Подсилване на купето - ремонт скъсано купе (кит за магаре)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Подсилване на купето - ремонт скъсано купе (кит за магаре)

Мнение от bscsystem » 17 Сеп 2014, 17:43

Доста хора пишат за симптомите на скъсани/спукани и разшити купета, които впоследствие ги заваряваме без да сваляме магарето (sub frame-a) или сваляме магарето и не добавяме подходящи подсилващи плочи.
В резултат от това, след смяна на задни биалети видях, че купето отново е тръгнало с две пукнатини, които излизат много неприятно от тампоните на магарето.

Този път финално се реших да "подсиля" купето, както го правят англичаните от Redish Motorsport Ltd. с тези планки.
Изображение

След много четене и консултации с професионални заварчици стигнахме до извода, че най-доброто, което може да се направи е заваряването и след това подсилването с въпросните планки, но с точно този дизайн на англичаните. Основи без 90 градусовите продължения не вършат почти никаква работа според тях...е оказаха се прави, първия път дадох толкова много пари и пукнатините пак тръгнаха.

Добрата новина е че намерих колега, който е закупил въпросните планки на Redish motorsport и им е направил копия, които по неговите думи са по-добри. По-добър материал (неръждавейка) и малко по-дебели с 2мм. Закупих ги от него на много добра цена, предвид цената от 200 лири за този модел планки, която се предлага в интернет.

Ето и въпросните подсилващи основи, които изглеждат доста здрави и нямат нищо общо с материала, който използвах при първото подсилване.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

И разглобяването започна... Ако накой реши да го прави сам може да следва тази тема
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=700468

Това са новообразувалите се пукнатини.
В синьо е отбелязано мястото на скъсването първият път, а в червено е отбелязано мястото, на което са се образували пробойни сега.
Изображение

Преден десен
Изображение

Основното, което очаквам да стане е добра стабилност, която ще доведе до по-добро сцепление и няма да светка толкова много тракшъна при повече сритване.

Една малка част от частите, които ще се монтират обратно в по-добър вид.

Изображение

Полиуретанов комплект + 4 тампона на магарето OEM

Съвета ми е на коли, които не са късали купета, тази слаба част да се подсили преди да ги е скъсало или да са тръгнали пукнатини.
Един път скъсано купе се прави много трудно и не е гаранция, че ще може да се върне във фабричния му вид. Отделно подсилването помага за по-малкото буксуване при даване на пълна газ.


За да не правя реклама на човека от който съм купил планките, мога да го препоръчам на лично съобщение. Цената е в пъти по-ниска от тази на Редиш моторспорт.
Също мога да съдействам за малък сервиз в град София, в който ми взеха много добри пари за цялата манипулация.
Последна промяна bscsystem на 18 Сеп 2014, 22:43, променена общо 1 път
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: Подсилване на купето - ремонт скъсано купе (кит за магар

Мнение от sas_88 » 18 Сеп 2014, 20:06

Нали не си мислиш ,че пак няма да скъса? Ако изкара 2 години банкет трябва да вдигнеш. :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Подсилване на купето - ремонт скъсано купе (кит за магар

Мнение от MMG » 18 Сеп 2014, 21:29

Доста си си поиграл да с боядисването на детайлите :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: Подсилване на купето - ремонт скъсано купе (кит за магар

Мнение от bscsystem » 18 Сеп 2014, 22:39

sas_88 написа:Нали не си мислиш ,че пак няма да скъса? Ако изкара 2 години банкет трябва да вдигнеш. :yes:


Ще видим след 2г. (: Със сигурност ще е много по-добро от заваряване и пилене на заварките.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Подсилване на купето - ремонт скъсано купе (кит за магар

Мнение от uCnaHeTcA » 19 Сеп 2014, 12:08

bscsystem написа:
sas_88 написа:Нали не си мислиш ,че пак няма да скъса? Ако изкара 2 години банкет трябва да вдигнеш. :yes:


Ще видим след 2г. (: Със сигурност ще е много по-добро от заваряване и пилене на заварките.

:yes: Ако е без планки, не издържа и година. Сега и аз съм с планки, пък да видим колко.... :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: Подсилване на купето - ремонт скъсано купе (кит за магар

Мнение от sas_88 » 19 Сеп 2014, 16:56

uCnaHeTcA написа:
bscsystem написа:
sas_88 написа:Нали не си мислиш ,че пак няма да скъса? Ако изкара 2 години банкет трябва да вдигнеш. :yes:


Ще видим след 2г. (: Със сигурност ще е много по-добро от заваряване и пилене на заварките.

:yes: Ако е без планки, не издържа и година. Сега и аз съм с планки, пък да видим колко.... :yes:


Със планките със сигурност ще е по добре но,там където е играло телоподаващото винаги тръгва.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Подсилване на купето - ремонт скъсано купе (кит за магар

Мнение от metodi80 » 19 Сеп 2014, 17:29

sas_88 написа:Със планките със сигурност ще е по добре но,там където е играло телоподаващото винаги тръгва.


За съжаление си много прав ! Колко сме си играли с колегата Киро да ги "изправяме тия краставици" , но уви .... планки , млакнки.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: Подсилване на купето - ремонт скъсано купе (кит за магар

Мнение от bscsystem » 19 Сеп 2014, 21:36

metodi80 написа:
sas_88 написа:Със планките със сигурност ще е по добре но,там където е играло телоподаващото винаги тръгва.


За съжаление си много прав ! Колко сме си играли с колегата Киро да ги "изправяме тия краставици" , но уви .... планки , млакнки.....


Е кое толкова не се получава ? Следя всичко писано от Редиш в интернет, хората са с дългогодишен опит и нагледно показват процедурата и резултатите след време. Сега погледнах датата на заваряване при мен, било е преди 4г. с най-обикновена заварка. Ако тогава съм бил поставил тези планки и разбира се, използвал пяна и всичко необходимо за запечатване, сега нямаше да има и спомен от тези пропуквания.

Днес ги заварихме и всичко изглежда безупречно. Вие какъв материал добавяте. Планките които закупих са от почти два милиметра неръждавейка. Цената на лист неръждавейка е 180лв, предполагам има защо.
Последна промяна bscsystem на 21 Сеп 2014, 20:15, променена общо 1 път
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Подсилване на купето - ремонт скъсано купе (кит за магар

Мнение от metodi80 » 20 Сеп 2014, 0:42

bscsystem написа:
Е кое толкова не се получава ?


Колега , казал съм какъв е моя опит , не на хората от Redish Motorsport (далеч съм от мисълта да правя някакво сравнение) !
Пробвали сме с custum/handmade планки , има добър ефект , но след време си се забелязват недостатъци ...кръпката си е кръпка ....
Дано при тебе да се получат нещата добре и да са трайни ....

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Подсилване на купето - ремонт скъсано купе (кит за магар

Мнение от Lenco » 20 Сеп 2014, 19:23

Купетата с малки мотори имат ли този проблем, интересуваме примерно 318ци?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Подсилване на купето - ремонт скъсано купе (кит за магар

Мнение от hacker4eto1 » 20 Сеп 2014, 22:34

Lenco написа:Купетата с малки мотори имат ли този проблем, интересуваме примерно 318ци?

Не са застраховани и те ,но са в пъти по малък % спрямо по-големите си събратя
П.П По леко натискайте педала е колеги най-силно се късат купетата от кикдауна от място задницата така хубаво "прилепя"че .... по спокойно с десният и не мисля ,че ще има проблеми
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Подсилване на купето - ремонт скъсано купе (кит за магар

Мнение от JTD » 21 Сеп 2014, 11:32

А ти представяш ли си да си купиш БМВ и да не натискаш педала до ламарината, за да не ти се скъса купето. :mhihi:
Е...л съм я и колата ако я мисля дали да я натискам или не...
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: Подсилване на купето - ремонт скъсано купе (кит за магар

Мнение от bscsystem » 21 Сеп 2014, 19:20

Днес успях да изпиля последните заварки и да нанеса няколко защитни покрития. Добавих и подходящ силикон на всички места.

Планките паснаха перфектно. Намазах всяка от тях обилно с течна стомана Бизон и ги закрепих силно с болтове. За всички планки стигат две опаковки.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Ще изчакам 48часа за да изсъхне много добре силикона и епоксидното лепило след това продължавам с боядисването.

Ще разнеса защитно покритие по цялото купе от двигателя до отзад против камъни, влага и ръжди. Избрал съм и черен цвят за да се отличават всички цветни елементи, които ще добавям в последствие.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: Подсилване на купето - ремонт скъсано купе (кит за магар

Мнение от xerial » 21 Сеп 2014, 20:17

Браво :yes:
Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: Подсилване на купето - ремонт скъсано купе (кит за магар

Мнение от vvasilev1 » 22 Сеп 2014, 8:51

Има ли значение от къде е внесена колата, за да се появи този проблем - примерно Германия/Италия?
След определена година проблема решен ли е или си остава?

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook