Гарнитура глава

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 30.03.2014

Гарнитура глава

Мнение от ticon » 04 Апр 2014, 8:03

Колеги става въпрос за Е46 330хи. 2002г.
Преди известно време ми протече фланеца на термостата и ми го смениха целия.
Миналата седмица ми се спука казанчето за антифриза и го смених също, заедно с втория термостат, който е под казанчето, защото и той се беше разпаднал.
Сега, според майсторите остава едно съмнение че гарнитурата на главата надува и това е причината за спуканото казанче и термостат.
Колата я катам вече 40000 км и температурата не ми е мърдала никога.
Деня преди да се спука казанчето навъртях 600км на магистралата със 180км/ч и нищо не се случи, на другия ден сутринта си проверих нивото на антифтиза, не беше мръднало и след 1 час казанчето цъфна в града, без никакво натоварване.
Възможно ли е просто да му е дошло времето или да е заради втория термостат.
Къде мога да проверя състоянието на гарнитурата?
Благодаря

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Гарнитура глава

Мнение от pimpo » 04 Апр 2014, 10:10

Възможно е да е гарнитура, но не е задължително. Можеш да направиш няколко прости експеримента с които да установиш.
1. Сутрин на студен мотор стични маркучите на охл. система. Не трябва да са надути. След това развий капачката - не трябва да излиза много въздух. Стисни пак маркучите за да усетиш разликата. Ако са били напомпани и с развиването на капачката е излязъл много въздух и да омекнали е твърде вероятно да е гарнитурата.
2. Случвало ли се е като палиш някой цилиндър да се губи известно време, да тресе и после да се оправя? Ако да, това също е признак.
3. Пак на студен мотор развий свещите, трябва да са сухи. Ако някоя е мокра -> гарнитура.
Също така би трябвало да има клапа която да изпуска въздух ако налягането стане твърде високо. Не знам при бмв къде е, обикновено е в капачката. Провери я.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Гарнитура глава

Мнение от Kris » 04 Апр 2014, 10:17

Виското или ел. перката работят ли коректно? Аз имах подобна ситуация и се оказа че виското е заминало и климатичната перка се мъчи да върши работата и на двете. И смених всичко по охалдителната система в следтвие че не съм го хванал навреме.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 30.03.2014

Re: Гарнитура глава

Мнение от ticon » 04 Апр 2014, 11:16

Благодаря за коментара, всяка сутрин проверявам на студен двигател и мъркуча е мек, няма никакво наляганев системата. Когато отвия капачката не излизат никакви газове, нивото на течноста е същото, без промяна.
Мисля да отида до Дару-кар или в друг сервиз за да направят тестове на главата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 379
Регистриран на: 10.09.2009
Местоположение: Pleven (Bulgaria)
Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO

Re: Гарнитура глава

Мнение от Rosendo » 04 Апр 2014, 11:39

Разширителният съд по принцип си е проблемен и се пука винаги на едно и също място. И аз бях влязъл в подобен "филм" но се оказа че проблема е само в разширителя.
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... a258b5f9b1
В тази тема има доста полезна информация.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Гарнитура глава

Мнение от uCnaHeTcA » 04 Апр 2014, 16:55

pimpo написа:2. Случвало ли се е като палиш някой цилиндър да се губи известно време, да тресе и после да се оправя? Ако да, това също е признак.

В това сигурен ли си? :roll:
Real.Eyes.Realize.Real.Lies

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Re: Гарнитура глава

Мнение от SaSo » 04 Апр 2014, 18:02

Не е задължително... Това може да стане от запушена дюза и от кофти бубина...

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 30.03.2014

Re: Гарнитура глава

Мнение от ticon » 04 Апр 2014, 18:35

uCnaHeTcA написа:
pimpo написа:2. Случвало ли се е като палиш някой цилиндър да се губи известно време, да тресе и после да се оправя? Ако да, това също е признак.

В това сигурен ли си? :roll:

Колата си пали нормално, не тресе. като е студен двигателя няма налягане в мъркучите. Като запаля, мъркучите се втвърдяват бавно, каро загрее двигателя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Сл.Бряг,Schwarzwald
Пол: Мъж
Кара: 530xd F11 individual

Re: Гарнитура глава

Мнение от tekabg » 04 Апр 2014, 22:02

Колега щом като не надува маркучите на студен мотор си свиркай явно му е дошло времето на разширителя.Аман от пишман майстори ,които си мислят ,че всички шест цилиндрови мотори на Бмв са ТДС и задължително трябва да пукат глави. :ranting:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Гарнитура глава

Мнение от pimpo » 04 Апр 2014, 22:32

uCnaHeTcA написа:
pimpo написа:2. Случвало ли се е като палиш някой цилиндър да се губи известно време, да тресе и после да се оправя? Ако да, това също е признак.

В това сигурен ли си? :roll:

Да! Вода в цилиндрите не се планира да има по принцип :) а когато има се мокрят свещите и оттам се губи някой цилиндър докато не се издуха водата.

Като цяло няма нито един от признаците така че едва ли е гарнитура/глава или ако е, то е в много начална фаза. Аз бих си карал така но с едно наум. Бих повторил тестовете след месец-два. Със старата кола карах 10 000км докато признаците станаха явни. Отначало само леко губеше антифриз без никакви други проблеми. После почна да надува леко и чак накрая почна да мокри свещи. Но пак казвам това беше в продължение на 10 хил. км.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 16.12.2010
Пол: Мъж

Re: Гарнитура глава

Мнение от гумата » 09 Апр 2014, 23:15

Колега,
както се казва да ме прощаваш ама ти остави ли 'и на тази кола неизгорено масълце? На такова натоварване всичко се повишава.Маслото гори и се полепва по стените на двигателя- пипни с пръст на студен двигател от вътрешната страна на капака на клапаните и виж какво ще се отлепи? При това положение си за смяна на масло. Гарнитурата не е много възможно да ти е отишла особено ако температурата ти не мърда. Антифризът полудява от радост. Виж колко ти е антифриза, но той трябва да е нов, защото си доливал заради казанчето тия дни. От тези скорости отива разширителен съд, радиатор, водна помпа, но гарнитурата на главата сякаш нищо и няма. Радиаторът може малко да ти се е поразширил от долната страна, но какво да правиш като си смесил бензин с кръвта. В БМВ има една логика и поредност на пораждане на проблема едното е след друго,затова щом ти избива от разширителния съд,гарнитурата на главата ще да ти е здрава. Виж ако имаше развален термостат и колата не вдига температура ще е за отваряне за гарнитура, ама пък ще смениш също и гумички на клапани,така че не е страшно. А бе преживял си нещо хубаво , но виж колата отдолу как изглежда особено радиатора?

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook