Гарнитура глава
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
Гарнитура глава
Колеги става въпрос за Е46 330хи. 2002г.
Преди известно време ми протече фланеца на термостата и ми го смениха целия.
Миналата седмица ми се спука казанчето за антифриза и го смених също, заедно с втория термостат, който е под казанчето, защото и той се беше разпаднал.
Сега, според майсторите остава едно съмнение че гарнитурата на главата надува и това е причината за спуканото казанче и термостат.
Колата я катам вече 40000 км и температурата не ми е мърдала никога.
Деня преди да се спука казанчето навъртях 600км на магистралата със 180км/ч и нищо не се случи, на другия ден сутринта си проверих нивото на антифтиза, не беше мръднало и след 1 час казанчето цъфна в града, без никакво натоварване.
Възможно ли е просто да му е дошло времето или да е заради втория термостат.
Къде мога да проверя състоянието на гарнитурата?
Благодаря
Преди известно време ми протече фланеца на термостата и ми го смениха целия.
Миналата седмица ми се спука казанчето за антифриза и го смених също, заедно с втория термостат, който е под казанчето, защото и той се беше разпаднал.
Сега, според майсторите остава едно съмнение че гарнитурата на главата надува и това е причината за спуканото казанче и термостат.
Колата я катам вече 40000 км и температурата не ми е мърдала никога.
Деня преди да се спука казанчето навъртях 600км на магистралата със 180км/ч и нищо не се случи, на другия ден сутринта си проверих нивото на антифтиза, не беше мръднало и след 1 час казанчето цъфна в града, без никакво натоварване.
Възможно ли е просто да му е дошло времето или да е заради втория термостат.
Къде мога да проверя състоянието на гарнитурата?
Благодаря
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Гарнитура глава
Възможно е да е гарнитура, но не е задължително. Можеш да направиш няколко прости експеримента с които да установиш.
1. Сутрин на студен мотор стични маркучите на охл. система. Не трябва да са надути. След това развий капачката - не трябва да излиза много въздух. Стисни пак маркучите за да усетиш разликата. Ако са били напомпани и с развиването на капачката е излязъл много въздух и да омекнали е твърде вероятно да е гарнитурата.
2. Случвало ли се е като палиш някой цилиндър да се губи известно време, да тресе и после да се оправя? Ако да, това също е признак.
3. Пак на студен мотор развий свещите, трябва да са сухи. Ако някоя е мокра -> гарнитура.
Също така би трябвало да има клапа която да изпуска въздух ако налягането стане твърде високо. Не знам при бмв къде е, обикновено е в капачката. Провери я.
1. Сутрин на студен мотор стични маркучите на охл. система. Не трябва да са надути. След това развий капачката - не трябва да излиза много въздух. Стисни пак маркучите за да усетиш разликата. Ако са били напомпани и с развиването на капачката е излязъл много въздух и да омекнали е твърде вероятно да е гарнитурата.
2. Случвало ли се е като палиш някой цилиндър да се губи известно време, да тресе и после да се оправя? Ако да, това също е признак.
3. Пак на студен мотор развий свещите, трябва да са сухи. Ако някоя е мокра -> гарнитура.
Също така би трябвало да има клапа която да изпуска въздух ако налягането стане твърде високо. Не знам при бмв къде е, обикновено е в капачката. Провери я.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
Re: Гарнитура глава
Виското или ел. перката работят ли коректно? Аз имах подобна ситуация и се оказа че виското е заминало и климатичната перка се мъчи да върши работата и на двете. И смених всичко по охалдителната система в следтвие че не съм го хванал навреме.
Re: Гарнитура глава
Благодаря за коментара, всяка сутрин проверявам на студен двигател и мъркуча е мек, няма никакво наляганев системата. Когато отвия капачката не излизат никакви газове, нивото на течноста е същото, без промяна.
Мисля да отида до Дару-кар или в друг сервиз за да направят тестове на главата.
Мисля да отида до Дару-кар или в друг сервиз за да направят тестове на главата.
- Rosendo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: Гарнитура глава
Разширителният съд по принцип си е проблемен и се пука винаги на едно и също място. И аз бях влязъл в подобен "филм" но се оказа че проблема е само в разширителя.
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... a258b5f9b1
В тази тема има доста полезна информация.
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... a258b5f9b1
В тази тема има доста полезна информация.
Re: Гарнитура глава
pimpo написа:2. Случвало ли се е като палиш някой цилиндър да се губи известно време, да тресе и после да се оправя? Ако да, това също е признак.
В това сигурен ли си?

Real.Eyes.Realize.Real.Lies
- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
Re: Гарнитура глава
Не е задължително... Това може да стане от запушена дюза и от кофти бубина...
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Re: Гарнитура глава
uCnaHeTcA написа:pimpo написа:2. Случвало ли се е като палиш някой цилиндър да се губи известно време, да тресе и после да се оправя? Ако да, това също е признак.
В това сигурен ли си?
Колата си пали нормално, не тресе. като е студен двигателя няма налягане в мъркучите. Като запаля, мъркучите се втвърдяват бавно, каро загрее двигателя.
- tekabg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 3.05.2009
- Местоположение: Сл.Бряг,Schwarzwald
- Пол: Мъж
- Кара: 530xd F11 individual
Re: Гарнитура глава
Колега щом като не надува маркучите на студен мотор си свиркай явно му е дошло времето на разширителя.Аман от пишман майстори ,които си мислят ,че всички шест цилиндрови мотори на Бмв са ТДС и задължително трябва да пукат глави. 

- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Гарнитура глава
uCnaHeTcA написа:pimpo написа:2. Случвало ли се е като палиш някой цилиндър да се губи известно време, да тресе и после да се оправя? Ако да, това също е признак.
В това сигурен ли си?
Да! Вода в цилиндрите не се планира да има по принцип

Като цяло няма нито един от признаците така че едва ли е гарнитура/глава или ако е, то е в много начална фаза. Аз бих си карал така но с едно наум. Бих повторил тестовете след месец-два. Със старата кола карах 10 000км докато признаците станаха явни. Отначало само леко губеше антифриз без никакви други проблеми. После почна да надува леко и чак накрая почна да мокри свещи. Но пак казвам това беше в продължение на 10 хил. км.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
Re: Гарнитура глава
Колега,
както се казва да ме прощаваш ама ти остави ли 'и на тази кола неизгорено масълце? На такова натоварване всичко се повишава.Маслото гори и се полепва по стените на двигателя- пипни с пръст на студен двигател от вътрешната страна на капака на клапаните и виж какво ще се отлепи? При това положение си за смяна на масло. Гарнитурата не е много възможно да ти е отишла особено ако температурата ти не мърда. Антифризът полудява от радост. Виж колко ти е антифриза, но той трябва да е нов, защото си доливал заради казанчето тия дни. От тези скорости отива разширителен съд, радиатор, водна помпа, но гарнитурата на главата сякаш нищо и няма. Радиаторът може малко да ти се е поразширил от долната страна, но какво да правиш като си смесил бензин с кръвта. В БМВ има една логика и поредност на пораждане на проблема едното е след друго,затова щом ти избива от разширителния съд,гарнитурата на главата ще да ти е здрава. Виж ако имаше развален термостат и колата не вдига температура ще е за отваряне за гарнитура, ама пък ще смениш също и гумички на клапани,така че не е страшно. А бе преживял си нещо хубаво , но виж колата отдолу как изглежда особено радиатора?
както се казва да ме прощаваш ама ти остави ли 'и на тази кола неизгорено масълце? На такова натоварване всичко се повишава.Маслото гори и се полепва по стените на двигателя- пипни с пръст на студен двигател от вътрешната страна на капака на клапаните и виж какво ще се отлепи? При това положение си за смяна на масло. Гарнитурата не е много възможно да ти е отишла особено ако температурата ти не мърда. Антифризът полудява от радост. Виж колко ти е антифриза, но той трябва да е нов, защото си доливал заради казанчето тия дни. От тези скорости отива разширителен съд, радиатор, водна помпа, но гарнитурата на главата сякаш нищо и няма. Радиаторът може малко да ти се е поразширил от долната страна, но какво да правиш като си смесил бензин с кръвта. В БМВ има една логика и поредност на пораждане на проблема едното е след друго,затова щом ти избива от разширителния съд,гарнитурата на главата ще да ти е здрава. Виж ако имаше развален термостат и колата не вдига температура ще е за отваряне за гарнитура, ама пък ще смениш също и гумички на клапани,така че не е страшно. А бе преживял си нещо хубаво , но виж колата отдолу как изглежда особено радиатора?
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани