N42B20 се форсира сам

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от pimpo » 03 Сеп 2014, 22:35

bigfinger написа:Ще ме извинява колегата pimpo за спама...


Принципно си прав. Но не се смятам за човек с гол кабел в ръцете и без грам знание за това което се случва под повърхността. Все пак пиша софтуер за коли, макар и не за двигатели.
На мен досега в сервиз смислена диагностика не са ми правили. Започват се един предположения и ми предлагат по едно по едно да почвам да сменям докато уцелим. Така че вече от години съм се отказал да ходя по сервизи за намиране на проблема. Ходя само за отстраняването му, след като съм го установил и не мога да го направя сам. Може би ще кажете че не ходя в правилните сервизи и може би донякъде да е така. Но вместо да излизам от работа и да губя половин ден, да оставя на някой Х лева и да се върна със списък предположения, предпочитам да отделя 2 часа след работа и предположенията да си ги направя сам. Просто съм от онези чешити дето не им е гот някой да им решава проблемите а те само да карат. Естествено ако не стигна до никъде сигурно ще се пречупя и ще посетя някой уважаван от форума диагностик:)
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от bigfinger » 04 Сеп 2014, 10:17

Както казах не искам да обидя никого.

Всеки си вади хляба с нещо в което е добър и може.
Важното е да видиш съпътстващите грешки. А грешката която е активна предполагам разбра, че е за дроселова клапа.
По точно за адаптация на дроселова клапа.
Но има и други записани, които вече си изтрил.
Идеята е в тях, защото когато прави проблема тези грешки са активни!

Много уважавам всеки който си разбира от това което върши. :bchug:

Поздрави!
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от pimpo » 04 Сеп 2014, 10:37

Няма други грешки. След предишната проява на проблема ги чистих, точно с идеята да видя какво ще изкочи като имам пак проблем. А грешките на ламбдасондите ми се появяват спорадично откакто имам колата и не мисля че имат връзка с форсирането, след като сега ги няма при наличие на проблема.
А грешката с адаптацията на дросела е ясна, не е ясно обаче кое точно от environment-a не му харесва. Може да е деботомер, ламбда, температурен датчик. Всичко което влиза в сметките за образуването на правилна смес.
За момента си мисля следното: Запушения (евентуално) катализатор повишава налягането в изх. колектори, което предполагам влияе на показанията на сондите. Оттам сместа вече няма как да е вярна. А цикличноста се определя от времето за което се покачва налягането в колекторите.
Остава отворен въпроса някой с н42 да ми каже дали е нормално при изключена дроселова клапа мотора да се форсира циклично сам?
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от bigfinger » 04 Сеп 2014, 22:45

При запушен катализатор мотора се задушава.
И обикновено гасне. Защо?
Изгорелите газове остават в цилиндъра и не се очиства горивната камера.
Прясното работно в-во гориво и въздух се смесват с отработилите газове, при което намаляват възможността за възпламеняемост на сместа. Двигателя глъхне.
Не може да се форсира нормално.
Няма мощност и т.н.


Не можах да разбера дали имаш такава букса като на снимката от поста по горе?

Цикличността се дължи предполагам защото мотора трябва да държи 800 об/мин а той достига 1700 об/мин
при което мотора спира горивото и преди да загасне пак го подава.

Въпрос: Като има такава цикличност на место ли е ?
След подаване на газ и отпускане изчезва ли?
И още писал си че и в движение го прави?
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от pimpo » 05 Сеп 2014, 8:38

Това което обясняваш за запушения карализатор е напълно логично, но предполагам че моя не е в толкова тежка фаза. Имам съмнения за загуба на мощност, но ако има, то е едва забележимо. Интересното е че съскането което чувам е точно преди крайното гърне и започва 4-5 сек след като запаля. А там за да има налягане трябва да се е запушило крайното, а не катализатора. Дано да остане време другата седмица да ида да ги сваля и да огледам, че така само гадая.

1.Не можах да разбера дали имаш такава букса като на снимката от поста по горе?
Да имам, снимката не е на моя мотор, но всичко е същото като при мен. Вчера (напомням че проблема в момента го няма) откачих буксата на дроселовата И буксата на това пластмасовото за което говориш. Отново се форсираше циклично. Това според мен не е нормално, но не мога да по трвърдя със сигурност.

2. Като има такава цикличност на место ли е ?
3. И още писал си че и в движение го прави?
- И на място и в движение, дори при 3000об се усеща леко промяната на ускорението и разходомера играе, т.е. по всяко време с изключение на принудителен празен ход.
4. След подаване на газ и отпускане изчезва ли?
- След като изфорсирам и върна газта, за около 2-5 сек се държи добре и после пак се почва :)
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от pimpo » 28 Май 2015, 8:53

Иии да изтупаме малко темата.
Смених си цялата генерация. То и без това е едно цяло - катализатор, проходно и крайно гърне. Лабда сондата си е същата. Проблема ми вече го няма! По мотора не съм пипал нищо, така че версията за запушеното крайно гърне се оказа вярна.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от pimpo » 04 Окт 2017, 8:47

И ето ме пак, 2г и 30 000км по-късно проблема отново е налице.
Всичко е както съм го описал в началото на темата, но има и леко развитие. Проблема вече се усеща доооста повече е движение и то при висока скорост (120-140кмч). И дори на круз контрол, което изключва проблем с педала на газта.
Другата новост е, че като подам много леко газ, тя започва плавно да се форсира от 1500 (колко отчаквам предвид колко съм натиснал) и бавно и полека за 10 сек достига до 3-4000 оборота ! Като започна да връщам педала, тя продължава да държи същите обороти. Като стигне педала нулево положение, оборотите педат рязко до 700. Това е така винаги, независимо дали в момента е наличен проблема с форсирането!

Гледал съм живи данни по време на форсирането, както и налягането в смукателя с вакуумметър. При форсирането имам следните наблюдения:
1. Сигнала от педала на газта е константен -> не е от него.
2. Дроселклапата се отваря циклично заедно с оборотите, НО началното й положение е по-отворено от нормалното (когато няма форсиране)
3. Вакуума е по-слаб отколкото когато проблем няма (логично, предвид по-отворената клапа). Вакуума РАСТЕ с оборотите, а не намалява.
4. По време на проблема откачих моторчето на валвтроника, соленоидите на ваносите, вакум сензора и мотора продължи да се форсира без промяна!

И питам аз сега: Кой подава газ, без всички тези неща?! ( и на рима го докарах :) )

Форсирането спира само ако откача дебитомера. Но съм пробвал с друг и промяна нямаше.

Идеи?
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от ivoaudi » 05 Окт 2017, 1:28

Писах ти и в другата тема - изолирай картерната вентилация и направи тест на всмукателната част за пропуски. Говоря за истински тест обаче, това със спреьовете е ала-бала. С тях се хващат само големи дупки.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от pimpo » 05 Окт 2017, 8:23

Картерната съм я изолирал за тест - няма промяна.
Но цялостен тест на всмукателната система с вакуум не съм правил. Ще го направя.
Но, не ми се струва логично, заради евентуален пробив там, да ми дава грешка за адаптация на дросела. Въпросната адаптация се прави при подаване на контакт, при което евентуален пробив не би имал никакво отношение.
Тези дни чета за някаква вентилация на резервоара. Доколкото разбрах е маркуча, който влиза отдолу, веднага след дросела. Мисля и него да разкача, за проба. И другото е ДИСА актуатора.

Също така прочетох какви са изискванията за да са направи адаптация на дросела. А именно
1. Напрежение > 10V
2. Обороти < 32 rpm
3. Скорост < 2 кмч
4. Температура на входящия въздух > -10 С
5. Температура на ДВГ между -10 и 142 градуса С
Когато ми се случва проблема е лято (зимата не ми се е случвало) и обектично погледнато, няма причина нещо от условията да не е изпълнено. По-вероятното според мен е, някой сензор спорадично да лъже, или компютъра да се бъгясва, или инсталацията (най-вероятното) да има някъде лош контакт, кото в зависимост от [знам ли какво] понякога да повлиява някоя от горните данни.

А реших да пиша в тази тема, защото става нечетимо, когато всички възможни проблеми на който и да е двигател са в една единствена тема (към момента 43 страници).
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от ivoaudi » 05 Окт 2017, 12:45

Всичко, което си написал е вярно, а най-вече това последното. Аз не знам защо масово се прокламира да групираме всичко в по една тема и се трият нови и различни теми. Всеки случай често си е индивидуален. Пишейки например в онази голямата, още преди някой да те е отразил са те последвали 5 други проблема и твоят е отишъл на майната си. Та по проблема:
Въпросният дросел записва грешки в адаптациите, когато самия той се ебава :idea: Ти опита ли с друг, за който си сигурен, че е наред? Аз имам един и бих ти го дал за проба. Износват им се четките и точно това провокират-повишават оборотите и записват грешка. Около коледа живот и здраве съм по онея ширини и можем да боднем моя.
За паразитен въздух съм съгласен, че няма много общо с грешката, но то не пречи да имаш два проблема в паралел.
Иначе можеш и да поразровиш добре инсталацията около мотора, да отвориш компютъра и да огледаш внимателно за окиси, надути електролити и лоши спойки. Самата букса да напръскаш с контактен спрей и да я вкараш няколко пъти. Говоря за тази на компа, то тази на дросела си я разходил добре вече:)
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 9.07.2005
Местоположение: София
Кара: E36 316 96', Е46 316 03'

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от overclock » 05 Окт 2017, 14:02

Провери си добре кабелите от дроселовата клапа до компютъра. Можеш да провериш как отваря и затваря клапата като махнеш въздуховода на входа на клапата, включваш на контакт (без да палиш) и като подаваш газ тя трябва да се движи плавно според педала на газта. Когато не си натиснал педала клапата остава леко отворена.
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от pimpo » 05 Окт 2017, 17:11

Пробвах с друг дросел, но втора употреба. Нямаше разлика и си върнах моя. Гледал съм го как се движи когато съм само на контакт - не забелязах проблеми. Но все пак не беше нов! Ако имаш такъв гарантирано безпроблемен, може да го пробвам. Проблема е че се форсира само след дълъг път. А такъв не ми се очертава скоро.
Компютъра ми е сменян преди 2 месеца, със втора упореба, но доста по нов (купуван 2011г. от Дару, нов). Проблема започна да се проявява преди смяната, така че едва ли е от него.
За буксите и контактите съм съгласен, че са на прицел. Но съм оглеждал и не видях нищо оксидирано. Но по една от буксите на компютъра имаше нещо като масло. Много малко беше. Почистих го с клечка за уши, но не мисля че пречи.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от dentamed » 23 Фев 2018, 0:04

Същия проблем от днеска.Форсира се сама и записва 2799.
Ще се занимавам пак с глупости събота май.
Най-интересното е,че това го е правила веднъж преди 5,6,7 години и оттогава не е имало проблем до днеска.Както си карам и в движение изведнъж започна да се форсира пущината.
Малко не ми се занимава с тая кола вече.Ама ако няма какво да правя.

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook