Буст метър и измерване на налягането ? (boost meter)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Буст метър и измерване на налягането ? (boost meter)

Мнение от bscsystem » 21 Юли 2014, 15:35

Здравейте,

Често имам проблеми по турбо пътищата (скъсани и извадени марку
чи, излезнали след ремонт и т.н.). Отделно много от нас карат с ремапнати коли и си помислих, че може да е интересно за всеки, който знае, да сподели на какво налягане кара.

Примерно 3.0d (184kc) ремапнат на ХХ налягане

*аз ще споделя скоро
Последна промяна bscsystem на 24 Юли 2014, 10:52, променена общо 1 път
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: С какво налягане карате ?

Мнение от Zagy » 21 Юли 2014, 15:58

По спомен мойта беше на 1,2 бара пик буст и около 1,0 бар холд буст... :oops: ако правилно помня какво ми обясняваха като я чипнаха.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: С какво налягане карате ?

Мнение от gromovich » 21 Юли 2014, 17:25

По показания на буст метъра в пик достига до 1,38. Колата не мапвана, ремапвана и т.н. Турбината е на 30К

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: С какво налягане карате ?

Мнение от bscsystem » 24 Юли 2014, 10:51

gromovich написа:По показания на буст метъра в пик достига до 1,38. Колата не мапвана, ремапвана и т.н. Турбината е на 30К


Има ли нещо специфично при инсталацията на бууст метъра ? Ток от къде взимате за диода ?

Аз след двудневно блъскане успях да го побера във въздуховода на парното, но сега се чудя от къде да взема захранване за диода.

Изображение

Отделно закупих, нов ЕГР вход от ebay
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=141211561187

С място за вакума на буст метъра, но в комплекта на буст метъра има един Т образен разклонител за вакума ?! Той за какво ми е... вакума не трябва ли да се върже само за ЕГР-а ?

пп: Знаете ли дали ще ми стигне буст метъра до 2 бара. В някакви форуми пишат, че над 2 бара ще вдига, което ми се струва адски много. Ако е така съм си загубил времето и парите с тоя метър
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: Буст метър и измерване на налягането ? (boost meter)

Мнение от bscsystem » 24 Юли 2014, 13:07

След консултация с доказан специалист в областа (: Налягането след ремап на 3ка е около 1.5
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Буст метър и измерване на налягането ? (boost meter)

Мнение от hacker4eto1 » 24 Юли 2014, 14:45

Там ли ще стои уредчето :confused:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: Буст метър и измерване на налягането ? (boost meter)

Мнение от bscsystem » 24 Юли 2014, 14:50

hacker4eto1 написа:Там ли ще стои уредчето :confused:


От много гледане на снимки там ми се стори най-добре. Попринцип духалките струват 20лв и не е проблем да ги сменя, ако намеря по-добър вариант, но не се сетих за друг. Определено на колонката или в/у таблото със стойки не ми се струва по-добре.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: Буст метър и измерване на налягането ? (boost meter)

Мнение от gromovich » 24 Юли 2014, 18:49

Връзваш маркуча директно към щуцера на ЕГР-а и си ти. Аз разпробих отдолу ЕГР-а и запоих малка тръбичка, която играе ролята на щуцер. Виж в търсачката има и други теми за буст метър.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: Буст метър и измерване на налягането ? (boost meter)

Мнение от bscsystem » 27 Юли 2014, 14:53

Към ЕГР-а не стана, защото при премахнат вакум той стой затворен.

Разпробих го птгоре и нещата се получиха. Не ми харесва как го монтирах в/у въздуховода на парното, ако някой знае за афтермаркет елемент ще е супер.

Налягането което отчита е почти 1.5 (колата е ремапната) има и едни отскачания на стрелката, които ще снимам да погледнете дали са нормални.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 21.09.2008
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW E46 320d 150к.с. M47N
BMW E61 530xi 272к.с. N53 LCI

Re: Буст метър и измерване на налягането ? (boost meter)

Мнение от sannikolaus » 27 Юли 2014, 18:18

Цецо, казах ти, че не му е там мястото, но ....
Извинявам се за :OT:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 1.06.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330D 184к.с

Re: Буст метър и измерване на налягането ? (boost meter)

Мнение от SheTrqa » 12 Авг 2014, 9:51

Колеги - задължително ли е да се връзва към ЕГР ? Някъде четох, че може да се върже към всеки маркуч, който влиза в колектора чрез тройника, който е в комплекта на буст метъра. Това така ли е?
И въпрос към колегата bscsystem - колко мм е диаметъра на буст метъра? Питам защото ми е интересно дали ще може да се постави в пепелника и да се вземе напрежение от запалката :) Мислиш ли, че ще влезне там? Пепелника ми е с такова разположение (снимката я вземам от интернет за примерна, не е от моята кола :) ) http://www.turner-tek.com/TURNER/MOD3/1.jpg Ако се вмести в пепелника, дали има "безболезнен" вариант за преминаване на маркуча от пепелника до двигателния отсек :paranoid:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: Буст метър и измерване на налягането ? (boost meter)

Мнение от bscsystem » 12 Авг 2014, 13:54

SheTrqa написа:Колеги - задължително ли е да се връзва към ЕГР ? Някъде четох, че може да се върже към всеки маркуч, който влиза в колектора чрез тройника, който е в комплекта на буст метъра. Това така ли е?
И въпрос към колегата bscsystem - колко мм е диаметъра на буст метъра? Питам защото ми е интересно дали ще може да се постави в пепелника и да се вземе напрежение от запалката :) Мислиш ли, че ще влезне там? Пепелника ми е с такова разположение (снимката я вземам от интернет за примерна, не е от моята кола :) ) http://www.turner-tek.com/TURNER/MOD3/1.jpg Ако се вмести в пепелника, дали има "безболезнен" вариант за преминаване на маркуча от пепелника до двигателния отсек :paranoid:


52мм е диаметъра на моя Boost meter VOD, но има и по-големи (60мм). Аз избрах VOD, защото си отива на ретро стила на таблото. Сложих му оранжев диод и заспа.

Във входящия колектор вакум не влиза, а да си дупчиш колектора не е добра идея. Според мен най-добре е да го сложиш на ЕГР-а, защото е след всички турбо пътища и непосредствено преди колектора. Аз вече имам един излишен ЕГР клапан, който е надупчен и му е монтиран вход. Мога да ти го подаря, ако монтираш всичко необходимо и ти остане само той.

Колкото до пепелника си е лично предпочитание. След 1месец каране на колата, за мен по-добро място от въздуховода на парното няма. Возих доста хора и никой не разбира, че този уред е добавян допълнително.... А ти ще имаш много работа по изрязването на пепелника и ако направиш грешка трябва да закупиш части, които са сравнително скъпи (стойка, пепелник). Духалките за парното струват 10тина, 20лв и винаги са в добро състояние. Може да се направи алуминиева стойка, която да запълни дупката на единия въздуховод и става перфектно.

Колкото до прокарване на вакума зад таблото няма да имаш никакви проблеми. Таблото отзад е празно и може да прекараш маркучи и кабели лесно. Взимането на ток от пепелника не е добра идея, вземи захранване от лайт модула, за да свети, когато дадеш на габарит, а не когато си на контакт.

пп: Съвета ми е, ако се чудиш къде да го сложиш...да избереш централната духалка от страната на пасажера. Предимствата са, че е най-удобното място за гледане на уреда, лесно се работи там, ако не ти харесва или правиш корекции ще става бързо.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 1.06.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330D 184к.с

Re: Буст метър и измерване на налягането ? (boost meter)

Мнение от SheTrqa » 12 Авг 2014, 20:50

bscsystem написа:
SheTrqa написа:Колеги - задължително ли е да се връзва към ЕГР ? Някъде четох, че може да се върже към всеки маркуч, който влиза в колектора чрез тройника, който е в комплекта на буст метъра. Това така ли е?
И въпрос към колегата bscsystem - колко мм е диаметъра на буст метъра? Питам защото ми е интересно дали ще може да се постави в пепелника и да се вземе напрежение от запалката :) Мислиш ли, че ще влезне там? Пепелника ми е с такова разположение (снимката я вземам от интернет за примерна, не е от моята кола :) ) http://www.turner-tek.com/TURNER/MOD3/1.jpg Ако се вмести в пепелника, дали има "безболезнен" вариант за преминаване на маркуча от пепелника до двигателния отсек :paranoid:


52мм е диаметъра на моя Boost meter VOD, но има и по-големи (60мм). Аз избрах VOD, защото си отива на ретро стила на таблото. Сложих му оранжев диод и заспа.

Във входящия колектор вакум не влиза, а да си дупчиш колектора не е добра идея. Според мен най-добре е да го сложиш на ЕГР-а, защото е след всички турбо пътища и непосредствено преди колектора. Аз вече имам един излишен ЕГР клапан, който е надупчен и му е монтиран вход. Мога да ти го подаря, ако монтираш всичко необходимо и ти остане само той.

Колкото до пепелника си е лично предпочитание. След 1месец каране на колата, за мен по-добро място от въздуховода на парното няма. Возих доста хора и никой не разбира, че този уред е добавян допълнително.... А ти ще имаш много работа по изрязването на пепелника и ако направиш грешка трябва да закупиш части, които са сравнително скъпи (стойка, пепелник). Духалките за парното струват 10тина, 20лв и винаги са в добро състояние. Може да се направи алуминиева стойка, която да запълни дупката на единия въздуховод и става перфектно.

Колкото до прокарване на вакума зад таблото няма да имаш никакви проблеми. Таблото отзад е празно и може да прекараш маркучи и кабели лесно. Взимането на ток от пепелника не е добра идея, вземи захранване от лайт модула, за да свети, когато дадеш на габарит, а не когато си на контакт.

пп: Съвета ми е, ако се чудиш къде да го сложиш...да избереш централната духалка от страната на пасажера. Предимствата са, че е най-удобното място за гледане на уреда, лесно се работи там, ако не ти харесва или правиш корекции ще става бързо.

Благодаря колега за изчерпателния отговор :)
Относно монтажа - четох, че не се пробива самия колектор, а се реже някой от маркучите, които са към него и се слага един тройник и заспиват нещата. Дали има такъв вариант?
За пепелника се впечатлих много от тази снимка http://www.leatherz.com/Merchant5/art/e46ashtray01.jpg и си мисля, че ако 52мм влизат по този начин в пепелника ще мога да направя нещо подобно. Трябва да замеря такъв диаметър дали влиза и как седи.
Захранването ще е по-лесно да го взема от запалката и ще сложа едно малко ключе прекъсвач и ще мога да го изключвам, когато поискам (горе долу това е идеята).
Иначе за маркуча от купето (например пепелника) до двигателя - разглобява ли се много? Има ли някои удони shortcut -и, които могат да се използват? С 330д съм, но предполагам, че при е46 ще са еднакви тези условия :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: Буст метър и измерване на налягането ? (boost meter)

Мнение от bscsystem » 13 Авг 2014, 10:47

SheTrqa написа:
bscsystem написа:
SheTrqa написа:Колеги - задължително ли е да се връзва към ЕГР ? Някъде четох, че може да се върже към всеки маркуч, който влиза в колектора чрез тройника, който е в комплекта на буст метъра. Това така ли е?
И въпрос към колегата bscsystem - колко мм е диаметъра на буст метъра? Питам защото ми е интересно дали ще може да се постави в пепелника и да се вземе напрежение от запалката :) Мислиш ли, че ще влезне там? Пепелника ми е с такова разположение (снимката я вземам от интернет за примерна, не е от моята кола :) ) http://www.turner-tek.com/TURNER/MOD3/1.jpg Ако се вмести в пепелника, дали има "безболезнен" вариант за преминаване на маркуча от пепелника до двигателния отсек :paranoid:


52мм е диаметъра на моя Boost meter VOD, но има и по-големи (60мм). Аз избрах VOD, защото си отива на ретро стила на таблото. Сложих му оранжев диод и заспа.

Във входящия колектор вакум не влиза, а да си дупчиш колектора не е добра идея. Според мен най-добре е да го сложиш на ЕГР-а, защото е след всички турбо пътища и непосредствено преди колектора. Аз вече имам един излишен ЕГР клапан, който е надупчен и му е монтиран вход. Мога да ти го подаря, ако монтираш всичко необходимо и ти остане само той.

Колкото до пепелника си е лично предпочитание. След 1месец каране на колата, за мен по-добро място от въздуховода на парното няма. Возих доста хора и никой не разбира, че този уред е добавян допълнително.... А ти ще имаш много работа по изрязването на пепелника и ако направиш грешка трябва да закупиш части, които са сравнително скъпи (стойка, пепелник). Духалките за парното струват 10тина, 20лв и винаги са в добро състояние. Може да се направи алуминиева стойка, която да запълни дупката на единия въздуховод и става перфектно.

Колкото до прокарване на вакума зад таблото няма да имаш никакви проблеми. Таблото отзад е празно и може да прекараш маркучи и кабели лесно. Взимането на ток от пепелника не е добра идея, вземи захранване от лайт модула, за да свети, когато дадеш на габарит, а не когато си на контакт.

пп: Съвета ми е, ако се чудиш къде да го сложиш...да избереш централната духалка от страната на пасажера. Предимствата са, че е най-удобното място за гледане на уреда, лесно се работи там, ако не ти харесва или правиш корекции ще става бързо.

Благодаря колега за изчерпателния отговор :)
Относно монтажа - четох, че не се пробива самия колектор, а се реже някой от маркучите, които са към него и се слага един тройник и заспиват нещата. Дали има такъв вариант?
За пепелника се впечатлих много от тази снимка http://www.leatherz.com/Merchant5/art/e46ashtray01.jpg и си мисля, че ако 52мм влизат по този начин в пепелника ще мога да направя нещо подобно. Трябва да замеря такъв диаметър дали влиза и как седи.
Захранването ще е по-лесно да го взема от запалката и ще сложа едно малко ключе прекъсвач и ще мога да го изключвам, когато поискам (горе долу това е идеята).
Иначе за маркуча от купето (например пепелника) до двигателя - разглобява ли се много? Има ли някои удони shortcut -и, които могат да се използват? С 330д съм, но предполагам, че при е46 ще са еднакви тези условия :)



Тези уреди от снимката са VOD и са точно 52мм, ако си се спрял на тях ще стане точно както си показал.
Не знам при теб пепелника как е, но тук се вижда, че има някаква пластмаса, която служи за останова. При кола без пепелник не знам как е.

На всички е46 таблото е едно и също в задната част. Има много място и лесно се прекарват кабели, вакуми и т.н.

Ето и малко снимки да видиш от къде съм го прокарал.

1. Пробивам кутията с бушони до компютъра (защото е добре изолирана и ще пази дупката, която съм направил от влага и т.н.)
Изображение

2. За да направиш дупка в кутията ти трябва дълго и здраво шило, защото пластмасата е много дебела. До там стигаш след премахване на малката жабка под лайт модула
Изображение

3. Така изглежда отпред при двигателя
Изображение

4. Прокарваш вакума над кормилните накрайници,щанги в посока касетофона, духалките или пепелника. Трябва да имаш предвид, че при теб ще е се наложи да махнеш конзолната част. В противен случай много трудно ще бръкнеш или уцелиш точната посока.
Изображение

5. И това е от къде излиза. Хубаво е да си купиш 3 метра вакум, за да имаш достатъчно дължина да го прокарваш, в която посока пожелаеш.
Изображение

Копче за метъра не ти е нужно, само ще се чудиш къде да го скриеш. Вържи го към правилната жица на лайт модула и копчето ще ти е излишно
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 1.06.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330D 184к.с

Re: Буст метър и измерване на налягането ? (boost meter)

Мнение от SheTrqa » 13 Авг 2014, 13:31

Много добро и подробно обяснение ! Благодаря много колега !!! :yes: :bchug:
Изображение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook