Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Icooo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 176
- Регистриран на: 12.01.2009
- Местоположение: София/Троян
- Пол: Мъж
- Кара: Котлон
- Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
- Детайли за колата: E38 740i
Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28
Напълно съм съгласен с колегата М10. Не виждам никаква полза от парите. Само изброените минуси.
Дайте идеи за края на маркуча, catchcan-tank... дъра бъра.
Към момента облислям нещо от сорта на:
Мисля да използвам български маркуч за масло. Въпросното филтърче ще е в някакъв съд(над съда - маркуча, обем за евентуален конденз и в горната част въпросния филтър). Не съм измислил точната позиция.
Благодаря отново за отговорите. Моля, без лоши чувства и заяждане - ще помисля до някаква степен и за екология
Поздрави!
Дайте идеи за края на маркуча, catchcan-tank... дъра бъра.
Към момента облислям нещо от сорта на:
Мисля да използвам български маркуч за масло. Въпросното филтърче ще е в някакъв съд(над съда - маркуча, обем за евентуален конденз и в горната част въпросния филтър). Не съм измислил точната позиция.
Благодаря отново за отговорите. Моля, без лоши чувства и заяждане - ще помисля до някаква степен и за екология
Поздрави!
- Icooo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 176
- Регистриран на: 12.01.2009
- Местоположение: София/Троян
- Пол: Мъж
- Кара: Котлон
- Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
- Детайли за колата: E38 740i
Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28
Реших да използвам оригианлния сепаратор, но се колебая за следните промени :
- да направя разрез както е отбелязано на картинката А-А или да използвам изхода 2? Мембраната вътре дали би била "тапа"?
- на А или 2 (в зависимост от решението по-горе) да поставя филтър за картерна вентилация като на бегачките
- изхода 3 да се връща ли в картера, или тук е мястото на кеч кена? Ако сложа съд за маслото да запуша ли маркуча към щеката за нивото(заводския изход)? Съдейки по малкото пари, които се вдигат предполагам, че ~100 ml обем за масло ще са достатъчни да изкарат една смяна
Гледам, че по чужбината е модерно да се използва сепаратор от е39 M5 - долната част на оригиналния не върши ли същата работа?
Бих се радвал на някой и друг отговор.
Благодаря предварително.
Поздрави!
- да направя разрез както е отбелязано на картинката А-А или да използвам изхода 2? Мембраната вътре дали би била "тапа"?
- на А или 2 (в зависимост от решението по-горе) да поставя филтър за картерна вентилация като на бегачките
- изхода 3 да се връща ли в картера, или тук е мястото на кеч кена? Ако сложа съд за маслото да запуша ли маркуча към щеката за нивото(заводския изход)? Съдейки по малкото пари, които се вдигат предполагам, че ~100 ml обем за масло ще са достатъчни да изкарат една смяна
Гледам, че по чужбината е модерно да се използва сепаратор от е39 M5 - долната част на оригиналния не върши ли същата работа?
Бих се радвал на някой и друг отговор.
Благодаря предварително.
Поздрави!
- turbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28
Колеги, извинявам се, но не съм разбрал, че става въпрос за кола, която се подготвя за каране на писта. При това положение отпадат всякакви задръжки по отношение на екология и тровене на въздуха - при състезателните коли правилата се определят по друга схема. Иначе колегата явно е видял за какво минимално количество изпарения става въпрос, което е добре - значи на моторът нищо му няма, което пък означава, че очевидно мястото на тези маркучи е там, където са решили шматките от BMW AG.
Моето твърдение е, че за нормална кола цялата операция е напълно излишна и не води до ползи, ама никакви. Ползата в случая е, че е смучела въздух от не добри връзки, които сега са запушени и няма грешки.
Моето твърдение е, че за нормална кола цялата операция е напълно излишна и не води до ползи, ама никакви. Ползата в случая е, че е смучела въздух от не добри връзки, които сега са запушени и няма грешки.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6206
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28
Дори на изправен двигател, количеството на картерните газове не е чак толкова минимално.
Дали има полза може да се каже след като се поразсъждава как влияе топлият въздух и маслените пари, които се осигуряват от картерните газове, върху качеството на горивната смес и изгарянето и в горивната камера.
При особена загриженост към околната среда, след изолиране на PCV клапана, може да се използва качествен oil catch tank.
Дали има полза може да се каже след като се поразсъждава как влияе топлият въздух и маслените пари, които се осигуряват от картерните газове, върху качеството на горивната смес и изгарянето и в горивната камера.
При особена загриженост към околната среда, след изолиране на PCV клапана, може да се използва качествен oil catch tank.
- dbanchev
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28
След навъртяни вече повече от 2хил км с разкачена картерна вентилация мога да кажа, че за мен лично има само полза от тая операция. На м52 с един ванус операцията е лесна вади се клапана от колектора, затапва се отвора на колектора и се извежда маркуч от клапана назад на края на който сложих филтър и няма никакви мизерии, ще сменям въпросния филтър с маслото и така......
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Icooo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 176
- Регистриран на: 12.01.2009
- Местоположение: София/Троян
- Пол: Мъж
- Кара: Котлон
- Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
- Детайли за колата: E38 740i
Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28
Чисто физически погледнато ползи има. При мен е факт, че най-голямата беше изолирането на паразитния въздух - можеше да стане и без да се изолира цялата картерна вентилация.
Ползите които виждам са следните:
- маслените пари понижават октановото число, в следствие на което се получават детонации. В следствие на детонациите се връща аванса - слушат си нок сензорите и връщат аванса докато спрат да чуват. По-малко вървеж и по-висок разход. Не се сетих да снема стойности преди и след интервенцията. Считам, че за атмосферен двигател, който се подгатвя за remap е необходимо да се гонят максимални резултати относно температура и количество поет въздух.
- парите са с относително висока температура и в никакъв случай богати на кислород. Още един недостатък предвид K&N-a, щита, ватата, екраните и допълнителните въздуховоди.
- спрямо M50 и старите мотори наистина е добе измислена цялата система. Факт е, че въпросните "лоши пари" се подават равномерно в края на колектора. Запазват го почти чист, почти до края. Факт е обаче, и че скоростта на въздуха в края на колектора до клапана е най-висока. Неравномерностите и различната грапавост на повърхността довеждат до висока турболентност, в следствие на което ефективната площ на ламинарно преминаващия въздушен поток е намалена. Не съм стигал до клапаните за да видя има ли нагар и мизерия - ако има още един +. Като сваля колектора за миене ще проверя (доколкото се вижда).
Това са нещата, които ме накараха да я изолирам. От тук нататък остава да направя читав кеч танк. Малко или много да не "мърся" излишно позамърсената природа. Като място облисням да е до щеката за маслото. Притеснява ме, че там е доста топло и няма да могат да кондензират ефективно парите. Към момента идеята ми е от оригиналния сепаратор (маркуча който идва в разпределителя горе на колектора) да прекарам маркуч до изтумбен филтър за пропан бутан. Дали ще е достатъчен обема - ще си покаже. В горната част (над "кондензиращата част" на танка) ще поставя K&N филтърче като това:
"Карантията" на танка смятам да е нещо от сорта на:
В краен резултат очаквам да се получи грозна версия на:
Останаха 3 върпоса, на които търся отговор:
- Да оставя ли оригиналния сепаратор с мембраната и от неговия изход да мине през къстъм танка, или директно?
- Къде да забия цялата джаджа - до щеката за нивото ли е най-практичното място?
- Колко да е обема на самия танк? Ако минава и през оригиналния ми се струва, че и половината обем на филтър за газова фаза на пропан бутан ще е достатъчен.
Ще се радвам на отговори на горепосочените въпроси. Спирам да пиша, че стана дълго и натоварващо за четене. Болдвам съществената част.
П.С. и офтопик
"Шматките" от BMW AG се съобразяват със екология, шум и допълнителни условия. По тази логика колите не трябва да мърдат от сток:
1. K&N-ите шумят. От увеличения шум ще скъсим живота вътрешното ухо. На състезания и автомобилни мероприятия само със шлемофони!
2. Спортните изпускателни системи в общия случай са без катализатори. От това замърсяване ще се изпотровят тревичките, след тях насекомите, след тях земноводните и влечугите.... И край - целия хранителен цикъл е нарушен и отровен! На събори само с противогаз и 5 кофички кисело мляко! Малко ще е неприятно заедно със шлемофоните от 1.
Спирам с простотиите. Докато в нашата страна има възможност да се правят магарии ще ги правя. Не съм срещу екологията, най-малко срещу природата. За маслените пари въпросния кеч танк, за бъдещата липса на катализатори - пропан бутан
Поздрави!
Ползите които виждам са следните:
- маслените пари понижават октановото число, в следствие на което се получават детонации. В следствие на детонациите се връща аванса - слушат си нок сензорите и връщат аванса докато спрат да чуват. По-малко вървеж и по-висок разход. Не се сетих да снема стойности преди и след интервенцията. Считам, че за атмосферен двигател, който се подгатвя за remap е необходимо да се гонят максимални резултати относно температура и количество поет въздух.
- парите са с относително висока температура и в никакъв случай богати на кислород. Още един недостатък предвид K&N-a, щита, ватата, екраните и допълнителните въздуховоди.
- спрямо M50 и старите мотори наистина е добе измислена цялата система. Факт е, че въпросните "лоши пари" се подават равномерно в края на колектора. Запазват го почти чист, почти до края. Факт е обаче, и че скоростта на въздуха в края на колектора до клапана е най-висока. Неравномерностите и различната грапавост на повърхността довеждат до висока турболентност, в следствие на което ефективната площ на ламинарно преминаващия въздушен поток е намалена. Не съм стигал до клапаните за да видя има ли нагар и мизерия - ако има още един +. Като сваля колектора за миене ще проверя (доколкото се вижда).
Това са нещата, които ме накараха да я изолирам. От тук нататък остава да направя читав кеч танк. Малко или много да не "мърся" излишно позамърсената природа. Като място облисням да е до щеката за маслото. Притеснява ме, че там е доста топло и няма да могат да кондензират ефективно парите. Към момента идеята ми е от оригиналния сепаратор (маркуча който идва в разпределителя горе на колектора) да прекарам маркуч до изтумбен филтър за пропан бутан. Дали ще е достатъчен обема - ще си покаже. В горната част (над "кондензиращата част" на танка) ще поставя K&N филтърче като това:
"Карантията" на танка смятам да е нещо от сорта на:
В краен резултат очаквам да се получи грозна версия на:
Останаха 3 върпоса, на които търся отговор:
- Да оставя ли оригиналния сепаратор с мембраната и от неговия изход да мине през къстъм танка, или директно?
- Къде да забия цялата джаджа - до щеката за нивото ли е най-практичното място?
- Колко да е обема на самия танк? Ако минава и през оригиналния ми се струва, че и половината обем на филтър за газова фаза на пропан бутан ще е достатъчен.
Ще се радвам на отговори на горепосочените въпроси. Спирам да пиша, че стана дълго и натоварващо за четене. Болдвам съществената част.
П.С. и офтопик
"Шматките" от BMW AG се съобразяват със екология, шум и допълнителни условия. По тази логика колите не трябва да мърдат от сток:
1. K&N-ите шумят. От увеличения шум ще скъсим живота вътрешното ухо. На състезания и автомобилни мероприятия само със шлемофони!
2. Спортните изпускателни системи в общия случай са без катализатори. От това замърсяване ще се изпотровят тревичките, след тях насекомите, след тях земноводните и влечугите.... И край - целия хранителен цикъл е нарушен и отровен! На събори само с противогаз и 5 кофички кисело мляко! Малко ще е неприятно заедно със шлемофоните от 1.
Спирам с простотиите. Докато в нашата страна има възможност да се правят магарии ще ги правя. Не съм срещу екологията, най-малко срещу природата. За маслените пари въпросния кеч танк, за бъдещата липса на катализатори - пропан бутан
Поздрави!
- Icooo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 176
- Регистриран на: 12.01.2009
- Местоположение: София/Троян
- Пол: Мъж
- Кара: Котлон
- Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
- Детайли за колата: E38 740i
Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28
dbanchev написа:След навъртяни вече повече от 2хил км с разкачена картерна вентилация мога да кажа, че за мен лично има само полза от тая операция. На м52 с един ванус операцията е лесна вади се клапана от колектора, затапва се отвора на колектора и се извежда маркуч от клапана назад на края на който сложих филтър и няма никакви мизерии, ще сменям въпросния филтър с маслото и така......
Благодаря за отговора. Обмислях и варианта директно горе просто да поставя филтърче, но мисля да сложа и малък съд.
- Icooo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 176
- Регистриран на: 12.01.2009
- Местоположение: София/Троян
- Пол: Мъж
- Кара: Котлон
- Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
- Детайли за колата: E38 740i
Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28
Здравейте,
На този етап пропуснах танка. Поставих един K&N от Apolo кита за картерна вентилация. Направих една планка и го хванах от крепежа за разпределителя.
Сложих го на изхода на заводския сепаратор
Не мирише на масло, не се вдига пара. Ако олее колектора ще сложа кеч танк.
Поздрави!
Чудих се дали да направя темата на DIY, но не ми се струва нещо, което си заслужава.
На този етап пропуснах танка. Поставих един K&N от Apolo кита за картерна вентилация. Направих една планка и го хванах от крепежа за разпределителя.
Сложих го на изхода на заводския сепаратор
Не мирише на масло, не се вдига пара. Ако олее колектора ще сложа кеч танк.
Поздрави!
Чудих се дали да направя темата на DIY, но не ми се струва нещо, което си заслужава.
- punish_the_benz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 30.06.2010
- Пол: Мъж
- Кара: M5 е60, 645i manual
- Мечтае да кара: е30 + S85B50 и ASW
Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана
Здравейте колеги, понеже мисля да изолирам цялата система на м54б30, искам да задам един въпрос. От следната снимка ме интересува този Vacuum Hose 11727545232 от къде идва за какво служи и проблем ли е ако се затапи и той , защото мисля направо да го махам от там клапана, другото ми питане е изходът на щеката където влиза маркуч с номер 11157532649 ако го запуша, ще вдигне ли голямо налягане в картера ?
- dbanchev
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана
Колегата ме е изпреварил, но точно това исках да питам и аз- ако се затапи маркуча от картера, а остане само този на капака на клапаните и там се върже кеч кен или филтър като на колегата по-горе, как ще е положението. При мен засега клапана стои и изпълнява ролята на сепаратор само както съм писал назад в темата, но забелязвам, че при обороти над 4000 леко почва да пръска масло от маркуча излизащ от клапана.
- punish_the_benz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 30.06.2010
- Пол: Мъж
- Кара: M5 е60, 645i manual
- Мечтае да кара: е30 + S85B50 и ASW
Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана
точно това искам да направя, идеята ми е маркуча от капака на клапаните да бъде изведен директно, само че не знам да запуша ли маркуча който влиза в щеката и вакуума също ?
- punish_the_benz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 30.06.2010
- Пол: Мъж
- Кара: M5 е60, 645i manual
- Мечтае да кара: е30 + S85B50 и ASW
Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана
изхвърлих цялата система колега, от капака на ванусите пуснах един маркуч до атмосферата, нямам наблюдения понеже колата не е евридейка и не съм я пробвал още
- dbanchev
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана
Аз преработих самия клапан в кеч танк. Горе, където е мембраната сложих телче за миене на чинии, след него филтърче за газово и след това маркуча навън в атмосферата. Сега при 4,5хил оборота няма и помен от каквито и да били капки масло във въздуха. Не че беше някакъв проблем, завишен разход на масло нямам, но цапа отдолу около скоростите, където съм го извел маркуча и ме дразни. Това е най- евтиния и лесен вариант до който стигнах за кеч танк направен от самия клапан.
Колега punish_the_benz ще те помоля да следиш как са нещата при теб и да споделиш дали има някакви проблеми със затапването на маркуча от картера, аз мислех да направя същото, но имам съмнения, че ще се вдигне подкартеното нялягане така.............
Колега punish_the_benz ще те помоля да следиш как са нещата при теб и да споделиш дали има някакви проблеми със затапването на маркуча от картера, аз мислех да направя същото, но имам съмнения, че ще се вдигне подкартеното нялягане така.............
- punish_the_benz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 30.06.2010
- Пол: Мъж
- Кара: M5 е60, 645i manual
- Мечтае да кара: е30 + S85B50 и ASW
Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана
Колега при мен щеката и картера са от м50, и направо си сложих щека която няма изход за картерна вентилация, засега не съм забелязал никаква промяна в поведението. Виждам чат пат капки под маркуча, но за 150км не ми е пипнала маслото изобщо. Напомням че при мен колата е дрифтачка и тези 150км по голямата част на в червеното.
- Icooo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 176
- Регистриран на: 12.01.2009
- Местоположение: София/Троян
- Пол: Мъж
- Кара: Котлон
- Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
- Детайли за колата: E38 740i
Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана
Здравейте,
Вече 1 масло карам по начина описан горе. Около филтърчето вече е леко блажно.
Не виждам смисъл в цялостното изхвърляне на системата - единствения проблемен участък е от клапана към всмукателния колекто. Той цапа, от там идва паразитния въздух. Сам по себе си клапана ми се струва достатъчно добре направен - да си връща течната част в картера (до щеката), парите да отиват в колектора. Най разумно ми се струва вече отделените пари просто да не постъпват във всмукателния колектор. Моя вариант не е най подходящ, тъй като въпреки уплътненията със сигурност голяма част от парите влизат вътре в колата. Лекото омасляване също трябва да се почиства.
В извод:
Най-разумно ми се струва да се затапи само всмукателния колектор и да се пуснат парите някъде към края на скоростите през филтър.
Поздрави
Вече 1 масло карам по начина описан горе. Около филтърчето вече е леко блажно.
Не виждам смисъл в цялостното изхвърляне на системата - единствения проблемен участък е от клапана към всмукателния колекто. Той цапа, от там идва паразитния въздух. Сам по себе си клапана ми се струва достатъчно добре направен - да си връща течната част в картера (до щеката), парите да отиват в колектора. Най разумно ми се струва вече отделените пари просто да не постъпват във всмукателния колектор. Моя вариант не е най подходящ, тъй като въпреки уплътненията със сигурност голяма част от парите влизат вътре в колата. Лекото омасляване също трябва да се почиства.
В извод:
Най-разумно ми се струва да се затапи само всмукателния колектор и да се пуснат парите някъде към края на скоростите през филтър.
Поздрави
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани