...
Аз като съм чел знам, че м54 понася турбо и компресор в това налягане, което цитираш ...

Надявам се да не възприемеш поста ми като заяждане просто ми стана интересно,
понеже боравиш с някакви термини дето крият зад себе си доста детайли и нюанси :yes:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 24.11.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 330Ci
Мечтае да кара: Много са!
Детайли за колата: 0-100km/h 5.7 sec.

Re: E46 големи бензинови двигатели +/-

Мнение от RagingHornet » 14 Май 2016, 10:57

За мен моята 330-ка не е нищо повече от играчка, нещо като лего за големи деца. Всичко каквото правя по нея е чисто хоби и забавление, нямам никакви състезателни мераци и не ми е основния автомобил.

Относно стейджовете, си прав до толкова до колкото това са неизползвани термини тук. Но отатък океана като кажеш че си стейдж 2 например, става ясно горе долу какво си направил и няма нужда да изброяваш целия дълъг списък с модове, въпреки че според мен си е кеф да ги изброиш... иначе е като да си опънал готина мацка без да се похвалиш :) . Да тунинг компаниите също ползват тези термини за описание на техните продукти/китове, което понякога няма общо с горните определения, а е по скоро версия на продукта им, или надграждане над предходна версия.

Относно Семерингите... на времето имах едно много дърто порше дето му смених задния семеринг но не и предния на коляновия вал, защото не намерих нов, в крайна сметка след около 8000 км новия семеринг протече. До колкото съм чувал не е рядкост фабрично вградените части да издържат повече от някои сменени. За това съм писъл, че ако има нужда... въпреки, че по логичното е да ги смениш след като така и така си разпилял мотора.

Относно надуването на М54 съм писал именно, че ако се надува не трябва да е над 0,5 бара, на подобно налягане съм срещал в нета информация за 330ки до 430 коня. за повече става много сложно и скъпо. В същото време при същата инвестиция при 328 може да се постигне значително по-голяма мощност.

Така че след отклонението от темата да се върнем обратно на нея :)
Ако колата се взима за проект но крайната цел не надхвърля 280 - макс 300 коня, то 330 е избора. Тук да се има в предвид, че за над 270 коня задължително трябва смяна на разпределителните валове.
Ако целта на проекта е турбо с голяма мощност 500+ коня, то 328 е колата.

P.S. Не го приемам за заяждане, въпросите и коментарите ти са съвсем уместни.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 613
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж

Re: E46 големи бензинови двигатели +/-

Мнение от M-coupe » 16 Май 2016, 13:54

Може ли малко инфо за какво турбо М52 над 500кс говорите :roll:
..Bayerische Motoren Werke..
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 24.11.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 330Ci
Мечтае да кара: Много са!
Детайли за колата: 0-100km/h 5.7 sec.

Re: E46 големи бензинови двигатели +/-

Мнение от RagingHornet » 16 Май 2016, 18:51

M-coupe написа:Може ли малко инфо за какво турбо М52 над 500кс говорите :roll:


Ето ти едно 328 с 830 коня на колелата:


ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: E46 големи бензинови двигатели +/-

Мнение от DigitalExile » 16 Май 2016, 19:21

Това е м50 пише го и в коментарите :mhihi:

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook