Прегрява

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 844
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450

Re: Прегрява

Мнение от Phil » 31 Яну 2014, 12:39

StelllsKi написа:Аз тази вечер оставих моята кола в сервиза утре ще я погледнат ще сменят водната помпа и термостата и да видим как ще е.
За термостат купих BEHR незнам дали точно така се пишеше ти спомена че не си доволен от него но ми се стори по добре от мейле и някаква друга италианска марка която дори не съм чувал иначе за оригинален ми се досвидя да дам 200 лева дано този излезе стока и да си реша проблема най-накрая че сега и с тези студове без кола си е гадно.


BEHR не са лоши...Предният ми беше BEHR и си работи безпроблемно 2 години и нагоре. Освен това "оригиналните" термостати пак са производство на BEHR, но са с щампа BMW ;)

П.П. Пиши дали има резултат след смяната.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 462
Регистриран на: 16.01.2011
Пол: Мъж
Кара: E 46 Sedan 136 Hp
Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела

Re: Прегрява

Мнение от bobi_81xx » 31 Яну 2014, 12:55

Phil написа:
StelllsKi написа:Аз тази вечер оставих моята кола в сервиза утре ще я погледнат ще сменят водната помпа и термостата и да видим как ще е.
За термостат купих BEHR незнам дали точно така се пишеше ти спомена че не си доволен от него но ми се стори по добре от мейле и някаква друга италианска марка която дори не съм чувал иначе за оригинален ми се досвидя да дам 200 лева дано този излезе стока и да си реша проблема най-накрая че сега и с тези студове без кола си е гадно.


BEHR не са лоши...Предният ми беше BEHR и си работи безпроблемно 2 години и нагоре. Освен това "оригиналните" термостати пак са производство на BEHR, но са с щампа BMW ;)

П.П. Пиши дали има резултат след смяната.

Аз карам с BEHR (и двата термостата)вече 3 години безпроблемно!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 133
Регистриран на: 31.01.2008
Кара: e46 318i

Re: Прегрява

Мнение от bruce.mclaren » 31 Яну 2014, 19:55

моята губеше антифириз по половин литър на месец-два и си карах така доста години. като я надуят (включително и в дару кар) няма проблем. на студено на сутринта намирах капки отдолу. гледаха я разни "майсторчета" по сервизи, сменях тройници, няколко пъти, нищо, все същото. накрая работата се влоши, вдига налягането и избива отнякъде. спирам и след няколко часа отдолу намирам малка локва. накараха ме да сменим термостата - не отварял (бер - почти нов беше), сложих нов бер. същата работа, пак изби. следващата им идея беше да отварят главата - гарнитура било. добре, че ги отсвирих навреме и потърсих друго мение. колеги ме пратиха при едни момчета в Надежда. видяха я, обадиха ми се след няколко часа и въпроса, както беше отняколко години, се реши няколко часа. казанчето било с микроскопична дупка, която с течение на времето просто се е разширила и накрая се беше сцепило. смениха капачката и казанчето, обезвъздушиха добре и забравих за проблемите с антифриза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 5.05.2010
Пол: Мъж
Кара: e46 318i m43
Мечтае да кара: X6 --- ----

Re: Прегрява

Мнение от StelllsKi » 03 Фев 2014, 0:11

Колеги смених термостата и помпата и сега има драстична разлика държи между 103 и 106 градуса нито по-нагоре нито по-надолу когато е на скорост.Когато е на свободна спада малко повече но под 100 не е падала и като включа на скорост започва да цикли отново 103-106 твърдо без нито градус отгоре над 106 нито под 103.
А 0 пръстена на корпуса на старата помпа беше почти като кашнат и вероятно от там е текло и ми е събирало антифриза под компресора за климатика.
Сега вече е подменена абсолютно цялата охладителна система с изключение на разширителното казанче и дано вече да се спася от тези течове които изтраях толкова много години откак имам колата.
Бях питал и за тройника отзад на главата какво да го направя след като текна а го бях сложил месец два по рано и онзи ден като го извадиха се оказа че му е прещипан о пръстена от неправилен монтаж и затова сълзеше сега му сложихме ново уплътнение и на практика само казанчето остана старо всичко друго де що е маркуч или пластмаса е подменено.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 5.05.2010
Пол: Мъж
Кара: e46 318i m43
Мечтае да кара: X6 --- ----

Re: Прегрява

Мнение от StelllsKi » 03 Фев 2014, 0:16

bruce.mclaren написа:моята губеше антифириз по половин литър на месец-два и си карах така доста години. като я надуят (включително и в дару кар) няма проблем. на студено на сутринта намирах капки отдолу. гледаха я разни "майсторчета" по сервизи, сменях тройници, няколко пъти, нищо, все същото. накрая работата се влоши, вдига налягането и избива отнякъде. спирам и след няколко часа отдолу намирам малка локва. накараха ме да сменим термостата - не отварял (бер - почти нов беше), сложих нов бер. същата работа, пак изби. следващата им идея беше да отварят главата - гарнитура било. добре, че ги отсвирих навреме и потърсих друго мение. колеги ме пратиха при едни момчета в Надежда. видяха я, обадиха ми се след няколко часа и въпроса, както беше отняколко години, се реши няколко часа. казанчето било с микроскопична дупка, която с течение на времето просто се е разширила и накрая се беше сцепило. смениха капачката и казанчето, обезвъздушиха добре и забравих за проблемите с антифриза.

Колега и моята я надуваха само че в м кар ..... файда гола вода са тия майстори където ходих при тях нищо не намериха заключиха че са ми за смяна тройниците на изпарителя на газовия инжекцион който тогава бях сложил преди няколко дни и бяха чисто нови и добре стегнати.
Сега след години ги подмених с алуминиеви както и маркучите въпреки че старите бяха супер защото са на ланди ренцо не българските които за една година стават на кокал.Сега сложих пак такива защото наистина са качествени и направени за тази работа
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 844
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450

Re: Прегрява

Мнение от Phil » 27 Юли 2014, 20:50

Колеги, тая моя драма продължава :banghead:

Колата работи на 108 градуса без никакъв товар - 2500 оборота на 4-та. Стига и 109 -110 ако започна леко да я тормозя.

Последно протече през клапана за парното и от високата температура, която държи се пукна и пластмасовото гърло на радиатора където влиза маркуча от мотора. Цепката е супер малко и за момента съм я запушил с лепило. Радиатора ще се сменя, то е ясно.


Вече нямам никакви идеи от какво може да е.

Дотук съм сменил:

1. Термостат - 3 пъти. Първите 2 бяха Behr, а в момента съм с оригинален BMW.
2. Водна помпа
3. Клапан за парното, защото протече
4. Казанчето
5. Пробвал съм и с друга капачка
6. Не е гарнитурата, защото маркучите са меки, като е загряла
7. Перката е тествана и работи.
8. Радиаторът вече е сменян един път с оригинален (втора ръка)

Аз се изчерпих откъм идеи и чаркове за смяна...Някой, нещо? :confused:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Прегрява

Мнение от GecataBMW-E46 » 28 Юли 2014, 9:56

На колко градуса включва перката и изобщо включва ли??

ентусиаст
Аватар
Мнения: 844
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450

Re: Прегрява

Мнение от Phil » 28 Юли 2014, 11:45

Phil написа:

7. Перката е тествана и работи.


Включва на 108-109 градуса.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 6.08.2013

Re: Прегрява

Мнение от Shifter_ » 28 Юли 2014, 12:41

И аз съм абонбиран като колегата Фил за тази тема. При мен(М43B19) е същото положението - работи на около 108 градуса, като понякога слиза до 105-104, а като я натоваря по някой баир стига до 109-110. На дълъг път държи точно 108 градуса, но интересното е че понякога като я изрежа и температурата пада на 94 градуса, задържа се така известно време и после се качва отново. Също почти няма струйка като отворя капачката на разширителния съд на празен ход, а като форсирам и се появява. Това е вече в продължение на година, като през това време постоянно се появява нов теч в охладителната система и ми се губи охладителна течност. До момента съм сменил следните неща:

- Радиатор
- Разширителен съд
- Водна помпа
- Термостат - 2 пъти
- О-ринг на датчика за температура до радиатора
- Перка с управление
- Правена е и промивка на охладителната система

Днес съм я оставил да сменят тройника отзад зад главата, тъй като протече и от там и ще видя какъв ще е резултата.
Перката се включва на 108 градуса. Но на два пъти ми се случи да не се включи след като ми беше паднал акумулатора и ми дадоха ток, като след откачане на акумулатора за зареждане се нормализираха нещата, до колкото може да се каже че това е нормално. След като не остана вече нещо за смяна по охладилената система и ако не се оправи положението с температурата(в което се съмнявам) ми остават няколко неща:

- Гарнитура глава(крива, сцепена и пр.)
- ЕКУ
- Алтернатор или акумулатор

- За гарнутурата е ясно, там ако е позаминала ще си проличи, но аз за сега нямам такива симптоми като надуване на маркучи и т.н., да чукна на дърво..

- За ЕКУ-то се съмнявам точно заради това че някъде бях чел че перката се включва принудително при 110 градуса, а показанита на таблото са с 2 градуса по-ниски и когато е включен някой софтуер за диагностика е приблизително 110, а на таблото 108. Това ме навежда на мисълта, че се включва в авариен режим, а не когато е необходимо и е възможно частта от ЕКУ която отговаря за това да не работи коректно или изобщо(чип или модул). Тъй като обаче познанията ми за охладителната система и връзката между ЕКУ, температурни датчици и управление на перката се изчерпват до тук, моля някой колега който познава принципа на работа на тази система да го опише ако има желание или да доразвие по някакъв начин теорията и ли да я отхвърли с подходящите аргументи. Мисля че ще е интересно и полезно за всички.

- Алтернатор и акумулатор - Може и да звучи малко налудничаво, но дали е възможно ако алтернатора не произвежда достатъчно ток ЕКУ-то да не функционира както се очаква и да дава някакви отклонения при работата на охладителната система. При мен алтернатора е за рециклиране и напрежението на тока по скрито меню понякога пада до 12,8V и акумулатора ми не е много читав.

Мнението ми е чисто в рамките на предположенията, не претендирам за никаква компетентност, дори ще помоля колегите които са запознати да ме осветлят в моите заблуждения ако им се занимава. :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: Прегрява

Мнение от vvasilev1 » 29 Юли 2014, 9:52

Колега,

Термостата вече излиза от списъка на заподозрените, но сигурен ли си, че водната помпа работи добре??
Каква марка помпа монтира?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 844
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450

Re: Прегрява

Мнение от Phil » 29 Юли 2014, 13:44

Помпата е Хепу и няма и 3000км още. Чисто нова е.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Прегрява

Мнение от oci » 29 Юли 2014, 13:48

Phil написа:Помпата е Хепу и няма и 3000км още. Чисто нова е.


може и датчика нещо да се бъгва и да показва 2,3 градуса по-висока температура, ти смени всичко по два пъти, не е от помпа и термостат със сигурност, аз съм слагал, помпи магнетмарели и няма ядове, а ти си с Хепу.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Re: Прегрява

Мнение от don't be » 29 Юли 2014, 16:03

Koлеги като не става , защо ставате робове ? На тези коли . МНого лесно и просто отиваш в магазина и избираш един датчик да включва на 100 гр и изключва на 92 гр. От там бускате на перката(ите) , постоянен плюс а минуса да се командва от датчика. Даже ако сте перфекционисти използвате датчик с 2 ел.вериги. За 1-ва и 2-ра степен . От там си избирате и един термостат на 87гр. и си карате . А това всичко за по малко от 50 лв. Ако някой иска мога да го направя да ми пише на Л.С
За милиони-няма закони.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: Прегрява

Мнение от vvasilev1 » 29 Юли 2014, 17:26

Phil написа:Помпата е Хепу и няма и 3000км още. Чисто нова е.


Да, хепу е здрава марка.
Бързо ли вдига градуси?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 844
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450

Re: Прегрява

Мнение от Phil » 29 Юли 2014, 17:59

vvasilev1 написа:
Phil написа:Помпата е Хепу и няма и 3000км още. Чисто нова е.


Да, хепу е здрава марка.
Бързо ли вдига градуси?


Не, напълно нормално си загрява.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook