Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: София/Троян
Пол: Мъж
Кара: Котлон
Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
Детайли за колата: E38 740i

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от Icooo » 10 Юли 2014, 21:40

Напълно съм съгласен с колегата М10. Не виждам никаква полза от парите. Само изброените минуси.
Дайте идеи за края на маркуча, catchcan-tank... дъра бъра.
Към момента облислям нещо от сорта на:

Изображение

Мисля да използвам български маркуч за масло. Въпросното филтърче ще е в някакъв съд(над съда - маркуча, обем за евентуален конденз и в горната част въпросния филтър). Не съм измислил точната позиция.

Благодаря отново за отговорите. Моля, без лоши чувства и заяждане - ще помисля до някаква степен и за екология :)

Поздрави!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: София/Троян
Пол: Мъж
Кара: Котлон
Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
Детайли за колата: E38 740i

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от Icooo » 11 Юли 2014, 8:22

Реших да използвам оригианлния сепаратор, но се колебая за следните промени :
- да направя разрез както е отбелязано на картинката А-А или да използвам изхода 2? Мембраната вътре дали би била "тапа"?
- на А или 2 (в зависимост от решението по-горе) да поставя филтър за картерна вентилация като на бегачките :mhihi:
- изхода 3 да се връща ли в картера, или тук е мястото на кеч кена? Ако сложа съд за маслото да запуша ли маркуча към щеката за нивото(заводския изход)? Съдейки по малкото пари, които се вдигат предполагам, че ~100 ml обем за масло ще са достатъчни да изкарат една смяна

Гледам, че по чужбината е модерно да се използва сепаратор от е39 M5 - долната част на оригиналния не върши ли същата работа?

Изображение

Бих се радвал на някой и друг отговор.
Благодаря предварително.
Поздрави!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от turbo » 11 Юли 2014, 8:30

Колеги, извинявам се, но не съм разбрал, че става въпрос за кола, която се подготвя за каране на писта. При това положение отпадат всякакви задръжки по отношение на екология и тровене на въздуха - при състезателните коли правилата се определят по друга схема. Иначе колегата явно е видял за какво минимално количество изпарения става въпрос, което е добре - значи на моторът нищо му няма, което пък означава, че очевидно мястото на тези маркучи е там, където са решили шматките от BMW AG. :winky:

Моето твърдение е, че за нормална кола цялата операция е напълно излишна и не води до ползи, ама никакви. Ползата в случая е, че е смучела въздух от не добри връзки, които сега са запушени и няма грешки. :yes:
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от zvetiko » 11 Юли 2014, 9:31

Дори на изправен двигател, количеството на картерните газове не е чак толкова минимално.
Дали има полза може да се каже след като се поразсъждава как влияе топлият въздух и маслените пари, които се осигуряват от картерните газове, върху качеството на горивната смес и изгарянето и в горивната камера.
При особена загриженост към околната среда, след изолиране на PCV клапана, може да се използва качествен oil catch tank.


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от dbanchev » 11 Юли 2014, 12:55

След навъртяни вече повече от 2хил км с разкачена картерна вентилация мога да кажа, че за мен лично има само полза от тая операция. На м52 с един ванус операцията е лесна вади се клапана от колектора, затапва се отвора на колектора и се извежда маркуч от клапана назад на края на който сложих филтър и няма никакви мизерии, ще сменям въпросния филтър с маслото и така......
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: София/Троян
Пол: Мъж
Кара: Котлон
Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
Детайли за колата: E38 740i

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от Icooo » 11 Юли 2014, 13:06

Чисто физически погледнато ползи има. При мен е факт, че най-голямата беше изолирането на паразитния въздух - можеше да стане и без да се изолира цялата картерна вентилация.

Ползите които виждам са следните:
- маслените пари понижават октановото число, в следствие на което се получават детонации. В следствие на детонациите се връща аванса - слушат си нок сензорите и връщат аванса докато спрат да чуват. По-малко вървеж и по-висок разход. Не се сетих да снема стойности преди и след интервенцията. Считам, че за атмосферен двигател, който се подгатвя за remap е необходимо да се гонят максимални резултати относно температура и количество поет въздух.

- парите са с относително висока температура и в никакъв случай богати на кислород. Още един недостатък предвид K&N-a, щита, ватата, екраните и допълнителните въздуховоди.

- спрямо M50 и старите мотори наистина е добе измислена цялата система. Факт е, че въпросните "лоши пари" се подават равномерно в края на колектора. Запазват го почти чист, почти до края. Факт е обаче, и че скоростта на въздуха в края на колектора до клапана е най-висока. Неравномерностите и различната грапавост на повърхността довеждат до висока турболентност, в следствие на което ефективната площ на ламинарно преминаващия въздушен поток е намалена. Не съм стигал до клапаните за да видя има ли нагар и мизерия - ако има още един +. Като сваля колектора за миене ще проверя (доколкото се вижда).

Това са нещата, които ме накараха да я изолирам. От тук нататък остава да направя читав кеч танк. Малко или много да не "мърся" излишно позамърсената природа. Като място облисням да е до щеката за маслото. Притеснява ме, че там е доста топло и няма да могат да кондензират ефективно парите. Към момента идеята ми е от оригиналния сепаратор (маркуча който идва в разпределителя горе на колектора) да прекарам маркуч до изтумбен филтър за пропан бутан. Дали ще е достатъчен обема - ще си покаже. В горната част (над "кондензиращата част" на танка) ще поставя K&N филтърче като това:
Изображение

"Карантията" на танка смятам да е нещо от сорта на:

Изображение

В краен резултат очаквам да се получи грозна версия на:

Изображение


Останаха 3 върпоса, на които търся отговор:
- Да оставя ли оригиналния сепаратор с мембраната и от неговия изход да мине през къстъм танка, или директно?
- Къде да забия цялата джаджа - до щеката за нивото ли е най-практичното място?
- Колко да е обема на самия танк? Ако минава и през оригиналния ми се струва, че и половината обем на филтър за газова фаза на пропан бутан ще е достатъчен.


Ще се радвам на отговори на горепосочените въпроси. Спирам да пиша, че стана дълго и натоварващо за четене. Болдвам съществената част.


П.С. и офтопик
"Шматките" от BMW AG се съобразяват със екология, шум и допълнителни условия. По тази логика колите не трябва да мърдат от сток:
1. K&N-ите шумят. От увеличения шум ще скъсим живота вътрешното ухо. На състезания и автомобилни мероприятия само със шлемофони!
2. Спортните изпускателни системи в общия случай са без катализатори. От това замърсяване ще се изпотровят тревичките, след тях насекомите, след тях земноводните и влечугите.... И край - целия хранителен цикъл е нарушен и отровен! На събори само с противогаз и 5 кофички кисело мляко! Малко ще е неприятно заедно със шлемофоните от 1.

Спирам с простотиите. Докато в нашата страна има възможност да се правят магарии ще ги правя. Не съм срещу екологията, най-малко срещу природата. За маслените пари въпросния кеч танк, за бъдещата липса на катализатори - пропан бутан :ok:

Поздрави!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: София/Троян
Пол: Мъж
Кара: Котлон
Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
Детайли за колата: E38 740i

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от Icooo » 11 Юли 2014, 13:09

dbanchev написа:След навъртяни вече повече от 2хил км с разкачена картерна вентилация мога да кажа, че за мен лично има само полза от тая операция. На м52 с един ванус операцията е лесна вади се клапана от колектора, затапва се отвора на колектора и се извежда маркуч от клапана назад на края на който сложих филтър и няма никакви мизерии, ще сменям въпросния филтър с маслото и така......


:yes: Благодаря за отговора. Обмислях и варианта директно горе просто да поставя филтърче, но мисля да сложа и малък съд.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: София/Троян
Пол: Мъж
Кара: Котлон
Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
Детайли за колата: E38 740i

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от Icooo » 20 Юли 2014, 19:41

Здравейте,
На този етап пропуснах танка. Поставих един K&N от Apolo кита за картерна вентилация. Направих една планка и го хванах от крепежа за разпределителя.
Изображение

Сложих го на изхода на заводския сепаратор

Изображение

Не мирише на масло, не се вдига пара. Ако олее колектора ще сложа кеч танк.
Поздрави! :bchug:

Чудих се дали да направя темата на DIY, но не ми се струва нещо, което си заслужава.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 30.06.2010
Пол: Мъж
Кара: M5 е60, 645i manual
Мечтае да кара: е30 + S85B50 и ASW

Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана

Мнение от punish_the_benz » 11 Яну 2015, 11:41

Здравейте колеги, понеже мисля да изолирам цялата система на м54б30, искам да задам един въпрос. От следната снимка ме интересува този Vacuum Hose 11727545232 от къде идва за какво служи и проблем ли е ако се затапи и той , защото мисля направо да го махам от там клапана, другото ми питане е изходът на щеката където влиза маркуч с номер 11157532649 ако го запуша, ще вдигне ли голямо налягане в картера ? Изображение
Изображение


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана

Мнение от dbanchev » 11 Яну 2015, 16:11

Колегата ме е изпреварил, но точно това исках да питам и аз- ако се затапи маркуча от картера, а остане само този на капака на клапаните и там се върже кеч кен или филтър като на колегата по-горе, как ще е положението. При мен засега клапана стои и изпълнява ролята на сепаратор само както съм писал назад в темата, но забелязвам, че при обороти над 4000 леко почва да пръска масло от маркуча излизащ от клапана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 30.06.2010
Пол: Мъж
Кара: M5 е60, 645i manual
Мечтае да кара: е30 + S85B50 и ASW

Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана

Мнение от punish_the_benz » 11 Яну 2015, 16:36

точно това искам да направя, идеята ми е маркуча от капака на клапаните да бъде изведен директно, само че не знам да запуша ли маркуча който влиза в щеката и вакуума също ?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 30.06.2010
Пол: Мъж
Кара: M5 е60, 645i manual
Мечтае да кара: е30 + S85B50 и ASW

Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана

Мнение от punish_the_benz » 14 Яну 2015, 17:54

изхвърлих цялата система колега, от капака на ванусите пуснах един маркуч до атмосферата, нямам наблюдения понеже колата не е евридейка и не съм я пробвал още
Изображение


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана

Мнение от dbanchev » 15 Яну 2015, 11:03

Аз преработих самия клапан в кеч танк. Горе, където е мембраната сложих телче за миене на чинии, след него филтърче за газово и след това маркуча навън в атмосферата. Сега при 4,5хил оборота няма и помен от каквито и да били капки масло във въздуха. Не че беше някакъв проблем, завишен разход на масло нямам, но цапа отдолу около скоростите, където съм го извел маркуча и ме дразни. Това е най- евтиния и лесен вариант до който стигнах за кеч танк направен от самия клапан.
Колега punish_the_benz ще те помоля да следиш как са нещата при теб и да споделиш дали има някакви проблеми със затапването на маркуча от картера, аз мислех да направя същото, но имам съмнения, че ще се вдигне подкартеното нялягане така............. :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 30.06.2010
Пол: Мъж
Кара: M5 е60, 645i manual
Мечтае да кара: е30 + S85B50 и ASW

Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана

Мнение от punish_the_benz » 18 Яну 2015, 15:03

Колега при мен щеката и картера са от м50, и направо си сложих щека която няма изход за картерна вентилация, засега не съм забелязал никаква промяна в поведението. Виждам чат пат капки под маркуча, но за 150км не ми е пипнала маслото изобщо. Напомням че при мен колата е дрифтачка и тези 150км по голямата част на в червеното.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: София/Троян
Пол: Мъж
Кара: Котлон
Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
Детайли за колата: E38 740i

Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана

Мнение от Icooo » 18 Фев 2015, 10:46

Здравейте,
Вече 1 масло карам по начина описан горе. Около филтърчето вече е леко блажно.
Не виждам смисъл в цялостното изхвърляне на системата - единствения проблемен участък е от клапана към всмукателния колекто. Той цапа, от там идва паразитния въздух. Сам по себе си клапана ми се струва достатъчно добре направен - да си връща течната част в картера (до щеката), парите да отиват в колектора. Най разумно ми се струва вече отделените пари просто да не постъпват във всмукателния колектор. Моя вариант не е най подходящ, тъй като въпреки уплътненията със сигурност голяма част от парите влизат вътре в колата. Лекото омасляване също трябва да се почиства.

В извод:
Най-разумно ми се струва да се затапи само всмукателния колектор и да се пуснат парите някъде към края на скоростите през филтър.

Поздрави :bchug:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook