бмв е46 тресе волана

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: бмв е46 тресе волана

Мнение от vavilon » 27 Май 2016, 12:39

Следа темата, че и при мен същата работа. От както сложих миналата година Meyle HD + задни тампони и аз имам много леки вибрация на волана. Дискове и накладки на 4м. Спирачни апарати проверени, като лично съм ги разглобявал. Рейка ремонтирана и всичко по предницата е сменено, включително и гумите. Съмнявах се в тях, правил съм амнайсе баланса, изправяне на джанти и т.н. Задни 245/40/17 и предни 225/45/17 Сега съм за гумено каре към скоростната кутия, но то какво отношение има за предницата? Колата се увлича леко на дясно, от време на време.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: бмв е46 тресе волана

Мнение от dreadx » 27 Май 2016, 20:14

Колегата сега се чуди дали да си купи нови тампони с ушите, или без уши и да ползва от Meyle-то.

За да не изтърбушва новите Meyle, можете ли да му намерите някакви стари и непотребни тампони - да вземе уши от тях?

Въпреки че съм почти сигурен, а и всичко води натам - все пак само пробата ще докаже..:)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 23.03.2016
Пол: Мъж

Re: бмв е46 тресе волана

Мнение от mackrandev » 27 Май 2016, 22:06

E, аз питах майстора днес, дали с уши, или без уши, и понеже съм имал нови уши от мейлето, сложихме чисто нови тампони Лемфордер, исках TRW, но нямаше. набиха ги на старите Мейлета на една готина машина, новите Лемфьордери, сложихме ги, тръгнах на магистралата - пак тресе само във волана, отчаян се върнах в сервиза, даже исках пак нови тампони + ушите, сменихме отново гумите с други от Е46 на приятел друг в сервиза, гуми с джанти 225/45/17 като на колегата Boris, неговите бяха УНИКАЛНИ, и се качих пак на магистралата и с пробните гуми 225/45/17 и джанти-като моите джанти , мнооого леки вибрации, почти НЕуловими от 80 до 120 км. НО, като натисна спирачка и тогава почват леките вибрации. а с моите гуми и джанти и стари тампони тресеше САМО на прав път без спирачка (тресеше ми преди, но като смених дискове, и оправихме апаратите и двата спря), остана ми тресенето от 80 до 120, след това не се усеща толкова с газ, без газ, на директна на неутрална - няма значение от 80 и след това тресе.
С гумите на 1 друг приятел, които са толкова шумни и износени, почти няма тресене, едва се долавя, може и да е от пътя вече, но пък с тях като натисна спирачка и тресе леко... Направо пълна лудница. Явно има някъде лек луфт и не може да се хване къде, ще сменям 1 по 1 всичко с ново по 10001 пъти. вече имам 100001 части :lol:
Нови носачи, Нови тампони с уши, нови накрайници външни вътрешни, друго какво ново да сменя??? :lol: Нова рейка има ли, до като не сменя всичко с ново и не спре това тресене, няма да мирясам, ако ще и 20 хиляди лева да ми излезе колицата. :lol:
На кардата какви карета да сменя? Или някакъв лагер? Дайте точна диагноза, моля ви. :help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: бмв е46 тресе волана

Мнение от philipz » 27 Май 2016, 22:21

mackrandev написа:E, аз питах майстора днес, дали с уши, или без уши, и понеже съм имал нови уши от мейлето, сложихме чисто нови тампони Лемфордер, исках TRW, но нямаше. набиха ги на старите Мейлета на една готина машина, новите Лемфьордери, сложихме ги, тръгнах на магистралата - пак тресе само във волана, отчаян се върнах в сервиза, даже исках пак нови тампони + ушите, сменихме отново гумите с други от Е46 на приятел друг в сервиза, гуми с джанти 225/45/17 като на колегата Boris, неговите бяха УНИКАЛНИ, и се качих пак на магистралата и с пробните гуми 225/45/17 и джанти-като моите джанти , мнооого леки вибрации, почти НЕуловими от 80 до 120 км. НО, като натисна спирачка и тогава почват леките вибрации. а с моите гуми и джанти и стари тампони тресеше САМО на прав път без спирачка (тресеше ми преди, но като смених дискове, и оправихме апаратите и двата спря), остана ми тресенето от 80 до 120, след това не се усеща толкова с газ, без газ, на директна на неутрална - няма значение от 80 и след това тресе.
С гумите на 1 друг приятел, които са толкова шумни и износени, почти няма тресене, едва се долавя, може и да е от пътя вече, но пък с тях като натисна спирачка и тресе леко... Направо пълна лудница. Явно има някъде лек луфт и не може да се хване къде, ще сменям 1 по 1 всичко с ново по 10001 пъти. вече имам 100001 части :lol:
Нови носачи, Нови тампони с уши, нови накрайници външни вътрешни, друго какво ново да сменя??? :lol: Нова рейка има ли, до като не сменя всичко с ново и не спре това тресене, няма да мирясам, ако ще и 20 хиляди лева да ми излезе колицата. :lol:
На кардата какви карета да сменя? Или някакъв лагер? Дайте точна диагноза, моля ви. :help:


Пробвай с по-голям размер джанти , разбира се без кривини , защото при мен със зимните 17ки като спирам , имам вибрации във волана , а сега с летните 18-ки няма и помен от вибрации. Просто опитай колега . Прочетох , че и размера на отвора е много важно да е 72.5 мм на джантите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 23.03.2016
Пол: Мъж

Re: бмв е46 тресе волана

Мнение от mackrandev » 27 Май 2016, 22:47

Мисля да сложа чисто нови 2 еднакви носача, защото сега единият е Мейле нов, а другия - оригиналния здрав. Нови Тампони пак , но този път не Мейле (боклук явно), а по-хубави с ушите. Нови вътрешни и външни накрайници, чисто нови гуми и евентуално джанти, обаче, като карам с 225/45/17, каквито трябва да са и с моите 225/50/17, возията с 50/17 е доста по-приятна. Но след като са написали инженерите 45/17, ще търся такива, само да се разбере от какво тресе воланчето. Благодаря на всички, които пишат и помагат, бъдете живи и здрави.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: бмв е46 тресе волана

Мнение от dreadx » 28 Май 2016, 2:16

philipz написа:Прочетох , че и размера на отвора е много важно да е 72.5 мм на джантите.

Наистина е много важно джантата да влиза *плътно* - гледах един клип в youtube и там обясняваха, че допустимите отклонения са от порядъка на 0,1 мм. Ако джантата не пасва дори с 1 мм. ще е ужасно много и представи си като се завърти тази маса, ексцентрично от центъра.

Също казваха, че е добра практика като свалиш спирачния диск да бележиш положението спрямо главината, и да го сложиш по същия начин - всеки болт да си влезе в съответната дупка. (пак от такива съображения - не при всяко разглобяване да идва което където падне)

Повърхностите, на които частите лягат трябва да са почистени добре от ръжда и боклуци - повърхностите на главината, спирачния диск и джантата.

Малка неравност може да доведе до досадни и трудни за откриване проблеми.

Завиването на болтовете също е важно - да не се натягат един по един, всеки докрай - а първо да се обере луфта и да се прибере джантата, след това да се стегнат до необходимото усилие.

В клипа показваха с микрометричен часовник, закрепен за някакво приспособление и опиращ отвътре по периферията на джантата - как в единия случай има отклонение 3 хилядни от инча, което е добре, а ако не се спазят всичките тези неща същата джанта дава отклонение 25 хилядни -- няколко пъти повече.

p.s. Няма нужда да се вкарват 20000 лв. - купуваш си още една е46-ка, която не тресе - и започваш да прехвърляш части между двете.. ;)

Звучи като майтап - ама ако наистина имах две еднакви коли, едната от които тресе, сигурно точно така бих направил.
(нали трябва да разберем от къде е проблемът..)

Старите и износени гуми казваш, че почти не тресат -- те освен, че са стари, дали са по-твърди от твоите? (самият материал с годините се втвърдява) и няма да има толкова голямо сцепление с пътя. И при неправилна сходимост, ако гумата тръгне да се движи нанякъде, тя ще приплъзва постоянно, няма да тресе. А твоите с доброто сцепление при същите условия ще подскачат. Оттам си мисля, че проблемите пак са в сходимост. Която може да варира при различни скорости, ако тампоните са прекалено меки и поддават. Обаче и с другите тампони щом го прави, може и да не е от тампоните..

Ако искате пробвайте нещо (което поне е безплатно) -- да развъртите малко настройките и да видите дали при промяна на ъгъла пак ще тресе. Просто с много малко да ги съберете напред. (като запомните как да ги върнете после).

А накрайници и рейка не знам дали има смисъл да се сменят - аз просто бих ги разкачил и да проверя дали са хлабави и дали имат луфт.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: бмв е46 тресе волана

Мнение от vavilon » 30 Май 2016, 10:10

При мен, леките вибрации спряха. Оказа се от 3 годишните гуми. Нищо, че минавах 10-на пъти на баланс и изправяне. Имали са кривина, която не може да се хване.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 23.03.2016
Пол: Мъж

Re: бмв е46 тресе волана

Мнение от mackrandev » 30 Май 2016, 11:32

И при мен, но се появиха на спирачка след 80 км. Просто луфта се премести :(
С нови дискове съм. Явно има някъде луфт и ще го търсим, нови носачи, тампони с уши и тн.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: бмв е46 тресе волана

Мнение от bioz » 30 Май 2016, 12:29

mackrandev написа:И при мен, но се появиха на спирачка след 80 км. Просто луфта се премести :(
С нови дискове съм. Явно има някъде луфт и ще го търсим, нови носачи, тампони с уши и тн.


Рейките на е46 се разбиват много чесно, провери ли за луфтове? Отделно може да да я натегнеш само за проба...

Колкото до баланса на гумите, аз съм останал с впечатление, че на колкото различни гумаджии да ида винаги машините им показват, че има дисбаланс. Ако не си пробвал отиди да ти балансират гумите някъде където знаят какво правят...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: бмв е46 тресе волана

Мнение от vavilon » 30 Май 2016, 15:35

mackrandev написа:И при мен, но се появиха на спирачка след 80 км. Просто луфта се премести :(
С нови дискове съм. Явно има някъде луфт и ще го търсим, нови носачи, тампони с уши и тн.

Да не ти задържат апаратите? Спирачните маркучите как са?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 23.03.2016
Пол: Мъж

Re: бмв е46 тресе волана

Мнение от mackrandev » 30 Май 2016, 21:41

И двата апарата са свалени, проверени, оправени, дискове нови сменях ги 3 пъти, маркучите, казват, че са идеални....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 891
Регистриран на: 6.12.2009
Местоположение: Димитровград
Пол: Мъж
Кара: E46 M47N

Re: бмв е46 тресе волана

Мнение от mustang1986 » 31 Май 2016, 8:38

Направи им динамичен баланс.Тоест без да се свалят джантите от колата.Много по прецизен е.Така ще си сигурен,че не е от гуми и джанти.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk 4
Изображение

Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 23.03.2016
Пол: Мъж

Re: бмв е46 тресе волана

Мнение от mackrandev » 07 Юни 2016, 20:29

Ами не знам вече какво да сменя, тресенето изчезна, или е едвам уловимо, НО след 80 км., като натисна спирачка и тресе волана -наляво/надясно. Сменял съм дискове 3 пъти, в момента съм с чисто нови БОШ, преди това дискове от Английска кола, и моите старите ги карах на майстор да ги изправят. Апаратите и двата са свалени, единия задържаше преди и го ремонтираха + профилактика на другия. Шенкели смених и двата, не знам дали са от 330и, или от друг мотор, но всичко си стана на тях.
Вибрации след 80 км. на спирачка във волана - <- -> :(

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: бмв е46 тресе волана

Мнение от NGneer4eto » 08 Юни 2016, 22:01

mackrandev написа:Ами не знам вече какво да сменя, тресенето изчезна, или е едвам уловимо, НО след 80 км., като натисна спирачка и тресе волана -наляво/надясно. Сменял съм дискове 3 пъти, в момента съм с чисто нови БОШ, преди това дискове от Английска кола, и моите старите ги карах на майстор да ги изправят. Апаратите и двата са свалени, единия задържаше преди и го ремонтираха + профилактика на другия. Шенкели смених и двата, не знам дали са от 330и, или от друг мотор, но всичко си стана на тях.
Вибрации след 80 км. на спирачка във волана - <- -> :(


Преди малко писах във друга тема и ще се повторя, но мисля, че трябва:
Има си добре развита тема за дисковете. Общо взето проблемът се оправя по два начина.
Първи - купуваш си оригинални дискове (от дилър - с щампа БМВ на тях) - около 500-550лв и забравяш за проблема.
Втори начин - купуваш си неоригинални(читави), след 3000-5000км ги кривиш, после даваш пари за струговане, пак ги кривиш и накрая си купуваш оригинални дискове(от дилър, с щампа БМВ на тях) и решаваш проблема.
Трети - опционален вариант - като вариант 2, но пробваш с още няколко марки преди да си купиш оригиналните.
Ти вече си твърдо на вариант 3 и само надграждаш сумата. Сам си избери, с колко пари искаш да се отървеш. Аз четох доста преди да сменя моите и се спрях на вариант 1 и не съжалявам. Вече 8000 км без никакво тресене при спиране. Знам, че още не съм навъртял много километри, но поне знам, че съм направил най-добрият избор. :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: бмв е46 тресе волана

Мнение от bioz » 09 Юни 2016, 8:48

NGneer4eto написа:
mackrandev написа:Ами не знам вече какво да сменя, тресенето изчезна, или е едвам уловимо, НО след 80 км., като натисна спирачка и тресе волана -наляво/надясно. Сменял съм дискове 3 пъти, в момента съм с чисто нови БОШ, преди това дискове от Английска кола, и моите старите ги карах на майстор да ги изправят. Апаратите и двата са свалени, единия задържаше преди и го ремонтираха + профилактика на другия. Шенкели смених и двата, не знам дали са от 330и, или от друг мотор, но всичко си стана на тях.
Вибрации след 80 км. на спирачка във волана - <- -> :(


Преди малко писах във друга тема и ще се повторя, но мисля, че трябва:
Има си добре развита тема за дисковете. Общо взето проблемът се оправя по два начина.
Първи - купуваш си оригинални дискове (от дилър - с щампа БМВ на тях) - около 500-550лв и забравяш за проблема.
Втори начин - купуваш си неоригинални(читави), след 3000-5000км ги кривиш, после даваш пари за струговане, пак ги кривиш и накрая си купуваш оригинални дискове(от дилър, с щампа БМВ на тях) и решаваш проблема.
Трети - опционален вариант - като вариант 2, но пробваш с още няколко марки преди да си купиш оригиналните.
Ти вече си твърдо на вариант 3 и само надграждаш сумата. Сам си избери, с колко пари искаш да се отървеш. Аз четох доста преди да сменя моите и се спрях на вариант 1 и не съжалявам. Вече 8000 км без никакво тресене при спиране. Знам, че още не съм навъртял много километри, но поне знам, че съм направил най-добрият избор. :D


Не мисля така, преди повече от 4 години за е46, взех текстар про(160лв по памет) и до сега не съм имал проблеми с дисковете... иначе проблеми съм имал на старата с брембо излежда бяха някви ментета. Аз лично не бих исипал 500 лева за дискове, при положение, че има хубави афърмаркет.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook