Датчик ъгъл на завиване.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
68 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- govedarov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 102
- Регистриран на: 4.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320i а вече и 320d с пакет ;)
- Мечтае да кара: M3
Датчик ъгъл на завиване.
Здравейте ,
Сутринта ми светна dsc то и лампата на ръчната в жълто. Ходих на диагностика оказа се , че е датчика за ъгъла на завиване. Изчистихме грешката , направихме няколко обиколки в квартала всичко си работи идеално и няма проблем. Мисълта ми е ако утре пак светне и пак остана без абс и тракшън какво да правя щото 460 лева ми идват много за един датчик - тоя диагностика ми каза , че не може да се оправи а тук във форума в една тема четох , че нещо се калибрирало та моля дайте съвет какво да правя ?
Сутринта ми светна dsc то и лампата на ръчната в жълто. Ходих на диагностика оказа се , че е датчика за ъгъла на завиване. Изчистихме грешката , направихме няколко обиколки в квартала всичко си работи идеално и няма проблем. Мисълта ми е ако утре пак светне и пак остана без абс и тракшън какво да правя щото 460 лева ми идват много за един датчик - тоя диагностика ми каза , че не може да се оправи а тук във форума в една тема четох , че нещо се калибрирало та моля дайте съвет какво да правя ?
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Датчик ъгъл на завиване.
govedarov написа:Здравейте ,
Сутринта ми светна dsc то и лампата на ръчната в жълто. Ходих на диагностика оказа се , че е датчика за ъгъла на завиване. Изчистихме грешката , направихме няколко обиколки в квартала всичко си работи идеално и няма проблем. Мисълта ми е ако утре пак светне и пак остана без абс и тракшън какво да правя щото 460 лева ми идват много за един датчик - тоя диагностика ми каза , че не може да се оправи а тук във форума в една тема четох , че нещо се калибрирало та моля дайте съвет какво да правя ?
Ми калибрирайте те го. Просто е.
- govedarov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 102
- Регистриран на: 4.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320i а вече и 320d с пакет ;)
- Мечтае да кара: M3
Re: Датчик ъгъл на завиване.
Бате ако знаех как мислиш ли , че щях да питам тук във форума ? Диагностика казва , че е изчистил грешката , колата си работи нормално , всички системи си работят , ако обаче пак светнела лампата трябвало да го сменям. Доколкото разбрах само е изчистил грешката. Затова питам аджеба това калибриране в какво се състои да знам ако светне пак какво да правя ?
- jonybravo_bg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 4.07.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318i , 143hp
- Детайли за колата: е46
Re: Датчик ъгъл на завиване.
Мисля, че става от ДИС. До колкото си спомням на мен мибеше набило подобна грешка и като се влезе в диагностика на грешката имаше меню в което ти казва да завъртиш волана в двете посоки до край. След това компа си смята нещо и сам си го калибрира. Когато не е калибриран този датчик компютъра на колата не знае кога колелата на автомобила са направо. Който ти е правил диагнозата би трябвало да се справи с пороверката на грешката и калибрирането на датчика.
- govedarov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 102
- Регистриран на: 4.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320i а вече и 320d с пакет ;)
- Мечтае да кара: M3
Re: Датчик ъгъл на завиване.
Да след като изчисти грешката завъртя волана в двете посоки до крайно положение и датчика започна да си смята ъгъла и след това се оправи. Дано да няма проблеми и да не се налага да го сменям. А от какво се разцентрова този датчик ?
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Датчик ъгъл на завиване.
govedarov написа:Да след като изчисти грешката завъртя волана в двете посоки до крайно положение и датчика започна да си смята ъгъла и след това се оправи. Дано да няма проблеми и да не се налага да го сменям. А от какво се разцентрова този датчик ?
От неправилно съгласуване или от изменение на геометрията на кормилното управление, вследствие на повреда или ремонтни дейности, свързани с него.
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Датчик ъгъл на завиване.
govedarov написа:Бате ако знаех как мислиш ли , че щях да питам тук във форума ? Диагностика казва , че е изчистил грешката , колата си работи нормално , всички системи си работят , ако обаче пак светнела лампата трябвало да го сменям. Доколкото разбрах само е изчистил грешката. Затова питам аджеба това калибриране в какво се състои да знам ако светне пак какво да правя ?
Еми смени диагностика-майстора.
Ако ти светне пак трябва да се калибрира с диагностична програма, ти дори и да го смениш пак трябва да го калибрираш и тогава няма да стане с въртене на волана само.
- philipz
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Датчик ъгъл на завиване.
Здравейте колеги !
И аз имам същият проблем. С колега от форума калибрирахме датчика в началото на февруари месец и вчера лампите за DSC и ръчна спирачка светнаха.Прочетох всички теми във форума за този проблем,мненията са различни.Някои казват ,че щом не свети лампата на АБС , значи сензорите са наред. Възможно ли е грешката да се появява ,защото колата не е минала реглаж на предница и волана не сочи точно напред когато колелата сочат напред.След гасене и палене всичко се оправя,за сега за продължителен период от време. Колата има АБС винаги.
Можете ли да ми помогнете с избор на датчик ( марка и състояние ( ново , старо ) ) , и как да процедирам от тук нататък - чистене , калибровка или директна смяна ?
Дайте идеи
Колата е е46 330d комби - 204 к.с. 2004 год. , ръчка 6 ск .
FYI
ето няколко теми от форума за този проблем :
viewtopic.php?f=34&t=232572
viewtopic.php?f=34&t=378838
viewtopic.php?f=34&t=386171
viewtopic.php?f=34&t=308562
И аз имам същият проблем. С колега от форума калибрирахме датчика в началото на февруари месец и вчера лампите за DSC и ръчна спирачка светнаха.Прочетох всички теми във форума за този проблем,мненията са различни.Някои казват ,че щом не свети лампата на АБС , значи сензорите са наред. Възможно ли е грешката да се появява ,защото колата не е минала реглаж на предница и волана не сочи точно напред когато колелата сочат напред.След гасене и палене всичко се оправя,за сега за продължителен период от време. Колата има АБС винаги.
Можете ли да ми помогнете с избор на датчик ( марка и състояние ( ново , старо ) ) , и как да процедирам от тук нататък - чистене , калибровка или директна смяна ?
Дайте идеи
Колата е е46 330d комби - 204 к.с. 2004 год. , ръчка 6 ск .
FYI
ето няколко теми от форума за този проблем :
viewtopic.php?f=34&t=232572
viewtopic.php?f=34&t=378838
viewtopic.php?f=34&t=386171
viewtopic.php?f=34&t=308562
- philipz
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Датчик ъгъл на завиване.
Здравейте колеги !
Възраждам темата , защото при мен проблема стана доста чест , а именно светването на DSC + (!) в жълто , последвано от липса на ABS и Traction control.
Няколко пъти сме изчитали колата , грешката винаги е от Steering Angle Sensor , по-точно -> offset със 90 градуса на положението .
Калибрирал съм няколко пъти сензора ( 2 пъти за 8 месеца ) . В последно време започна доста често да излиза грешката , винаги при ниски скорости или на място.
Ясно ми е , че най-вероятно ще трябва да го сменя , искам да ви попитам каква е най-добрата опция , все пак не е много евтин .
Вариантите са :
1.втора употреба ( моля да ме насочите от къде да взема ) и дали има смисъл ?
2.Нов , но не оригинален , примерно на марка Febi,Swag . ( пак ме ориентирайте от къде да го взема на сносна цена )
3.Нов от Дару Кар , цена около 500 лева.
Друго да кажа , реглаж съм правил , защото съм сменял вътрешни накрайници и предни гуми . Волана не гледа абсолютно направо като колата се движи право напред. Възможно ли е това да влияе на сензора , все пак се намира на кормилния прът ???
Моля помогнете колеги
Колега от форума , който е навътре в нещата ми каза, че не е виждал такъв счупен сензор , аз по нета чета за износени такива сензори , има доста клипчета DIY .
Дайте съвет ?
Възраждам темата , защото при мен проблема стана доста чест , а именно светването на DSC + (!) в жълто , последвано от липса на ABS и Traction control.
Няколко пъти сме изчитали колата , грешката винаги е от Steering Angle Sensor , по-точно -> offset със 90 градуса на положението .
Калибрирал съм няколко пъти сензора ( 2 пъти за 8 месеца ) . В последно време започна доста често да излиза грешката , винаги при ниски скорости или на място.
Ясно ми е , че най-вероятно ще трябва да го сменя , искам да ви попитам каква е най-добрата опция , все пак не е много евтин .
Вариантите са :
1.втора употреба ( моля да ме насочите от къде да взема ) и дали има смисъл ?
2.Нов , но не оригинален , примерно на марка Febi,Swag . ( пак ме ориентирайте от къде да го взема на сносна цена )
3.Нов от Дару Кар , цена около 500 лева.
Друго да кажа , реглаж съм правил , защото съм сменял вътрешни накрайници и предни гуми . Волана не гледа абсолютно направо като колата се движи право напред. Възможно ли е това да влияе на сензора , все пак се намира на кормилния прът ???
Моля помогнете колеги
Колега от форума , който е навътре в нещата ми каза, че не е виждал такъв счупен сензор , аз по нета чета за износени такива сензори , има доста клипчета DIY .
Дайте съвет ?
- cool_ice
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 142
- Регистриран на: 22.05.2006
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 E53 4,4
- Мечтае да кара: Всичко що е М
Re: Датчик ъгъл на завиване.
Колега и при мен го има същия проблем още не съм го калибрирал но събирах информация за този датчик, един колега ме посъветва че като го отвориш вътре имало пластинки които с времето се износвали и от тях идвал проблема на контактували както трябва и съвета му беше " въпросният датчик за ъгъла се ремонтира по елементарен начин - в него има 3 пластинки които се трият по графитени писти, въпросните пластинки се износват и изчезват с времето при намиране на подходящи такива с две спойчици датчика става чисто нов. успех"и всичко трябва да е ок но още не съм се захванал .
Re: Датчик ъгъл на завиване.
philipz написа:Здравейте колеги !
Възраждам темата , защото при мен проблема стана доста чест , а именно светването на DSC + (!) в жълто , последвано от липса на ABS и Traction control.
Няколко пъти сме изчитали колата , грешката винаги е от Steering Angle Sensor , по-точно -> offset със 90 градуса на положението .
Калибрирал съм няколко пъти сензора ( 2 пъти за 8 месеца ) . В последно време започна доста често да излиза грешката , винаги при ниски скорости или на място.
Ясно ми е , че най-вероятно ще трябва да го сменя , искам да ви попитам каква е най-добрата опция , все пак не е много евтин .
Вариантите са :
1.втора употреба ( моля да ме насочите от къде да взема ) и дали има смисъл ?
2.Нов , но не оригинален , примерно на марка Febi,Swag . ( пак ме ориентирайте от къде да го взема на сносна цена )
3.Нов от Дару Кар , цена около 500 лева.
Друго да кажа , реглаж съм правил , защото съм сменял вътрешни накрайници и предни гуми . Волана не гледа абсолютно направо като колата се движи право напред. Възможно ли е това да влияе на сензора , все пак се намира на кормилния прът ???
Моля помогнете колеги
Колега от форума , който е навътре в нещата ми каза, че не е виждал такъв счупен сензор , аз по нета чета за износени такива сензори , има доста клипчета DIY .
Дайте съвет ?
Това, което със сигурност мога да те посъветвам е да идеш там, където са ти правили реглажа на моста и да им направиш рекламация. В България повечето хора са свикнали да взимат пари и да не си вършат работата. Тва не е лада или москвич... Може да е стара кола, но не може да се процедира все едно сме '85 г. Задължително трябва воланът да е в правилно право положение, когато колата се движи направо. Чак след като оправят това прекалибрирай датчика и виж как ще се държи. Има много голяма вероятност проблемът ти да идва от това, защото при крайно завиване в момента датчика отчита в някоя от посоките по-голям ъгъл от максимално допустимия. Допускам, че от там идва проблема ти. Започни от това и не се хвърляй веднага да купуваш датчици. Ако има проблем след това, пак пиши тук да го мислим, но мисля, че нещата ще се оправят с реглажа.
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Датчик ъгъл на завиване.
slitter написа:philipz написа:Здравейте колеги !
Възраждам темата , защото при мен проблема стана доста чест , а именно светването на DSC + (!) в жълто , последвано от липса на ABS и Traction control.
Няколко пъти сме изчитали колата , грешката винаги е от Steering Angle Sensor , по-точно -> offset със 90 градуса на положението .
Калибрирал съм няколко пъти сензора ( 2 пъти за 8 месеца ) . В последно време започна доста често да излиза грешката , винаги при ниски скорости или на място.
Ясно ми е , че най-вероятно ще трябва да го сменя , искам да ви попитам каква е най-добрата опция , все пак не е много евтин .
Вариантите са :
1.втора употреба ( моля да ме насочите от къде да взема ) и дали има смисъл ?
2.Нов , но не оригинален , примерно на марка Febi,Swag . ( пак ме ориентирайте от къде да го взема на сносна цена )
3.Нов от Дару Кар , цена около 500 лева.
Друго да кажа , реглаж съм правил , защото съм сменял вътрешни накрайници и предни гуми . Волана не гледа абсолютно направо като колата се движи право напред. Възможно ли е това да влияе на сензора , все пак се намира на кормилния прът ???
Моля помогнете колеги
Колега от форума , който е навътре в нещата ми каза, че не е виждал такъв счупен сензор , аз по нета чета за износени такива сензори , има доста клипчета DIY .
Дайте съвет ?
Това, което със сигурност мога да те посъветвам е да идеш там, където са ти правили реглажа на моста и да им направиш рекламация. В България повечето хора са свикнали да взимат пари и да не си вършат работата. Тва не е лада или москвич... Може да е стара кола, но не може да се процедира все едно сме '85 г. Задължително трябва воланът да е в правилно право положение, когато колата се движи направо. Чак след като оправят това прекалибрирай датчика и виж как ще се държи. Има много голяма вероятност проблемът ти да идва от това, защото при крайно завиване в момента датчика отчита в някоя от посоките по-голям ъгъл от максимално допустимия. Допускам, че от там идва проблема ти. Започни от това и не се хвърляй веднага да купуваш датчици. Ако има проблем след това, пак пиши тук да го мислим, но мисля, че нещата ще се оправят с реглажа.
Абсолютно е прав колегата. Ако ти е на криво волана няма калибриране
- philipz
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Датчик ъгъл на завиване.
Благодаря ви за скоростния отговор колеги
Тъй като скоро идва зима и ще се обувам с чисто нови гуми,задължително ще направя реглаж и на двата моста . Моля да ми дадете предложение къде в софия правят качествен реглаж ?
След реглажа ще направя калибриране на датчика . Тук искам да ви попитам коя е правилната методика за направата на коректна калибрация ( на място въртене на волан в двете посоки докрай или в движение задаване на права посока ? )
Иначе пуснах обява ,че търся втора ръка датчик и за 3 часа 6 човека ми писаха Ама ще поизчакам ,не ми се скача веднага на датчик за почти 500 лева Цената му втора употреба е повече от търпима , въпроса е ,че ремонта не изглежда никак лесен , поне според youtube
Тъй като скоро идва зима и ще се обувам с чисто нови гуми,задължително ще направя реглаж и на двата моста . Моля да ми дадете предложение къде в софия правят качествен реглаж ?
След реглажа ще направя калибриране на датчика . Тук искам да ви попитам коя е правилната методика за направата на коректна калибрация ( на място въртене на волан в двете посоки докрай или в движение задаване на права посока ? )
Иначе пуснах обява ,че търся втора ръка датчик и за 3 часа 6 човека ми писаха Ама ще поизчакам ,не ми се скача веднага на датчик за почти 500 лева Цената му втора употреба е повече от търпима , въпроса е ,че ремонта не изглежда никак лесен , поне според youtube
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Датчик ъгъл на завиване.
philipz написа:Благодаря ви за скоростния отговор колеги
Тъй като скоро идва зима и ще се обувам с чисто нови гуми,задължително ще направя реглаж и на двата моста . Моля да ми дадете предложение къде в софия правят качествен реглаж ?
След реглажа ще направя калибриране на датчика . Тук искам да ви попитам коя е правилната методика за направата на коректна калибрация ( на място въртене на волан в двете посоки докрай или в движение задаване на права посока ? )
Иначе пуснах обява ,че търся втора ръка датчик и за 3 часа 6 човека ми писаха Ама ще поизчакам ,не ми се скача веднага на датчик за почти 500 лева Цената му втора употреба е повече от търпима , въпроса е ,че ремонта не изглежда никак лесен , поне според youtube
На място се върти, иначе в движение ще ти трябва някой полигон за да го калибрираш
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Датчик ъгъл на завиване.
adovet написа:philipz написа:Благодаря ви за скоростния отговор колеги
Тъй като скоро идва зима и ще се обувам с чисто нови гуми,задължително ще направя реглаж и на двата моста . Моля да ми дадете предложение къде в софия правят качествен реглаж ?
След реглажа ще направя калибриране на датчика . Тук искам да ви попитам коя е правилната методика за направата на коректна калибрация ( на място въртене на волан в двете посоки докрай или в движение задаване на права посока ? )
Иначе пуснах обява ,че търся втора ръка датчик и за 3 часа 6 човека ми писаха Ама ще поизчакам ,не ми се скача веднага на датчик за почти 500 лева Цената му втора употреба е повече от търпима , въпроса е ,че ремонта не изглежда никак лесен , поне според youtube
На място се върти, иначе в движение ще ти трябва някой полигон за да го калибрираш
Или с диагностика за 3 секунди
68 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани