Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Kurtov » 22 Апр 2019, 4:57

А аз да попитам за лагер главина, нужни ли са някакви специални инструменти, като преса, или ще мога и сам да го сменя ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 22 Апр 2019, 18:57

Трябват ти съответните чашки и болт, за да можеш да извадиш стария лагер от леглото му и после по обратния ред да вкараш новия. Дооооста стегнато е набит, но с достатъчно дълга тръба се случват нещата. Също ти трябва и т.н. обратен чук, за да извадиш главината преди това. Последното съм си го пригодил от 10мм дебела метална планка разпробита по болтовете на главината и шпилка навита в центъра и, за тежест последно използвах стар спирачен диск....Чашките обаче ми ги прави приятел стругар.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 18.02.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xd Full M-pack
Мечтае да кара: Всяко едно М

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от chudomir » 23 Апр 2019, 21:39

Колеги, някой има ли инфо за пружините на Х моделите. Преди време сменях задни пружини, че едната беше счупена и тези които свалих от колата бяха с две зелени черти. А тези които дойдоха, от друг Х са с две бели черти. Отделно, с тях смених и задните амортисьори, като тези които бяха на колата, не бяха оригинални, бяха по-късно и по номер ми излезнаха, че са за компакт. Предните ми са с една бяла черта. И сега ми предстои смяна и на предни, че нещо изтърваха явно. Страшно много лаг има в поведението на колата при смяна на посоката при скорост над 80км/ч. Отделно, понеже пътувам постоянно през шипка, забелязвам, че при по бързо шофиране през прохода, при бързи завои и смяна на виражи, започна все повече да ми се включва ДЦСа. Особено когато пускам надолу на скорост в бързи завои и смяна на посока. Преди нямаше такова нещо. Възможно ли е, от изтървали предни амортисьори, да се влоши толкова поведението през прохода, че така да ми се включва ДЦСа?

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 18.02.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xd Full M-pack
Мечтае да кара: Всяко едно М

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от chudomir » 01 Май 2019, 17:36

Та колеги, мога ли да ви помоля, да споделите кой с какви маркировки е на пружините на нашите Х-ве. Мисля ще е добре за всички да сверим инфото.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 19.07.2016
Пол: Мъж
Кара: Лагерница
Мечтае да кара: M4 G82
Детайли за колата: Бърза без спирачки

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от ceko88 » 05 Май 2019, 13:47

Колеги имам запитване xd 184kc и xd 204кс предния кардан /малкия/ еднакъв ли е на двата модела .Ако се вземе от 184 та и се сложи кардана на 204та ще паснели .Някои имали представа ..

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 18.02.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xd Full M-pack
Мечтае да кара: Всяко едно М

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от chudomir » 09 Май 2019, 17:22

Колега, в РеалОем излизат еднакви на моята която е 184 ръчка, с тази от 204 НО автомат. На 204 к.с. при ръчни скорости излиза с 5мм, че е по-дълъг малкия кардан. 718мм е моят 184/ръчка. 723мм е 204/ръчка. 718мм е 204/автомат. Но пак казвам, това виждам в Реал ОЕМ.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 19.07.2016
Пол: Мъж
Кара: Лагерница
Мечтае да кара: M4 G82
Детайли за колата: Бърза без спирачки

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от ceko88 » 10 Май 2019, 12:15

Да разликата е малка ,но все пак я има .И за това се чудех дали все пак не е от съществена разлика и да оказва негативно въздействие .При тази разлика тези 5мм по-малко кръстача с слиците които влиза в раздатката и прави връзка с едното каре на фланеца ще бъде издърпан малко по навън към посока диференциала и ще лови по -малко в корписа с слиците които е в раздатката .Поне така си го обяснявам .
Но ,като гледам май ще си следваме нещата как са дадени по учебник и няма да си правим експерименти .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от NGneer4eto » 12 Май 2019, 22:49

chudomir написа:Та колеги, мога ли да ви помоля, да споделите кой с какви маркировки е на пружините на нашите Х-ве. Мисля ще е добре за всички да сверим инфото.


Аз съм с 2+2 бели точки на задните пружини. Не знам как се гледат но са две горе на едната витка и две долу на друга витка. XD комби с нормално окачване.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от txl » 15 Май 2019, 20:45

Въпрос към бензиновите х-ове: Колко масло наливате в двигателя за да стигне до максимума на щеката?

Когато взех колата, присветваше лампата за ниво на маслото, а на щеката стоеше над средата.
Смених датчика за ниво (Хела - изглежда едно към едно с оригиналния, само мястото на бмв емблемата е изпилено) и сега пак светна, а на щеката маслото е пак над средата - около 2/3. Всички измервания със щеката са на много равно място, защото нивото на щеката е много чувствително към наклони.

Правя връзка с това, че при смяна на маслото наливам точно 6 литра и нивото е на максимума на щеката. А в ръководството за експлоатация пише 6.5л за коли на задно и 7.5л за Х. Та започвам да се чудя, да не би щеката нещо да не е правилната и в картера да има по-малко масло, а тя да показва макс. Та оттам и въпросът от началото на темата - колко наливате за да е на максимума на щеката?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '04 330xi touring

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от izzzo » 16 Май 2019, 16:55

7.5 литра на Х??? това сигурно ако наливаш до капачката :mhihi: .
Он топик: сипвам около 6.2л и е почти на максимум.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от insane_v » 16 Май 2019, 19:27

Ако не ме лъже паметта и на моята 330xi и сипвах по 6л и беше близо до максимума. Макар за нивото да не съм напълно сигурен, със сигурност никога не се е налагало да отварям нова туба след 6-я литър!

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Kurtov » 19 Май 2019, 18:57

stefan_suny написа:Трябват ти съответните чашки и болт, за да можеш да извадиш стария лагер от леглото му и после по обратния ред да вкараш новия. Дооооста стегнато е набит, но с достатъчно дълга тръба се случват нещата. Също ти трябва и т.н. обратен чук, за да извадиш главината преди това. Последното съм си го пригодил от 10мм дебела метална планка разпробита по болтовете на главината и шпилка навита в центъра и, за тежест последно използвах стар спирачен диск....Чашките обаче ми ги прави приятел стругар.


Здравей.
Мисля за свалянето на лагера на главината да си купя една скоба на Gadget.
Чашки имам стандартни от 24 до 50.
Гайката на главината като на обикновена е46-ца ли е ?
Горе долу подобна ли е работата като на това видео - https://www.youtube.com/watch?v=b6yYw04vgPc
Въпреки, че на видеото сменят цялата главина.
Тоест обикновенна гайка ?
Поздрави!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 19 Май 2019, 23:35

Ами колега почти едно към едно е с това х3. На клипа не сменят главината а само лагера.... Аз лично освобождавам само връзката с амортисьора за да извадя полуоската и после пак го стягам за да стои стабилно и действам с чашките. Полуоската не я кова така с чука, много е селско, на планката която споменах просто навивам един болт в средата и той я избутва. Главината изобщо не излиза толкова лесно както при този на клипа дето я чукна два пъти и падна.....стегнато е и излиза с половината лагер, после трябва да махнеш от нея старата черупка, аз лично почти я прерязвам с един дремел и като я чукна се пука и излиза. Гайката на полуоската е дванадесетограм 36. Като слагаш чашката отзад за да набиваш новия лагер внимавай с датчика за абс-а, може да направиш едно малко каналче на чашката за да не натиска върху него, че стърчи с 1-2мм отзад и ще се счупи ако легне чашката отгоре му. Може да пробваш да го извадиш но също е доста рисково за чупене. Тук е много ясно и подробно описано, особено ако знаеш английски, но и картинките са идеални: https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=789994

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Kurtov » 22 Май 2019, 0:15

Благодаря!
Някой знае ли какъв е размера на каретата на предния и задния кардани ?
И има ли някой, който сам си е сменял тези карета ?
Предполагам са капсуловани, защото не ги намирам като резервна част.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 18.02.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xd Full M-pack
Мечтае да кара: Всяко едно М

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от chudomir » 06 Юни 2019, 14:33

Колеги, някой има ли инфо, или да е разглобявал при смяна на предни полуоска, еднакви ли са предните карета. Понеже на няколко места в интернет, вече ми изскачат само карета. Но не мога да разбера, дали са само за ляво или и за двете страни. Ще съм благодарен, ако някой има да сподели. Понеже са между 50 и 70лв външните карета, смятам са си оферта. Аз сменях отпред в ляво външно само каре, но така и не разбрах, майстора от къде го изкопа тогава. Помня, че беше 150лв с 3 дни доставка. Но това беше преди 3 години. Та някой да има инфо?
Поздрави на всички Хве

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook