N42B20 се форсира сам

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

N42B20 се форсира сам

Мнение от pimpo » 02 Сеп 2014, 17:56

Здравейте колеги. Доста рових, но не немерих случай с точно този проблем. По чуждите форуми намерих подобен проблем, но не и решението му:(

Мотора на люБИМАТА се форсира сам циклично до около 1700об. Това се случва на празен ход, но се усеща и в движение, когато се кара кротко без много газ, на обороти до 2500-3000. Разбира се, за да е по-интересно, това не се случва постоянно а само при следните условия: карал съм на дълъг път след което я паркирам! Ако запаля час или два след това е ок, но на другия ден се почва. Проблема се наблюдава почти посточнно (топъл, студен мотор) и се оправя след 3-4 дни градско(=кратко) каране (не повече от 20-30км общо). Тази последователност от събитя я наблюдавам вече 5-6 пъти така че със сигурен в горните твърдения. Особеното е че ми се струва че зависи от начина по който е паркирана колата след дългия път :) Не се шегувам, проблема се случва (май) само ако колата е паркирана на након напред. Или поне засега това забелязвам като зависимост. Друго което забелязвам е че когато проблема е налице, се чува леко съскане от генерацията а когато го няма - не го чувам или е по-слабо.

Колата никога не е имала газ. Мисля че върви нормално, но разхода може би е леко завишен. Правих диагностика, при наличието на проблема. Има активна грешка:

2799 CDKDVEUB Abort DV-adaptation because of environment

При наличие на проблема вадя буксата на дебитомера и спира да се форсира. Държи ниски обороти, кюфка патка, такива работи:) но не се форсира. Ще ми се оттук веднага да заключа че е от него, но предполагам че изключвайки го, мотора игнорира и данните от ламбда сондите, може би и още сензори и минава в авариен режим. Затова аз лично не мисля че този тест е ганация за проблем с дебитомера. Извадих го, беше чист като нов, но все пак го почистих със спец. спрей за дебитомери. Разлика нямаше.

Дори без проблема да е налице, ако извадя буксата на дроселовата клапа, колата започва по същия начин да се форсира циклично до 1700об, с тази разлика че го прави малко по-бързо, това нормално ли е според вас?

Един майстор я гледа и предположи че може да ми е заддръстен катализатора и затова само след дълъг път да прави номера. Някой има ли наблюдения как се отразява запушен катализатор на този мотор?

Еми толкова по въпроса, опитах се да нпиша всичко което съм направил, сега остава да намерим виновника и да го отстреляме :) Надявам се някой да е минал вече по този път.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от zvetiko » 02 Сеп 2014, 18:27

Колега, понякога подобни странни проблеми се дължат на датчика на коляновият вал- беше идвал един колега, с двигател като твоят, който по време на движение изгасваше за 10-15сек. и после сам се запалваше. Но без да се закачи колата, малко трудно може да се определи къде е проблема. За съжаление грешката, която даваш, не ми говори нищо и не мога да я коментирам.

За дроселовата клапа- стои винаги в отворено положение, регулира се от ДМЕ само при запалване на двигателя или когато двигателя е в авариен режим.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 18.07.2013
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: ше: BMW(e46) 143 hp. (N42B20)
Мечтае да кара: Ново BMW

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от torettos » 02 Сеп 2014, 18:40

Колега и на мен (N42B20 любимия мотор :bowdown:) също ми се случва да ми играят оборотите до около 1700 - качват се и слизат бавно, но само на празен ход... И след време се оправяше от само себе си... но последния път като го направи само и бях доливал масло (че хич не го гори това масло) и малко се олях с доливането... След като извадих ненужно мотора се успокои.... тогава се сетих, и че предните пъти е било заради това и го правеше докато да го изгори и да влезне в граници...

Обаче май твоя случай е различен...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X6
Мечтае да кара: BMW X6M
Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от saleene » 02 Сеп 2014, 18:49

Здравей , колега
P2799 e датчик за входящ въздух 2 (intake air temp sensor 2) което обяснява високите обороти на празен ход.
2799 е адаптация на дроселова клапа , компютъра съхранява грешката когато сигнала от сензора е извън валидните параметри , провери окабеляването датчика и буксата му (отнася ся и за двата датчика)
адаптация се прави само със специализиран софтуер и подходящия кабел за целта , така че ще ти трябва пак някой майстор в случая говори с колегата от предния пост "zvetiko"
провери освен това и клапана ( моторчето ) за празен ход както и маркучите които влизат в него
Изображение
Изображение
и го почисти с карбураторен спрей до като спре да тече "чернилка" от него , успех ! :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от bigfinger » 02 Сеп 2014, 20:34

Колега N42B20 няма мотор за празен ход. Предположението е за дроселовата клапа. Пробвай да я почистиш и виж като я свалиш дали се движи свободно на ръка ( дали няма затягане или изронени зъби ) Колкото до кода мисля че е за адаптацията на дроселовата клапа.
И казваш, че тази грешка е активна, но не споменаваш кои са другите които записва. Предполагам дебитомер и още нещо????
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X6
Мечтае да кара: BMW X6M
Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от saleene » 02 Сеп 2014, 21:12

"Колега N42B20 няма мотор за празен ход" нещо си в грешка казва се "Idle Control Valve " няма кола с инжекцион която да е без някакъв вид контрол на празния ход било с "моторче" било с въздух. Защо тогава ще иска адаптация и на какво точно ?!
Изображение
Изображение
интересно тогава това какво е ?! Вариантите са тези двата и ако е втория адаптацията на дросела е точно адаптация на този клапан (моторче) което подава повече или по малко въздух , като общо вършат една и съща работа но седят на различни места.
ето ти и темата >>>http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=222742&start=15
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от bigfinger » 02 Сеп 2014, 22:28

Ами не се обиждай, НО НЯМА. А картинките са ти от М мотори ако не си прочел че е N42B20 валветроник!!!!!!
И да точно дросела се обучава.
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от pimpo » 02 Сеп 2014, 22:34

Да, и аз мисля че няма моторче за празен ход. Но ми е интересно кое подава газ като откача дроселовата клапа?? Иначе и тя е почистена и също без никакъв ефект. А и ако тя е проблема, може би нямаше да се оправи като откача дебитомера :dunno:

Други грешки имаше пасивни от ламбда сонда, не помня коя точно. Дебитомера също даваше грешка но вече го бях откачал, и не знам дали се е появила преди това или съм я предизвикал аз. Когато имам повечко време, ще изчистя всички грешки и ще чакам пак да се прояви. Би трябвало този уикенд да пътувам.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от pimpo » 03 Сеп 2014, 11:16

Сега виждам че не съм отговорил на всички мнения.

zvetiko: Не виждам много общо между моя проблем и гасненето в движение. Моята кола никога не е правила нещо такова. Нито имам грешка от датчика на коляновия вал.
За дроселовата клапа не съм сигурен, но мисля че си се движи по време на движение, не стои отворена. Без да паля колата, само на контакт, дроселовата се движи с според полоежнието на педала на газта (опитно установено при почистването й). Но при нормална работа на мотора няма как да я видя, все пак всички тръби трябва да са си намястото за да работи дебитомера правилно.

torettos: Моето масло беше на средата. Никога не е било над максимума. Не мисля че това ми е случая, но все пак ще следя и това :)

saleene: Нямам грешка от този датчик (което разбира се не ми гарантира че е здрав), а и моите обороти не са високи, а се форсира циклично на равни периоди (около 2 сек.) Според мен има някакъв механичен елемент който определя тази цикличност.
Моторче за празен ход както казах мисля че няма, но все пак нещо подава газ при изключена дроселова клапа което не знам какво е ! Може да не е точно моторче, но от някъде влиза въздух за да се форсира... :dunno: Има нещо черно прикрепено отляво към дроселовата но не знам какво е. Вижда се на тази с нимка в ляво над зелената стрелка
Изображение
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X6
Мечтае да кара: BMW X6M
Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от saleene » 03 Сеп 2014, 18:51

Подобни са дроселите при цялата VAG група след 1995 година , и "моторче" за празен ход има (вградено е в самия дросел реално то и подава газ изобщо) в случая отваря дросела до като двигателя влезе в нормален температурен режим , въпроса е че това се определя от температурни датчици а когато не е адаптиран се получава този "танц" на оборотите и за да не спорим повече махни черния капак и ще видиш че има ел.мотор.
и понеже цената му не е никак ниска има един вариант в София за рециклиране на дросела >>>
http://www.spectromatic.net/bg/ все пак се убеди че е от него .
Изображение
Това ли се получава ? >>> http://www.youtube.com/watch?v=-ZyskiflWFY

"Друго което забелязвам е че когато проблема е налице, се чува леко съскане от генерацията а когато го няма - не го чувам или е по-слабо" това навежда на мисълта че смуче въздух от някъде а до като го има този проблем никога няма да са ти в ред оборотите виж от къде е "съскането" и ако е възможно го запуши или смени гарнитурата (в случай че е от такава може и О-ring да е).
Това предполагам си го правил но за всеки случай >>
Изображение
Последна промяна saleene на 03 Сеп 2014, 20:14, променена общо 3 пъти
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X6
Мечтае да кара: BMW X6M
Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от saleene » 03 Сеп 2014, 19:13

bigfinger и ти не се обиждай но ИМА :bchug:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от bigfinger » 03 Сеп 2014, 21:06

Колега pimpo, ако снимката е на твоя мотор виж буксата с 2 та кабела. Това би трябвало да е актуатор за допълнителен въздух.
При моя мотор липсва. Свали го и почисти.

Колега saleene, при vag групата и моторчето което споменаваш има жило за газта. Тук няма клапата е само с кабели.
Съскането може да от него при заседнало отворено състояние, което обяснява колебанието в оборотите.
Без да се видят живи данни в момента на проблема и кодове за грешки си е гадаене за момента.

Ще ми бъде интересно дали се е решил проблема и как. За да се отрази в заглавието на темата, че проблема е решен.

Изображение
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X6
Мечтае да кара: BMW X6M
Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от saleene » 03 Сеп 2014, 21:12

"Колега saleene, при vag групата и моторчето което споменаваш има жило за газта. Тук няма клапата е само с кабели."
да знам но не на всички можеш да погледнеш линка който съм дал отвори на дроселови клапи и виж колко от VAG групата са на същия принцип. :bchug:
P.S. А и за гадаенето си прав ако беше казал , да я докара да се погледне отдавна да сме спрели с глупавите спорове .
Разполагам с това само все пак е за лични нужди >>> Изображение
:bchug:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от bigfinger » 03 Сеп 2014, 21:53

Ще ме извинява колегата pimpo за спама.
Много хора искат да си помогнат сами. Когато закарат колата на сервиз и се реши проблема им се вижда скъпо.
И така всеки сам за себе си решава да си купи кабел за 40 лв. и така да вижда и знае как няма да има нерешени проблеми.
Да ама не. Повечето хора не разбират половината кодове за грешки да не говорим за живи данни, задействане на модули, адаптации, кан линии и други темп подобни термини.
Да не говорим, че днешните автомобили са доста по сложни отколкото си мислим.

Понякога решаването на проблем на собствена глава излиза по-скъпо от сервиз.
Да вземем пример записана грешка дебитомер, веднага сменяме дебитомер.
Да ама грешките за дебитомер са поне 4 които указват нещо!
Или същото с ламбда сензор. Това само показва незнание и принцип на работа на съответната машина.
Без проверка и диагноза не се сменят части нахалост.

Не искам да обидя никого нито да го откажа от начинанието му.
Просто когато нагазим в ла*ната да знаем горе долу колко можем да се изцапаме и дали си заслужава. :bchug:
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: N42B20 се форсира сам

Мнение от pimpo » 03 Сеп 2014, 22:18

@saleene
1. "Това ли се получава ?" - Да, точно това!
2. Съскането се чува отдолу под задните седалки, днес го локализирах. При студен старт капе и вода от конденза, но дупката е много малка. А ако влиза въздух, мотора започва да глъхне и оборотите падат, а не се форсира. Отново опитно установено!
3. Моя дебитомер не е от този тип и се виждат само едни канали през които минава част от потока и там пръсках обилно.

@bigfinger
1. Не е моя мотор, но изглежда идентично. Ще го почистя. Само трябва да намеря време :bang: че денонощието е само 24 часа и до никъде не стигат :banghead: Ще споделя резултата, но това ще е най рано другата седмица, защото сега проблема го няма а ще пътувам в неделя.
2. Днес преслушах мотора с инпа, освен описаната по-горе грешка, други няма (и тя е вече пасивна, проблема вече се оправи след само 1 ден градско). При живите данни забелязах че Lambdasensor int. Bank 1 и 2 циклично излизат над зелената зона (при нормални граници 0.9 - 1.1, стига до 1.25). Имам го заснето на видео, но нямам как да го кача от телефона в момента.

Новина от днес: случайно се засякох днес с един човек който се занимава с ауспуси и питах дали може да се разбере дали е запушен катализатора. Каза да запаля и да форсирам циклично до 2, 2.5, 3 хил. об. а той следеше въздуха който излиза, след което ми каза че 99% катализатора ми е запушен. Май ще се маха.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook