Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 14.05.2013
Местоположение: Denmark
Пол: Мъж
Кара: E39 Touring

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от Denmark » 26 Окт 2016, 10:18

bmw20009 написа:
rosenrt написа:Точно така се прави няма страшно,аз съм го направил по същия начин,тази тръбичка където си я затапил на картера служи да се връща остатък от хубаво масло от ccv в картера нищо друго,важното вентилацията горе на капака да ти диша свободно с тръба същия диаметър ..

Купух си нов клапан ОЕМ, и днес го монтирах, не можах да дочакам, кое как :mhihi:


:OT: И аз от вчера съм с нов клапан и маркучите/тръбичките и резултата е, че колата вече пуши :ok: Нямах проблем със стария, но исках да го сменя за да знам, че е сменен и така... :lol:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от dreadx » 26 Окт 2016, 20:48

hacker4eto1 написа:А за какво служи този клапан ето всичко написано точно и ясно :yes:
http://www.aa1car.com/library/pcv.htm
Аз имам известни съмнения, че точно този клапан, който си посочил върши някаква работа.
/но това не пречи да си модифицираме картерната вентилация и просто да не го слагаме./

Според тази статия излиза, че клапанът се отваря така, че да смуче по малко, но и да не прави излишно голям вакуум в картера. Клапанът бил калибриран за всеки отделен двигател и не можело да се сложи произволно някакъв.

/Принципно ако целта ни е да поддържаме определен вакуум в картера, това може да стане само с мембрана, реферирана към атмосферното налягане - както е при BMW. А не с подобни клапани, дето са "калибрирани" за съответния двигател - но предполагам, че зависи и от производителя. И че не всички желаят да правят сложни конструкции с мембрани.

Според статията изглежда, че ако след интервенцията, вакуумът в картера осезателно се е повишил, значи не използваме подходящия клапан, а този който сме сложили стои прекалено отворен.
Това звучи логично, иначе доста от нещата, които пише в статията за мен са глупости, които някой си ги е изсмукал от пръстите, за да блесне с най-обстойното обяснение на картерната вентилация. Все пак поправете ме ако греша.

- например как на празен ход ще се затвори клапанът, за да не обърква сместа. Но нали в картерната вентилация има само изгорели газове - с какво точно ще объркат сместа?

- или, че при backfire щял да се затвори клапанът, за да не върне огън в картера - където кислород ли има, гориво ли, водород ли - какво точно ще се запали пак не става ясно.

Колкото до вакуума в картера, наистина е желателно да не е прекалено голям. Но с гореописаната модификация явно не е такъв случаят, щом като пишете, че доста се в увеличил вакуумът.

На какво ще пречи завишеният вакуум, може би ще изсмуква гориво-въздушната смес от цилиндрите, преди да се е запалила?
- но при такт на сгъстяване имаме много по-голямо налягане в цилиндъра, отколкото е разликата между предишното положение и сега завишения вакуум в картера - и това не пречи на работата на двг.
- може би ще увеличи air-leak-овете, които за беда ще влязат като неотчетен въздух във всмукателния колектор. Вече всяка малка дупчица или нехерметичност около картера, щеката за маслото и т.н. - ще е голям air-leak. Аз с това си обяснявам стремежът да се поддържа нисък вакуум в картера. Има ли друга причина за това?

Ето, опитвам се да изясня дали има нужда от този клапан и дали точно този от снимката върши някаква работа при конкретната модификация. Това, че някой го е сложил на някаква кола и е споделил със снимков материал извършената модификация, не значи че клапанът върши работа.

Може би е уместно да пробвате дали ще има някаква разлика с този клапан или без него. Аз не очаквам да има разлика.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 30.05.2015
Пол: Мъж

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от rosenrt » 26 Окт 2016, 21:56

Без този клапан не работи двигателя,пали и гасне,не поддържа ниски обороти ,да не говорим че ще се увеличи вакума двойно ,все едно да си направиш дупка в всмукателния колектор,ефекта ще е същия без клапан,ако не се слага клапан всмукателния колектор се затапва за да работи двигателя както карах до сега и маркуча за картерната вентилация под двигателя :) .Мисля че трябва клапан с по малък дебит този ми се струва че засмуква доста :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от dreadx » 27 Окт 2016, 2:21

Ами в онази статия пише, че има и картерни вентилации само с калиброван отвор, вместо с този клапан.

А иначе това имах предвид, че не е баш като дупка във всмукателния колектор. Защото какво идва от картерната вентилация? - изгорели газове, които не горят, значи не касаят гориво-въздушната смес и с нищо не я бъркат. Защо да е дупка в колектора? (ако смуче покрай щеката на маслото, или някоя не добре уплътнена гарнитура е друго - чист въздух с кислород в него. При по-голям вакуум ще смуче доста повече въздух, отколкото при малък вакуум.
Съответно при недобро уплътняване / теч на въздух, който до сега не е пречил, заради повишения вакуум ще дойде прекалено в повече и ще обърка работата на двигателя.
Количеството протекъл въздух през някой air-leak зависи от сечението му, както и от диференциалното налягане - разликата между външното атмосферно и вътрешното.
(- да го представим с познат модел --> горе-долу са същите неща, от които зависи колко гориво/газ ще протече през дюза.)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от bioz » 27 Окт 2016, 10:03

dreadx написа:Ами в онази статия пише, че има и картерни вентилации само с калиброван отвор, вместо с този клапан.

А иначе това имах предвид, че не е баш като дупка във всмукателния колектор. Защото какво идва от картерната вентилация? - изгорели газове, които не горят, значи не касаят гориво-въздушната смес и с нищо не я бъркат. Защо да е дупка в колектора? (ако смуче покрай щеката на маслото, или някоя не добре уплътнена гарнитура е друго - чист въздух с кислород в него. При по-голям вакуум ще смуче доста повече въздух, отколкото при малък вакуум.
Съответно при недобро уплътняване / теч на въздух, който до сега не е пречил, заради повишения вакуум ще дойде прекалено в повече и ще обърка работата на двигателя.
Количеството протекъл въздух през някой air-leak зависи от сечението му, както и от диференциалното налягане - разликата между външното атмосферно и вътрешното.
(- да го представим с познат модел --> горе-долу са същите неща, от които зависи колко гориво/газ ще протече през дюза.)


Колега напълно нормалено е като имаш air leak гледаш да го лекуваш, няма такъв филм дай да направим по малко налягане щотото на пешо дъртото бмв кат се напука всичко що е гума пак да кара като шеф, със и без изолирано ццв имаш ли дупка(leak) ще имаш проблем. Още по-малко аз не виждам смисъл ако не ти е напълно изправен мотора да тръгваш да правиш каквито и да било модификации. Колкото до пцв клапата зачети се чуждите форуми има теми по 50 страници, слага се за да контролира налягането.

И още нещо да добавя, увеличваване налягането в картерера води по добро упатняване на сегментите => по-малко изгорено масло от маслоядите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от dreadx » 27 Окт 2016, 19:15

Да, въпросът ми е дали печелим нещо с този клапан, който се слага вместо оригиналния за BMW, с мембраната. Имам чувството, че с него и без него ще работи по един и същи начин.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 30.05.2015
Пол: Мъж

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от rosenrt » 28 Окт 2016, 10:00

dreadx написа:Да, въпросът ми е дали печелим нещо с този клапан, който се слага вместо оригиналния за BMW, с мембраната. Имам чувството, че с него и без него ще работи по един и същи начин.


Ако беше ефектна оригиналната ccv нямаше да слагам тези глупости,просто по моя мотор работата да се смени е много и се свалят всмукателните колектори да стигнеш до него 100лв труд,и +100 лв за клапан ,и после след 20000 км да кажем започне да ми засмуква масло от картера както стана при мен :shock: ,зимно време като потече конденз от вода и масло (бяла каша) по тръбите на оригиналната CCV система много лесно се запушва и дефектира,не е ефикасна поне за студен климат,най лесния вариант е с маркуч под двигателя ,но от изпаренията миризмата е ужасна и за околната среда :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от dreadx » 28 Окт 2016, 22:20

А, изобщо нямам никакви съмнения, че е добре да се елиминира оригиналният клапан, предвид колко е досаден за поддръжка и като бонус наврян на най-гадното и труднодостъпно място. За това смятам, че добре си направил.

Въпросът ми е ако сложа един маркуч направо от капака на клапаните към колектора, това дали ще е някакъв проблем? - просто един маркуч, без каквито и да е "екстри" по него.
/аз мисля, че ще работи идеално, но все пак да попитам./

Евентуално ще има ли полза, ако маркучът прави един завой нагоре, над нивото на капака - и после да се спуска надолу, към входовете на колектора? - така, че ако попаднат капчици масло, да се връщат обратно в двигателя.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 30.05.2015
Пол: Мъж

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от rosenrt » 29 Окт 2016, 0:21

Няма да работи колега иначе нямаше да слагат хората клапан :) ,но не ти пречи да пробваш,можеш да го свържеш без catch tank директно както този човек на клипа,малко ще цапа колектора но...,но и той слага клапан :) .Като монтираш маркуча както казваш е възможно всичкия конденз особено зимните месеци да ти се връща в двигателя


ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от bioz » 29 Окт 2016, 14:41

dreadx написа:А, изобщо нямам никакви съмнения, че е добре да се елиминира оригиналният клапан, предвид колко е досаден за поддръжка и като бонус наврян на най-гадното и труднодостъпно място. За това смятам, че добре си направил.

Въпросът ми е ако сложа един маркуч направо от капака на клапаните към колектора, това дали ще е някакъв проблем? - просто един маркуч, без каквито и да е "екстри" по него.
/аз мисля, че ще работи идеално, но все пак да попитам./

Евентуално ще има ли полза, ако маркучът прави един завой нагоре, над нивото на капака - и после да се спуска надолу, към входовете на колектора? - така, че ако попаднат капчици масло, да се връщат обратно в двигателя.


http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/ ... blems.html

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от dreadx » 29 Окт 2016, 19:03

Аха, ето как ще се отрази тоталната липса на какъвто и да е клапан, цитат от друг форум:

I'm currently NOT running a PCV valve to regulate flow and act as a check valve. The main negative thing I notice without a PCV valve inline is that at startup, there is a slight bog down of the engine immediately after starting as the crankcase rushes air through the system to equalize pressure with intake vacuum which would appear as a short transient 'leak' of un-metered air at startup.

-- значи минимум трябва да се сложи някакъв по-малък калиброван отвор, вместо целият въздух да минава свободно.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 1.05.2009
Местоположение: София
Кара: E46-330i

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от viper_dg » 20 Фев 2017, 19:37

Колеги възможно ли е при изолиране на ССВ-то да се покачи разхода на масло при липса на вакум
\oOO)_(||||) (||||)_(OOo/
\_o___\\______//___o_/

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от bioz » 13 Сеп 2017, 16:12

Малко да вдгинем темата с въпрос към колегата завършил ли е проекта и какви са му отзвите.

И каква друга PCV клапа може да ползваме да не се налага доставка от USA. Гледам ТТ имат дали става?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от pimpo » 13 Сеп 2017, 16:40

Смятам че алтернативите не са за препоръчване.
Оригиналния клапан работи на дебит. Т.е. ако почне да минава прекалено много въздух - затваря. Идеята му е да защити мотора от голямо количество неотчетен въздух, в случай на пробив някъде по картера/клапаните. Да речем отворена капачна на маслото или изкочила щека.
Другата важна функция е отичането на маслото обратно в картера (маслоотделител му е другото име все пак). Та без него, доста по голяма част от маслото реално влиза в смукателя и се изгаря (ако е пък е във въздуха не се изгаря но пак се губи). Та в отговор на по-горния въпрос - да, напълно възможно, дори много вероятно е, при изолиран клапан, да гори повече масло.
Но все пак негатива от наличието е поддръжката и замърсяването на входящия въздух.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от bioz » 13 Сеп 2017, 19:38

Нека не превръщаме темата в за и против. Премахването си има своите плюсове и то не един. Ако има някой да сподели реален опит ще е супер

Sent from my ZUK Z2132 using Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook