Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Kurtov написа:Здравейте някой слагал ли е гуми 215/60/60 на е46 x ?
Колега предполагам си искал да напишеш 215/60/16 . Ще има над 30мм разлика и няма да е добре.
- SuSaMeCa
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 4.09.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540i - B58
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
На 330 със сигурност няма да паснат спирачките влизат в 17ките на 1/2 мм разстояние...
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Драгослав написа:Kurtov написа:Здравейте някой слагал ли е гуми 215/60/60 на е46 x ?
Колега предполагам си искал да напишеш 215/60/16 . Ще има над 30мм разлика и няма да е добре.
Извинявам се, писах от телефона и не съм обърнал внимание.
Имах предвид 215/60/16.
Има един модел джанти от е60 16-ки, които влизат, въпроса ми е за гумите, дали ще опират в калниците.
Колега Драгослав не те разбрах за разликата, може ли да обясниш по-подробно ?
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Kurtov написа:Драгослав написа:Kurtov написа:Здравейте някой слагал ли е гуми 215/60/60 на е46 x ?
Колега предполагам си искал да напишеш 215/60/16 . Ще има над 30мм разлика и няма да е добре.
Извинявам се, писах от телефона и не съм обърнал внимание.
Имах предвид 215/60/16.
Има един модел джанти от е60 16-ки, които влизат, въпроса ми е за гумите, дали ще опират в калниците.
Колега Драгослав не те разбрах за разликата, може ли да обясниш по-подробно ?
Правилният диаметър на гумите при размери 225/45/17 или 205/55/16 и ширина на джантите 7j. е 630-632мм. С гуми 215/60/16, диаметъра излиза 664мм. Ако напишеш в калкулаторите за гуми текущ размер 225/45/17 и нов размер 215/60/16 излиза,че има разлика от 30мм и е в червено. Вероятно, ако колата е малко по-натоварена ще опират гумите в калника.
Текущ размер 225/45/17
634мм
Нов размер 215/60/16
664мм
Разлика
30мм 5%
Показание при 100km/h -
95км/h
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Благодаря за разяснението!
Някой знае ли кой са най-високите гуми, които могат да се сложат на 17-ки, или 16-ки, каква ширина и височина ?
Всички тук ли карат 225/45/17 ?
На моята кола има даден и друг размер 205/50/17, ама тези гуми не са по-високи.
Някой знае ли кой са най-високите гуми, които могат да се сложат на 17-ки, или 16-ки, каква ширина и височина ?
Всички тук ли карат 225/45/17 ?
На моята кола има даден и друг размер 205/50/17, ама тези гуми не са по-високи.
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Ако става въпрос за предницата при мен 245 40 R18 е доста голям диаметър - остават ми около 5мм пред гумата до калника при лек завой.
Сигурно има значение че съм с камбър -3.5, понижена с 3см и увеличен кастър....
Сигурно има значение че съм с камбър -3.5, понижена с 3см и увеличен кастър....
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
virtualchild написа:Сигурно има значение че съм с камбър -3.5, понижена с 3см и увеличен кастър....
А би ли споделил как постигаш увеличения кембър и кастър?
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
- SuSaMeCa
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 4.09.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540i - B58
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
virtualchild написа:С таези неща:
https://www.turnermotorsport.com/p-265-front-fixed-camber-plates-e46-not-m3-turner-motorsport-streettrack/
`These are a simple bolt on part for all E46 except the xi and M3 models.`
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
SuSaMeCa написа:virtualchild написа:С таези неща:
https://www.turnermotorsport.com/p-265-front-fixed-camber-plates-e46-not-m3-turner-motorsport-streettrack/
`These are a simple bolt on part for all E46 except the xi and M3 models.`
И на мен така ми казаха преди да го сложа ама явно съм твърдоглав ...
Карам така 3 години.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Kurtov написа:Благодаря за разяснението!
Някой знае ли кой са най-високите гуми, които могат да се сложат на 17-ки, или 16-ки, каква ширина и височина ?
Всички тук ли карат 225/45/17 ?
На моята кола има даден и друг размер 205/50/17, ама тези гуми не са по-високи.
Аз карам от няколко години с 225\50\17
Близо са, но не опират, нито лято нито зима, и проблеми няма. Колата вози по меко и по важното джантите не се кривят. Километража се калибрира с NCS и показанието става по точно от фабричното. Единствения минус на по големия диаметър е че колата се усеща леко по тромава, но това съм го решил генерално с диференциали от 325хi
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте.
Имам въпрос относно предни полуоски.
Колата е е46 330xd 184 к.с.
Преди време на моменти усещах леко поклащане настрани, но беше доста слабо и спря.
В момента колата има не много силни вибрации при по-висока скорост, например 120км/ч, но имам 2 криви джанти та и това оказва влияние със сигурност.
Как да разбера, дали наистина полуоските са приключили курса ?
Не мога да чакам да се скъса полуоска, защото не искам колата да ме остави на пътя, особено в друга държава, както се налага да пътувам след няколко дни.
Имам и друг въпрос, има ли вариант колата да продължи да върви със скъсана полуоска ?
До колкото си спомням остава на място, но знам ли.
Някой късал ли е полуоска до сега ?
Поздрави!
Имам въпрос относно предни полуоски.
Колата е е46 330xd 184 к.с.
Преди време на моменти усещах леко поклащане настрани, но беше доста слабо и спря.
В момента колата има не много силни вибрации при по-висока скорост, например 120км/ч, но имам 2 криви джанти та и това оказва влияние със сигурност.
Как да разбера, дали наистина полуоските са приключили курса ?
Не мога да чакам да се скъса полуоска, защото не искам колата да ме остави на пътя, особено в друга държава, както се налага да пътувам след няколко дни.
Имам и друг въпрос, има ли вариант колата да продължи да върви със скъсана полуоска ?
До колкото си спомням остава на място, но знам ли.
Някой късал ли е полуоска до сега ?
Поздрави!
- ангелски
- младши ентусиаст
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте колеги, някакво развитие с ремонта на разсадката?
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
- DiscontroL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 149
- Регистриран на: 1.08.2019
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: ВАЗ 2106 Turbo / BMW E46 330xi
- Мечтае да кара: E30 M3 SPORT EVOLUTION / Е36 М3 / E46 M3
- Детайли за колата: E36 - M43B18 --> M50B20 (Продадена)
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
ангелски написа:Здравейте колеги, някакво развитие с ремонта на разсадката?
viewtopic.php?f=34&t=437323
Някой колега да сподели къде в София и за колко пари мога да си рециклирам рейката и къде могат да ми махнат катализаторите и за колко ги изкупуват?
Race cars is my escape from all bullshit in life...
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Kurtov написа:Здравейте.
Имам въпрос относно предни полуоски.
Колата е е46 330xd 184 к.с.
Преди време на моменти усещах леко поклащане настрани, но беше доста слабо и спря.
В момента колата има не много силни вибрации при по-висока скорост, например 120км/ч, но имам 2 криви джанти та и това оказва влияние със сигурност.
Как да разбера, дали наистина полуоските са приключили курса ?
Не мога да чакам да се скъса полуоска, защото не искам колата да ме остави на пътя, особено в друга държава, както се налага да пътувам след няколко дни.
Имам и друг въпрос, има ли вариант колата да продължи да върви със скъсана полуоска ?
До колкото си спомням остава на място, но знам ли.
Някой късал ли е полуоска до сега ?
Поздрави!
Колега, не съм късал полуоска, но съм имал луфт във вътрешното каре и беше почти закъсване. Характерното е сеене на предницата при подаване на газ. Без газ няма сеене или е почти незабележимо. Също се появява и при отнемане на газ, но по-слабо. Това е характерно за вътрешно каре на полуоската. Засилва се постепенно, затова ако е леко, може и да изкара няколко хиляди км. Но ако сее много, готви се да закъсаш. Идва момент, в който колата просто така се лашка, че не можеш да караш с над 10 км/ч. Чувството е, че все едно нещо се е откачило по окачването на предницата. Мисля. че вибрациите при 110-120 също са симптом, но при подаване на газ.
Ако външното е проблемно ще има щракане в завой на пълен ляв/десен. Ако го няма, не би трябвало да имаш проблем. Въпреки това ако обичаш да даваш пълна газ в завой при потегляне или просто при напълно навит волан, винаги можеш да скъсаш полуоска или да и скъсиш значително живота.
Всичко описано съм го изпитал с прецакани оригинални полуоски. Ако си сложил GSP, не знам кави са симптомите. Аз не съм прецаквал такава, защото маншоните се предадоха доста преди да има наченки на износване в полуоската. А вътрешни маншони за тях НЯМА.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани