Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от hacker4eto1 » 28 Фев 2015, 19:41

От този клип.
https://www.youtube.com/watch?v=hTGNHbUDCvM
-Purolator PV1050
-O'Reilly Auto/Microguard PCV345
-FRAM FV345 & FV345DP
-BWD Auto PCV358
-Napa Item MPF39358 or CRB29358

Eто и самият клапан
http://www.ebay.co.uk/itm/BWD-Automotive-PCV358-PCV-Valve/371125076686?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20131017132637%26meid%3Dbd1bdc50c5af447db295632c825ad139%26pid%3D100033%26rk%3D3%26rkt%3D4%26sd%3D261534843256
Изображение
А за какво служи този клапан ето всичко написано точно и ясно :yes:
http://www.aa1car.com/library/pcv.htm
Изображение
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от Dream_BMW » 20 Мар 2015, 15:19

Аз ли нещо не схващам,но ми се вижда,че газовете отново отиват в смукателния колектор а уж не ги искаме там. Може би ми убягва детайла,че масления сепаратор очиства маслото от газовете и те НЕ влизат толкова замърсени в смукателната система. Също ми е интересно,ако сепаратора е дишащ,няма ли в системата да влиза неотчетен от дебитомера въздух в смукателите. Двигателя ми е М54В30, скоро имах скъсване на "гофрето" (въздуховода между дебитомера и дросела) и ми даваше грешка бедна смес (на газ я установявах) и като оправих гофрето и грешката спря да се появява,което ме навежда на мисълта,че ще се отрази този неотчетен въздух от сепаратора в смукателите.:dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 14.04.2012
Пол: Мъж
Кара: 330ci
Мечтае да кара: M4
Детайли за колата: 320D facelift M-tech2 --> 330ci....

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от rezeto » 04 Окт 2015, 23:55

Колега, има ли някакво развитие ? До къде я докара, тъй като и аз съм намислил нещо такова, пък още се чудя ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от hacker4eto1 » 05 Окт 2015, 14:42

За съжаление в момента нямам никакво време да работя по колата ,а имам всичко налично само трябва да ги сглобя но време никакво :dunno:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 824
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от turbonetic » 21 Мар 2016, 13:00

Колега проблема реши ли го с това тракане,че при мен е същото нещо излезне ли от синята зона почва едно такова тракане.

1.Отвия ли тапата за маслото мотора почва да се тресе тракането изчезва. При мен това нещо,не го прави
2. Ако колата се кара извън градско Чека светва. При мен също,не светва нищо даже няма записани грешки.
3.Аз още ,не съм ревизирал ваносите,и си мисля,че е от тях защото като мине синята зона започва едно хлопане от ваносите.

П.с бях,чел в един немски сайт,че при такова нещо вина има маслената помпа резонирала и от там идвало този шум,но не било проблем да се кара така това било болка на М52Ту моторите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 30.05.2015
Пол: Мъж

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от rosenrt » 14 Сеп 2016, 23:12

И аз съм изолирал CCV на x5 e 53 3.0i m54 .За сега е с маркуч под двигателя ,но не е приятно от миризмата на изпаренията ,мисля да слагам Oil catch tank,и да попитам трябва ли да е точно този клапан,не може ли да се ползва друг,този е евтин ,но доставката излиза 3,4 пъти над цената и чакане 1 месец :shock:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от bioz » 15 Сеп 2016, 10:25

rosenrt написа:И аз съм изолирал CCV на x5 e 53 3.0i m54 .За сега е с маркуч под двигателя ,но не е приятно от миризмата на изпаренията ,мисля да слагам Oil catch tank,и да попитам трябва ли да е точно този клапан,не може ли да се ползва друг,този е евтин ,но доставката излиза 3,4 пъти над цената и чакане 1 месец :shock:


Вариантите са общо взето 2, единия е кеч кен и PCV клапа, другия е без кеч кен само с PCV клапа, и в 2та варианта макучи не висят и не мирише.
Първия вариянт има опасност да замързне кеч-а във втория пък всичката "майорнеза" влиза в мотора, но пък доста хора нямат проблеми и така да карат и се прави лесно и евтино. Това на база мои проучвания.

Изолирането на ЦЦВ-то има и още един +++, намаляване или тотално спиране консумацията на масло при м54 поради допълнителния вакум и по доброто уплатнение на сегментите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 30.05.2015
Пол: Мъж

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от rosenrt » 16 Сеп 2016, 0:35

Значи не може да работи без PCV клапан и то само с този,друг заместител няма :shock: .По въпроса с маслото аз точно затова го изолирах,дърпаше ми директно от картера масло и го вкарваше в колекторите,да не ви казвам за какви пушаци и за какво горене на масло ставаше дума..нещо подобно :banghead:


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 365
Регистриран на: 17.03.2010
Пол: Мъж
Кара: Е39 530D

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от bmw20009 » 17 Сеп 2016, 17:59

Аз затапих смукателния колектор от към отворите за CCV, пуснах тръбата из под двигателя и затапих изхода от към картера, да ви кажа колата почна да върви доста по добре! Но не знам да не стане беля като съм затапил от към картера :) Едни викат няма проблем, други викат ще избие масло от някъде :dunno: Моторя е М54 :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 30.05.2015
Пол: Мъж

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от rosenrt » 18 Сеп 2016, 23:35

Точно така се прави няма страшно,аз съм го направил по същия начин,тази тръбичка където си я затапил на картера служи да се връща остатък от хубаво масло от ccv в картера нищо друго,важното вентилацията горе на капака да ти диша свободно с тръба същия диаметър ..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 14.05.2013
Местоположение: Denmark
Пол: Мъж
Кара: E39 Touring

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от Denmark » 19 Сеп 2016, 8:39

^^ точно така не се прави ако поне малко ти пука за екологията.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 30.05.2015
Пол: Мъж

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от rosenrt » 19 Сеп 2016, 13:49

Denmark написа:^^ точно така не се прави ако поне малко ти пука за екологията.



Нямах избор временно е така,точно затова ще слагам Oil Catch tank ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от dreadx » 22 Сеп 2016, 17:55

От известно време се чудя - толкова ли много масло излиза през тези "маслени пари" - че да трябва да се стича обратно и т.н.?
- айде самите пари са факт, ама до колко са "маслени"? - Всеки път като тръгна да чета, попадам на различни истории как един човек си сложил oil-catch-tank и писал, че след 5000 километра на дъното на бурканчето имало 5 милиметра масло. За 10 грама масло не е проблем, че ще се загуби. Досадното е, ако пуснем един маркуч да излизат маслените пари под двигателя и от вентилацията да се набиват в купето. (- маркучът върши работа, ама трябва да е изкаран по-назад.)
Колкото до връщането им във всмукателния колектор - елиминира се проблемът с висящия маркуч под двигателя, получава се по-добър вакуум в картера и т.н. Така че може би това е по-добрият вариант.
Дали ще се зацапа от това колекторът не знам. - все ще се натрупа някакво замърсяване по онези 'саксофони' дето свързват маслените пари с колектора, но първо че да се свалят и почистят е лесно, а второ може би няма да е проблем, след като доста хора карат така.
Аз бих използвал за маслоуловител онази фуниевидна част от стар CCV, като се отреже непотребната горна част с мембраната. Отдолу бих сложил някакво (бур)канче за събиране на масло. (Бурканчето е добра идея, предвид че е стъклено и се вижда. Но ако трябва да е метално, може би нещо от стар спрей/дезодорант.) И бих изолирал обратния път към картера, по който е предвидено да се стича маслото. - всичко това монтирано на удобно за обслужване място, а не под гъзЪ на всмукателния колектор.
За малкото вакуумче към горивния регулатор не знам как е при вас, но на m52b20 има неизползвани едни щуцери отстрани на колектора и не трябва да се купува такова допълнително F.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 365
Регистриран на: 17.03.2010
Пол: Мъж
Кара: Е39 530D

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от bmw20009 » 22 Сеп 2016, 19:20

rosenrt написа:Точно така се прави няма страшно,аз съм го направил по същия начин,тази тръбичка където си я затапил на картера служи да се връща остатък от хубаво масло от ccv в картера нищо друго,важното вентилацията горе на капака да ти диша свободно с тръба същия диаметър ..

Купух си нов клапан ОЕМ, и днес го монтирах, не можах да дочакам, кое как :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 30.05.2015
Пол: Мъж

Re: Вакум въпрос относно М52/М54 и изолиране на CCV

Мнение от rosenrt » 26 Окт 2016, 1:51

Инсталирах системата,доста вакум се появи ,като на клипа при този човек :shock:







Снимки

Изображениеfree image hosting

Изображениеupload picture

Изображениеupload photo



Направих подобрения на опростения Tank да обира маслото,като тук :)







Не знам от повишения вакум или какво колата на Газ започна да не работи добре и да тресе,губи мощност веднага светва check engine и то след изчистване на грешките,преди е правила проблем само сутрин при палене и много рядко а сега постоянно,на бензин върви добре,когато карам само на бензин не светва check engine,Disa клапата не функционира и е изолирана,но така си е от доста време :) ,двигателя е m54 3.0i 231 .За сега нямам положителен коментар след операцията :) ,не знам може би от повишения вакум да смуче паразитен въздух,но работата на двигателя се влоши особено на Газ :cry:

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook