е46 проблем с турбото
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
е46 проблем с турбото
Здравейте колеги.Взех е46 2.0d 150 hp преди един месец,но от 2-3 дни взе да свири турбото и към 2500 оборота променя звука.Днес бях на диагностика,казаха ми турбото давало малко налягане.Трябвало да дава 1.5-1.6 бара то давало 1 бар.Вакума и някаква мембрана били наред,ремонт на турбото.Въпроса ми е има ли някъде нещо датчик или нещо подобно или право ремонт,и въобще да го ремонтирам ли или да търся втора употреба?
- saleene
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 171
- Регистриран на: 21.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X6
- Мечтае да кара: BMW X6M
- Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP
Re: е46 проблем с турбото
ЗДР. колега , само рециклиране е спасението иначе отиваш на бая пари , има вариант при които връщаш твойто и ти дават рециклирано такова и е най бързия , да слагаш 2-ра употреба е безмислено изобщо не е ясно какво ще вземеш .
RE "Въпроса ми е има ли някъде нещо датчик или нещо подобно " няма такива .
Ремонта на турбокомпресор (ТК) е сложен процес включващ няколко етапа.
I. Дефектация и установяване на повредата – след отваряне на ТК, детайлно се преглежда и анализира всеки съставен елемент (лагерно тяло, ос, компресираща перка, корпуси – алуминиев и чугунен). В зависимост от износването на различните елементи се установява дали компресора подлежи на ремонт и възможните причини за повредата му.
Следователно всеки ремонт е индивидуален и зависи от това коя част колко е "годна" и възможността за подмяна на други "негодни".
II. Същинска част. Видове ремонти.
1. Смяна на ремонтен комплект(РК) (Repair Kit; Set) – на този вид ремонт подлежи всеки ТК, които е в рамките на допустимото износване, това означава, че основните детаили са останали незасегнати от механични повреди. Сам по себе си ремонтният комплект съдържа ( втулки, аксиален лагер, сегменти, флингер, уплатнения).
използват се единствено и само оригинални РК на марките производители (BWTS, Garrett, Holset, Mitsubishi, IHI)
2. Частичен ремонт – ремонт включващ т.1 както и подмяна на определени части (ос, лагерно тяло, компресираща перка, диск към компресиращата част, охлюви), които са износени над допустимите норми.
3. Смяна на работен патрон (C.H.R.A.) – Подмяна на работен патрон означава почти пълна замяна на ТК, тъй като CHRA е основния и единствен механичен елемент в компресора. Това означава, че единствените годни детайли са двата охлюва (алуминиев и чугунен).
III. Почистване – след изпълнение на I следва качествено почистване на старите годни части и събирането им в цялостна турбина. Последното е предшестващо от баланс на централния работен патрон.
IV. Баланс – Баланса се извършва на високоспециализиран стенд отговарящ на всички изисквания.
RE "Въпроса ми е има ли някъде нещо датчик или нещо подобно " няма такива .
Ремонта на турбокомпресор (ТК) е сложен процес включващ няколко етапа.
I. Дефектация и установяване на повредата – след отваряне на ТК, детайлно се преглежда и анализира всеки съставен елемент (лагерно тяло, ос, компресираща перка, корпуси – алуминиев и чугунен). В зависимост от износването на различните елементи се установява дали компресора подлежи на ремонт и възможните причини за повредата му.
Следователно всеки ремонт е индивидуален и зависи от това коя част колко е "годна" и възможността за подмяна на други "негодни".
II. Същинска част. Видове ремонти.
1. Смяна на ремонтен комплект(РК) (Repair Kit; Set) – на този вид ремонт подлежи всеки ТК, които е в рамките на допустимото износване, това означава, че основните детаили са останали незасегнати от механични повреди. Сам по себе си ремонтният комплект съдържа ( втулки, аксиален лагер, сегменти, флингер, уплатнения).
използват се единствено и само оригинални РК на марките производители (BWTS, Garrett, Holset, Mitsubishi, IHI)
2. Частичен ремонт – ремонт включващ т.1 както и подмяна на определени части (ос, лагерно тяло, компресираща перка, диск към компресиращата част, охлюви), които са износени над допустимите норми.
3. Смяна на работен патрон (C.H.R.A.) – Подмяна на работен патрон означава почти пълна замяна на ТК, тъй като CHRA е основния и единствен механичен елемент в компресора. Това означава, че единствените годни детайли са двата охлюва (алуминиев и чугунен).
III. Почистване – след изпълнение на I следва качествено почистване на старите годни части и събирането им в цялостна турбина. Последното е предшестващо от баланс на централния работен патрон.
IV. Баланс – Баланса се извършва на високоспециализиран стенд отговарящ на всички изисквания.
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: е46 проблем с турбото
baro80 написа:Здравейте колеги.Взех е46 2.0d 150 hp преди един месец,но от 2-3 дни взе да свири турбото и към 2500 оборота променя звука.Днес бях на диагностика,казаха ми турбото давало малко налягане.Трябвало да дава 1.5-1.6 бара то давало 1 бар.Вакума и някаква мембрана били наред,ремонт на турбото.Въпроса ми е има ли някъде нещо датчик или нещо подобно или право ремонт,и въобще да го ремонтирам ли или да търся втора употреба?
Турбото ти трябва да дава около 1 бар - толкова е налягането на фейсовия 2л дизел (като твоя). Моят съвет е да смениш майсторите - тия нещо те лъжат или не разбират.
Si non confectus, non reficiat.
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: е46 проблем с турбото
Zagy написа:baro80 написа:Здравейте колеги.Взех е46 2.0d 150 hp преди един месец,но от 2-3 дни взе да свири турбото и към 2500 оборота променя звука.Днес бях на диагностика,казаха ми турбото давало малко налягане.Трябвало да дава 1.5-1.6 бара то давало 1 бар.Вакума и някаква мембрана били наред,ремонт на турбото.Въпроса ми е има ли някъде нещо датчик или нещо подобно или право ремонт,и въобще да го ремонтирам ли или да търся втора употреба?
Турбото ти трябва да дава около 1 бар - толкова е налягането на фейсовия 2л дизел (като твоя). Моят съвет е да смениш майсторите - тия нещо те лъжат или не разбират.
да бе Заги прав си , бар ама на празен ход, а под товар колко трябва да дава
Не го подвеждай колега, 100 процента са я гледали в движение под товар и ако тогава е 1 бар значи турбото е чао.
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: е46 проблем с турбото
Е как ще прави 1 бар налягане на празен ход? Перката тогава едвам се върти...
Si non confectus, non reficiat.
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: е46 проблем с турбото
Zagy написа:Е как ще прави 1 бар налягане на празен ход? Перката тогава едвам се върти...
а сега вземи една диагностика закачи една такава кола и после ще се извиниш Ако искаш като ми дойде такава кола ще ти я закача и ще ти пусна турбината на празен ход и под товар на живи данни да видиш.
Прочети как работи една турбина и тогава пиши, това, че перката се върти едвам е не сериозно изказване и то точно от теб.
Сори за критиката.
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: е46 проблем с турбото
Zagy написа:Е как ще прави 1 бар налягане на празен ход? Перката тогава едвам се върти...
мери се атмосферното налягане което е 1 бар+налягането от турбото.
- gromovich
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: е46 проблем с турбото
Значи след много четене а и на базата на лични наблюдения турбината на фейса под товар трябва да прави около 1,3 бара. При мен на място колкото и да форсирам стрелката на буст метъра едвам отделя от нулата.
Иначе под товар пиково налягането достига до 1,38 бара. Някой ще попитат как съм го изчислил до стотната - ами уредът e VDO, купуван е от щатите и за това е разграфен в PSI и има повече деления скалата.
Иначе под товар пиково налягането достига до 1,38 бара. Някой ще попитат как съм го изчислил до стотната - ами уредът e VDO, купуван е от щатите и за това е разграфен в PSI и има повече деления скалата.
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: е46 проблем с турбото
gromovich написа:Значи след много четене а и на базата на лични наблюдения турбината на фейса под товар трябва да прави около 1,3 бара. При мен на място колкото и да форсирам стрелката на буст метъра едвам отделя от нулата.
Иначе под товар пиково налягането достига до 1,38 бара. Някой ще попитат как съм го изчислил до стотната - ами уредът e VDO, купуван е от щатите и за това е разграфен в PSI и има повече деления скалата.
1,4 bar е нормалното налягане за тая турбина под товар,или иначе казано 20psi.
Последна промяна GecataBMW-E46 на 06 Окт 2014, 20:30, променена общо 1 път
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: е46 проблем с турбото
Пичове - 1 бар налягане е два пъти атмосферното. 2 бара е три пъти атмосферното. Разгледайте ги малко скалите и ще видите кое как е. На празен ход турбината трябва да прави никакво или малко налягне.
И има разлика между peak boost и hold boost - пиковото е ударно и може да е 1,3 или повече бара, докато холд буста трябва да е около 1 бар.
И има разлика между peak boost и hold boost - пиковото е ударно и може да е 1,3 или повече бара, докато холд буста трябва да е около 1 бар.
Последна промяна Zagy на 06 Окт 2014, 20:31, променена общо 1 път
Si non confectus, non reficiat.
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: е46 проблем с турбото
Zagy написа:Пичове - 1 бар налягане е два пъти атмосферното. 2 бара е три пъти атмосферното. Разгледайте ги малко скалите и ще видите кое как е. На празен ход турбината трябва да прави никакво или малко налягне.
Тука не си прав. Или мисълта ти ми обягва едно е общото налягане в мотора друго е самото налягане което турбото може да вдигне.
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: е46 проблем с турбото
Всички уреди за налягане по колите мерят НАДналягане - затова 1 бар налягане реално са две атмосфери. Има гугъл - разгледай сам.
Si non confectus, non reficiat.
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: е46 проблем с турбото
Zagy написа:Всички уреди за налягане по колите мерят НАДналягане - затова 1 бар налягане реално са две атмосфери. Има гугъл - разгледай сам.
Колега тези неща са ми ясни ама до болка,все пак съм авиационен инженер.Когато съм карал бутални двигатели и то турбинирани винаги налягането сме го смятали атмосверното+ това от турбината.Не винаги се мери над налягане турбината на 320-ката надува на 0.4 бара.
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани