Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 3.10.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: E38
Мечтае да кара: Е38

Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана

Мнение от Bojidar 7 » 18 Фев 2015, 14:03

Icooo написа:
В извод:
Най-разумно ми се струва да се затапи само всмукателния колектор и да се пуснат парите някъде към края на скоростите през филтър.

Поздрави :bchug:


По този начин клапана няма да работи. Защото го няма вакума от всмукателния колектор, който го управлява.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: София/Троян
Пол: Мъж
Кара: Котлон
Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
Детайли за колата: E38 740i

Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана

Мнение от Icooo » 27 Фев 2015, 17:24

Bojidar 7 написа:
Icooo написа:
В извод:
Най-разумно ми се струва да се затапи само всмукателния колектор и да се пуснат парите някъде към края на скоростите през филтър.

Поздрави :bchug:


По този начин клапана няма да работи. Защото го няма вакума от всмукателния колектор, който го управлява.


Да, така е, но не е проблем. Не е трудно да се махне мембраната. И без да се маха не се наблюдават странични ефекти.
Идеята на тази мембрана при наличие на вакуум (малко товар) да не пълни с мизерии. При увеличаване на товара (респективно спадане на вакума - по отворен дросел, по близки налягания) да пуска парите към всмукателния колектор.

В извод - ако няма вакум и на празен ход излизат пари. Не влизат в мотора, така че няма лошо :)

П.С Не гарантирам достоверност! Аз за 12к км нямам проблеми.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 3.05.2010
Пол: Мъж

Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана

Мнение от m1sh0k » 05 Юни 2015, 21:22

Здравейте , имам следният въпрос .. За сега съм разкарал цялата картерна вентилация докато намеря време да се занимавам с нея , като сам затапил колектора и щеката за маслото .. та на въпроса , какво правим с регулатора на инжекторната рейка , затапва ли се и той ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана

Мнение от luizov » 15 Юни 2015, 22:01

m1sh0k написа:Здравейте , имам следният въпрос .. За сега съм разкарал цялата картерна вентилация докато намеря време да се занимавам с нея , като сам затапил колектора и щеката за маслото .. та на въпроса , какво правим с регулатора на инжекторната рейка , затапва ли се и той ?


Мен също ме интересува при премахване на OEM клапана и заместването му с Oil Catch Tank какво става с вакумния регулатор на рейката и N6 от схемата http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-C ... separator/
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: София/Троян
Пол: Мъж
Кара: Котлон
Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
Детайли за колата: E38 740i

Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана

Мнение от Icooo » 09 Юли 2015, 10:35

Има няколко варианта:
Аз използвах вакума, който отива към изпарителя на газовия инжекцион (разклонение с Т).
На колектора откъм купето има затапени щуцери за вакум - може да се хване от там и би било най-правилно.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана

Мнение от don't be » 09 Юли 2015, 13:29

Колега преди да го премахнеш , колата ти имаше ли едно леко притрисане на празен ход.
За милиони-няма закони.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 30.10.2013
Местоположение: Под капака
Пол: Мъж
Кара: само бмв
Мечтае да кара: бмв с работещи стакла:-)

Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана

Мнение от bmw_e30i » 26 Окт 2015, 20:27

Колеги мерси за темата но моля кажете какво се прави със извода от щеката за масло запушвалисе? мерси

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 12.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 523i

Re: Изолиране на маслените пари (картерна вентилация) M52B28

Мнение от boy » 08 Май 2019, 19:23

dbanchev написа:След навъртяни вече повече от 2хил км с разкачена картерна вентилация мога да кажа, че за мен лично има само полза от тая операция. На м52 с един ванус операцията е лесна вади се клапана от колектора, затапва се отвора на колектора и се извежда маркуч от клапана назад на края на който сложих филтър и няма никакви мизерии, ще сменям въпросния филтър с маслото и така......

Темата е стара но да попитам с какво и как запушвате колектора?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 5.01.2012

Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана

Мнение от venk0v » 16 Юли 2019, 13:45

Аз в момента се мъча да го оправя и от 2 седмици го мъча. На М54 не видях да има регулатор на рейката монтиран на тоя клапан. Аз го направих с преходни маркучи от капака на клапаните до вакуум отзад на колектора от клип в YouTube. Засега нямам наблюдения освен че ако не му се сложи вакуум ще има допълнително подкартерно налягане и щети по гарнитурите.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Изолиране на картерна вентилация M52B28TU - Изолирана

Мнение от Kurtov » 07 Юни 2021, 23:18

Здравейте.
Мисля да монтирам oil catch tank на m57.
Според вас има ли смисъл при наличието на оригинален филтър/клапан за картерни газове ?
Трябва ли да изолирам филтъра за картерните газове, или е да си го оставя и кеч танка да го вържа след него ?
Поздрави!

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook