Прегрява
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- landolin
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 25.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 535ix, 2012
Re: Прегрява
Към колегата автор на темата - гледам, че последно щеше да сменяш радиатора с нов,след смяната как са нещата?
Аз на предишната кола имах същите драми с охладителната система (в продължениена много време) и докато не смених проверения сто пъти, промит, тестван и т.н оригинален радатор с чисто нов такъв не си реших проблема. След смяната му с най евтиния китайски аналог всико се оправи, като самия радиатор изкара много години без никакъв проблем (докато не беше смазан при сравнително лека катастрофа).
Според мен по охладителната система не трябва да се слага нищо втора ръка, по добре неоригинална, но нова част
Аз на предишната кола имах същите драми с охладителната система (в продължениена много време) и докато не смених проверения сто пъти, промит, тестван и т.н оригинален радатор с чисто нов такъв не си реших проблема. След смяната му с най евтиния китайски аналог всико се оправи, като самия радиатор изкара много години без никакъв проблем (докато не беше смазан при сравнително лека катастрофа).
Според мен по охладителната система не трябва да се слага нищо втора ръка, по добре неоригинална, но нова част
- Nasko_
- младши ентусиаст
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: Прегрява
Аз, понеже четох какво сте писали тук, вчера следих и температурата на моята кола.
Тя обаче не стига подобни градуси. Говорите за 103 - 105 градуса...при мен температурата при напълно загрял мотор се движи в диапазона от 4 градуса...от 94 до 98 градуса...нито отива по-горе, нито спада по-надолу. Това независимо дали е в града или с по-висока скорост. Направи ми впечатление, че стрелката ми застана на 12 часа още на 75 градуса...и до цитираните по-горе градуси не мръдна повече!
Тя обаче не стига подобни градуси. Говорите за 103 - 105 градуса...при мен температурата при напълно загрял мотор се движи в диапазона от 4 градуса...от 94 до 98 градуса...нито отива по-горе, нито спада по-надолу. Това независимо дали е в града или с по-висока скорост. Направи ми впечатление, че стрелката ми застана на 12 часа още на 75 градуса...и до цитираните по-горе градуси не мръдна повече!
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Прегрява
Nasko_ написа:Аз, понеже четох какво сте писали тук, вчера следих и температурата на моята кола.
Тя обаче не стига подобни градуси. Говорите за 103 - 105 градуса...при мен температурата при напълно загрял мотор се движи в диапазона от 4 градуса...от 94 до 98 градуса...нито отива по-горе, нито спада по-надолу. Това независимо дали е в града или с по-висока скорост. Направи ми впечатление, че стрелката ми застана на 12 часа още на 75 градуса...и до цитираните по-горе градуси не мръдна повече!
Ти си с друг мотор при м43 е от 103-105 работната температура.
Re: Прегрява
Преди малко я пробвах на изънградско - еми като сваля на трета с 4к оборота и си заковава 105 градуса колата и не мърда. Моята е била карана с вода и кой знае дали не е позапушен блока и да не циркулира добре охладителната течност или пък да са слагали някаква добавка за спиране на теча и да е от нея. Миналата година правих една промивка с някакъв препарат и излезе яко ръжда. Още една възможност има проблема да е водната помпа, макар че е сменяна преди 15к километра. Ще ми се да отида при някой, който да направи една промивка с маркуч и течаща вода в двете посоки, ако може да ми препоръчате някого.
Някой?
За датчиците - може ли някой да каже в какви граници трябва да варират показанията на двата температурни датчика, понеже си спомням че като я закачаха веднъж моята, единият си показваше 108 градуса а другия 80. Не знам дали така трябва да е.
Някой?
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Прегрява
Shifter_ написа:Преди малко я пробвах на изънградско - еми като сваля на трета с 4к оборота и си заковава 105 градуса колата и не мърда. Моята е била карана с вода и кой знае дали не е позапушен блока и да не циркулира добре охладителната течност или пък да са слагали някаква добавка за спиране на теча и да е от нея. Миналата година правих една промивка с някакъв препарат и излезе яко ръжда. Още една възможност има проблема да е водната помпа, макар че е сменяна преди 15к километра. Ще ми се да отида при някой, който да направи една промивка с маркуч и течаща вода в двете посоки, ако може да ми препоръчате някого.За датчиците - може ли някой да каже в какви граници трябва да варират показанията на двата температурни датчика, понеже си спомням че като я закачаха веднъж моята, единият си показваше 108 градуса а другия 80. Не знам дали така трябва да е.
Някой?
БМВ карано с вода....ебати тероризма!!!
Като се замисля, обаче започва наистина да изглежда на затлачена система, която компенсира градусите от високите обороти при работа на помпата.
Или радиатора е пълен с котлен камък и едва ли може да си оправи и с 1000 промивки или просто турбинката на помпата е нещо кекаква и последно да не е нещо хлабва ремъка на помпата?
- StelllsKi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 193
- Регистриран на: 5.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i m43
- Мечтае да кара: X6 --- ----
Re: Прегрява
Колеги я проверете при достигнати 105 градуса и карано извънградско загряват ли ви дъната на радиаторите
Re: Прегрява
Колеги и аз имах проблем с термостата и след смяна на два неоригинални и един от ДаруКар, майстора смени датчика за температурата, (каза че това му се случва за пръв път да не мери вярно, или работи или не) който реши проблема. Оказа се че мери 10 градуса по малко. Става въпрос за M47TUD20
Re: Прегрява
И аз съм в отбора с аномалиите в охладителната система. Въпроса ми конкретно е - Какво трябва да е обозначението на капачката за разширителния съд за да работи системата с правилното налягане? Мотора е М43B18TU E46
П.П И как се сменя разширителния съд(казанче
П.П И как се сменя разширителния съд(казанче
Classic Team
- Stoyan74
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 8.11.2009
- Местоположение: Димитровград
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316i e46
- Мечтае да кара: М3
Re: Прегрява
колеги, а може ли да се сложи термостат който да отваря на по малко градуси например от е36 м43
Re: Прегрява
Здравейте Колеги,
пиша ви с надежда да помогна на някой ;–)
Лятото колата ми прегря - но в преносен смисъл. Има си парно, просто показва червен сектор. Отбих и понеже имаше парно и под капака нещата изглеждаха нормално, закачих инпата и прочетох стойност на животе данни от датчика "-128 градуса", отделно екуто си каза прекъснат или повреден кабел на темп сензор. Прибрах я нормално за всеки случай на парно за да знам дали не почва да губи вода ;-)
Та на другия ден, свалих колектора и измерих датчика - повреден (прекъснал). Взех един Febi , поради отдалечеността ми от цивилизацията . Установих веднага разликата !!! Колата нормално държи при конкретни условия, обкръжаваща среда 105 гардуса на място лятото, след смяна на датчика - градусите веднага станаха 108 ;-) . Датчика е едно термосъпротивление (направих му дисекция) и за да не шашка компютъра, свързах последователно един резистор с подбрана стойност (при мен около 130 ома мисля беше) за да изравня показанията. С нов датчик не ми се експериминтираше, понеже работата си е поне 2 часа за разхвърляне на карантията по колектора,,,
Направих и друг експеримент за да докажа неточността на датчика - рано сутринта на престояла цяла нощ кола - инпата показваше 3 градуса разлика между сензора на изходящата вода (outlet sensor), и този на главата. Реално и двата са потопени в един и същ антифриз и за една вечер на хладно би трябвало да са с еднаква температура ...
надявам се да помогна на колеги които са с 108 градуса поради факта че някой е сменял преди тях датчика.
пиша ви с надежда да помогна на някой ;–)
Лятото колата ми прегря - но в преносен смисъл. Има си парно, просто показва червен сектор. Отбих и понеже имаше парно и под капака нещата изглеждаха нормално, закачих инпата и прочетох стойност на животе данни от датчика "-128 градуса", отделно екуто си каза прекъснат или повреден кабел на темп сензор. Прибрах я нормално за всеки случай на парно за да знам дали не почва да губи вода ;-)
Та на другия ден, свалих колектора и измерих датчика - повреден (прекъснал). Взех един Febi , поради отдалечеността ми от цивилизацията . Установих веднага разликата !!! Колата нормално държи при конкретни условия, обкръжаваща среда 105 гардуса на място лятото, след смяна на датчика - градусите веднага станаха 108 ;-) . Датчика е едно термосъпротивление (направих му дисекция) и за да не шашка компютъра, свързах последователно един резистор с подбрана стойност (при мен около 130 ома мисля беше) за да изравня показанията. С нов датчик не ми се експериминтираше, понеже работата си е поне 2 часа за разхвърляне на карантията по колектора,,,
Направих и друг експеримент за да докажа неточността на датчика - рано сутринта на престояла цяла нощ кола - инпата показваше 3 градуса разлика между сензора на изходящата вода (outlet sensor), и този на главата. Реално и двата са потопени в един и същ антифриз и за една вечер на хладно би трябвало да са с еднаква температура ...
надявам се да помогна на колеги които са с 108 градуса поради факта че някой е сменял преди тях датчика.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани