Спортен изпускателен колектор+декат 330и
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
74 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Спортен изпускателен колектор+декат 330и
Здравейте колеги.
Относно вторите сонди - премахването е лесно, качва се EU2 оригинален софтуер, става директно през ОБД с WinKFP/INPA за около 30мин. Аз лично имах проблем с подгряването на едната сонда, записваше грешка без да святка лампата, и реших да ги изолирам софтуерно. Динамиката да двигателя остана същата както и разхода.
Имам и едно питане към запознатите. КАК се сваля изпускателя на 330хи? Може да ми е бедна фантазията но не виждам начин да излезе без по сериозно демонтиране на други компоненти по предницата \само с развиването на 16 гайки както беше споменал някой по напред, май няма да стане\? Също ми е любопитно има ли колеги с подобни двигатели, които са само с махнати катализатори и тръби на тяхно място и какъв е ефекта откъм шум при този вариант, също не е ли по добре така, отколкото китайска паяжина?
Относно вторите сонди - премахването е лесно, качва се EU2 оригинален софтуер, става директно през ОБД с WinKFP/INPA за около 30мин. Аз лично имах проблем с подгряването на едната сонда, записваше грешка без да святка лампата, и реших да ги изолирам софтуерно. Динамиката да двигателя остана същата както и разхода.
Имам и едно питане към запознатите. КАК се сваля изпускателя на 330хи? Може да ми е бедна фантазията но не виждам начин да излезе без по сериозно демонтиране на други компоненти по предницата \само с развиването на 16 гайки както беше споменал някой по напред, май няма да стане\? Също ми е любопитно има ли колеги с подобни двигатели, които са само с махнати катализатори и тръби на тяхно място и какъв е ефекта откъм шум при този вариант, също не е ли по добре така, отколкото китайска паяжина?
- pl86
- Потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 9.01.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330 xi седан, ръчни скорости
Re: Спортен изпускателен колектор+декат 330и
Здравейте,
може ли да ми препоръчате къде да отида за монтаж на изпускателен колектор?
Харесал съм колектор от германия и мисля да го поръчвам, но търся къде да ми го монтират. Звънях на няколко места и само ми мрънкат
Ако колегите, които вече са със спортни колектори, споделят - къде ще съм благодарен
може ли да ми препоръчате къде да отида за монтаж на изпускателен колектор?
Харесал съм колектор от германия и мисля да го поръчвам, но търся къде да ми го монтират. Звънях на няколко места и само ми мрънкат
Ако колегите, които вече са със спортни колектори, споделят - къде ще съм благодарен
- Razor90
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 74
- Регистриран на: 2.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e90 328i
- Мечтае да кара: BMW М3/M5
Re: Спортен изпускателен колектор+декат 330и
Kiryakov написа:Преправихме генерацията и закачихме колекторите. При мен едната дупка за сондата опира в купето и ще трябва да се реже/преправя някак си - имам леки вибрации.
Другото което е, колата се отпуши доста, но ми мирише на бензин много в купето и извън купето и разхода се вдигна с 2-3 литра (може и повече)
Чека на мотора продължава да не свети, но явно трябва да се изключат сондите за да не мирише и харчи. Сумите които ми искат за изключване разни мапери са космически - повече от самият монтаж. Дайте съвет, какво е решението. Може би трябваше да ги сложа в Madness-Motorsport, както се казва евтиното излиза скъпо.
Колега, разрешихте ли проблема с миризмата в купето, защото и при мен го има ?
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Спортен изпускателен колектор+декат 330и
За да не отварям нова тема, ще използвам тази.
Имам няколко питания относно монтажа:
- Кабелите на ламбдите които са горе на оригиналните колектори стигат ли до предназначеното им място на пропартските колектори?
- Как стоят нещата с термоизолацията - Колко термо лента би стигнала за хубаво опаковане на колекторите? Освен термо лента в чужди форуми споменават някакви керамични спреьове. Но тук не намирам такъв продукт - някой ако има някакво инфо
- И накрая да попитам за генерацията след колектора. Колата ми е 323ci. Със стоковата генерация ли да я оставя или да сложа такава от m54? Ще има ли съществена разлика между двете като краен резултат (звук и пърформънс )?
Имам няколко питания относно монтажа:
- Кабелите на ламбдите които са горе на оригиналните колектори стигат ли до предназначеното им място на пропартските колектори?
- Как стоят нещата с термоизолацията - Колко термо лента би стигнала за хубаво опаковане на колекторите? Освен термо лента в чужди форуми споменават някакви керамични спреьове. Но тук не намирам такъв продукт - някой ако има някакво инфо
- И накрая да попитам за генерацията след колектора. Колата ми е 323ci. Със стоковата генерация ли да я оставя или да сложа такава от m54? Ще има ли съществена разлика между двете като краен резултат (звук и пърформънс )?
- 100imenov
- ентусиаст
- Мнения: 1242
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с Adaptive Drive
- Мечтае да кара: F06 с B58
Re: Спортен изпускателен колектор+декат 330и
Поне 10м лента, зависи от това как я мотаеш и дали ще имаш фира, вземи хубава защото се разплитат и ако я мотаеш ти, препоръчвам ръкавици.
Горните сонди си стават, долните не, защото леглата на колектора са извъртяни гадно и като се сложи ламбдата ще опира в тунела. Относно генерацията, от м54 лека разлика във звука ще има, ефект не, ако търсиш звук си намери само крайно гърне.
Горните сонди си стават, долните не, защото леглата на колектора са извъртяни гадно и като се сложи ламбдата ще опира в тунела. Относно генерацията, от м54 лека разлика във звука ще има, ефект не, ако търсиш звук си намери само крайно гърне.
- insane_v
- младши ентусиаст
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Спортен изпускателен колектор+декат 330и
Здравейте колеги,
Някой слагал ли е скоро от колекторите на ПроПартс? В петък се очаквало да пристигнат нова партида колектори за м54б30 и мисля да взема, но като изчетох темата сериозно се замислям дали да се захващам изобщо с тази процедура. Хич не обичам такива преправяния и побългарявания. Нещо, което не е "Плъг енд Плей" май не е за мен, че ако попадна на некадърен заварчик няма да ми издържат нервите.
Другия въпрос е: Ако се спра на варианта за колектори от друго БМВ, то тогава от кой мотор и кое купе ще паснат на м54б30 в е46 330хи БЕЗ да се пили лапата?
Третият вариант, който ми предлагат е да свалим колекторите и да изкараме питите от катализаторите и да ги заварим обратно и да си ползвам моите си колектори. Като продам питите не само ще си платя за труда по демонтаж/монтаж ами даже може да взема и някой лев допълнително. Предлагат ми по около 40 лв ако са метални или около 80лв ако са керамични като рязането и заварянето ще са ми безплатни, а в сервиза, където ще ми свалят колекторите ми искат 50 лв за труд.
Дали според вас ще има някаква осезаема разлика във вървежа при така моднати колектори и при разплетени колектори? На теория при разплетените скоростта на газовете би трябвало да е по-висока и оттам да подобри газообмена и повиши мощността, но на практика не знам дали тази разлика ще е осезаема или ще е едва забележима, което ще обезсмисли главоболията по намирането и преправянето на разплетени колектори?
А по въпроса за вторите сонди съм чел по чуждите форуми, че се слагат втулки да са изкарат малко навън и нямало да записват никакви грешки. Поръчах си точно тия втулки, за които пишеха че решават напълно проблема. Мога да ги снимам ако някой иска да ги види и да си намери такива. Мога и линк да намеря, ама съм си ги поръчвал, докато бях в щатите, нямат доставка до България.
Някой слагал ли е скоро от колекторите на ПроПартс? В петък се очаквало да пристигнат нова партида колектори за м54б30 и мисля да взема, но като изчетох темата сериозно се замислям дали да се захващам изобщо с тази процедура. Хич не обичам такива преправяния и побългарявания. Нещо, което не е "Плъг енд Плей" май не е за мен, че ако попадна на некадърен заварчик няма да ми издържат нервите.
Другия въпрос е: Ако се спра на варианта за колектори от друго БМВ, то тогава от кой мотор и кое купе ще паснат на м54б30 в е46 330хи БЕЗ да се пили лапата?
Третият вариант, който ми предлагат е да свалим колекторите и да изкараме питите от катализаторите и да ги заварим обратно и да си ползвам моите си колектори. Като продам питите не само ще си платя за труда по демонтаж/монтаж ами даже може да взема и някой лев допълнително. Предлагат ми по около 40 лв ако са метални или около 80лв ако са керамични като рязането и заварянето ще са ми безплатни, а в сервиза, където ще ми свалят колекторите ми искат 50 лв за труд.
Дали според вас ще има някаква осезаема разлика във вървежа при така моднати колектори и при разплетени колектори? На теория при разплетените скоростта на газовете би трябвало да е по-висока и оттам да подобри газообмена и повиши мощността, но на практика не знам дали тази разлика ще е осезаема или ще е едва забележима, което ще обезсмисли главоболията по намирането и преправянето на разплетени колектори?
А по въпроса за вторите сонди съм чел по чуждите форуми, че се слагат втулки да са изкарат малко навън и нямало да записват никакви грешки. Поръчах си точно тия втулки, за които пишеха че решават напълно проблема. Мога да ги снимам ако някой иска да ги види и да си намери такива. Мога и линк да намеря, ама съм си ги поръчвал, докато бях в щатите, нямат доставка до България.
- alek5180
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 21.04.2018
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: е53 3.0i
Re: Спортен изпускателен колектор+декат 330и
Колеги здравейте, от скоро започнах да чувам много неприятен дрънчащ звук след отпускане на газта, автомобила е х5 е53 3.0i газ/бензин ръчна кутия,след оглед ми казаха че звука е от катализаторите, който така или иначе исках да махна и да опитам да отпуша малко колата понеже теглото идва в повече за този мотор, предложиха ми 100лв за двата катализатора,а аз съм намерил спортни колектори за 300лв, заслужава ли си цялата занимавка, усеща ли се реална разлика във вървежа или само да ми изтарбушат катализаторите и да не бутам нищо повече? Прочетох цялата тема и се запознах със проблемите след смяна на колекторите, някои по скоро сменял ли е и доволен ли е? Благодаря
- XXX3
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 22.02.2018
- Пол: Мъж
- Кара: E83
- Мечтае да кара: MPower
- Детайли за колата: M54B30 231
Re: Спортен изпускателен колектор+декат 330и
Колеги, моля за мнение, за да не отварям нова тема, питам тук. Монтирах китайски колектори на Х3-ката (М54В30)и освен че тръбта от колекторите на 1-3цил. не стига до изпускателната тръба, също и едната ламбда (пре кат) на единия колектор 4-6цил. няма как да се постави, защото опира в колектора на 1-3. просто няма как да се навие. Ако сложа удължител на 90' , така че да я изнеса встрани и да не е под другия колектор, ще влоша ли работата на сондата? Задните 2 (след кат) ще бъдат изолирани и ръчно и софтуеърно.
Благодаря!
Благодаря!
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Спортен изпускателен колектор+декат 330и
Да не пускам нова тема ще попитам тук. Понеже чувам и чета, че с китайските колектори имало доста преправии и приключения докато си застанат на мястото, се поразрових за някаква алтернатива и попаднах на колектори на Schmiedman https://www.schmiedmann.com/en/product/ ... CM3436TYP2 , НО за е36. Някой дали е слагал такива на е46 и как стоят нещата с монтажа?
- 100imenov
- ентусиаст
- Мнения: 1242
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с Adaptive Drive
- Мечтае да кара: F06 с B58
Re: Спортен изпускателен колектор+декат 330и
На М52 тръбите са по-дълги, сиреч пак трябва преправяне, предлагат и за е46 колектор, но е замислен в комбинация със спортен катализатор, разбира се може да се вземе само колектора, но самата снадка назад към генерацията е пригодена за спортния катализатор, пак трябва преправяне но е по генерацията, не от към блока или лапата му.
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Спортен изпускателен колектор+декат 330и
100imenov написа:На М52 тръбите са по-дълги, сиреч пак трябва преправяне, предлагат и за е46 колектор, но е замислен в комбинация със спортен катализатор, разбира се може да се вземе само колектора, но самата снадка назад към генерацията е пригодена за спортния катализатор, пак трябва преправяне но е по генерацията, не от към блока или лапата му.
Да видях ги и колекторите за е46, доста ми харесват, но точно тези фланци малко ме плашат. Дали тръбите на тези колектори стоят точно срещу тръбите на оригиналната генерация. Колата ми е 323ci, но мисля да и сложа оригинална генерация от M54 мотор и такива колектори. Точно тези за е46 доста ми харесват и цената им е само със 100-тина лв. по-висока от китайските.
- 100imenov
- ентусиаст
- Мнения: 1242
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с Adaptive Drive
- Мечтае да кара: F06 с B58
Re: Спортен изпускателен колектор+декат 330и
Няма как да паснат, варианта е да отрежеш твойте старите и да се заварят на новия колектор
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- DoesNot
- младши ентусиаст
- Мнения: 700
- Регистриран на: 19.10.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire
Re: Спортен изпускателен колектор+декат 330и
Колеги, някой знае ли китайците направиха ли колектори за M54 който да пасват директно без преправяне ? Ако знаете и за други бюджетни, предложете.
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Спортен изпускателен колектор+декат 330и
DoesNot написа:Колеги, някой знае ли китайците направиха ли колектори за M54 който да пасват директно без преправяне ? Ако знаете и за други бюджетни, предложете.
Най-бюджетното решение (това, което използвам и аз) е колектори от е36, които са без катализатори. Реално английските е46 с M52tu двигатели са със същите колектори, при тях катализатора е на генерацията поради липса на място заради кормилния прът. Аз съм доволен от резултата, реално не мога да дам конкретни цифри, понеже не е мерена колата, но живна определено.
74 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани