Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Kurtov написа:Здравейте.
Някой слагал ли е шпер диференциал на е46 XI/XD ?
Стана ми интересно, ето тези хора предлагат - https://www.bmw-shper.com/bg/%D0%B546-330xd/
Това 4х4 не ми е много ясно кое точно как се случва. Нали при нормални условия усилието е 62%/38% задно-предно. Това го разпределя раздатката. Дифовете на Х-моделите според двигателя и скоростната кутия(автомат/ръчна) имат различни предавателни числа. Примерно 325хи ръчнки скорости , преден и заден диференциал са с 3,23. Какво би станало ако се сложи заден диф с друго число? Ще се счупи ли нещо? Ще се промени ли това съотношение 62/38 ?
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Аз имам шпер, но му разбих лагера на пиниона с разбит висящ лагер и скъсан тампон на заден носач ...
Ще го ребилдна, защото мнооого ми харесва
Като цяло шпера решава основния проблем на Е46 да спира, когато отвори заден диф.
Може да промениш предавателното число, но еднакво и на двата дифа.
Ще го ребилдна, защото мнооого ми харесва
Като цяло шпера решава основния проблем на Е46 да спира, когато отвори заден диф.
Може да промениш предавателното число, но еднакво и на двата дифа.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
И аз не мога да я разбера тази awd система, уж отворени диференциали отпред и отзад, а като и заваря газта на сняг/лед с изключени системи и въртят 4-те гуми.
А когато само пусна съединителя без газ съм дал газ има случаи, когато върти само едната задна гуми и с подаването на газ почват и другите, тва на заден ход.
Колега къде си правил шпера ?
А когато само пусна съединителя без газ съм дал газ има случаи, когато върти само едната задна гуми и с подаването на газ почват и другите, тва на заден ход.
Колега къде си правил шпера ?
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Tя колата си върти и четирите гуми когата сцеплението на четирите гуми е еднакво ... тоест зимата. Обаче трябва нежно да я наклониш в завоя иначе се получава недозавиване ...
Отваря дифа когато има много голяма разлика в сцеплението между лява и дясна гума и се получава най-голямата тъпотия в този момент да прати въртящия момент САМО в гумата с по-малко или без сцепление. Точно тук се задейства DSC-то и набива спирачка на колелото с по-малко сцепление и спира подаването на гориво на двигателя и отваря съединителя на торка на кутията...
Раздатката над 60км/h няма нужда да я коментираме какво прави, защото прави просто едно нищо.
Шпера го правих тук: http://www.bmw-shper.com
Отваря дифа когато има много голяма разлика в сцеплението между лява и дясна гума и се получава най-голямата тъпотия в този момент да прати въртящия момент САМО в гумата с по-малко или без сцепление. Точно тук се задейства DSC-то и набива спирачка на колелото с по-малко сцепление и спира подаването на гориво на двигателя и отваря съединителя на торка на кутията...
Раздатката над 60км/h няма нужда да я коментираме какво прави, защото прави просто едно нищо.
Шпера го правих тук: http://www.bmw-shper.com
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
На каква цена ти стъпи шпера, ако не е тайна ?
И колата не остава ли awd и над 60 км/ч какво искаш да кажеш, че не прави нищо ?
И колата не остава ли awd и над 60 км/ч какво искаш да кажеш, че не прави нищо ?
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Шпера беше май 1300лв, но там си има екстри рампи и фрикциони, които поръчваш допълнително.
Раздатката практически може да прехвърля въртящ момент само от предна на задна ос и само когато са блокирани предните две колела. Този блокаж е възможен благодарение на DSC обаче правата му са ограничени до скорст около 40km/h. На по-голяма скорост DSC няма как да накара раздатката да промени работата си която е постоянно зацепено 4х4.
Раздатката практически може да прехвърля въртящ момент само от предна на задна ос и само когато са блокирани предните две колела. Този блокаж е възможен благодарение на DSC обаче правата му са ограничени до скорст около 40km/h. На по-голяма скорост DSC няма как да накара раздатката да промени работата си която е постоянно зацепено 4х4.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
По повод задвижването , да диференцялите са механично отворени но имат електронен блокаж който НЕ може да бъде изключен независимо дали DSC е включено или изключено
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте.
Преди при потегляне на напред, или назад се чуваше един метален звук, с ръчна кутия съм и потеглям без газ почти винаги.
Сега се засили и го чувам при всяка смяна на предавка, колкото и плавно да отпускам съединителя пак се усеща.
От какво може да е ?
Преди около 20к километра ми смениха тампон на раздатка, но не забелязах промяна тогава.
Преди при потегляне на напред, или назад се чуваше един метален звук, с ръчна кутия съм и потеглям без газ почти винаги.
Сега се засили и го чувам при всяка смяна на предавка, колкото и плавно да отпускам съединителя пак се усеща.
От какво може да е ?
Преди около 20к километра ми смениха тампон на раздатка, но не забелязах промяна тогава.
- BobbyD
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 98
- Регистриран на: 15.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Kurtov написа:Здравейте.
Преди при потегляне на напред, или назад се чуваше един метален звук, с ръчна кутия съм и потеглям без газ почти винаги.
Сега се засили и го чувам при всяка смяна на предавка, колкото и плавно да отпускам съединителя пак се усеща.
От какво може да е ?
Преди около 20к километра ми смениха тампон на раздатка, но не забелязах промяна тогава.
Тампон на дифа?
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Кардана.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Kurtov написа:Здравейте.
Преди при потегляне на напред, или назад се чуваше един метален звук, с ръчна кутия съм и потеглям без газ почти винаги.
Сега се засили и го чувам при всяка смяна на предавка, колкото и плавно да отпускам съединителя пак се усеща.
От какво може да е ?
Преди около 20к километра ми смениха тампон на раздатка, но не забелязах промяна тогава.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
- insane_v
- младши ентусиаст
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Може да е и разбит демпферен маховик. Ако се чува да изтрака и при гасене - работата е ясна - търси си маховик. Ако обаче не се чува нищо като гасиш значи маховика е читав и трябва да търсиш проблема от скоростната кутия "назад".vvasilev1 написа:Кардана.Kurtov написа:Здравейте.
Преди при потегляне на напред, или назад се чуваше един метален звук, с ръчна кутия съм и потеглям без газ почти винаги.
Сега се засили и го чувам при всяка смяна на предавка, колкото и плавно да отпускам съединителя пак се усеща.
От какво може да е ?
Преди около 20к километра ми смениха тампон на раздатка, но не забелязах промяна тогава.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Маховика не съм чувал да изтраква, но колата винаги я гася с натиснат съединител.
Абе усещам доста голям луфт в задвижването, не ми се вярва да е от маховика, който най-вероятно също е тръгнал .
Като си карам и отпусна газта също усещам луфта.
Абе усещам доста голям луфт в задвижването, не ми се вярва да е от маховика, който най-вероятно също е тръгнал .
Като си карам и отпусна газта също усещам луфта.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
vvasilev1 написа:Кардана.Kurtov написа:Здравейте.
Преди при потегляне на напред, или назад се чуваше един метален звук, с ръчна кутия съм и потеглям без газ почти винаги.
Сега се засили и го чувам при всяка смяна на предавка, колкото и плавно да отпускам съединителя пак се усеща.
От какво може да е ?
Преди около 20к километра ми смениха тампон на раздатка, но не забелязах промяна тогава.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Предполагам имаш предвид кардана от раздатката към предния диференциал ?
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Може и задния да е. Или има разбито каре или хлабав болт при снадката.
Естествено, само мога да гадая.
Качете на канал, включете на скорост и при загасен двигател, размърдайте - напред / назад. Би трябвало да се чуе от къде кльоца.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Естествено, само мога да гадая.
Качете на канал, включете на скорост и при загасен двигател, размърдайте - напред / назад. Би трябвало да се чуе от къде кльоца.
Kurtov написа:vvasilev1 написа:Кардана.Kurtov написа:Здравейте.
Преди при потегляне на напред, или назад се чуваше един метален звук, с ръчна кутия съм и потеглям без газ почти винаги.
Сега се засили и го чувам при всяка смяна на предавка, колкото и плавно да отпускам съединителя пак се усеща.
От какво може да е ?
Преди около 20к километра ми смениха тампон на раздатка, но не забелязах промяна тогава.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Предполагам имаш предвид кардана от раздатката към предния диференциал ?
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
- opti_drive
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 20.09.2018
- Пол: Мъж
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте колеги, от няколко месеца станах собственик на 330xi. Колата беше на мой приятел, и след като се случи нещо с автоматичната и кутия той ми подари колата. Свалихме кутията и отворихме картера - вътре беше пълно с метални стружки.... След най-различни консултации ми казаха между 2200 и 3000лв за ремонт на кутията - съответно това ме хвърли в дълбоки размисли струва ли си.... Понеже съм с леки предубеждения за автоматичните кутии и след като се натъкнах на този клип https://www.youtube.com/watch?v=DsAt59BSXTc&t=740s се окуражих и реших че ще се пробвам да го направя с ръчна кутия. Малко по малко започнах да купувам нужните части - намерих си ръчна кутия с раздатка от 330xi, махових, съединител.... обаче на кутията няма скоростният лост със селектора (казаха ми че са го продали) -и се почна едно търсене. Където и да звънна никъде няма... чух се с едно момче, то също беше продало лоста, но се заприказвахме и след като му казах какво смятам да правя ме пита - А ти знаеш ли че трябва да смениш диференциалите, или поне само предният? Съответно не се бях замислял за това... след като порових видях че наистина са с различни предавателни числа на автомата и на ръчната, но искам да питам - Може ли да си сложа ръчната кутия с нейната си раздатка и да си карам колата с диференциалите които са си на колата (т.е от автомата)? Също ако на някой му се намира скоростен лост веднага ще го купя.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани