330D не пали топла
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
330D не пали топла
Здравейте колеги,
Знам, че има няколко такива теми, но си позволявам да пусна нова, защото си написах домашното (диагностика) и то не показва симптомите на другите колеги.
Проблемът е, че колата (330Д, 184к.с.) не пали когато е загряла (30+ мин каране). Ще започна с нещата, които съм проверил и сменил:
Относно вървенето - не забелязвам никаква разлика с преди и колата си върви и ускорява без да се замисли.
Прикачам няколко снимки от живите данни на диагностиката и клипче от момент, в който не иска да запали. На клипчето игнорирайте лампата за подгряването, защото тази грешка беше изчистена и релето беше сменено.
От всичко казано до тук си мисля, че проблемът трябва да е механичен, щом не логва грешки. Възможно ли е това да е от стартера? Някой имал ли е подобен проблем? А да е от някой сензор, който по някаква причина не логва грешка?
INPA:
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
DIS:
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
Video:
https://drive.google.com/file/d/1jGbvkK ... sp=sharing
Благодаря предварително за помощта!
Васил
Знам, че има няколко такива теми, но си позволявам да пусна нова, защото си написах домашното (диагностика) и то не показва симптомите на другите колеги.
Проблемът е, че колата (330Д, 184к.с.) не пали когато е загряла (30+ мин каране). Ще започна с нещата, които съм проверил и сменил:
- акумулаторът е нов и е сменен преди да започне да дава тези проблеми
- тоците изглеждат ОК и алтернаторът си зарежда на малко над 14V
- всички свещи са сменени преди около 4-5000 км с NGK
- сменено е релето на подгревните свещи - тази грешка се логваше от доста месеци и не се знаеше дали е реле или свещи. След свещите смених и релето.
- сменен е горивният филтър.
- правих няколко пъти диагностика и при работещ мотор, и в моментите, в които не иска да пали. Ниското налягането ВИНАГИ е 4 (+/- малко) бара, което за мен изключва проблем с горивната помпа. При запален мотор налягането на рейла е 348 бара с много малки промени. Никога (гарантирам за последната година) не са се логвали грешки за сензорите на разпределителния и коляновия вал, които се посочват от колеги като причинители. Дюзите, друг причинител, ми изглеждат добре като стойности от скромния ми опит, четене по форуми и сравнение с колеги. Разликите от нормата след 1-2 мин работа на колата се свеждат до 2 дюзи, които имат отклонение около 1. ЕГР-ът е изключен от както съм взел колата преди около 3 години. Софтуерно може би това не е направено, защото от време на време си логва грешка.
Относно вървенето - не забелязвам никаква разлика с преди и колата си върви и ускорява без да се замисли.
Прикачам няколко снимки от живите данни на диагностиката и клипче от момент, в който не иска да запали. На клипчето игнорирайте лампата за подгряването, защото тази грешка беше изчистена и релето беше сменено.
От всичко казано до тук си мисля, че проблемът трябва да е механичен, щом не логва грешки. Възможно ли е това да е от стартера? Някой имал ли е подобен проблем? А да е от някой сензор, който по някаква причина не логва грешка?
INPA:
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
DIS:
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B4ZRgt ... sp=sharing
Video:
https://drive.google.com/file/d/1jGbvkK ... sp=sharing
Благодаря предварително за помощта!
Васил
RTFM
- POYO
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 88
- Регистриран на: 1.11.2009
- Местоположение: в колата
- Пол: Мъж
- Кара: E-65 730D
Re: 330D не пали топла
Здравей, колега,
имах абсолютно същия проблем всичко от до проверено и никъде никакви грешки, накрая се оказа пикаеща дюза, която по стойности на диагностика пуска правилната доза гориво, но не го разпръсква и колата не искаше да запали
За това съвет вземи читава дюза само за проба и една по една ги разменяй и/или има един трик с 4 или 6 колбички зависи кокло цилиндъра ти е мотора пак можеш да го провериш като видиш обратната нафта на коя колко бързо се пълни, тази която се пълни най-бързо в нея ти е проблема
Успех
имах абсолютно същия проблем всичко от до проверено и никъде никакви грешки, накрая се оказа пикаеща дюза, която по стойности на диагностика пуска правилната доза гориво, но не го разпръсква и колата не искаше да запали
За това съвет вземи читава дюза само за проба и една по една ги разменяй и/или има един трик с 4 или 6 колбички зависи кокло цилиндъра ти е мотора пак можеш да го провериш като видиш обратната нафта на коя колко бързо се пълни, тази която се пълни най-бързо в нея ти е проблема
Успех
Re: 330D не пали топла
Мерси за бързия отговор!
Имам само един въпрос - при теб палеше ли студена? Само когато е топла ли се случваше проблемът?
Имам само един въпрос - при теб палеше ли студена? Само когато е топла ли се случваше проблемът?
RTFM
- POYO
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 88
- Регистриран на: 1.11.2009
- Местоположение: в колата
- Пол: Мъж
- Кара: E-65 730D
Re: 330D не пали топла
Качвам се сутрин пали от четвърт оборот
отивам си до офиса и да кажем след около половин час слизам и зарязвам я целия ден в гаража, качвам се вечерта и пали пак от четвърт, отивам до магазина пазарувам няколко минути излизам и пак кОр не пали
през какво ли не минах и накрая сменихме уж работеща дюза по показания и се оправи
отивам си до офиса и да кажем след около половин час слизам и зарязвам я целия ден в гаража, качвам се вечерта и пали пак от четвърт, отивам до магазина пазарувам няколко минути излизам и пак кОр не пали
през какво ли не минах и накрая сменихме уж работеща дюза по показания и се оправи
Re: 330D не пали топла
Ясно, ще работя по въпроса с дюзите.
А заслужава ли си да сложа добавка по-концентрирано (примерно Pro-Tec) и да пробвам първо с нея или е късно за това? Чудя се най-вече заради сравнително малките отклонения на дюзите, но пък от друга страна го имам момента, че колата не пали топла...
А заслужава ли си да сложа добавка по-концентрирано (примерно Pro-Tec) и да пробвам първо с нея или е късно за това? Чудя се най-вече заради сравнително малките отклонения на дюзите, но пък от друга страна го имам момента, че колата не пали топла...
RTFM
- POYO
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 88
- Регистриран на: 1.11.2009
- Местоположение: в колата
- Пол: Мъж
- Кара: E-65 730D
Re: 330D не пали топла
Въобще не се занимавай с тия добавки
смени си дюзите и се приготви, че като смениш тази която е проблемна най-вероятно ще излезе още една която е компенсирала проблемната и за това ти излизат правилни стойностите
смени си дюзите и се приготви, че като смениш тази която е проблемна най-вероятно ще излезе още една която е компенсирала проблемната и за това ти излизат правилни стойностите
- sannikolaus
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 21.09.2008
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW E46 320d 150к.с. M47N
BMW E61 530xi 272к.с. N53 LCI
Re: 330D не пали топла
Според мен дюзи.
- Evkata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 215
- Регистриран на: 7.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 330D
- Мечтае да кара: S62B50
Re: 330D не пали топла
Също съм за датчик на разпределителен вал. Когато е топла и не иска да запали вземи едно шише студена вода и лекичко наливай върху датчика да се разхлади , качи се и пробвай да запалиш.. при мен беше той проблема и точно така го диагностицирах
Re: 330D не пали топла
Благодаря за мненията. Имам запазен час за понеделник за диагностика на дюзите.
Междувременно реших да пробвам процедурата по "изстудяване" на датчика на разпределителния вал. Днес го свалих при топла и непалеща кола, сложих го в лед за няколко минути, подсуших го и го върнах. За съжаление колата отново не запали и не се усети никакво подобрение в опитите да запали.
Ще пиша какво е излязло на тестовете на дюзите.
Междувременно реших да пробвам процедурата по "изстудяване" на датчика на разпределителния вал. Днес го свалих при топла и непалеща кола, сложих го в лед за няколко минути, подсуших го и го върнах. За съжаление колата отново не запали и не се усети никакво подобрение в опитите да запали.
Ще пиша какво е излязло на тестовете на дюзите.
RTFM
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: 330D не пали топла
Само да спомена колега, че на мен ми даваше корекции от рода на +1,7 и -1,7 на 1ва и 4та дюза.
Смених на 4ти цилиндър дюзата с рециклирана и корекцията си остана същата.
Лошото обаче беше, че стопих буталото на 2ри цилиндър, където корекциите бяха 0.5.
На топъл мотор палеше, но на студен малко бавеше.
Смених на 4ти цилиндър дюзата с рециклирана и корекцията си остана същата.
Лошото обаче беше, че стопих буталото на 2ри цилиндър, където корекциите бяха 0.5.
На топъл мотор палеше, но на студен малко бавеше.
- guBaHeTo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 62
- Регистриран на: 31.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: колкото може
- Мечтае да кара: BMW M5 или M3
- Детайли за колата: 320d, 6 speed, 2003, 150 P.S.
525d LCI
Re: 330D не пали топла
По това описание са дюзи на 99 процента
Re: 330D не пали топла
Взех колата от сервиза преди малко. Оказа се стартерът. Дюзите на диагностиката са в нормите. След ремонт на стартера - ротор, два лагера и четки, колата вече пали от четвърт топла и студена.
Още веднъж се оказва, че не винаги най-често срещаният проблем е отговорът на въпроса
Благодаря на всички изказали мнение!
Още веднъж се оказва, че не винаги най-често срещаният проблем е отговорът на въпроса
Благодаря на всички изказали мнение!
RTFM
- unikalen88
- старши ентусиаст
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: 330D не пали топла
ами колега,ако е от стартер 100 процента е имало симмтоми като промаво въртене и тем подобни,това че не си ги казал или че не си разбрал -няма виновни,щото аз имах същия проблем и ясно си личеше как стартера върти тромаво,та ако малко се заслушаш можело е да разбереш
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани