Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от MonsteR » 14 Ное 2013, 12:02

Куатрото не е постоянно зацепено 4х4 до колкото знан. Отзад има един виско съединител, и той качва натоварване на зания мост, само ако засече приплъзване... ама дай да си говорим сега за нашите си Х-сове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от virtualchild » 14 Ное 2013, 12:24

Като говорим за раздатката ето ви малко истински данни за нея:
https://drive.google.com/file/d/0BwypbdX_A82sbUgtZkNUWVB1LUU/edit?usp=sharing

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от JTD » 14 Ное 2013, 12:45

MonsteR написа:Не знам дали съм споделял, но поради естеството на нашата раздатка - централен отворен диференциал - предните колела на колата са пряко завизими от задните. Т.е. 4х4 е, ама не съвсем... истинско(нямаме грам блокаж) :mhihi: Идеята е, че докато задните са зацепени, то всичко е ОК и предните са зацепени, но ако някое от задните изгуби сцепление и започне да превърта и предните не натискат. Как е решено това? Ами чрез ДСЦ системата, когата ecu-то засече превъртане, но удря 1 АБС на въпросната гума, което качва тяга на задния мост и предните започват да дърпат. Обаче по някога се изпада в ситуации когато това не е достатъчно, за да се измъкнете. Съвсем лесен метод има за да помогнете на колата :mrgreen: , просто леко почвате да дърпате ръчната спирачка, като постепенно блокирате задните колела, което пък качва тяга отпред и хоооп, готовооо. Дано ме разбрахте... :bchug:

Това не е вярно.
Разпределението е твърдо на 38/62% (предно/задно)
Благодарение на отворения диф отзад, ако едно колело почне да превърта и няма система, която да го спре, то тогава се разчита само на 38% от текущата предавана мощност към колелата, която по раздатка отива към предния мост. Ако и на предния мост започне да превърта едното колело, а коефициентът на сцепление е по-малък от необходимото, за да придвижи колата, то тогава си вече загубен.

Номерът с ръчната се прави, за да осигуриш максимално предаване (разпределение) на въртящия момент към двете задни колела едновременно, а не да прехвърлиш въртящ момент към предния мост.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от MonsteR » 14 Ное 2013, 13:00

Отива грънци. нищо не отива към предния мост ако почне да ти превърта задно колело.

JTD ето филмче, което нагледно ти показва как на различните коли им работят блокажите (ебаси акурата). При нас блокажи нямаааа :).. по този случай пак повтарям, щом едното колело започне да превърта работата е до там! Прочети пак моля те. За блокаж нашата система ползва ДСЦ и ръчна... айде поздрави.

Последна промяна MonsteR на 24 Ное 2013, 8:50, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 1.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от xian777 » 14 Ное 2013, 20:29

Добре - и аз да кажа - при свален кардан Х-а е46 неще да мръдне и на милиметър само с предното предаване. Кое, как и защо се случва, не мога да кажа.
Ако някой може да го обясни, ще ми бъде интересно да разбера!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от MonsteR » 14 Ное 2013, 20:57

Ми прочети ми предното мнение... защото имаме централен отворен диференциал... много е сложна тази материя.. и аз не я разбирам добре, но предните са пряко зависими от задните и в момента в който отзад олекне адио рио... :winky: ама за това има ДЦС и ръчна да помагаме.. не сме тойота ледкрузър все пак.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 10.08.2012
Пол: Мъж

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от skruch740 » 15 Ное 2013, 1:53

Здравейте, от дълги години карам автомобили от тази марка, но досега, не съм притежавал 4x4. В момента карам 740и(уникално удоволствие), но тъй като пътувам наистина много(10 000 на месец) съм решил да купя 4x4, заради по-голямата сигурност през зимния сезон.

Ако някой од Вас, има инфо за 325xi, моля да ми пише. Интересува ме, дали модела има детски болести, разход на гориво и цени за обслужването на 4x4, ако има:)

Благодаря предварително.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 9.03.2012
Местоположение: София/Враца
Пол: Мъж
Кара: Каквото му падне :)
Детайли за колата: e46 330хi Mtech1

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Icancho » 15 Ное 2013, 13:11

skruch740 написа:Здравейте, от дълги години карам автомобили от тази марка, но досега, не съм притежавал 4x4. В момента карам 740и(уникално удоволствие), но тъй като пътувам наистина много(10 000 на месец) съм решил да купя 4x4, заради по-голямата сигурност през зимния сезон.

Ако някой од Вас, има инфо за 325xi, моля да ми пише. Интересува ме, дали модела има детски болести, разход на гориво и цени за обслужването на 4x4, ако има:)

Благодаря предварително.


Здравей колега,
Аз имах до скоро 325xi, като цяло колата е мн здрава, по специфично трябва да се гледат предните полуоски, те май се оказват най-кекави в колата. С моята за щастие не съм има проблеми като изключим скъсаните маншони и вътрешни и външни. Външните бяха на Meyle (мн добри) 19 лв бройката от Laviatan от форума, вътрешния оригинален от вари 2000 100лв няма заместител, тоест то маншон има обаче си е нормално кръгал докато вътрешната част е малко по-странна и умните шваби са го направили на две части (при смяна). Друго което често сдава багажа е шарнир на десен носач външен (220 лв целият носач на Lemforder), и тъй като трябваше и тампона да сменя към него (70 лв комплекта два тампона-Lemforder) сега си имам резервен. :D. Кефа през зимата е голям помагал съм на доста колеги с BMW-ta през зимата :D, като цяло май е това. С раздатка скорости и диференциалите не съм имал проблем, но задължително смяна на маслата, за скоростите по твоя преценка, че там има табела да не се сменя, въпреки че едно приятелче със 330 XD си ги смени и няма проблеми за сега :). Друго не се сещам за сега ако имаш въпроси питай, ще помогна с каквото мога!


P.S ето и една снимка на маншона отвътре ако някой го интересува! :kuku:
Untitled.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 8.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330XI

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от slav4o974 » 17 Ное 2013, 22:13

Съгласен съм, че маншоните и каретата на предните полуоски са кекави. Всичките останали болежки са характерни за Е46 изобщо. Вече не е нужно да се купува цял носач при разбит шарнир. При мен оригиналните шарнири са избити от носача и са заменени с такива от Е36/вече са сменяеми/. Няма никаква логика в твърдението, че шарнира на десния носач се разбива често! С диференциал и раздатка няма да имаш проблеми /не и при леката Е46/. Лично за мен по-удачния вариант е 330ХI. Върви много повече от 325, разхода му е сходен и много колеги споделят мнението, че проблемите с харчене на масло на М54 при 330 не са толкова често срещани. Аз смених моя мотор с друг, защото имах проблем с разхода на масло. С новия, разхода е в границите на нормалното, но сега ако имах възможност, бих търсил 330.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от acho.rs » 24 Ное 2013, 16:54

Куатрото не е постоянно зацепено 4х4 до колкото знан

Куатрото е два вида - "халдекс" и "Торсен" с 3 отворени дифа . Сериозните модели, всички са с Торсен и АВДто е пермаментно .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 8.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330XI

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от slav4o974 » 25 Ное 2013, 22:44

Може да се каже и така: Всички коли на ВАГ с напречно монтиран мотор са с Халдекс, а с надлъжни двигатели с Торсен междинен диференциал.

води статистиката
Аватар
Мнения: 2037
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: една крачка пред смъртта
Пол: Мъж
Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от LuBo1 » 26 Ное 2013, 20:03

Изображение

Сезона е открит ! Снимката е от Габрово, 16ч
ИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 9.03.2012
Местоположение: София/Враца
Пол: Мъж
Кара: Каквото му падне :)
Детайли за колата: e46 330хi Mtech1

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Icancho » 27 Ное 2013, 15:31

Браво LuBo1, дано и други колеги качат снимки по поляните :p :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 8.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330XI

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от slav4o974 » 29 Ное 2013, 20:21

Колеги, днес се сдобих с нова предна полуоска. Искам да попитам, някой знае ли, дали лесно излиза вътрешното каре от предния диф и нужно ли е да се източи маслото му? Според мен 0,6л. масло едва ли стигат до нивото на карето.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от MonsteR » 29 Ное 2013, 23:26

Отговарям веднага :winky:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook