Проблем след Диагностика

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318и M43TU B19
Мечтае да кара: БМВ 750

Проблем след Диагностика

Мнение от itan75 » 01 Окт 2015, 20:29

Колеги Здравейте.С мойто БМВ 318 М43ТУБ19 се случи нещо странно и аз не мога да си го обясня,затова искам да попитам тук по знаещите.Първо искам да кажа,че това е голяма кола-прекрасно обезшумена,качестевени материали и много мисъл са вложени в нея.От 28 лични коли тази наистина е най ми харесва и допада като стил.Купих я от Дупница току-що слязла от автовоза март месец тази година като си дойде с газов инжекцион Ланди Рензо,който е поставен в страната на макароните по документи на 17.05.2011г.От тогава съм сменил само свещи като и сложих едноелектродно Денсо и задни спирачни дискове с накладките.Имам манометър и компресията и е идеална и на 4-те цилиндъра-12 атмосфери.Понеже не търпя по-двигателя ми да има и прашинка,го измих както беше топъл на паростуйка,макар че нямаше никаква нужда от това,но все пак.След два дни Бима-та ми взе да не върви и да прекъсва,като лоста на скоростите трепереше.Ходих при познат на диагностика,понеже още не си бях закупил кабел и излезе грешка уж дебитомер,който извадих напръсках със почистващ спрей,но никаква промяна.Карах с изкарана букса-отново никаква промяна.Отидох до една морга и взех друг дебитомер,отново никаква разлика.Имам познат,а и съм работил известно време в известна фирма за авточасти и взех чисто нов дебитомер БОШ с уговорката да го върна,ако няма промяна.Еми нямаше никаква промяна и го върнах в магазина.Свалих свещите и въпреки,че колата я карам само на газ,свещите бяха опушени в черно на трите цилиндъра,а само на един цилиндър си беше с бял изолатор както трябва и както беше при работа на газ.И пича дето сервиза е негов се хвана за главата откъде може да е проблема,докато накрая дръпна кабелите на цилиндрите и на втори нямаше промяна в работата.Сменихме кабела,но отново същата работа.Ясно бобина,взех да питам във всички известни вериги магазини за авточасти-280лв на БОШ,каквато е оригиналната и най-евтината ИТН,която никога няма да си купя като марка на цена 170лв,която може да изгори на следващия ден и никаква гаранция не се признава.Две чисто нови бензинови помпи с марка ИТН,купувам за другата ми кола Опел Вектра,които горят в рамките на два месеца и двете.Заложих на друга марка,макар отново евтин китайски бранд,но 292 лв за БОШ няма как да дам,щото Опел-а не стРУВА толко,а и вече бях купил БМВ-то.На една морга тук в Бургас намерих бобина за 40лв-поставих я и не можах да си позная колата от кеф :) .Ряз,нисък разход както на газ така и на бензин,двигателя не трепка като работи.От миналия месец взе да ми дава мааалко ми се струва по-висок разход на газ около 15/100км.Купих си кабел за Ланди Рензо Омегаз и отидох при едно познато газаджийче да я прочете.Имаше някои неточности т.е оборотите на компа и на колата се различаваха съществено и и беше пуснато повече газ във оборотите над 2500.Момчето намали стойностите и мисля разхода спадна.Обаче нали съм си маниак,викам да си купя кабел с 20 пинов преходник.Купих ги от склад66 със софтуера БМВ ИНПА 5.Не можах сам да подкарам програмата и затова отидох при познат,който има сервиз за принтери,лаптопи и всичко от сорта.От 20 год се познавам с него и смея да твърдя,че е добър както в софтуера така и в хардуера.Инсталира ми ИНПА-та в лаптопа и го накарах да отвори програмата да видим има ли някакви грешки колата.И на него му беше любопитно и взехме да гледаме и аз и той в ИНПАТА.Имаше записани две или три грешки-Ламбда сонда нещо си не го разбирам и аз и Валве Интейк Еър нещо си :roll: .Интейка май не можеше да се изтрие,а ламбдата се появяваше пак.На Ф7 бутон имаше май АДАПТАЦИИ.Незнам,не си спомням влезе ли вътре гледа ли нещо,но той не е диагностик и аз поисках само да ми инсталира програмата.След като запалих и тръгнах за в къщи БМВ-то не беше същото :confused: .Все едно два цилиндъра ги нямаше,прекъсва,повече от 120км/ч не може да вдигне,аз полудях.Само 10 минути преди да я гледаме на диагностика вдигаше 200км/ч за секунди,на 5-та като я настъпя имах чувството,че ще завърти гуми-сега нищо общо :oops: .Излязох от Бургас по пътя за Созопол да я пробвам еми един с една Жигулка ме изпревари-баси срама,че и ме хили :oops: Веднага отбих в дясно и свахил свещите-няма бели като сняг.Самите свещи са Бриск Силвър миналата седмица ги купих и ги смених т.е да имам с тях около 500-600км.Сложих си пак Денсото-никаква промяна.Откачих буксата на дебитомера-същия гаден вървеж и клати много оборотите на празен ход.Прибрах се в къщи и почистих отново дебитомера-нахуй.Незнам вече симптомите са същите когато ми изгоря бобината първия път,но тогава свещите бяха доста опушени и си личеше,че е нямало горене в цилиндрите,сега и Бриска и ДЕНСОТО са снежно бели.Много дълъг пост,за който искрено се извинявам,но може ли момчето дето ми инсталира програмата да е пинало нещо примерно по тези адаптации и да се сбози всичко изведнъж??? Може ли с ИНПА-та да се влияе по някакъв начин на някакви оригинални настройки? Възможно ли е след гледане с ИНПА-та да ми е изгоряла пак бобината.Колата е еднакво зле както на газ така и на бензин.Помогнете моля,къде да ходя да я погледне някой в Бургас,който наистина разбира от БМВ? Поздрави.
Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем след Диагностика

Мнение от zvetiko » 02 Окт 2015, 7:21

Колега, покарай колата 100- на километра на градско- палене на топло и студено, бързо и бавно ускоряване и т.н. и ако става въпрос за адаптации, ДМЕ ще си ги направи. По принцип желателно е по-колата да пипа човек, който не е софтуерен и хардуерен специалист, а диагностик, като зад това име стои необходимото оборудване и знания, тогава всичките тези проблеми, които описваш, щяха да се разрешат доста по-бързо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 19.07.2009
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Каквото има..
Мечтае да кара: .....

Re: Проблем след Диагностика

Мнение от iliew » 02 Окт 2015, 11:25

М43 двг...на двеста си имал чуството че ще превьрти гуми? WTF... :smoke: Ти какво си карал до сега...? :idea: Има колеги от форума които са доста добри в диагностиката.... Харесай си някой и ходи да ти закачи колата... С инпата не може да се направи беля...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Проблем след Диагностика

Мнение от metodi80 » 02 Окт 2015, 20:20

С диагностика с Инпа нищо не може да ти скапе/изгори ....
Дори да ти нулира адаптационните стойности , те се изработват точно за 2 минути (лично съм правил експерименти , за да видя за колко време се изработват новите адаптации , изобщо не е нужно да се кара 50 -100 и не знам там колко километра ).
М43 ако може да върти гуми на 5-та , аз ще си резна публично пикалото !!! Нещо очакваш твърде много от този мотор ми се струва ....
Обърни се към колегата stoniy1 , той ще ти помогне ....

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318и M43TU B19
Мечтае да кара: БМВ 750

Re: Проблем след Диагностика

Мнение от itan75 » 04 Окт 2015, 20:27

iliew написа:М43 двг...на двеста си имал чуството че ще превьрти гуми? WTF... :smoke: Ти какво си карал до сега...? :idea: Има колеги от форума които са доста добри в диагностиката.... Харесай си някой и ходи да ти закачи колата... С инпата не може да се направи беля...

Не искам да прозвучи като заяждане,но никъде не съм писал,че на 200км/ч,ще завърти гуми,просто на магистрала Тракия на дълга права на газ вдигаше 200км/ч по ГПС,а на километраж беше някъде 210-212км/ч.Сега едва дига 120км/ч.Три дена не бях,я карал,защото съм на нова работа и нямам време.За тези три дена свалих акумулатора,ако има някоя грешка да се изчисти,но не би :( .Снощи като се прибрах от работа взех акумулатора от мазето и като я запалих си викам е оправи се.Запали веднага на бензин-абсолютно равмомерни обороти на празен ход,като загря малко веднага си прехвърли на газ.Но дотук с радостите.Потеглих и докато изляза от паркинга ми се стори,че всичко се е оправило,но след включване на втора скорост пак започна да забива и да ускорява много бавно.Днес ходих с нея на работа и с 4 човека едвам изкарах лек баир със 80км/ч-повече не искаше,като се усеща как прекъсва и препърпва.Отбих в страни и в тъмното се озъртах дали от кабелите прехвърчат искри.Взех да дърпам на работещ двигател един по-един кабелите за свещите на всички цилиндри,но при всеки цилиндър освен на 4-ти спадаха оборотите явно както трябва да падат на работещ цилиндър като му дръпнеш кабела.На 4-ти пак имаше спад в оборотите,но не толкова много както при другите три цилиндъра.На тъмно като дръпна кабелите въпреки,че на БМВ-то не е като на другите коли,а отгоре на кабелите има и нещо като пластмасова изолация се вижда как тече тока по тях.Незнам дали трябва да е така или кабелите са заминали.Все пак колега благодаря за отговора,че с ИНПА-та не може да се направи беля-успокоих се.Мисля да купя тази седмица,ако ми остане време от работа 4 нови кабела,но незнам коя марка да избера и ако не се оправи бобина.
Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318и M43TU B19
Мечтае да кара: БМВ 750

Re: Проблем след Диагностика

Мнение от itan75 » 04 Окт 2015, 20:31

metodi80 написа:С диагностика с Инпа нищо не може да ти скапе/изгори ....
Дори да ти нулира адаптационните стойности , те се изработват точно за 2 минути (лично съм правил експерименти , за да видя за колко време се изработват новите адаптации , изобщо не е нужно да се кара 50 -100 и не знам там колко километра ).
М43 ако може да върти гуми на 5-та , аз ще си резна публично пикалото !!! Нещо очакваш твърде много от този мотор ми се струва ....
Обърни се към колегата stoniy1 , той ще ти помогне ....
Благодаря и на теб колега за отговора.Нищо не очаквам от този мотор,просто искам да се върне както беше преди да го закачим на ИНПА-та.Да си вдига 200км/ч,а не както сега едва 120км/ч като предърпва,прекъсва и забива.Как да открия колегата stoniy1? От Бургас ли е? Телефон за връзка? Благодаря предварително.Поздрави.
Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: Проблем след Диагностика

Мнение от bigfinger » 05 Окт 2015, 9:22

Колега не си писал дали и на бензин не върви ????
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.


Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318и M43TU B19
Мечтае да кара: БМВ 750

Re: Проблем след Диагностика

Мнение от itan75 » 06 Окт 2015, 11:14

bigfinger написа:Колега не си писал дали и на бензин не върви ????

И на бензин и на газ прекъсва,предърва,забива :evil: .На бензин мааалко по не се усеща,но не е същата.Снощи се прибрах малко по-рано от работа и намерих в мазето имам поне около 20 кабела запалителни от предишните си коли.Като марки оригиналните от Опела ми,Екюем,Буджикорд и много други с изтрити надписи.Слагам ги пробвам пак си прекъсва и предърпва.Изкарах отново свещите Денсо с един електрод-няма да са зацапани или опушени,сложих компресомера отново-12-12,5 атмосфери на всички цилиндри.Монтирах и за проба старата си бобина,на която изгоря 2 или 3 цилиндър беше-още по зле,но пък симптомите са същите.Бобината я пробвах както с моите стари оригинални кабели на БМВ-то,които са на 17 год,така и с кабелите сбирщайн,които имах под ръка просто за пробата.Смених свещите с Бриск Силвър,които купих оня ден-същата работа :evil: .Извадих ги отново и сложих едни други Бриск Силвър с които карах малко БМВ-то и Опела,но те са на около 6-7х.км,пак белички.Издърпах буксата на дебитомера и ми направи впечатление,че на празен ход клати оборотите,а като я изпънах извън града за проба на стига с изключена букса на дебитомера до 4500 об/м.Включих буксата на дебитомера и си стигна прекъсвача на около 6200-6300 об/м.С изключена/включена букса на дебитомера-прекъсването,мудноста,намалената мощност си я има :confused: .Понеже съм бачкал малко в АутоХит преди 8 години и мога да кажа,че съм в час които части на пазара са китайско менте и кои горе-долу стават.Вчера питах по телефона абсолютно всички вериги за авточасти в Бургас за кабели и се спрях на Бреми с отстъпката,ще ги взема утре на 60лв и ще пиша резултата.Нещо вътрешния ми глас ми подсказва,че или е избил кабел или бобината дето купих от моргата преди има няма 2 месеца сдаде.Но както и с оригиналните кабели,така и със сбирщайна,като откача един кабел от свеща дам го на маса и запаля Бимата на 3 три цилиндъра,от кабела си хвърля искра.Казуса е голям :kuku:
Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: Проблем след Диагностика

Мнение от IKN » 06 Окт 2015, 13:44

itan75 написа:
iliew написа:М43 двг...на двеста си имал чуството че ще превьрти гуми? WTF... :smoke: Ти какво си карал до сега...? :idea: Има колеги от форума които са доста добри в диагностиката.... Харесай си някой и ходи да ти закачи колата... С инпата не може да се направи беля...

Не искам да прозвучи като заяждане,но никъде не съм писал,че на 200км/ч,ще завърти гуми,просто на магистрала Тракия на дълга права на газ вдигаше 200км/ч по ГПС,а на километраж беше някъде 210-212км/ч.Сега едва дига 120км/ч.Три дена не бях,я карал,защото съм на нова работа и нямам време.За тези три дена свалих акумулатора,ако има някоя грешка да се изчисти,но не би :( .Снощи като се прибрах от работа взех акумулатора от мазето и като я запалих си викам е оправи се.Запали веднага на бензин-абсолютно равмомерни обороти на празен ход,като загря малко веднага си прехвърли на газ.Но дотук с радостите.Потеглих и докато изляза от паркинга ми се стори,че всичко се е оправило,но след включване на втора скорост пак започна да забива и да ускорява много бавно.Днес ходих с нея на работа и с 4 човека едвам изкарах лек баир със 80км/ч-повече не искаше,като се усеща как прекъсва и препърпва.Отбих в страни и в тъмното се озъртах дали от кабелите прехвърчат искри.Взех да дърпам на работещ двигател един по-един кабелите за свещите на всички цилиндри,но при всеки цилиндър освен на 4-ти спадаха оборотите явно както трябва да падат на работещ цилиндър като му дръпнеш кабела.На 4-ти пак имаше спад в оборотите,но не толкова много както при другите три цилиндъра.На тъмно като дръпна кабелите въпреки,че на БМВ-то не е като на другите коли,а отгоре на кабелите има и нещо като пластмасова изолация се вижда как тече тока по тях.Незнам дали трябва да е така или кабелите са заминали.Все пак колега благодаря за отговора,че с ИНПА-та не може да се направи беля-успокоих се.Мисля да купя тази седмица,ако ми остане време от работа 4 нови кабела,но незнам коя марка да избера и ако не се оправи бобина.

Градски покарай я само на бензин поне 100-на км. и после си хвърляй парите , при БМВ -то търсенето на проблем по метода - смени това ,смени онова,
излиза много дебело . Тази оплетка на оригиналните кабели се води броня - защита от гризачи. Вземи едно шише с разпръсквач и при работещ мотор
пръскай с водна мъгла около кабелите и бобината, ако има проблем с тяхната изолация ще си покаже веднага. Тези свещи с които караш не са за този
мотор предполагам , по каталог са 4 полюсни , а от неподходящи свещи има случаи да горят бобини .
Игор в Черни връх също ги чува много баварките.
Успех.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Проблем след Диагностика

Мнение от KPETEH » 06 Окт 2015, 13:47

Той свещите ги е сложил, щото кара на газ. Тия Бриск са специално за газ...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: Проблем след Диагностика

Мнение от bigfinger » 09 Окт 2015, 11:07

Колега, може да си продавал части ама по обяснението ти не може да се разбере нищо.

Една камара постове още толкова сменени части и резултата е нулев.

Ако искаш да ти се даде мнение просто бъди по конкретен.

След като правиш нещо май единствено си видял че дебитомера върши чудеса :clap:

Разбрах че прекъсва на газ и бензин, но не разбрах кога?

На празен ход? При ускорение?
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318и M43TU B19
Мечтае да кара: БМВ 750

Re: Проблем след Диагностика

Мнение от itan75 » 09 Окт 2015, 20:27

bigfinger написа:Колега, може да си продавал части ама по обяснението ти не може да се разбере нищо.

Една камара постове още толкова сменени части и резултата е нулев.

Ако искаш да ти се даде мнение просто бъди по конкретен.

След като правиш нещо май единствено си видял че дебитомера върши чудеса :clap:

Разбрах че прекъсва на газ и бензин, но не разбрах кога?

На празен ход? При ускорение?

На ускорение прекъсва,както и на постоянна скорост се чувства предърване.Не ми излизат постовете с дни :evil:
Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318и M43TU B19
Мечтае да кара: БМВ 750

Re: Проблем след Диагностика

Мнение от itan75 » 13 Окт 2015, 19:27

Сагата продължава.След сменени 2 бобини,нови кабели Бреми,безброй комплекти свещи НЖК,Бриск,Денсо,Бош,Шампион и още знайни и незнайни марки.Ходих и на диагностика в БМВ Бургас.Единственото,което показа като грешка е ламбда сонда преди катализатора.Свалих и двете ламбди и покарах така без тях.Уви прекъсването,забиването и невървенето продължава.Поставих друг дебитомер-същата работа.Два пъти свалих и почистих датчика на разпределителния вал-не и не.Мисля вече да не е издухала гарнитура на главата между два цилиндъра,но още 17 пъти измерих компресия и тя е 12 атм. на студен мотор и 12.5 атмосфери на топъл мотор.Казаха ми обаче,че ако е духнала гарнитурата между два цилиндъра не може да се хване с един часовник,а трябвало на четерите цилиндъра да се навият компресомери.Дали е така незнам.Диса клапата май ми е разбита,но мисля от нея не може така да забива и да не върви.Симптомите са същите както ако откачиш единия запалителен кабел от свеща и продължиш да караш на три цилиндъра.Има и нещо друго,което ме навежда на мисълта за издухана гарнитура е факта,че ми губи антифриз,но някъде от разширителното казанче сълзи или от тройника,където взема топла вода изпарителя.Незнам вече кой път да хвана с това прекъсване :evil: .
Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: Проблем след Диагностика

Мнение от bigfinger » 14 Окт 2015, 8:52

Закачи си компа с INPA влез и си направи ресет на всички настройки на двигателя и пробвай пак как върви.
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook