Датчик ъгъл на завиване.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
68 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Датчик ъгъл на завиване.
cool_ice написа:Колега и при мен го има същия проблем още не съм го калибрирал но събирах информация за този датчик, един колега ме посъветва че като го отвориш вътре имало пластинки които с времето се износвали и от тях идвал проблема на контактували както трябва и съвета му беше " въпросният датчик за ъгъла се ремонтира по елементарен начин - в него има 3 пластинки които се трият по графитени писти, въпросните пластинки се износват и изчезват с времето при намиране на подходящи такива с две спойчици датчика става чисто нов. успех"и всичко трябва да е ок но още не съм се захванал .
При теб пък кога се появи това с този датчик? Я мини покрай нас да го разгледаме под микроскопа Ако не го ремонтираме, ще го тестваме с чука.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Датчик ъгъл на завиване.
philipz написа:Благодаря ви за скоростния отговор колеги
Тъй като скоро идва зима и ще се обувам с чисто нови гуми,задължително ще направя реглаж и на двата моста . Моля да ми дадете предложение къде в софия правят качествен реглаж ?
След реглажа ще направя калибриране на датчика . Тук искам да ви попитам коя е правилната методика за направата на коректна калибрация ( на място въртене на волан в двете посоки докрай или в движение задаване на права посока ? )
Иначе пуснах обява ,че търся втора ръка датчик и за 3 часа 6 човека ми писаха Ама ще поизчакам ,не ми се скача веднага на датчик за почти 500 лева Цената му втора употреба е повече от търпима , въпроса е ,че ремонта не изглежда никак лесен , поне според youtube
Колега, методиката е обратната на описаната от теб- на място се задава правата посока, след това при въртене на волана в движение, през датчиците на ABS, системата се докалибрира автоматично.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Датчик ъгъл на завиване.
zvetiko написа:philipz написа:Благодаря ви за скоростния отговор колеги
Тъй като скоро идва зима и ще се обувам с чисто нови гуми,задължително ще направя реглаж и на двата моста . Моля да ми дадете предложение къде в софия правят качествен реглаж ?
След реглажа ще направя калибриране на датчика . Тук искам да ви попитам коя е правилната методика за направата на коректна калибрация ( на място въртене на волан в двете посоки докрай или в движение задаване на права посока ? )
Иначе пуснах обява ,че търся втора ръка датчик и за 3 часа 6 човека ми писаха Ама ще поизчакам ,не ми се скача веднага на датчик за почти 500 лева Цената му втора употреба е повече от търпима , въпроса е ,че ремонта не изглежда никак лесен , поне според youtube
Колега, методиката е обратната на описаната от теб- на място се задава правата посока, след това при въртене на волана в движение, през датчиците на ABS, системата се докалибрира автоматично.
Чак калибриране на волана след реглаж надали е необходим по простата причина,че волана седи статичен ...
А иначе при Е39 май се калибрира с пълен ляв пълен десен,но при Е46 както е казал zveitko волана напред и тогава нулира,после системата си селди алгоритми
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- philipz
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Датчик ъгъл на завиване.
Здравейте колеги
Колега от форума ми даде неговия сензор за символична сума , който преди години купил от бмв , но при него проблема не бил в сензора .
Предполагам сензора е универсален за всички е46-ци със система DSC , моля кажете според снимките дали съм прав или няма да стане за моята каручка ( е46 330д , 2004 година ) .
Другото ,което е , може ли да се разбере коя година е произведен сензора ?
Прилагам снимки на сензора :
Колега от форума ми даде неговия сензор за символична сума , който преди години купил от бмв , но при него проблема не бил в сензора .
Предполагам сензора е универсален за всички е46-ци със система DSC , моля кажете според снимките дали съм прав или няма да стане за моята каручка ( е46 330д , 2004 година ) .
Другото ,което е , може ли да се разбере коя година е произведен сензора ?
Прилагам снимки на сензора :
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Датчик ъгъл на завиване.
37146760232 този датчик го дават за е52
32306793632 този е за е46 не видях да са взаимозаменяеми.
32306793632 този е за е46 не видях да са взаимозаменяеми.
- philipz
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Датчик ъгъл на завиване.
32306793632 този го дават и за е52 , както и 37146760232 , това според реал оем . Според абсолютно всички сайтове в google и двата стават за доста модели на бмв , включително е46 . Повече ме интересува датата на производство , има ли начин да се провери ?
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Датчик ъгъл на завиване.
philipz написа:32306793632 този го дават и за е52 , както и 37146760232 , това според реал оем . Според абсолютно всички сайтове в google и двата стават за доста модели на бмв , включително е46 . Повече ме интересува датата на производство , има ли начин да се провери ?
На буксата има едно кръгче с месеца и годината трябва да го има и на сензора някъде.
Re: Датчик ъгъл на завиване.
philipz написа:Благодаря ви за скоростния отговор колеги
Тъй като скоро идва зима и ще се обувам с чисто нови гуми,задължително ще направя реглаж и на двата моста . Моля да ми дадете предложение къде в софия правят качествен реглаж ?
След реглажа ще направя калибриране на датчика . Тук искам да ви попитам коя е правилната методика за направата на коректна калибрация ( на място въртене на волан в двете посоки докрай или в движение задаване на права посока ? )
Иначе пуснах обява ,че търся втора ръка датчик и за 3 часа 6 човека ми писаха Ама ще поизчакам ,не ми се скача веднага на датчик за почти 500 лева Цената му втора употреба е повече от търпима , въпроса е ,че ремонта не изглежда никак лесен , поне според youtube
Здравей, наскоро се оборудвах с е46 но имах абсолютно същи проблем като теб- волана крив и dsc-то светва след известно време(няколко минути). Проблема се реши след като закарах колата на майстор който ми смени шарнир и тампони. След процедурата волана беше прав и dsc-то не се вкючваше. След това закарах колата за реглаж за да съм спокоен.
Преди да правиш сякакви интервенции с тези сензори задължително мини на реглаж и оправи всичко по предницата де що тропа.
- spiromiro
- Потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 19.07.2013
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: 320 D, 150 hp
Re: Датчик ъгъл на завиване.
Здравейте колеги,
Имам същият проблем с въпросните две лампи и датчик за ъгъл на завиване на кормилото. В Русе ходих на един майстор който на два пъти ми взема по 20 лв. и само ми изчиства грешките и след 2 дни пак си светват лампите. Ядосах се и след задълбочено проучване и четене отидох при колегата Dimitroff в София, който ми калибрира датчика (за което съм му много благодарен) и повече от година и 15-тина хиляди километра нямах проблеми, но оня ден пак светнаха и вече си мисля, че моят проблем е прецакан датчик, който струва 464лв. в Русе кар и около 300 лв. смяната и настройки. Интересува ме:
1. Трудна ли е смяната на този датчик и тези около 300 лв. реална цена ли са за труд и настройки
2. Заслужава ли си да се купи втора употреба (в смисъл голям ли е шанса да попадна на нов-стар датчик, който да е взел-дал като моя)
3. Какво е мнението за алтернативните такива датчици и колко струват, ако някой знае
Благодаря предварително за евентуалните отговори!
Имам същият проблем с въпросните две лампи и датчик за ъгъл на завиване на кормилото. В Русе ходих на един майстор който на два пъти ми взема по 20 лв. и само ми изчиства грешките и след 2 дни пак си светват лампите. Ядосах се и след задълбочено проучване и четене отидох при колегата Dimitroff в София, който ми калибрира датчика (за което съм му много благодарен) и повече от година и 15-тина хиляди километра нямах проблеми, но оня ден пак светнаха и вече си мисля, че моят проблем е прецакан датчик, който струва 464лв. в Русе кар и около 300 лв. смяната и настройки. Интересува ме:
1. Трудна ли е смяната на този датчик и тези около 300 лв. реална цена ли са за труд и настройки
2. Заслужава ли си да се купи втора употреба (в смисъл голям ли е шанса да попадна на нов-стар датчик, който да е взел-дал като моя)
3. Какво е мнението за алтернативните такива датчици и колко струват, ако някой знае
Благодаря предварително за евентуалните отговори!
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Датчик ъгъл на завиване.
spiromiro написа:Здравейте колеги,
Имам същият проблем с въпросните две лампи и датчик за ъгъл на завиване на кормилото. В Русе ходих на един майстор който на два пъти ми взема по 20 лв. и само ми изчиства грешките и след 2 дни пак си светват лампите. Ядосах се и след задълбочено проучване и четене отидох при колегата Dimitroff в София, който ми калибрира датчика (за което съм му много благодарен) и повече от година и 15-тина хиляди километра нямах проблеми, но оня ден пак светнаха и вече си мисля, че моят проблем е прецакан датчик, който струва 464лв. в Русе кар и около 300 лв. смяната и настройки. Интересува ме:
1. Трудна ли е смяната на този датчик и тези около 300 лв. реална цена ли са за труд и настройки
2. Заслужава ли си да се купи втора употреба (в смисъл голям ли е шанса да попадна на нов-стар датчик, който да е взел-дал като моя)
3. Какво е мнението за алтернативните такива датчици и колко струват, ако някой знае
Благодаря предварително за евентуалните отговори!
за 460 лв ще вземеш 10-тина втора употреба сменяй го със втора ръка. 300 лв са прекалено много за тази работа.
До 100 тина лева да не кажа, че и те са много ама предвид трудността по смяната му да кажем, че е ОК.
- spiromiro
- Потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 19.07.2013
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: 320 D, 150 hp
Re: Датчик ъгъл на завиване.
Благодаря колега!
Отивам в купува-продава с тема търся датчик - ентусиазира ме, че се бях отчаял с тези суми
Отивам в купува-продава с тема търся датчик - ентусиазира ме, че се бях отчаял с тези суми
- philipz
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Датчик ъгъл на завиване.
И аз ще го сменям със втора ръка , дай боже да е читав .
- philipz
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Датчик ъгъл на завиване.
Здравейте колеги !
Да продължа да ви занимавам с моята сага със сензора. Сензора започна постоянно да свети като грешка на таблото .
Тъй като волана ми стоеше леко надясно при движение на колата направо , майстора ми каза , с цел да сме сигурни ,че абсолютно нищо друго не остава като проблем ,освен самия сензор , направих реглаж със смяна на зимните гуми в реномиран голям сервиз със добра апаратура.
Колата беше закачена на компютър да показва къде точно е 0 градуса на волана , аз също бях в колата и визуално стоеше идеално точно волана , човека направи точно реглажа . Всичко ок , тръгвам да карам по новоасфалтиран прав булевард , и пак за да се движа направо , волана трябва да стои надясно леко. Върнах се в сервиза , отново закачихме колата , отново направихме реглаж , и пак си остана така положението .
Волана стои с няколко градуса надясно при движение на колата направо. Волана не ми дърпа на никъде ( колата спокойно си върви в права посока) .
Изчистихме грешката на сензора и лампите загаснаха , но след няколко часа пак светнаха ( сега не светят постоянно де ).
Моля ви , кажете ми къде да ида да направят реглаж , който просто да е перфектен. Или възможно ли е по някакъв начин колата да го прави този номер ( един вид да се опитва да коригира ъгъла сама и затова да стои волана така ). За да изгаснат лампите след реглажа , значи сме на прав път предполагам. Или просто със изчистването на паметта , вече има къде да се трупат грешки и затова не светят сега постоянно .
Как се случва аз да държа волана в перфектно право положение ( потвърдено с компютър ) и като излезна от стенда пак да се налага да стои надясно волана . Не мога да си го обясня.
Наистина вече не знам как да процедирам , имам сензор закупен ,оригинален , но всячески се опитвам да избегна ремонта , труден е ремонта , а и ме е страх да не стане нещо след свалянето на целия кормилен прът.
Дайте съвети , моля ви .
Да продължа да ви занимавам с моята сага със сензора. Сензора започна постоянно да свети като грешка на таблото .
Тъй като волана ми стоеше леко надясно при движение на колата направо , майстора ми каза , с цел да сме сигурни ,че абсолютно нищо друго не остава като проблем ,освен самия сензор , направих реглаж със смяна на зимните гуми в реномиран голям сервиз със добра апаратура.
Колата беше закачена на компютър да показва къде точно е 0 градуса на волана , аз също бях в колата и визуално стоеше идеално точно волана , човека направи точно реглажа . Всичко ок , тръгвам да карам по новоасфалтиран прав булевард , и пак за да се движа направо , волана трябва да стои надясно леко. Върнах се в сервиза , отново закачихме колата , отново направихме реглаж , и пак си остана така положението .
Волана стои с няколко градуса надясно при движение на колата направо. Волана не ми дърпа на никъде ( колата спокойно си върви в права посока) .
Изчистихме грешката на сензора и лампите загаснаха , но след няколко часа пак светнаха ( сега не светят постоянно де ).
Моля ви , кажете ми къде да ида да направят реглаж , който просто да е перфектен. Или възможно ли е по някакъв начин колата да го прави този номер ( един вид да се опитва да коригира ъгъла сама и затова да стои волана така ). За да изгаснат лампите след реглажа , значи сме на прав път предполагам. Или просто със изчистването на паметта , вече има къде да се трупат грешки и затова не светят сега постоянно .
Как се случва аз да държа волана в перфектно право положение ( потвърдено с компютър ) и като излезна от стенда пак да се налага да стои надясно волана . Не мога да си го обясня.
Наистина вече не знам как да процедирам , имам сензор закупен ,оригинален , но всячески се опитвам да избегна ремонта , труден е ремонта , а и ме е страх да не стане нещо след свалянето на целия кормилен прът.
Дайте съвети , моля ви .
- bgpavlp
- младши ентусиаст
- Мнения: 521
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Датчик ъгъл на завиване.
Направи си волана, как искаш да ти стои когато се движиш на право и след това иди да си калибрираш сензора.
Ако е повреден, сменяй го, не се налага да се сваля целия прът, а само да се разкачи от рейката.
Ако е повреден, сменяй го, не се налага да се сваля целия прът, а само да се разкачи от рейката.
Ако нема у глава, има у Google.
- ангелски
- младши ентусиаст
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
Re: Датчик ъгъл на завиване.
Здравейте колеги, колега philipz не е нормално след реглаж волана да е накриво, някои от ъглите не е наред. Ако можеш дай да видим извлечението от центровката и ще ти кажа какво не е наред. За датчика на завиването колегите го казаха много точно /1. адаптирането става след реглаж, още на стенда, така се вижда най добре кога предните колела са в право положение заедно с волана,2. след смяната му и пак на стенда /
Автомобили, които имат системи ESP, DSC и т.н. при реглаж ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се проверява положението на датчика на завиване и при необходимист се калиброва.
Успех на всички.
Автомобили, които имат системи ESP, DSC и т.н. при реглаж ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се проверява положението на датчика на завиване и при необходимист се калиброва.
Успех на всички.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
68 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани