Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
А аз да попитам за лагер главина, нужни ли са някакви специални инструменти, като преса, или ще мога и сам да го сменя ?
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Трябват ти съответните чашки и болт, за да можеш да извадиш стария лагер от леглото му и после по обратния ред да вкараш новия. Дооооста стегнато е набит, но с достатъчно дълга тръба се случват нещата. Също ти трябва и т.н. обратен чук, за да извадиш главината преди това. Последното съм си го пригодил от 10мм дебела метална планка разпробита по болтовете на главината и шпилка навита в центъра и, за тежест последно използвах стар спирачен диск....Чашките обаче ми ги прави приятел стругар.
- chudomir
- Потребител
- Мнения: 35
- Регистриран на: 18.02.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xd Full M-pack
- Мечтае да кара: Всяко едно М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Колеги, някой има ли инфо за пружините на Х моделите. Преди време сменях задни пружини, че едната беше счупена и тези които свалих от колата бяха с две зелени черти. А тези които дойдоха, от друг Х са с две бели черти. Отделно, с тях смених и задните амортисьори, като тези които бяха на колата, не бяха оригинални, бяха по-късно и по номер ми излезнаха, че са за компакт. Предните ми са с една бяла черта. И сега ми предстои смяна и на предни, че нещо изтърваха явно. Страшно много лаг има в поведението на колата при смяна на посоката при скорост над 80км/ч. Отделно, понеже пътувам постоянно през шипка, забелязвам, че при по бързо шофиране през прохода, при бързи завои и смяна на виражи, започна все повече да ми се включва ДЦСа. Особено когато пускам надолу на скорост в бързи завои и смяна на посока. Преди нямаше такова нещо. Възможно ли е, от изтървали предни амортисьори, да се влоши толкова поведението през прохода, че така да ми се включва ДЦСа?
- chudomir
- Потребител
- Мнения: 35
- Регистриран на: 18.02.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xd Full M-pack
- Мечтае да кара: Всяко едно М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Та колеги, мога ли да ви помоля, да споделите кой с какви маркировки е на пружините на нашите Х-ве. Мисля ще е добре за всички да сверим инфото.
- ceko88
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 129
- Регистриран на: 19.07.2016
- Пол: Мъж
- Кара: Лагерница
- Мечтае да кара: M4 G82
- Детайли за колата: Бърза без спирачки
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Колеги имам запитване xd 184kc и xd 204кс предния кардан /малкия/ еднакъв ли е на двата модела .Ако се вземе от 184 та и се сложи кардана на 204та ще паснели .Някои имали представа ..
- chudomir
- Потребител
- Мнения: 35
- Регистриран на: 18.02.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xd Full M-pack
- Мечтае да кара: Всяко едно М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Колега, в РеалОем излизат еднакви на моята която е 184 ръчка, с тази от 204 НО автомат. На 204 к.с. при ръчни скорости излиза с 5мм, че е по-дълъг малкия кардан. 718мм е моят 184/ръчка. 723мм е 204/ръчка. 718мм е 204/автомат. Но пак казвам, това виждам в Реал ОЕМ.
- ceko88
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 129
- Регистриран на: 19.07.2016
- Пол: Мъж
- Кара: Лагерница
- Мечтае да кара: M4 G82
- Детайли за колата: Бърза без спирачки
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Да разликата е малка ,но все пак я има .И за това се чудех дали все пак не е от съществена разлика и да оказва негативно въздействие .При тази разлика тези 5мм по-малко кръстача с слиците които влиза в раздатката и прави връзка с едното каре на фланеца ще бъде издърпан малко по навън към посока диференциала и ще лови по -малко в корписа с слиците които е в раздатката .Поне така си го обяснявам .
Но ,като гледам май ще си следваме нещата как са дадени по учебник и няма да си правим експерименти .
Но ,като гледам май ще си следваме нещата как са дадени по учебник и няма да си правим експерименти .
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
chudomir написа:Та колеги, мога ли да ви помоля, да споделите кой с какви маркировки е на пружините на нашите Х-ве. Мисля ще е добре за всички да сверим инфото.
Аз съм с 2+2 бели точки на задните пружини. Не знам как се гледат но са две горе на едната витка и две долу на друга витка. XD комби с нормално окачване.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Въпрос към бензиновите х-ове: Колко масло наливате в двигателя за да стигне до максимума на щеката?
Когато взех колата, присветваше лампата за ниво на маслото, а на щеката стоеше над средата.
Смених датчика за ниво (Хела - изглежда едно към едно с оригиналния, само мястото на бмв емблемата е изпилено) и сега пак светна, а на щеката маслото е пак над средата - около 2/3. Всички измервания със щеката са на много равно място, защото нивото на щеката е много чувствително към наклони.
Правя връзка с това, че при смяна на маслото наливам точно 6 литра и нивото е на максимума на щеката. А в ръководството за експлоатация пише 6.5л за коли на задно и 7.5л за Х. Та започвам да се чудя, да не би щеката нещо да не е правилната и в картера да има по-малко масло, а тя да показва макс. Та оттам и въпросът от началото на темата - колко наливате за да е на максимума на щеката?
Когато взех колата, присветваше лампата за ниво на маслото, а на щеката стоеше над средата.
Смених датчика за ниво (Хела - изглежда едно към едно с оригиналния, само мястото на бмв емблемата е изпилено) и сега пак светна, а на щеката маслото е пак над средата - около 2/3. Всички измервания със щеката са на много равно място, защото нивото на щеката е много чувствително към наклони.
Правя връзка с това, че при смяна на маслото наливам точно 6 литра и нивото е на максимума на щеката. А в ръководството за експлоатация пише 6.5л за коли на задно и 7.5л за Х. Та започвам да се чудя, да не би щеката нещо да не е правилната и в картера да има по-малко масло, а тя да показва макс. Та оттам и въпросът от началото на темата - колко наливате за да е на максимума на щеката?
- izzzo
- младши ентусиаст
- Мнения: 368
- Регистриран на: 17.03.2005
- Пол: Мъж
- Кара: '04 330xi touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
7.5 литра на Х??? това сигурно ако наливаш до капачката .
Он топик: сипвам около 6.2л и е почти на максимум.
Он топик: сипвам около 6.2л и е почти на максимум.
- insane_v
- младши ентусиаст
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Ако не ме лъже паметта и на моята 330xi и сипвах по 6л и беше близо до максимума. Макар за нивото да не съм напълно сигурен, със сигурност никога не се е налагало да отварям нова туба след 6-я литър!
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
stefan_suny написа:Трябват ти съответните чашки и болт, за да можеш да извадиш стария лагер от леглото му и после по обратния ред да вкараш новия. Дооооста стегнато е набит, но с достатъчно дълга тръба се случват нещата. Също ти трябва и т.н. обратен чук, за да извадиш главината преди това. Последното съм си го пригодил от 10мм дебела метална планка разпробита по болтовете на главината и шпилка навита в центъра и, за тежест последно използвах стар спирачен диск....Чашките обаче ми ги прави приятел стругар.
Здравей.
Мисля за свалянето на лагера на главината да си купя една скоба на Gadget.
Чашки имам стандартни от 24 до 50.
Гайката на главината като на обикновена е46-ца ли е ?
Горе долу подобна ли е работата като на това видео - https://www.youtube.com/watch?v=b6yYw04vgPc
Въпреки, че на видеото сменят цялата главина.
Тоест обикновенна гайка ?
Поздрави!
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Ами колега почти едно към едно е с това х3. На клипа не сменят главината а само лагера.... Аз лично освобождавам само връзката с амортисьора за да извадя полуоската и после пак го стягам за да стои стабилно и действам с чашките. Полуоската не я кова така с чука, много е селско, на планката която споменах просто навивам един болт в средата и той я избутва. Главината изобщо не излиза толкова лесно както при този на клипа дето я чукна два пъти и падна.....стегнато е и излиза с половината лагер, после трябва да махнеш от нея старата черупка, аз лично почти я прерязвам с един дремел и като я чукна се пука и излиза. Гайката на полуоската е дванадесетограм 36. Като слагаш чашката отзад за да набиваш новия лагер внимавай с датчика за абс-а, може да направиш едно малко каналче на чашката за да не натиска върху него, че стърчи с 1-2мм отзад и ще се счупи ако легне чашката отгоре му. Може да пробваш да го извадиш но също е доста рисково за чупене. Тук е много ясно и подробно описано, особено ако знаеш английски, но и картинките са идеални: https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=789994
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Благодаря!
Някой знае ли какъв е размера на каретата на предния и задния кардани ?
И има ли някой, който сам си е сменял тези карета ?
Предполагам са капсуловани, защото не ги намирам като резервна част.
Някой знае ли какъв е размера на каретата на предния и задния кардани ?
И има ли някой, който сам си е сменял тези карета ?
Предполагам са капсуловани, защото не ги намирам като резервна част.
- chudomir
- Потребител
- Мнения: 35
- Регистриран на: 18.02.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xd Full M-pack
- Мечтае да кара: Всяко едно М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Колеги, някой има ли инфо, или да е разглобявал при смяна на предни полуоска, еднакви ли са предните карета. Понеже на няколко места в интернет, вече ми изскачат само карета. Но не мога да разбера, дали са само за ляво или и за двете страни. Ще съм благодарен, ако някой има да сподели. Понеже са между 50 и 70лв външните карета, смятам са си оферта. Аз сменях отпред в ляво външно само каре, но така и не разбрах, майстора от къде го изкопа тогава. Помня, че беше 150лв с 3 дни доставка. Но това беше преди 3 години. Та някой да има инфо?
Поздрави на всички Хве
Поздрави на всички Хве
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани