Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Не мога да ти отговоря на въпросите, но тези видеа може да са ти от полза.
Не са за XI, но пак е за m54.
https://www.youtube.com/watch?v=k_C-DQDLxAs
https://www.youtube.com/watch?v=p3omtyuDl-U
https://www.youtube.com/watch?v=FiBr1h9j0bU
Успех.
Не са за XI, но пак е за m54.
https://www.youtube.com/watch?v=k_C-DQDLxAs
https://www.youtube.com/watch?v=p3omtyuDl-U
https://www.youtube.com/watch?v=FiBr1h9j0bU
Успех.
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
opti_drive написа:Здравейте колеги, от няколко месеца станах собственик на 330xi. Колата беше на мой приятел, и след като се случи нещо с автоматичната и кутия той ми подари колата. Свалихме кутията и отворихме картера - вътре беше пълно с метални стружки.... След най-различни консултации ми казаха между 2200 и 3000лв за ремонт на кутията - съответно това ме хвърли в дълбоки размисли струва ли си.... Понеже съм с леки предубеждения за автоматичните кутии и след като се натъкнах на този клип https://www.youtube.com/watch?v=DsAt59BSXTc&t=740s се окуражих и реших че ще се пробвам да го направя с ръчна кутия. Малко по малко започнах да купувам нужните части - намерих си ръчна кутия с раздатка от 330xi, махових, съединител.... обаче на кутията няма скоростният лост със селектора (казаха ми че са го продали) -и се почна едно търсене. Където и да звънна никъде няма... чух се с едно момче, то също беше продало лоста, но се заприказвахме и след като му казах какво смятам да правя ме пита - А ти знаеш ли че трябва да смениш диференциалите, или поне само предният? Съответно не се бях замислял за това... след като порових видях че наистина са с различни предавателни числа на автомата и на ръчната, но искам да питам - Може ли да си сложа ръчната кутия с нейната си раздатка и да си карам колата с диференциалите които са си на колата (т.е от автомата)? Също ако на някой му се намира скоростен лост веднага ще го купя.
Дифовете при автоматите са със предавателно число 3,15 , а при ръчните скорости 3,07. Мисля ,че разликата е минимална и няма да се усеща кой знае какво.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте,
има ли някой който си е ремонтирал преден диференциал? Имам проблем с моя и така или иначе ще го отварям, но винаги е по добре съвет от някой, който е минал през това Навсякъде пише че са здраво направени но е почти невъзможно да си намери човек втора ръка, на моя има радиално хлопане на чашката на лявата полуоска \вероятно и другата но там няма как да се разбере като е на колата дифа\, предполагам са заминали лагерите на касетата и затова освен всичко ми е интересно знае ли някой как се регулира хлабината на този диф след смяната. Всякаква информация ще ми е полезна \в нета няма почти нищо за нашите редки машини\, а аз ще му направя снимки и замервания за да е полезно за други случаи.
има ли някой който си е ремонтирал преден диференциал? Имам проблем с моя и така или иначе ще го отварям, но винаги е по добре съвет от някой, който е минал през това Навсякъде пише че са здраво направени но е почти невъзможно да си намери човек втора ръка, на моя има радиално хлопане на чашката на лявата полуоска \вероятно и другата но там няма как да се разбере като е на колата дифа\, предполагам са заминали лагерите на касетата и затова освен всичко ми е интересно знае ли някой как се регулира хлабината на този диф след смяната. Всякаква информация ще ми е полезна \в нета няма почти нищо за нашите редки машини\, а аз ще му направя снимки и замервания за да е полезно за други случаи.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Леко клатене на волана наподобяващи небалансирани предни гуми в диапазона 80-100км\ч, вибрации след 110-115км\ч, а също на моменти странни вибрации при по ниска скорост 40-60км\ч. Също има много специфично притреперване на волана при скорост 80-100км\ч и леко чукване на волана в ляво или в дясно, волана притреперва 2-3 пъти, това също го срещнах като симптом за диференциал. По предницата всичко е ново, с оригинални фабрично рециклирани полуоски съм от няколко месеца \ с китайски беше същото\. Проблема го има от доста време и бавно се задълбочава. Преди няколко дни реших да проверя отново полуоските за всеки случай и си бяха добре, но установих клатене на вътрешната чашка към диференциала, радиално а не навътре навън. Предполагам лагерите на касетата заминават, вероятно и от предишно каране с блокиращи предни полуоски, а може и просто да им идва времето. Довечера ще го свалям и ще видя. Пуснах темата защото всички втора ръка са изкупени и явно доста хора имат някакъв проблем с предния диференциал, но също не намерих и един коментар тук по въпроса и почти никакъв коментар по чужди сайтове. Като цяло информацията е доста оскъдна за този диференциал, да не кажа направо няма. Иначе съм се подготвил теоретично за настройката, но към момента не ми е ясно откъде се бърка да се замерва т.н. backlash , надявам се като го отворя да се проясни. Затова и всякаква друга информация ще е полезна относно симптоми и ремонт, а явно и на други колеги с такъв проблем
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Взех един преден диф и го ревизирах ... оказа се, че е здрав.
Мислех, че вие предния, но се оказа задния диф. Сега си имам резервен:
Ето как изглежда резервния ми:
Мислех, че вие предния, но се оказа задния диф. Сега си имам резервен:
Ето как изглежда резервния ми:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Имам питане. Поради, съмнение за леко виене от задния диф се чудя дали да търся нов втора употреба или да потърся сервиз който да погледне и да се заеме с смяна на лагери евентуално. Колата ми е 325xi ръчна ск.кутия , а диференциала е с предавателно число 3.23. Маслата на преден заден диф.,скорости и раздатка ги сменявах в дару кар преди повече от 2 години,защото още тогава чувах леко виене. Ако реша да търся от друга кола на задно ще стане ли дифа? Видях ,че с предавателно число 3.23 е 325I автомат.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте колеги.
При каране, когато колата подскача по тъмбурките и изпадналия ни и пропаднал път се чува бучене отзад.
Някой има ли си идея от какво може да е ?
Къде да гледам ?
При каране, когато колата подскача по тъмбурките и изпадналия ни и пропаднал път се чува бучене отзад.
Някой има ли си идея от какво може да е ?
Къде да гледам ?
- popai
- младши ентусиаст
- Мнения: 338
- Регистриран на: 1.11.2004
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325 ti, e63 3.0 i
- Мечтае да кара: м5
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Имам едно питане, относно Скорстни кутий автоматик. Това което си мисля че на всички xi модели слагат GM Автоматици на бензиновите модели.
ZF не се слага на х модели, което е гадно, мислех че GM слагат само на дизел.
ZF не се слага на х модели, което е гадно, мислех че GM слагат само на дизел.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
GM са всички да. Не виждам обаче защо това да е проблем за бензинките специално. Защо мислиш че със ZF ще е по хубаво? Важно е кутията да е предвидена да издържа натоварването на въпросния автомобил, а също и собственика да не забравя да я обслужва.
- ceko88
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 129
- Регистриран на: 19.07.2016
- Пол: Мъж
- Кара: Лагерница
- Мечтае да кара: M4 G82
- Детайли за колата: Бърза без спирачки
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Привет банда имам няколко въпрос че та и се надявам поне по някои да внесем малко яснота .
1ви- Колко км. изминавате с един резервоар визирам е46 330xd (комби)
2- Щом светне лампичката за гориво по каталог колко трябва да остава в резервоара до неговото пълно изчерпване .
и 3- BMW 3 serial имат ли някакво ограничение на захранващото го напрежение от акумулатора или по нещо там .Примерно да речем,че акумулатори е на 12.05v ,но компа иска 12.10v за да завърти стартера и да го очита като слаб акумулатор и от там да брокира неговото пълно стартиране .
1ви- Колко км. изминавате с един резервоар визирам е46 330xd (комби)
2- Щом светне лампичката за гориво по каталог колко трябва да остава в резервоара до неговото пълно изчерпване .
и 3- BMW 3 serial имат ли някакво ограничение на захранващото го напрежение от акумулатора или по нещо там .Примерно да речем,че акумулатори е на 12.05v ,но компа иска 12.10v за да завърти стартера и да го очита като слаб акумулатор и от там да брокира неговото пълно стартиране .
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Аз съм с е46 330xd 184 к.с. с ръчна кутия, седан и с един резервоар съм минавал най-много 920 км., но това само извънградско минус 20-30 км и разбира се не съм карал до изгасване, а светеше лампата.
Аз мисля, че лампата свети при различно количество гориво, в зависимост от средния разход, но не съм сигурен, това са само предположения.
Аз мисля, че лампата свети при различно количество гориво, в зависимост от средния разход, но не съм сигурен, това са само предположения.
- insane_v
- младши ентусиаст
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Ако при палене напрежението ти пада под 12 волта ще имаш големи ядове. Моя акумулатор като взе да умира и при палене взе да пада под 11 волта таблото ми светваше като коледна елха и колата влизаше в авариен режим. След смяната му всичко се оправи.ceko88 написа:Привет банда имам няколко въпрос че та и се надявам поне по някои да внесем малко яснота .
1ви- Колко км. изминавате с един резервоар визирам е46 330xd (комби)
2- Щом светне лампичката за гориво по каталог колко трябва да остава в резервоара до неговото пълно изчерпване .
и 3- BMW 3 serial имат ли някакво ограничение на захранващото го напрежение от акумулатора или по нещо там .Примерно да речем,че акумулатори е на 12.05v ,но компа иска 12.10v за да завърти стартера и да го очита като слаб акумулатор и от там да брокира неговото пълно стартиране .
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
- ceko88
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 129
- Регистриран на: 19.07.2016
- Пол: Мъж
- Кара: Лагерница
- Мечтае да кара: M4 G82
- Детайли за колата: Бърза без спирачки
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Благодаря за бързите отговори .
аз съм с 204кс. до момента съм изминал 770км. смесено и имам още около 15/16л. не знам точно може и повечко да е не погледнах бр.компа колко ще покаже .Това по груби сметки за целия обем май ще е някъде около 6.5/100 . И се питах дали не съм изпуснал някои км да запиша в сметките или реално е тека .Средно с един резервоар около 900км .
Не мога да кажа с сигурност дали е падал под 11 ,но по скоро е в границите на 12 .До колкото ми е известно на 12.05 пала .На няколко пъти не успявам да запалия и не мога да открия причината за това . Премигнат фаровете и таблото един път и до там .Колкото до акумулатора според майстора е здрав няма утечка ,зарежда ,няма грешка по диагностика ,но проблема е на лице .И се питах какъв е минималния лимит да стартово напрежение/ток за да стартира .И въобще има ли някакво подобно ограничение да се сложили немците .
Kurtov » 22 Окт 2018, 21:11
Аз съм с е46 330xd 184 к.с. с ръчна кутия, седан и с един резервоар съм минавал най-много 920 км., но това само извънградско минус 20-30 км и разбира се не съм карал до изгасване, а светеше лампата.
Аз мисля, че лампата свети при различно количество гориво, в зависимост от средния разход, но не съм сигурен, това са само предположения.
аз съм с 204кс. до момента съм изминал 770км. смесено и имам още около 15/16л. не знам точно може и повечко да е не погледнах бр.компа колко ще покаже .Това по груби сметки за целия обем май ще е някъде около 6.5/100 . И се питах дали не съм изпуснал някои км да запиша в сметките или реално е тека .Средно с един резервоар около 900км .
insane_v » 22 Окт 2018, 21:21
ceko88 написа:
Привет банда имам няколко въпрос че та и се надявам поне по някои да внесем малко яснота .
1ви- Колко км. изминавате с един резервоар визирам е46 330xd (комби)
2- Щом светне лампичката за гориво по каталог колко трябва да остава в резервоара до неговото пълно изчерпване .
и 3- BMW 3 serial имат ли някакво ограничение на захранващото го напрежение от акумулатора или по нещо там .Примерно да речем,че акумулатори е на 12.05v ,но компа иска 12.10v за да завърти стартера и да го очита като слаб акумулатор и от там да брокира неговото пълно стартиране .
Ако при палене напрежението ти пада под 12 волта ще имаш големи ядове. Моя акумулатор като взе да умира и при палене взе да пада под 11 волта таблото ми светваше като коледна елха и колата влизаше в авариен режим. След смяната му всичко се оправи.
Не мога да кажа с сигурност дали е падал под 11 ,но по скоро е в границите на 12 .До колкото ми е известно на 12.05 пала .На няколко пъти не успявам да запалия и не мога да открия причината за това . Премигнат фаровете и таблото един път и до там .Колкото до акумулатора според майстора е здрав няма утечка ,зарежда ,няма грешка по диагностика ,но проблема е на лице .И се питах какъв е минималния лимит да стартово напрежение/ток за да стартира .И въобще има ли някакво подобно ограничение да се сложили немците .
Последна промяна ceko88 на 23 Окт 2018, 0:06, променена общо 1 път
- insane_v
- младши ентусиаст
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здрав и зареден акумулатор дава 12,5 - 12,6 V. Ако при загасен мотор ти дава само 12V на 95% ти гарантирам, че е за смяна. При работещ мотор динамото ти трябва да дава 14 - 14,5 V. Ако падаш под 13,5V динамото ти не зарежда доататъчно.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани