е46 проблем с турбото

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 7.08.2014
Пол: Мъж

е46 проблем с турбото

Мнение от baro80 » 06 Окт 2014, 13:06

Здравейте колеги.Взех е46 2.0d 150 hp преди един месец,но от 2-3 дни взе да свири турбото и към 2500 оборота променя звука.Днес бях на диагностика,казаха ми турбото давало малко налягане.Трябвало да дава 1.5-1.6 бара то давало 1 бар.Вакума и някаква мембрана били наред,ремонт на турбото.Въпроса ми е има ли някъде нещо датчик или нещо подобно или право ремонт,и въобще да го ремонтирам ли или да търся втора употреба?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X6
Мечтае да кара: BMW X6M
Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP

Re: е46 проблем с турбото

Мнение от saleene » 06 Окт 2014, 15:22

ЗДР. колега , само рециклиране е спасението иначе отиваш на бая пари , има вариант при които връщаш твойто и ти дават рециклирано такова и е най бързия , да слагаш 2-ра употреба е безмислено изобщо не е ясно какво ще вземеш .

RE "Въпроса ми е има ли някъде нещо датчик или нещо подобно " няма такива .

Ремонта на турбокомпресор (ТК) е сложен процес включващ няколко етапа.

I. Дефектация и установяване на повредата – след отваряне на ТК, детайлно се преглежда и анализира всеки съставен елемент (лагерно тяло, ос, компресираща перка, корпуси – алуминиев и чугунен). В зависимост от износването на различните елементи се установява дали компресора подлежи на ремонт и възможните причини за повредата му.
Следователно всеки ремонт е индивидуален и зависи от това коя част колко е "годна" и възможността за подмяна на други "негодни".

II. Същинска част. Видове ремонти.
1. Смяна на ремонтен комплект(РК) (Repair Kit; Set) – на този вид ремонт подлежи всеки ТК, които е в рамките на допустимото износване, това означава, че основните детаили са останали незасегнати от механични повреди. Сам по себе си ремонтният комплект съдържа ( втулки, аксиален лагер, сегменти, флингер, уплатнения).
използват се единствено и само оригинални РК на марките производители (BWTS, Garrett, Holset, Mitsubishi, IHI)

2. Частичен ремонт – ремонт включващ т.1 както и подмяна на определени части (ос, лагерно тяло, компресираща перка, диск към компресиращата част, охлюви), които са износени над допустимите норми.

3. Смяна на работен патрон (C.H.R.A.) – Подмяна на работен патрон означава почти пълна замяна на ТК, тъй като CHRA е основния и единствен механичен елемент в компресора. Това означава, че единствените годни детайли са двата охлюва (алуминиев и чугунен).

III. Почистване – след изпълнение на I следва качествено почистване на старите годни части и събирането им в цялостна турбина. Последното е предшестващо от баланс на централния работен патрон.

IV. Баланс – Баланса се извършва на високоспециализиран стенд отговарящ на всички изисквания.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 7.08.2014
Пол: Мъж

Re: е46 проблем с турбото

Мнение от baro80 » 06 Окт 2014, 16:35

Благодаря колега. :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 7.08.2014
Пол: Мъж

Re: е46 проблем с турбото

Мнение от baro80 » 06 Окт 2014, 17:03

Ако има доволен от някой сервиз за ремонт на турбо в пловдив да каже!!!

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: е46 проблем с турбото

Мнение от Zagy » 06 Окт 2014, 17:57

baro80 написа:Здравейте колеги.Взех е46 2.0d 150 hp преди един месец,но от 2-3 дни взе да свири турбото и към 2500 оборота променя звука.Днес бях на диагностика,казаха ми турбото давало малко налягане.Трябвало да дава 1.5-1.6 бара то давало 1 бар.Вакума и някаква мембрана били наред,ремонт на турбото.Въпроса ми е има ли някъде нещо датчик или нещо подобно или право ремонт,и въобще да го ремонтирам ли или да търся втора употреба?

Турбото ти трябва да дава около 1 бар - толкова е налягането на фейсовия 2л дизел (като твоя). Моят съвет е да смениш майсторите - тия нещо те лъжат или не разбират.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: е46 проблем с турбото

Мнение от oci » 06 Окт 2014, 18:34

Zagy написа:
baro80 написа:Здравейте колеги.Взех е46 2.0d 150 hp преди един месец,но от 2-3 дни взе да свири турбото и към 2500 оборота променя звука.Днес бях на диагностика,казаха ми турбото давало малко налягане.Трябвало да дава 1.5-1.6 бара то давало 1 бар.Вакума и някаква мембрана били наред,ремонт на турбото.Въпроса ми е има ли някъде нещо датчик или нещо подобно или право ремонт,и въобще да го ремонтирам ли или да търся втора употреба?

Турбото ти трябва да дава около 1 бар - толкова е налягането на фейсовия 2л дизел (като твоя). Моят съвет е да смениш майсторите - тия нещо те лъжат или не разбират.

да бе Заги прав си , бар ама на празен ход, а под товар колко трябва да дава :?:
Не го подвеждай колега, 100 процента са я гледали в движение под товар и ако тогава е 1 бар значи турбото е чао.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: е46 проблем с турбото

Мнение от Zagy » 06 Окт 2014, 19:37

Е как ще прави 1 бар налягане на празен ход? :shock: Перката тогава едвам се върти...
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: е46 проблем с турбото

Мнение от oci » 06 Окт 2014, 19:47

Zagy написа:Е как ще прави 1 бар налягане на празен ход? :shock: Перката тогава едвам се върти...

а сега вземи една диагностика закачи една такава кола и после ще се извиниш :mhihi: Ако искаш като ми дойде такава кола ще ти я закача и ще ти пусна турбината на празен ход и под товар на живи данни да видиш.
Прочети как работи една турбина и тогава пиши, това, че перката се върти едвам е не сериозно изказване и то точно от теб.
Сори за критиката.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: е46 проблем с турбото

Мнение от GecataBMW-E46 » 06 Окт 2014, 19:51

Zagy написа:Е как ще прави 1 бар налягане на празен ход? :shock: Перката тогава едвам се върти...

мери се атмосферното налягане което е 1 бар+налягането от турбото.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: е46 проблем с турбото

Мнение от gromovich » 06 Окт 2014, 20:17

Значи след много четене а и на базата на лични наблюдения турбината на фейса под товар трябва да прави около 1,3 бара. При мен на място колкото и да форсирам стрелката на буст метъра едвам отделя от нулата.
Иначе под товар пиково налягането достига до 1,38 бара. Някой ще попитат как съм го изчислил до стотната - ами уредът e VDO, купуван е от щатите и за това е разграфен в PSI и има повече деления скалата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: е46 проблем с турбото

Мнение от GecataBMW-E46 » 06 Окт 2014, 20:29

gromovich написа:Значи след много четене а и на базата на лични наблюдения турбината на фейса под товар трябва да прави около 1,3 бара. При мен на място колкото и да форсирам стрелката на буст метъра едвам отделя от нулата.
Иначе под товар пиково налягането достига до 1,38 бара. Някой ще попитат как съм го изчислил до стотната - ами уредът e VDO, купуван е от щатите и за това е разграфен в PSI и има повече деления скалата.

1,4 bar е нормалното налягане за тая турбина под товар,или иначе казано 20psi.
Последна промяна GecataBMW-E46 на 06 Окт 2014, 20:30, променена общо 1 път

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: е46 проблем с турбото

Мнение от Zagy » 06 Окт 2014, 20:30

Пичове - 1 бар налягане е два пъти атмосферното. 2 бара е три пъти атмосферното. Разгледайте ги малко скалите и ще видите кое как е. На празен ход турбината трябва да прави никакво или малко налягне.

И има разлика между peak boost и hold boost - пиковото е ударно и може да е 1,3 или повече бара, докато холд буста трябва да е около 1 бар.
Последна промяна Zagy на 06 Окт 2014, 20:31, променена общо 1 път
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: е46 проблем с турбото

Мнение от GecataBMW-E46 » 06 Окт 2014, 20:31

Zagy написа:Пичове - 1 бар налягане е два пъти атмосферното. 2 бара е три пъти атмосферното. Разгледайте ги малко скалите и ще видите кое как е. На празен ход турбината трябва да прави никакво или малко налягне.

Тука не си прав. :nono: Или мисълта ти ми обягва едно е общото налягане в мотора друго е самото налягане което турбото може да вдигне.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: е46 проблем с турбото

Мнение от Zagy » 06 Окт 2014, 20:34

Всички уреди за налягане по колите мерят НАДналягане - затова 1 бар налягане реално са две атмосфери. Има гугъл - разгледай сам.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: е46 проблем с турбото

Мнение от GecataBMW-E46 » 06 Окт 2014, 20:37

Zagy написа:Всички уреди за налягане по колите мерят НАДналягане - затова 1 бар налягане реално са две атмосфери. Има гугъл - разгледай сам.

Колега тези неща са ми ясни ама до болка,все пак съм авиационен инженер.Когато съм карал бутални двигатели и то турбинирани винаги налягането сме го смятали атмосверното+ това от турбината.Не винаги се мери над налягане турбината на 320-ката надува на 0.4 бара. ;)

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook