Ремонт навигация МК4

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Ремонт навигация МК4

Мнение от DirtySouth » 08 Авг 2016, 0:53

Колеги от къде ги взимате тея оптики (механизма) за 180 лева , че искам и аз да си купя , поздрави.
I'm slowly drifting
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Ремонт навигация МК4

Мнение от dreadx » 09 Авг 2016, 19:12

Почистването само на лещата отгоре не винаги дава задоволителен резултат, понеже навътре има и разни призми, по които също се натрупва замърсяване.

Получавало ми се е да почистя оптика за CD, като я изпрах в сапунена вода, а после добре я изплакнах и я оставих на топло да съхне 3 дена.

(- сапунена вода, но не от тези омекотените препарати за миене на чинии, които не свалят замърсявания - например катран от цигари не може да се почисти с препарат за чинии, а с обикновен сапун се почиства добре).

Температурата на водата е желателно да бъде 20-25 оС. - Ако съвсем сте отписали оптиката, опитайте.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 10.03.2016

Re: Ремонт навигация МК4

Мнение от bmw60 » 10 Мар 2017, 18:36

Браво много полезна тема :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 8.09.2007
Пол: Мъж
Кара: Bmw 525d 2003
Мечтае да кара: Bmw 760li F01

Re: Ремонт навигация МК4

Мнение от flex333 » 10 Мар 2017, 18:37

Интересна информация сигурен съм, че на много от форума ще бъде полезна !
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Re: Ремонт навигация МК4

Мнение от BT9028BA » 08 Юли 2017, 22:16

Здравейте, имам нави МК4 в Е46 и ми е заминал лазера. Видях че за тоя модел му дават да бъде SF-HD4, интересува ме дали мога да си купя по новия модел на лазера който е абсолютно същия по вид и размер но модела му се води SF-HD8 и се монтира при по новите БМВ-та Е90 Е60 и др.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525dA '09
Мечтае да кара: ново БМВ

Re: Ремонт навигация МК4

Мнение от batvlady79 » 09 Юли 2017, 8:57

Не става.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Сервиз във Варна за Нави МК4

Мнение от MMG » 13 Юли 2017, 21:29

batvlady79 написа:Вчера успях да реша проблема с навигацията. Оказаха се два проблема при мен - сигналът на GPS-а се губеше постоянно и не даваше образ/екранът трептеше и от време на време се рестартираше.

Проблемът с GPS сигнала го реших като смених устройството, което отговаря за приемането и преобразуването му, т.нар. receiver. Някои го наричат Trimble - това е търговската марка на производителя. Оказа се, че моят е сдал багажа и намерих друг за 50 лв. от един колега. Сменя се елементарно - хванат е за задната стена на навигационния модул с малка гайка, реално това е входът на антената. Първо се изважда внимателно буксата му, която е от другия край и след като се развие гайката се избутва внимателно навътре. Преди да се разхлаби гайката, трябва да извадите механиката на навигацията, която се държи на 4 малки торкса, размер 8, както и две букси. Рисийвъра може да намерите и чисто нов от Холандия, но доставката е още около 20 евро.

Снимка на моя рисийвър, който смених:

Изображение

След смяната му и като закачих навигацията за колата, GPS сигналът се появи за по-малко от 5 мин. (говоря за зелените точки в глобуса горе вдясно).

Относно проблема с рестартирането и липсата на образ на дисплея - в повечето случаи се оказва че оптиката е износена и почистване на лазера не върши работа, т.е. трябва смяна. Точно оптичната част е виновна за това трептене и когато се задържи EJECT бутона все едно казвате на лазера "спри да четеш диска"...и тогава образа се появява докато не пуснете бутона. Колегите по-горе са написали, че може да се купи и нова механика, като цената е повече от добра в дилъра. Как се сменя механиката и лазера е описано тук: http://www.xoutpost.com/articles/all-bm ... -unit.html

Иначе моделът на оригиналната оптична глава е SF-HD4 и производителят е Sanyo. В Интернет има доста предложения, като варират от 25 до 150 лв. Първият който взех беше от софийска фирма и ми излезе 25 лв. но работи много малко, буквално само 2 пъти прочете DVD-то. След това се разочаровах естествено и бях на крачка да пратя навигацията в Германия, откъдето ми предложиха сервиз с гаранция. Но аз реших да рискувам и купих втора, по скъпа лазерна глава от Ebay. Взех я обаче не с правия лентов кабел, а с L образния (разликата в цената е около 4-5 пъти, а върши същата работа). На снимката по-долу вляво е оригиналната оптика, а вдясно - тази която аз поръчах.

Изображение

За да се приспособи лентовия кабел към нашия модул, внимателно се изрязва излишното, като се внимава да не прекъснем някоя пътечка. Изрязването се налага, т.к. отворът в платката е тесен и в този си вид L образния лентов кабел трудно минава.

Изображение

След като се отстрани излишъка, оптиката се монтира на водачите и платката се затваря. След това лентовия кабел се фиксира към буксата и се разпояват двете пъпки, които предпазват главата от статично електричество преди монтажа. Поради това че се получава едно огъване заради кривината на лентовия кабел, реших да сложа парче хартиено тиксо, което не позволява на кабела да опира в екрана отгоре, който охлажда процесора.

Изображение

Монтирах всичко обратно и чудо - всичко работи:

Изображение

Надявам се оптиката да не се развали скоро и главата да е наистина качествена.



Направих тази процедура по смяна на оптиката, като новата е точно като тази с кривия лентов кабел от снимката. Първо излезе надпис "please wait" и не искаше да прочете DVD -то с картата, а след това и диска не искаше да излезе. Дори не се чува да върти диска...
Разглобих я наново, монтирах я обратно, този път диска излезе. Обаче... отново не иска да го прочете, дори стои please insert cd... . Или оптиката е менте, или не чете Dvd-та. Нямах карта записана на CD да пробвам.

Ще взема да "изпера" старата оптика по съвета на колегата dreadx :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Ремонт навигация МК4

Мнение от MMG » 22 Сеп 2017, 23:05

Някой може ли да даде линк към читава, т.е работеща оптика за МК4? DVD-то ми е М3 4.6 и оптиката е с бяла капачка.

Тази, която поръчах е с черна капачка и с нея определено не тръгва. Червената лампичка свети постоянно и дори не завърта. Първо помислих, че самата оптика е дефектна и писах на продавача (eBay) да ми изпрати друга, но и с пак нея не тръгва.

IMG_0328.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Ремонт навигация МК4

Мнение от AvoyzeN » 27 Окт 2017, 18:25

Добър вечер, да ви попитам, постоянно ли трябва да имам връзка със сателита(GPS), защото по някога нямам, но пак показва вярно, друг път показва грешни координати?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 272
Регистриран на: 23.06.2012
Местоположение: Каварна
Пол: Мъж
Кара: E46 330dА '02
Мечтае да кара: 330d G20

Re: Ремонт навигация МК4

Мнение от Stanimir330 » 28 Окт 2017, 14:31

Колеги, моята навигация отзад не приема диск. Бях я разглобил, но вътре няма диск. Работи, чува се, че работи и завърта, но не приема никакъв диск. Искам да си ъпдейтна системата и да я направя на български, но самата навигация не взима диска вътре. От какво може да е това нещо ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525dA '09
Мечтае да кара: ново БМВ

Re: Ремонт навигация МК4

Мнение от batvlady79 » 29 Окт 2017, 9:22

Трябва да е с двата потенциометъра главата и продавача да е сигурен че е за МК4, цветът на капачето няма значение. Ако не тръгва с новата глава и е ясно че не е менте, значи не е от нея, а от друго (процесор, платка, окисляване на дъното и др.)

Може да няма покритие понякога, когато няма директна видимост към сателитите (дървета, високи блокове, тунели). Но то е временно, за няколко секунди. Системата е проектирана така, че дори и да се изгуби връзка със сателитите, определено време след това все още е точна, т.к. взима информация за скоростта и посоката на движение на автомобила. Например когато минавам тунелите на Витиня, зелените точки горе вдясно на екрана изчезват, но показва точно че се движа по пътя. Ако често се губи сигнала, може да е заминал тримбъла или антената.

Ако не приема диска, най-вероятно лазера е тръгнал да заминава, т.к. той дава инфо на задвижващия механизъм дали има зареден диск или не.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Ремонт навигация МК4

Мнение от mad_presley » 03 Ное 2017, 20:12

batvlady79 написа:Трябва да е с двата потенциометъра главата и продавача да е сигурен че е за МК4, цветът на капачето няма значение.

Напротив, има огромно значение. Трябва да е SF-HD4 black cover. С белия не чете DVD ;) За това едното е на цена 15$, а другото е 60$

В BMW от МК4 нагоре се вграждат 3 модела механики, съответно DVD-M3 3.5 с SF-HD8, с DVD-M3 4.6 с SF-HD4 Black Cover и DVD-M5 с SF-HD88S. Последното става за всички МК4, ССС и ССС фейслифт, първото става само за МК4.

Пробвал съм и от евтините SF-HD4 Black с кривия кабел и не работи коректно на МК4. Като го натовариш да търси POI-та в картата и забива, но ако искате да си гледате само картинка на картата, без да води до адреси става :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Ремонт навигация МК4

Мнение от MMG » 04 Ное 2017, 22:31

mad_presley написа:
batvlady79 написа:Трябва да е с двата потенциометъра главата и продавача да е сигурен че е за МК4, цветът на капачето няма значение.

Напротив, има огромно значение. Трябва да е SF-HD4 black cover. С белия не чете DVD ;) За това едното е на цена 15$, а другото е 60$

В BMW от МК4 нагоре се вграждат 3 модела механики, съответно DVD-M3 3.5 с SF-HD8, с DVD-M3 4.6 с SF-HD4 Black Cover и DVD-M5 с SF-HD88S. Последното става за всички МК4, ССС и ССС фейслифт, първото става само за МК4.

Пробвал съм и от евтините SF-HD4 Black с кривия кабел и не работи коректно на МК4. Като го натовариш да търси POI-та в картата и забива, но ако искате да си гледате само картинка на картата, без да води до адреси става :D


Това, ако го знаех преди 3 дни нямаше да си поръчам white cap за 37$ :mhihi:. Ама след две неработещи черни с кривия кабел, реших да взема тази с 2 поненциометъра, бяла капачка и прав кабел. Старата също беше бяла. Дано да сработи този път.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525dA '09
Мечтае да кара: ново БМВ

Re: Ремонт навигация МК4

Мнение от batvlady79 » 05 Ное 2017, 8:56

Най-добре е оригиналната оптика, разбира се. Цената обаче е солена и с годините се качи доста, понеже и търсенето е засилено.
Моята, която монтирах и за която съм писал в темата за ремонта (с кривата опашка) си работи повече от две години без проблеми и си беше напълно функционална. Цената й беше около 35 долара. Важното е да знаете че работи на МК4 и продавача да го гарантира.

Ето линк на лазерна глава за МК4 с права опашка и бяла капачка:

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-DVD-SFHD4 ... e#viTabs_0

Преди да се поръча обаче трябва да се попита продавача дали чете двуслойни ДВД-та, понеже пише че е 100% функционален за М3 4.6 (тоест нашия случай).

За колегите които искат да купят цялата механика, ето цената:

Номенклатурен номер : 65839273194
Описание : DVD ПЛЕЙЪР -НАВИГАЦИЯ
Ед.цена (с ДДС) : 335.48 BGN

Естествено и тази цена е вдигната, преди беше под 200 лв. :)
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Ремонт навигация МК4

Мнение от stony1 » 06 Ное 2017, 0:21

MMG написа:
mad_presley написа:
batvlady79 написа:Трябва да е с двата потенциометъра главата и продавача да е сигурен че е за МК4, цветът на капачето няма значение.

Напротив, има огромно значение. Трябва да е SF-HD4 black cover. С белия не чете DVD ;) За това едното е на цена 15$, а другото е 60$

В BMW от МК4 нагоре се вграждат 3 модела механики, съответно DVD-M3 3.5 с SF-HD8, с DVD-M3 4.6 с SF-HD4 Black Cover и DVD-M5 с SF-HD88S. Последното става за всички МК4, ССС и ССС фейслифт, първото става само за МК4.

Пробвал съм и от евтините SF-HD4 Black с кривия кабел и не работи коректно на МК4. Като го натовариш да търси POI-та в картата и забива, но ако искате да си гледате само картинка на картата, без да води до адреси става :D


Това, ако го знаех преди 3 дни нямаше да си поръчам white cap за 37$ :mhihi:. Ама след две неработещи черни с кривия кабел, реших да взема тази с 2 поненциометъра, бяла капачка и прав кабел. Старата също беше бяла. Дано да сработи този път.

Тази а бялата пластмаса може да не чете нищо. Две такива имам, чисто нови са и ги държа за украса, защото не четат нито CD, нито DVD.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook