Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 629
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Драгослав » 16 Яну 2020, 19:49

Здравейте ,
Отскоро имам много странен проблем с колата. За мен няма логика и обяснение, но се надявам Вие да ме насочите към решение.
Проблемът се появява след като колата е добре загряла,след каране в града около 15-20мин. Започва едно леко потропване, което го чувам или усещам в задната час на двигателя. Потропването е ритмично и се повтаря през около 3-4 секунди. Чува се много глухо и звукът е като на пластмаса. Има и леко ''почукване'' в педала на спирачката. Това почукване се случва, без значение дали спирачката е натисната или не. Бях решил, че е сервото на спирачната система, но не е. Парното е винаги на ''auto''. До тук установих, че това потропване и почукване идва от парното. Като спра вентилатора потропването спира. Пускам парното и пак започва потропването. Най-странното е, че се усеща почукване в педала на спирачката. Какво общо има парното и вентилатора със спирачката? Някакви идеи?
Колата е Е46 325xi, ръчни скорости, ако има значение.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 4.09.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: G30 540i - B58

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от SuSaMeCa » 16 Яну 2020, 23:36

И аз имах подобен проблем, усещах го само на място. Мисля че е клапанa за водата на парното, който се намира под компютъра някъде. Аз го оправих като си допълних антифриза :D Провери си антифриза, иначе и на мен ми е интересно дали е това или нещо друго.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 629
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Драгослав » 17 Яну 2020, 10:16

Тази сутрин не се случи описаният проблем с ''потропването''. Относно антифриза. Там имам друга драма. Вече от над 8 месец се случва да ми присветва лампата за ниско ниво на антифриза. Закарах колата в сервиз. Смениха разширителен съд и пластмасата, която е към радиатора. Отделно радиатора е сменяван с нов. Колата антифриз не губи. Градусите са на 12ч., загрява си бързо, парното е супер. Следил съм температурата от скритото меню, варира от 88 до 98г. Антифриза е на макс, че дори бях препълнил системата и започна да излиза вода от капачката или някъде от горната час на новия разширител. Е лампата за антифриза отново светва понякога за малко. Проверявам нивото и е на макс. Върнах се при майсторите след около 5-6 месеца след смяната казанчето. В сервиза казаха, че маркуча бил твър. Също при добре загрял мотор отвиха капачакта на разширителя и антифриза беше до горе. След няколко минути спадна до ниво на поплавъка на макс. Заключението беше''духнала е гарнитурата на блока, продавай колата''. При загрял мотор маркуча е твър, но все пак системата доколкото знам работи на около 1,2 бара налагане. Не мисля, че при такова налягане маркуча ще е мек, но все пак не съм''специалист''. След поставената диганоза за '' духнала гарнитура'' съм минал над 3000 км. основно градско. Казаха също ,че може гарнитурата да е заминала в ''начален стадий'' . Ако се наложи ще ремонтирам колата, защото ме кефи и искам да я карам, но мисля, че ще трявба да потърся алтернативен сервиз.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 17 Яну 2020, 11:40

Относно потропването като прочетох мнението на колегата за клапана на парното и се сетих че и при мен се усещаше така преди да го ремонтирам. За лампата на антифриза може да се получи от 2 неща - датчика да прави мизерия, или казанчето да е куцо и поплавъка му да не е позициониран правилно. Относно гарнитурата не ги слушай "майсторите". Първо при съмнение се тества антифриза за изгорели газове, после капачката на М54 отваря на 2 бара което съответства на доста твърд маркуч. И не на последно място не е никак добра идея да се отваря системата когато е загряла, а ако е около 100 градуса ще заври мигновено и нищо чудно някой "майстор" за ти каже че мехурчитата са от духната гарнитура.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 8.02.2015
Местоположение: ЛяуЛИН
Пол: Мъж
Кара: ше M54 , сега N53
Мечтае да кара: нормално
Детайли за колата: M54 сега N53

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Stoqnchev » 03 Фев 2020, 15:40

Някой да е карал Х-са с джанти 8j et34 ? нещо проблеми , опирания на гумите .. ?
Големия мотор е като спестените пари , имаш ги! ама не винаги ти трябват.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от ogata » 05 Фев 2020, 19:09

А, аз да попитам - 15ки джанти на 325xi стават ли ?
С по-малкият диск съм от 330xi - 300x22мм
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 28.06.2008
Местоположение: София

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от inspite » 06 Фев 2020, 10:42

ogata написа:А, аз да попитам - 15ки джанти на 325xi стават ли ?
С по-малкият диск съм от 330xi - 300x22мм

300x22мм не е за 330xi. Според мен няма да влезе на 15.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 28.01.2020
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: e46 330xi
Мечтае да кара: Самолет :)

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от navi_tomas » 07 Фев 2020, 17:42

Привет на всички ценители :)
Отскоро съм горд собственик на е46 330хи седан, ръчна ск.кутия, 11.2001. Преди покупка водих автомобила в БМВ-Варна, казаха че на диагностика е наред, по ходовата част имаше малко препоръки.
Изпълних препоръките на сервиза, направих начално обслужване на флуидите.
Първоначални впечатления - много високо технологичен автомобил.
И много тихо и леко върви, не дава да пипнеш газта :) Че и в КАТ-Варна се "убиха" да го заглеждат.
Обаче:
на първия ден с -5 градуса (06.02) не можа да запали. Стартера върти като бесен (в инструкцията при ниски температури пише около 20сек, с подаване на газ до половина).
Опитах и със спрей за лесен старт - греда.
Какво проверих до момента:
всички бушони в жабката - ОК са;
релетата зад жабката - размених това за помпата с клаксона (клаксона работи със смененото);
бушоните в двигателния отсек до шофьора - ОК са;
надигнах задните седалки и махнах металния капак на помпата (доста е прашно, не е сменяна отдавна според мен) и fuel sender (отляво и отдясно) - почукнах с гумен чук;
почукнах с гумен чук и резервоара на няколко места
С теста 19 и 21 ресетирах ВС.
Като дам на контакт се чува жуженето на помпата и релето отпред цъка.
Акумулатора е на 10 дни, 74аН (по-малък) от препоръчания, с теста на таблото дава 12.2В.
Автомобила не беше каран отдавна и резервоара беше на лампа, на три пъти слагах по 20 литра 100 октанов бензин и резервоара беше над половината, сега е на 1/3. С теста на таблото в ляво дава 000; вдясно 244
Като върти на стартер - оборотомера мърда от 0 (т.е разните му датчици регистрират опитите), след началния чек всички лампи изгасват
Днес (07.02) на около +2 градуса пробвах от безидейност, и взе че запали. Карах около 10км - без глъхнене/придърпване/колебания в поведението. После повторих упражнението - пак беше ОК.
Утре (08.02) дават -10 градуса, ще пробвам пак.
Къде да търся проблема:
- горивна помпа
- свещи и кабели
- датчик за температура на въздуха
- картерна вентилация
- нещо с дистанционното/ключовете - ЕВС или подобно
И последно, има ли смисъл да си купя ИНПА 5.50 от една пловдивска фирма, с цел да си спестя ходене в сервиз за всяка диагностика, и евентуално да "чета и чистя" грешки.
Благодаря Ви предварително и съжалявам за фермана. Отворен съм за всякакви предложения, че много ми харесва автомобила и не искам да ми горчи и да съм със свито сърце всеки път като влизам в него:)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 4.09.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: G30 540i - B58

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от SuSaMeCa » 10 Фев 2020, 11:05

В М кар варна изобщо не разбират :D на скъсан/отлепен тампон на двигателя ми викат да сменям носачи :Д искаха ми 1000 лева за 2 носача :kuku: Отделно при сменена картерна вентилация викат трябва да се смени още едни 500 лева :kuku: 18 годишна кола не могат да я диагностицират. Другото беше с полуоските... викам едната предна е сменяна с СКФ - вика то от тва ти тресе... смених другата по-късата, спря да тресе... а ходих на пълна диагностика на автомобила. Най-добре бягай от там, никви майстори не са, гледат кво пише по диагностиката само. Също докато бях там не можеха да направят ключа на една нова 5ца.

Намери бмв кодинг варна на цар освободител. Там ходих да ми ъпдейтват софт-а на кутията.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 28.01.2020
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: e46 330xi
Мечтае да кара: Самолет :)

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от navi_tomas » 10 Фев 2020, 12:08

Благодарско,
Малко ъп-дейт на ситуацията:
в общи линии, пали когато си иска (не зависи от външната температура). В петък запали няколко пъти, в събота също, и в събота вечер пак сгъна. След неколкократни опити пак захапа. В неделя не запали няколко пъти, днес не съм пробвал. Утре ще опитам диагностика с ИНПА. Направо не знам!
Отворен съм за предПОложения. В нета на https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1011677 дават различни възможни причини.
Благодаря!

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 28.01.2020
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: e46 330xi
Мечтае да кара: Самолет :)

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от navi_tomas » 11 Фев 2020, 18:46

Да допълня драмата ми :)
инсталирах ИНПА 5.50, подкарах я, закачих само на буксата в купето (валеше) и намерих следните кодове за грешки (и в шадоу мемори)
Индикацията по ИНПА на двигателя е MS43
8 Air Flow Meter (HFM)
90 Exhaust Temperature Pre Cat Conv – Bank 1
91 Exhaust Temperature Pre Cat Conv – Bank 2
93 Exhaust Temperature Post Cat Conv -Bank 2
129 CAN Signal SMG 1
Дали се отнасят за моя проблем?
Днес пак запали!?!
За ИНПА-та - пише че е по-добре да се закачи на буксата в двигателния отсек, утре ще пробвам, включително и малко живи данни от работата на мотора ако тръгне:(

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 4.09.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: G30 540i - B58

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от SuSaMeCa » 14 Фев 2020, 11:02

Ами явно дебитомера и предните ламди са заминали, много вероятно да не пали от тях. Те са главните неща които ти правят сместа.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от txl » 14 Фев 2020, 12:23

Първо ми се иска да кажа, че според мен тази тема е добре да се само за специфичните за Х проблеми. Проблемите, които са общи с колите на задно, по-добре не тук. Така ми се струва на мен. Ако някой от модераторите е съгласен, може да раздели последните мнения.

navi_tomas, прегледах ти мненията, ето какво си мисля аз.

Къде да търся проблема:
- горивна помпа
- свещи и кабели
- датчик за температура на въздуха
- картерна вентилация
- нещо с дистанционното/ключовете - ЕВС или подобно

Горивната помпа вече си я проверил, щом я чуваш като дадеш на контакт, не е от нея. По принцип можеш да измериш налягане на бензина на бензиновата рейка, но щом чуваш помпата, и щом понякога пали и работи нормално, едва ли е проблем с недостатъчно гориво.
- свещи и кабели - не
- датчик за температура на въздуха - не
- картерна вентилация - не
- ЕВС - да. Прилича на някакъв проблем с имобилайзер. Ако имаш допълнително слаган на колата (освен оригиналния ЕВС), провери него.

8 Air Flow Meter (HFM)
90 Exhaust Temperature Pre Cat Conv – Bank 1
91 Exhaust Temperature Pre Cat Conv – Bank 2
93 Exhaust Temperature Post Cat Conv -Bank 2
129 CAN Signal SMG 1

Първата грешка, за дебитомера, ако не се лъжа може да се появи ако си го разкачил и си забравил да го закачиш преди да палиш. Въпреки това, колата пали и работи и с разкачен дебитомер, така че не е това проблема с паленето. Разбира се, ако грешката продължи да се случва, ще е хубаво да разбереш защо.
Ламбда сондите не работят при паленето, така че те също не са ти проблема. Разбира се, хубаво е да ги оправиш, но това няма да ти оправи проблема с паленето.
129 - тази грешка не знам каква е, не намирам информация. Предишната обаче 128 е за дефектен сигнал от ЕВС-а. Така че тази грешка може и да е свързана с проблема ти. Следващите от 130 са за автоматична скоростна кутия, ти с ръчна, не знам...

С инпа-та можеш да се закачаш към всички модули на колата, не само на двигателя. Закачи се към ЕВС-а и виж там има ли грешки. За букса под капака аз не знам, ОБД2 буксата е под таблото на мястото на шофьора, оттам се закачаш и гледаш всичко.

Иначе темата от e46fanatics е хубава, може да караш и по нея, но според мен търси проблем с имобилайзера или друг подобен електрически.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 28.01.2020
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: e46 330xi
Мечтае да кара: Самолет :)

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от navi_tomas » 18 Фев 2020, 18:48

Да закрия темата :)
Понеже един от феновете ( Stony1, който между другото ми помогна с диагностика, thumbs-up) беше писал в подписа си, че често няма обратна връзка за даден проблем:
След преглед в сервиз подмениха 6 бр. свещи и
реле ОЕМ 61366915327 Relay DME-MS43 K6300;
ОЕМ 61368373700 Relay for fuel pump 1 K96 или Relay for injectors K6327 (едно от двете)
и засега няма грижи.
Благодарско на колегата, който ми помогна, и на всички, които се отзоваха с предложения. Хубаво е че научих че ИНПА дава прилична начална информация (но за съжаление не е като скенера или ИСТА, които сякаш са по юзър френдли и по графични :)
Ще имам още въпроси, със сигурност (като например - колко време мога да карам след като лампата за накладки светне - задните са сменени преди 10 дни?)
Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 19.07.2016
Пол: Мъж
Кара: Лагерница
Мечтае да кара: M4 G82
Детайли за колата: Бърза без спирачки

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от ceko88 » 26 Фев 2020, 23:08

Колеги едно бързо въпросче . Предните полуоски еднакви ли са на е46 330xd и 330xi .Седан/комби комби/комби вообще .

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook