Прегрява

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: Прегрява

Мнение от vvasilev1 » 29 Юли 2014, 18:52

Възможно ли някой от датчиците да не функционира правилно?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 844
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450

Re: Прегрява

Мнение от Phil » 29 Юли 2014, 19:00

Знам ли и аз вече...С Oci сме я закачали безброй пъти и всеки път уж е идеална...Ако е от някой датчик явно не може да се хване на диагностика...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Прегрява

Мнение от oci » 29 Юли 2014, 22:40

don't be написа:Koлеги като не става , защо ставате робове ? На тези коли . МНого лесно и просто отиваш в магазина и избираш един датчик да включва на 100 гр и изключва на 92 гр. От там бускате на перката(ите) , постоянен плюс а минуса да се командва от датчика. Даже ако сте перфекционисти използвате датчик с 2 ел.вериги. За 1-ва и 2-ра степен . От там си избирате и един термостат на 87гр. и си карате . А това всичко за по малко от 50 лв. Ако някой иска мога да го направя да ми пише на Л.С

и как ще подкараш тази перка така, че да и работят всички скорости, като тя е с модулно управление и се командва от еку-то на мотора с широко импулсен сигнал, на с 12 волта постоянни или маса, както е при старите бмв-та където е с две скорости и резистори и тогава твоята схема ще работи, ама само при тях, от е46 и е39 с умната перка не става, освен ако не преправиш самото управление, но тогава ще загубиш скоростите, а и климатика и той как ще работи като перката е една :?:
Май станаха много въпросите и май няма да са само 50 лв.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Прегрява

Мнение от oci » 29 Юли 2014, 22:45

Phil написа:Знам ли и аз вече...С Oci сме я закачали безброй пъти и всеки път уж е идеална...Ако е от някой датчик явно не може да се хване на диагностика...


така и така си почнал освен да смениш датчика на блока, температурния и ако не се оправи ще префлашнем еку-то да не би да е софтуерен бъг.
Датчика на диагностика се вижда, че показва например 108 градуса както е в неговия случай ама за да се види дали са наистина 108 трябва да се замери по някакъв начин температурата с друг уред, с ДИС това не може да се установи или с друга диагностика, т.е да се види дали има разминаване в показанието фактическо и актуално

ентусиаст
Аватар
Мнения: 844
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450

Re: Прегрява

Мнение от Phil » 30 Юли 2014, 13:26

Колеги,

Понеже не обичам да си оставям колата при кой да е препоръчайте сервиз някъде около Студентски град, където могат да ми сменят радиатора, да я обезвъздушат като хората и да не ми отрежат главата :)

Чудя се дали и да не ги накарам да ми поварят термостатите, че да видя на колко отварят...Имам си 2-3 броя налични :mhihi:

П.П. къде се намира тоя датчик на блока? И колко струва :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 5.05.2010
Пол: Мъж
Кара: e46 318i m43
Мечтае да кара: X6 --- ----

Re: Прегрява

Мнение от StelllsKi » 31 Юли 2014, 22:48

oci написа:
Phil написа:Знам ли и аз вече...С Oci сме я закачали безброй пъти и всеки път уж е идеална...Ако е от някой датчик явно не може да се хване на диагностика...


така и така си почнал освен да смениш датчика на блока, температурния и ако не се оправи ще префлашнем еку-то да не би да е софтуерен бъг.
Датчика на диагностика се вижда, че показва например 108 градуса както е в неговия случай ама за да се види дали са наистина 108 трябва да се замери по някакъв начин температурата с друг уред, с ДИС това не може да се установи или с друга диагностика, т.е да се види дали има разминаване в показанието фактическо и актуално

Дори и датчика да е променил характеристиките си и всичко да си функционира нормално това може да се провери и без други уреди.
Ако сега му показва 108 градуса а стандартно трябва да показва 105 и да мърда между 103 и 105 градуса при него просто може да види има ли такъв цикъл например 108до105 или 108до111 градуса това са двете възможноси ако стига 108 и се връща на 105 и после обратно няма проблем или 2рия случай ако от 108 отива на 111 и се връща пак на 108 то значи всичко е наред независимо че показва 108 градуса.

Към другия колега който се чуди дали не е еку виновно за проблема
1.Вентилатора се включва в момента в който отвори термостата т.е на 105 градуса (на маркуча след него има датчик долу преди радиатора той включва перката) Когато всичко е наред на 105 градуса трябва да е включил вентилатора като спадне на 103 трябва да затвори термостата и след малко да изключи вентилатора.Степените не ги казвам защото не съм се заслушвал до коя степен стига.
2.На термостата има едно реотанче (има букса на тялото на термостата която го захранва с 12 волта ако е наред реотана трябва да показва 11 ома ) Този реотан служи да отвори принудително термостата ако по някаква причина колата загрее на 112 градуса тогава ЕКУ подава ток на това реотанче и то отваря термостата принудително.
3.За това че от гърлото не пръска струйка когато си на обороти също е нормално трябва да сълзи лекинко на обороти и като дадеш гас да пръска силна струя чак и да излиза понякога навън.
Аз имах същия проблем но смених термостата и всичко си дойде на мястото цикли 0т 103 до 105..6 градуса не качва по-нагоре или долу.
Иначе от течовете май отърване няма сменил съм абсолютно всичко без казанчето тънкия маркуч който отива в пластмасовия тройник захванат с един винт към блока.Сега последно от там протече след като се уплътниха всички други места.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 844
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450

Re: Прегрява

Мнение от Phil » 01 Авг 2014, 8:15

Такааа...Тая кола не спира да ме изумява :mhihi: Вече имаме нов номер...
Днес реших да отида на работа с нея заради "чудното лятно време".
Точно стигна до 103 градуса, излязох на околовръстното и като я настъпах....90 градуса :conf:
Тоя номер за първи път ми го прави...Явно ще сменяме термостат за 4-ти път :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Прегрява

Мнение от oci » 01 Авг 2014, 8:46

StelllsKi написа:
oci написа:
Phil написа:Знам ли и аз вече...С Oci сме я закачали безброй пъти и всеки път уж е идеална...Ако е от някой датчик явно не може да се хване на диагностика...


така и така си почнал освен да смениш датчика на блока, температурния и ако не се оправи ще префлашнем еку-то да не би да е софтуерен бъг.
Датчика на диагностика се вижда, че показва например 108 градуса както е в неговия случай ама за да се види дали са наистина 108 трябва да се замери по някакъв начин температурата с друг уред, с ДИС това не може да се установи или с друга диагностика, т.е да се види дали има разминаване в показанието фактическо и актуално

Дори и датчика да е променил характеристиките си и всичко да си функционира нормално това може да се провери и без други уреди.
Ако сега му показва 108 градуса а стандартно трябва да показва 105 и да мърда между 103 и 105 градуса при него просто може да види има ли такъв цикъл например 108до105 или 108до111 градуса това са двете възможноси ако стига 108 и се връща на 105 и после обратно няма проблем или 2рия случай ако от 108 отива на 111 и се връща пак на 108 то значи всичко е наред независимо че показва 108 градуса.

Към другия колега който се чуди дали не е еку виновно за проблема
1.Вентилатора се включва в момента в който отвори термостата т.е на 105 градуса (на маркуча след него има датчик долу преди радиатора той включва перката) Когато всичко е наред на 105 градуса трябва да е включил вентилатора като спадне на 103 трябва да затвори термостата и след малко да изключи вентилатора.Степените не ги казвам защото не съм се заслушвал до коя степен стига.
2.На термостата има едно реотанче (има букса на тялото на термостата която го захранва с 12 волта ако е наред реотана трябва да показва 11 ома ) Този реотан служи да отвори принудително термостата ако по някаква причина колата загрее на 112 градуса тогава ЕКУ подава ток на това реотанче и то отваря термостата принудително.
3.За това че от гърлото не пръска струйка когато си на обороти също е нормално трябва да сълзи лекинко на обороти и като дадеш гас да пръска силна струя чак и да излиза понякога навън.
Аз имах същия проблем но смених термостата и всичко си дойде на мястото цикли 0т 103 до 105..6 градуса не качва по-нагоре или долу.
Иначе от течовете май отърване няма сменил съм абсолютно всичко без казанчето тънкия маркуч който отива в пластмасовия тройник захванат с един винт към блока.Сега последно от там протече след като се уплътниха всички други места.



Браво колега, явно и ти си ходил доста по мъките щом така старателно си научил и с най-малка подробност начина на работа на охладителната система на М43 мотора.
Но при колега всичко работи по абсолютно същия начин, само дето му държи с 4-5 градуса по висока температура, при положение, че смени всичко по два пъти без да е сменял само температурните датчици аз не виждам друга причина, или софтуерно компа да се бъгва, така ми дойде една кола която показваше висока температура на маслото на скоростите(автомат) и датчика показваше доста странни стойности и понеже са намира вътре в кутията, първо решишх да флашна софта, преди да се сваля кутията и нещата заспаха.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Прегрява

Мнение от vavilon » 01 Авг 2014, 10:15

Phil написа:Такааа...Тая кола не спира да ме изумява :mhihi: Вече имаме нов номер...
Днес реших да отида на работа с нея заради "чудното лятно време".
Точно стигна до 103 градуса, излязох на околовръстното и като я настъпах....90 градуса :conf:
Тоя номер за първи път ми го прави...Явно ще сменяме термостат за 4-ти път :mhihi:

Сложи си термостат на Behr! И мисля, че ще си решиш проблемите един път за винага. :yes:
Аз преди бях сложил оригинален термостат и издържа 1,5г. Сега съм с Behr и до днес- 3г. :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 6.08.2013

Re: Прегрява

Мнение от Shifter_ » 01 Авг 2014, 11:56

Малко ъпдейт при мен, ако мога да съм полезен: Сега като смених тройника отзад на главата и няма течове първоначално колата загрява до 105 и ги държи така известно време или понякога слиза до 104, но след известно време си стига до 108 и си цикли, като слиза до 105 и пак се качва до 108 като спра на място. Ако остана така на място си сваля до 106 и стои така известно време. Ако я форсирам на място до към 4-5к оборота слиза до 103, като преди да спра теча не се е случвало това да слиза до толкова. На изънградско я пробвах - когато я изрежа рязко температурата пада до 105 градуса, но ако се кротна на някаква определена скоротст(пробвах на 5-та на 4к оборота) си вдига до 108 и си ги държи така. Маркуча от термостата си е доста топъл, което заедно с това в началото ме навежда на мисълта че си работи нормално(Термостата ми е Behr). Перката продължава да ми се включва на 108 градуса по някаква си нейна логика. Объздушил съм добре, но струйка от разширителния съд така и не се появи когато е на празен ход. Колегата казва, че това е нормално и не споря, но си спомням че когато я взех колата и си имаше струйка на празен ход, веднага след запалването.

За датчиците - може ли някой да каже в какви граници трябва да варират показанията на двата температурни датчика, понвже си спомням че като я закачаха веднъж моята, единият си показваше 108 градуса а другия 80. Не знам дали така трябва да е.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Прегрява

Мнение от oci » 01 Авг 2014, 16:33

vavilon написа:
Phil написа:Такааа...Тая кола не спира да ме изумява :mhihi: Вече имаме нов номер...
Днес реших да отида на работа с нея заради "чудното лятно време".
Точно стигна до 103 градуса, излязох на околовръстното и като я настъпах....90 градуса :conf:
Тоя номер за първи път ми го прави...Явно ще сменяме термостат за 4-ти път :mhihi:

Сложи си термостат на Behr! И мисля, че ще си решиш проблемите един път за винага. :yes:
Аз преди бях сложил оригинален термостат и издържа 1,5г. Сега съм с Behr и до днес- 3г. :yes:


е на Phil, и двата термостата, които смени бяха Behr, и аз съм слагал на същия мотор бер и пак проблеми, даже ако се загледаш номера му е изтрит, поне на всичките които до сега съм взимал са били с търкани номера, пък колко е бер божа работа.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 844
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450

Re: Прегрява

Мнение от Phil » 01 Авг 2014, 16:35

Shifter_ написа:Малко ъпдейт при мен, ако мога да съм полезен: Сега като смених тройника отзад на главата и няма течове първоначално колата загрява до 105 и ги държи така известно време или понякога слиза до 104, но след известно време си стига до 108 и си цикли, като слиза до 105 и пак се качва до 108 като спра на място. Ако остана така на място си сваля до 106 и стои така известно време. Ако я форсирам на място до към 4-5к оборота слиза до 103, като преди да спра теча не се е случвало това да слиза до толкова. На изънградско я пробвах - когато я изрежа рязко температурата пада до 105 градуса, но ако се кротна на някаква определена скоротст(пробвах на 5-та на 4к оборота) си вдига до 108 и си ги държи така. Маркуча от термостата си е доста топъл, което заедно с това в началото ме навежда на мисълта че си работи нормално(Термостата ми е Behr). Перката продължава да ми се включва на 108 градуса по някаква си нейна логика. Объздушил съм добре, но струйка от разширителния съд така и не се появи когато е на празен ход. Колегата казва, че това е нормално и не споря, но си спомням че когато я взех колата и си имаше струйка на празен ход, веднага след запалването.

За датчиците - може ли някой да каже в какви граници трябва да варират показанията на двата температурни датчика, понвже си спомням че като я закачаха веднъж моята, единият си показваше 108 градуса а другия 80. Не знам дали така трябва да е.


Моята се държи по абсолютно същият начин! Само че си има струя на празен ход.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 5.05.2010
Пол: Мъж
Кара: e46 318i m43
Мечтае да кара: X6 --- ----

Re: Прегрява

Мнение от StelllsKi » 01 Авг 2014, 21:59

Когато на мен не ми беше здрав термостата качваше към 108..9 градуса.Това се промени след като смених радиатора водната помпа до преди да ги сменя си циклеше 105...6 103 градуса След смяната на тези неща се почна загряването.
И най осезаемо се качваха градусите по баир извънградско стигнах рекордните 118 градуса мислех си този път я прегрях но издържа след това я пуснах по инерция и падна на към 98 градуса после се възстанови на 102..3 градуса и вече трябваше да спирам.
Така че проби на прав път с такива скорости и високи обороти са може би недостоверни напънете ги на баир с примерно 80 километра и ще разберете за термостат ли сте.
След като го смених моя (купих беер от елит кар за 60 лева) да чукна на дърво всички анумалии изчезнаха няма баири няма задръствания жеги и градско с климатик все си цикли 103-105...6 градуса
А относно струйката може би струйка има при помпа с пластмасова турбинка т.е оригиналната всички след нея може би не успяват да завъртят толкова мощно водата така че да пръска постоянно(това са само предположения от моя страна )
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Прегрява

Мнение от oci » 01 Авг 2014, 22:03

лошото е, че всичко е боклук няма истински части

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 5.05.2010
Пол: Мъж
Кара: e46 318i m43
Мечтае да кара: X6 --- ----

Re: Прегрява

Мнение от StelllsKi » 01 Авг 2014, 22:39

oci написа:
StelllsKi написа:
oci написа:
Phil написа:Знам ли и аз вече...С Oci сме я закачали безброй пъти и всеки път уж е идеална...Ако е от някой датчик явно не може да се хване на диагностика...


така и така си почнал освен да смениш датчика на блока, температурния и ако не се оправи ще префлашнем еку-то да не би да е софтуерен бъг.
Датчика на диагностика се вижда, че показва например 108 градуса както е в неговия случай ама за да се види дали са наистина 108 трябва да се замери по някакъв начин температурата с друг уред, с ДИС това не може да се установи или с друга диагностика, т.е да се види дали има разминаване в показанието фактическо и актуално

Дори и датчика да е променил характеристиките си и всичко да си функционира нормално това може да се провери и без други уреди.
Ако сега му показва 108 градуса а стандартно трябва да показва 105 и да мърда между 103 и 105 градуса при него просто може да види има ли такъв цикъл например 108до105 или 108до111 градуса това са двете възможноси ако стига 108 и се връща на 105 и после обратно няма проблем или 2рия случай ако от 108 отива на 111 и се връща пак на 108 то значи всичко е наред независимо че показва 108 градуса.

Към другия колега който се чуди дали не е еку виновно за проблема
1.Вентилатора се включва в момента в който отвори термостата т.е на 105 градуса (на маркуча след него има датчик долу преди радиатора той включва перката) Когато всичко е наред на 105 градуса трябва да е включил вентилатора като спадне на 103 трябва да затвори термостата и след малко да изключи вентилатора.Степените не ги казвам защото не съм се заслушвал до коя степен стига.
2.На термостата има едно реотанче (има букса на тялото на термостата която го захранва с 12 волта ако е наред реотана трябва да показва 11 ома ) Този реотан служи да отвори принудително термостата ако по някаква причина колата загрее на 112 градуса тогава ЕКУ подава ток на това реотанче и то отваря термостата принудително.
3.За това че от гърлото не пръска струйка когато си на обороти също е нормално трябва да сълзи лекинко на обороти и като дадеш гас да пръска силна струя чак и да излиза понякога навън.
Аз имах същия проблем но смених термостата и всичко си дойде на мястото цикли 0т 103 до 105..6 градуса не качва по-нагоре или долу.
Иначе от течовете май отърване няма сменил съм абсолютно всичко без казанчето тънкия маркуч който отива в пластмасовия тройник захванат с един винт към блока.Сега последно от там протече след като се уплътниха всички други места.



Браво колега, явно и ти си ходил доста по мъките щом така старателно си научил и с най-малка подробност начина на работа на охладителната система на М43 мотора.
Но при колега всичко работи по абсолютно същия начин, само дето му държи с 4-5 градуса по висока температура, при положение, че смени всичко по два пъти без да е сменял само температурните датчици аз не виждам друга причина, или софтуерно компа да се бъгва, така ми дойде една кола която показваше висока температура на маслото на скоростите(автомат) и датчика показваше доста странни стойности и понеже са намира вътре в кутията, първо решишх да флашна софта, преди да се сваля кутията и нещата заспаха.


Ние с колегата се познаваме ходих да му гледам и аз колата когато и при мен съществуваше проблема с градусите.Тогава правих сравнение между неговата и моята каляска и тогава ми направи впечатление че маркучите му бяха дори по-меки от моите при загрял двигател,а сега това което описва в последния си пост с 90те градуса на околовръстното някак си ми звучи идентично както при мен когато вдигна 118градуса на баир после по инерция падна на 90 и после не можа да подмине 102 градуса.След смяната на термостата почти при същите условия време натоварване и същия този баир пробата я направих веднага след смяната на термостата и разликата беше налице.Той колегата го знае баира от с.Ягода към Стара Загора там щях да я прегрея добре че не е кой знае колко много път по нагорнище.Но нищо не пречи да му префлашнете Еку-то поне ще се отхвърли още една възможност.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook