Проблем с климатроника- е46 320D
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- PIONEER
- ентусиаст
- Мнения: 1047
- Регистриран на: 2.03.2004
- Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D
Проблем с климатроника- е46 320D
Привет на всички!
Започвам директно.Имам от известно време проблем с климатроника на 320Д 136к.с.Миналата седмица ми направи впечатление,че не духа достатъчно студено,а на моменти сякаш компресора вкл./изкл. сам.Смених си филтъра на купето и си взех един ваучер от грабо за профилактика на системата.Отидох в сервиза там източиха 610гр. фреон,повериха системата за пропуски и сипаха ново масло,върнаха фреона и доляха още 130 грама.Общо ми казаха,че системата трябва да има 740 грама в нея.Веднага се усети разлика.Само на машината ми направи впечатление,че като се подаде газ и оборотите се вдигнат налягането в системата се вдига.Питах ги защо е така,нещо ми мънкаха,че радиатора имал боклуци...пък можело и степените на перката(били 3)нещо да не работели всички.Казаха да дойда някой ден да свалят бронята и да почистят радиатора.Заминах си.по пътя колата си имаше убийствен климатик без никакви проблеми.
И така вчера и днес се получава следното.Паля колата,пускам климатроника-НИКОЙ.Карам си - не идва и не идва.Пускам от копчето,спирам от копчето...НИЩО.По някое време след някъде 10-15км. каране си идва.Започва да си духа нормално студено,но компресора го усещам особено на светофарите как се пуска и спира през 10 секунди.Усеща се и на духалките как изстудявакато спре леко стопля,пуска се - изстудява и после пак стопля.Измих радиатора,макар че не бе мръсен и отново колата си имаше от мивката до вкъщи непрекъснат студен поток от духалките без помен от проблема.Днес пак 10-15км. не се включи.По едно време се пусна и пак старата песен.
Не съм се връщал в сервиза,защото не съм много наясно с климатичните системи и искам да се консултирам преди това.Почвам да им нямам много доверие,защото откакто пипаха проблемът сякаш зачести и се задълбочи.
Моля за съвет от препатили да ме насочат на какво се дължи проблема и как да се реши.
Започвам директно.Имам от известно време проблем с климатроника на 320Д 136к.с.Миналата седмица ми направи впечатление,че не духа достатъчно студено,а на моменти сякаш компресора вкл./изкл. сам.Смених си филтъра на купето и си взех един ваучер от грабо за профилактика на системата.Отидох в сервиза там източиха 610гр. фреон,повериха системата за пропуски и сипаха ново масло,върнаха фреона и доляха още 130 грама.Общо ми казаха,че системата трябва да има 740 грама в нея.Веднага се усети разлика.Само на машината ми направи впечатление,че като се подаде газ и оборотите се вдигнат налягането в системата се вдига.Питах ги защо е така,нещо ми мънкаха,че радиатора имал боклуци...пък можело и степените на перката(били 3)нещо да не работели всички.Казаха да дойда някой ден да свалят бронята и да почистят радиатора.Заминах си.по пътя колата си имаше убийствен климатик без никакви проблеми.
И така вчера и днес се получава следното.Паля колата,пускам климатроника-НИКОЙ.Карам си - не идва и не идва.Пускам от копчето,спирам от копчето...НИЩО.По някое време след някъде 10-15км. каране си идва.Започва да си духа нормално студено,но компресора го усещам особено на светофарите как се пуска и спира през 10 секунди.Усеща се и на духалките как изстудявакато спре леко стопля,пуска се - изстудява и после пак стопля.Измих радиатора,макар че не бе мръсен и отново колата си имаше от мивката до вкъщи непрекъснат студен поток от духалките без помен от проблема.Днес пак 10-15км. не се включи.По едно време се пусна и пак старата песен.
Не съм се връщал в сервиза,защото не съм много наясно с климатичните системи и искам да се консултирам преди това.Почвам да им нямам много доверие,защото откакто пипаха проблемът сякаш зачести и се задълбочи.
Моля за съвет от препатили да ме насочат на какво се дължи проблема и как да се реши.
8.32
- DoesNot
- младши ентусиаст
- Мнения: 699
- Регистриран на: 19.10.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire
Re: Проблем с климатроника- е46 320D
Най-вероятно не работят високите степени на перката (5 или 6 бяха). Провери я на диагностика. Перка от фейслифт решава този проблем
- PIONEER
- ентусиаст
- Мнения: 1047
- Регистриран на: 2.03.2004
- Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D
Re: Проблем с климатроника- е46 320D
Аз пък се разрових сега из гугъл и ми излиза,че 320Д събира 680 грама,а не 740.......740 дават за 320и.
Смятам още сега да се върна да си я направят на 680 грама.Това са си 60 грама отгоре...
Смятам още сега да се върна да си я направят на 680 грама.Това са си 60 грама отгоре...
8.32
- PIONEER
- ентусиаст
- Мнения: 1047
- Регистриран на: 2.03.2004
- Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D
Re: Проблем с климатроника- е46 320D
Така.Върнах се и имахме малко спор,че на колата пишело 740гр.,а не 680гр. и не било проблем ако е малко отгоре.Мен това не ми харесва никак и си настоявах да се направи на 680гр. точно.Единият служител малко нервно и с недоверие седна и провери в аутодата и за свое учудване откри,че наистина за 320д се дават 680гр +/- 10гр.Моето обяснение е,че може би колата е удряна или нещо друго се е случило и капака е сменен с такъв от бензиново и затова е с друга лепенка,но това няма значение.Закачиха я на машината,мина отново източване-проверка-зареждане и вече имам климатик без такива спонтанни включвания и изключвания както и тръгване когато му скимне.Поне на връщане от сервиза.Ще видим утре как ще е в жегите.
Казаха ми,че между двата радиатора се били натрупвали боклуците,а не челно,защото на високи обороти пак налягането се повишавало.Задължително да съм се върнел да свалят водния радиатор,да почистели добре,но това мога да си го направя и сам в гаража тези дни.Важното е,че системата не вкл./изкл.,което е признак,че си в границите на нормалното работно налягане.
Казаха ми,че между двата радиатора се били натрупвали боклуците,а не челно,защото на високи обороти пак налягането се повишавало.Задължително да съм се върнел да свалят водния радиатор,да почистели добре,но това мога да си го направя и сам в гаража тези дни.Важното е,че системата не вкл./изкл.,което е признак,че си в границите на нормалното работно налягане.
8.32
- PIONEER
- ентусиаст
- Мнения: 1047
- Регистриран на: 2.03.2004
- Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D
Re: Проблем с климатроника- е46 320D
Отново проблеми.
Пак се появи тоя проблем с вкл./изкл. на компресора докато съвсем не отказа преди 2-3 седмици.Колата е без климатик...
Закачихме я с приятел на Делфи диагностика и показа някакви грешки...едната бе за АУК сензора,което няма връзка с работата на климатика.Другото не мога да се сетя какво беше,но ги изчистихме и климатик нямаше,а и не си ги хвана за 10-15 мин. работа.Иначе налягане в системата даде 8 бара,че има,което нямам представа дали е достатъчно,но предполагам,че не е изфъщял фреона и е ОК...надали налягането трябва да е 80 бара.
Мой приятел с БМВ ми сподели,че на е46 климатроника отказвал поради дефект на някакъв управляващ блок на ел.перката (онзи,за който съм писал по-горе) спирал да работи климатроника.Не бил с 3 ами с 6 степени дочух.Дайте идея къде да търся проблема наистина.Идва зима и няма да е нужен,но не искам колата да остава така с развален климатроник.
Пак се появи тоя проблем с вкл./изкл. на компресора докато съвсем не отказа преди 2-3 седмици.Колата е без климатик...
Закачихме я с приятел на Делфи диагностика и показа някакви грешки...едната бе за АУК сензора,което няма връзка с работата на климатика.Другото не мога да се сетя какво беше,но ги изчистихме и климатик нямаше,а и не си ги хвана за 10-15 мин. работа.Иначе налягане в системата даде 8 бара,че има,което нямам представа дали е достатъчно,но предполагам,че не е изфъщял фреона и е ОК...надали налягането трябва да е 80 бара.
Мой приятел с БМВ ми сподели,че на е46 климатроника отказвал поради дефект на някакъв управляващ блок на ел.перката (онзи,за който съм писал по-горе) спирал да работи климатроника.Не бил с 3 ами с 6 степени дочух.Дайте идея къде да търся проблема наистина.Идва зима и няма да е нужен,но не искам колата да остава така с развален климатроник.
8.32
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с климатроника- е46 320D
PIONEER написа:Отново проблеми.
Пак се появи тоя проблем с вкл./изкл. на компресора докато съвсем не отказа преди 2-3 седмици.Колата е без климатик...
Закачихме я с приятел на Делфи диагностика и показа някакви грешки...едната бе за АУК сензора,което няма връзка с работата на климатика.Другото не мога да се сетя какво беше,но ги изчистихме и климатик нямаше,а и не си ги хвана за 10-15 мин. работа.Иначе налягане в системата даде 8 бара,че има,което нямам представа дали е достатъчно,но предполагам,че не е изфъщял фреона и е ОК...надали налягането трябва да е 80 бара.
Мой приятел с БМВ ми сподели,че на е46 климатроника отказвал поради дефект на някакъв управляващ блок на ел.перката (онзи,за който съм писал по-горе) спирал да работи климатроника.Не бил с 3 ами с 6 степени дочух.Дайте идея къде да търся проблема наистина.Идва зима и няма да е нужен,но не искам колата да остава така с развален климатроник.
за зимата няма да ти трябава да работи системата със фреона, а другата така, че ако ти е само за това не го мисли сега компресора, ако искаш да го оправиш при нормално заредена система при около 25 градуса външна температура високото налягане на системата е 16-18 бара, ниското около 2-4 бара.
За да изключва често компресора сега може да е нормално понеже е студено и той бързо достига 16 градуса в купето и 5 градуса на изпарителя и се гаси компресора.
- PIONEER
- ентусиаст
- Мнения: 1047
- Регистриран на: 2.03.2004
- Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D
Re: Проблем с климатроника- е46 320D
Не колега.Той изключваше в августовските жеги.Накрая въобще не се пускаше и изкарахме лятото без климатроник "плувайки" в кожения салон...
Иначе съм наясно,че като е студено може и да не включи въобще заради околоната температура.Тия дни го дават пак да се затопли и искам просто колата да си е оправена преди приятелката ми да превърти и да й пусне обявата,защото за нея това е катастрофа и основателна причина за "развод" с иначе хубавата кола
Иначе съм наясно,че като е студено може и да не включи въобще заради околоната температура.Тия дни го дават пак да се затопли и искам просто колата да си е оправена преди приятелката ми да превърти и да й пусне обявата,защото за нея това е катастрофа и основателна причина за "развод" с иначе хубавата кола
8.32
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Проблем с климатроника- е46 320D
В жегите климатика изключва обикновено когато прегрява. Това се случва, когато не работи охлаждащата перка (или някоя нейна степен). На старото ми TDI така не включваше перката изобщо и особено на място доста често изключваше климатика - усещаш миризмата на влажен въздух. На извън градско си работеше. Беше се скапало управлението на вентилаторите. Чувал съм, че не е хубаво да се кара дълго така, въпреки, че на моята ѝ работеше безупречно климатика още 6-7 години след поправката. Не знам при Е46 принципа на управление на вентилатора, но почти сигурно проблемът трябва да е или в перката или в управлението ѝ. Това, което казваш, че накрая изобщо не е искал да се пуска клинатика не е много добра новина, но при всички случаи трябва да се прегледа от някой компетентен. А за количеството на фреона някой с 320д да каже колко трябва да е. При мен (330д мисля е 680г, но трябва да провяря).
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с климатроника- е46 320D
При е46 както и при други бмв-та перката се управява посредством широко импулсна модулация от еку-то.
Ако е високо налягането и прегрява фреона значи има проблем с охлаждането и трябва да се пусне тест на перката, ако обаче не върти и компресора и перката може проблема да е в пресостата, бубината на компресора, реле или кабелен проблем.
Щом не си наясно най-добре пиши от кой град си да те насочим да ти погледнат колата или пък направо я карай някъде където знаят какво да гледат.
Ако е високо налягането и прегрява фреона значи има проблем с охлаждането и трябва да се пусне тест на перката, ако обаче не върти и компресора и перката може проблема да е в пресостата, бубината на компресора, реле или кабелен проблем.
Щом не си наясно най-добре пиши от кой град си да те насочим да ти погледнат колата или пък направо я карай някъде където знаят какво да гледат.
- PIONEER
- ентусиаст
- Мнения: 1047
- Регистриран на: 2.03.2004
- Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D
Re: Проблем с климатроника- е46 320D
От Бургас съм.Наистина ако ме насочите къде да ида и да не ми говорят глупости,а да ми кажат конкретно за какво става дума ще съм благодарен.С всичко друго сам се оправям и в сервиз не стъпвам по принцип,но от климатици и климатроници не разбирам и ще се наложи чужда помощ при диагностицирането на проблема поне...
8.32
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с климатроника- е46 320D
PIONEER написа:От Бургас съм.Наистина ако ме насочите къде да ида и да не ми говорят глупости,а да ми кажат конкретно за какво става дума ще съм благодарен.С всичко друго сам се оправям и в сервиз не стъпвам по принцип,но от климатици и климатроници не разбирам и ще се наложи чужда помощ при диагностицирането на проблема поне...
Е в Бургас аз
- c7aH4eB
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 239
- Регистриран на: 13.10.2009
- Местоположение: Чирпан / Синеморец
- Пол: Мъж
- Кара: квоту има
- Мечтае да кара: По пътища и с евтина нафта
Re: Проблем с климатроника- е46 320D
Попринцип не съм от Бургас, веднъж съм ползвал услуги на ATG (AutoBox) пети километър на изхода за София ако не си чул нещо лошо за тях можеш да идеш там, също на Пети километър имаше някакъв Митко даже тук във форума се коментираше неговия сервиз, че предимно с БМВ-та се занимавал, но да се вредиш трудно(както и да е има ли желание, има и начин). Има и още едно момче дето познати са му карали коли във ФрийЗоната под моста след Автогара Запад посока Созопол ако си заинтересован ще те насоча по-точно. И от познат с по-нови мерници, дори и аз съм ходил и съм виждал кво става в сервиза, пък и има много коли из Бургас с табелки, Бош Сервиза в Несебър. Там имах чувството, че с поглед знае кво им има, но да не го прехвалвам понеже лично не съм ползвал услуги, а само съм оставял кола там, но май и ценичките са му добри
- yzbecistan
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 20.02.2017
- Пол: Мъж
Re: Проблем с климатроника- е46 320D
Здравейте, имам проблем с моя климатроник ... случва се същото което е описал колегата !
Така и не разбрах какво е решението на проблем (моето е 320ци м54б22)
Съвети ?
Така и не разбрах какво е решението на проблем (моето е 320ци м54б22)
Съвети ?
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани