Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- LuBo1
- води статистиката
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
bravo ! , остава за нас непросветените да напишеш какъв им е офсета и кои моделен номер са
- djssss
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 85
- Регистриран на: 4.11.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Е61-530XD LCI
- Мечтае да кара: кюрьосити
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
maikooo написа:djssss написа:искам да видя как ще сложиш 16 ки на x
Тази ниска кола е x???? Само погледни предните гуми че са до калника...x-a не можеш да го свалиш заради полусоките!!!! Така че този митологичен х май не е много х
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10423
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
LuBo1 написа::clap: bravo ! , остава за нас непросветените да напишеш какъв им е офсета и кои моделен номер са
Не се вижда добре, но май са единствените 16' за Е60 - стил 134, затова влизат.
Never mistake motion for action...
- maikooo
- младши ентусиаст
- Мнения: 679
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Кара: Е24 М6, Е31 850i
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
LuBo1 написа::clap: bravo ! , остава за нас непросветените да напишеш какъв им е офсета и кои моделен номер са
style 60 7,5x16 ET 20
djssss написа:Тази ниска кола е x???? Само погледни предните гуми че са до калника...x-a не можеш да го свалиш заради полусоките!!!! Така че този митологичен х май не е много х
Да предположим, че си прав и колата не е Х, по твоите разсъждения следва, че 16" става на обикновена 30ка, къде тогава е проблема да станат и на Х, като той е по-висок и съответно има повече място под калника?
Също така имаш интересно виждане за ниска кола, БМВ при това...та това е като сув/сав направо...btw колата е Х
Leon написа:Не се вижда добре, но май са единствените 16' за Е60 - стил 134, затова влизат.
Тези също стават, преди време в бг мобилето се продаваше 330д (не Х) с въпросните джанти.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
djssss написа:maikooo написа:djssss написа:искам да видя как ще сложиш 16 ки на x
Тази ниска кола е x???? Само погледни предните гуми че са до калника...x-a не можеш да го свалиш заради полусоките!!!! Така че този митологичен х май не е много х
Приеми факта, че не си знаел, а научаваш нещо ново и продължавай напред.
Не е нужно да търсиш под вола теле.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- MonsteR
- младши ентусиаст
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Споделете, масло на предния диф сменяте ли? а на раздатката? а на задния? Ако сте сменяли някаква промяна да сте усетили? Аз не съм сменял признавам.. всичко е сухо и нямам шумове.
- Icancho
- Потребител
- Мнения: 14
- Регистриран на: 9.03.2012
- Местоположение: София/Враца
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото му падне :)
- Детайли за колата: e46 330хi Mtech1
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Vesperet79 написа:Колата беше нов внос от Италия, г.п е 2001, сив металик. истински се изненадах когато разбрах че няма почти нищщо за поправка като беше прегледана от сериозен механик. За тези които се интересуват от разхода - извън града е 8-8,5л бензин, в градски условия - е 11-12 л стандартен безоловен 95.
И аз съм с такава машина, ма да ти кажа за разхода........ Както и да го карах на бензин, като не съм сипвал нищо под 98, извънградско на заспиващо темпо - 10.5 ми е било най доброто....градско - 14-15 спокойно. Сега съм на газ - смесено 13 - хич не се оплаквам! А относно джантите - няма по - малък размер от 17 за тая кола. Дисковете се по - големи от другите е46 /по спомени 325мм/. Но не е болка за умиране - 17" стой по - красиво
Колега стоманено-Петров,
за разхода, буквално цитирам моя борд компютър, смесения разход мисля че няколко пъти закова на 10 л. Като пак казвам че ползвах бензин 95 и от БГ и от Италия и от Хърватско и от Черн гора. Абсолютно никаква разлика в поведението на колата и в разхода.
Ако ти харчи 10л извън града, значи задминаваш и вятъра...просто имаш тежко краче..това в рамките на шегата..
А за джантите съм напълно съгласен че 17'' стоят красиво, но и бързо се изкривяват по гладките ни шосета... просто исках поне за зимата да и дам възможност за по високи и по тесни "обувки" - 205/55R16 или 195/55R16 ширина...
Но здраве да е ![/quote]
Колега не знам как няма да ти станат 16-ки джанти моята 325-ца ХI e с такива, гумите са 205/55/16 предните ми дискове са 300 мм, при 330хI мисля, че е същото. Единствено знам, че след фейслифта не може да слагаш по-малкии от 16 цола заради по големите супорти и дискове!
Последна промяна Icancho на 13 Ное 2013, 16:58, променена общо 1 път
- Icancho
- Потребител
- Мнения: 14
- Регистриран на: 9.03.2012
- Местоположение: София/Враца
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото му падне :)
- Детайли за колата: e46 330хi Mtech1
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
MonsteR написа:Споделете, масло на предния диф сменяте ли? а на раздатката? а на задния? Ако сте сменяли някаква промяна да сте усетили? Аз не съм сменял признавам.. всичко е сухо и нямам шумове.
Сменя се по принцип, на предния и задния диф маслото е 75w90 пълна синтетика, на раздатка и скорости( ако не е автомат) МTF-LT2 75w80 GL4, на автомата Dextron III, Лично аз не съм сменял, но ако нямаш шумове и течове си карай, но аз съм на мнение каот се взима кола всички флуиди да се сменят ей така за по-спокойно
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
MonsteR написа:Споделете, масло на предния диф сменяте ли? а на раздатката? а на задния? Ако сте сменяли някаква промяна да сте усетили? Аз не съм сменял признавам.. всичко е сухо и нямам шумове.
Е то остава и след смяната да усетиш някаква разлика, то нещата няма да са на добре.
Иначе маслото за дифовете си е еднакво (преден, заден), а маслото за раздатката е същото като за скоростната кутия.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- MonsteR
- младши ентусиаст
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Аз например смених маслото на кутията, автомат е, мога да споделяя, че почна да сменя още по мазно, а преди това си беше много добре. Определено имаше осезаемо подобрение след смяната, та се чудя дали няма да се получи така и с тези дифове...
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
MonsteR написа:Аз например смених маслото на кутията, автомат е, мога да споделяя, че почна да сменя още по мазно, а преди това си беше много добре. Определено имаше осезаемо подобрение след смяната, та се чудя дали няма да се получи така и с тези дифове...
Ами нищо няма да се усети. Помисли малко. Това е чиста механика. Няма как да усетиш. Единствено ще усетиш, когато има проблем, но обикновено вече е късно.
А да добавя само, че маслото на раздатката е същото като маслото за ръчни скорости, защото така написано от мен в предишното мнение може да заблуди някой.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Icancho
- Потребител
- Мнения: 14
- Регистриран на: 9.03.2012
- Местоположение: София/Враца
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото му падне :)
- Детайли за колата: e46 330хi Mtech1
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
MonsteR написа:Аз например смених маслото на кутията, автомат е, мога да споделяя, че почна да сменя още по мазно, а преди това си беше много добре. Определено имаше осезаемо подобрение след смяната, та се чудя дали няма да се получи така и с тези дифове...
Колега смени си и маслата на диференциалите, за двата ще ти излезе към 50лв хубаво масълце (само маслото), и ще ти е спокойна главата!
- LuBo1
- води статистиката
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Супер е темичката , евала на всички собственици на Х ! Лека молба към някои добричък модератор да поразчисти лекия оффтопик които все да се получава
- MonsteR
- младши ентусиаст
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Не знам дали съм споделял, но поради естеството на нашата раздатка - централен отворен диференциал - предните колела на колата са пряко завизими от задните. Т.е. 4х4 е, ама не съвсем... истинско(нямаме грам блокаж) Идеята е, че докато задните са зацепени, то всичко е ОК и предните са зацепени, но ако някое от задните изгуби сцепление и започне да превърта и предните не натискат. Как е решено това? Ами чрез ДСЦ системата, когата ecu-то засече превъртане, но удря 1 АБС на въпросната гума, което качва тяга на задния мост и предните започват да дърпат. Обаче по някога се изпада в ситуации когато това не е достатъчно, за да се измъкнете. Съвсем лесен метод има за да помогнете на колата , просто леко почвате да дърпате ръчната спирачка, като постепенно блокирате задните колела, което пък качва тяга отпред и хоооп, готовооо. Дано ме разбрахте...
- slav4o974
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 220
- Регистриран на: 8.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330XI
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
MonsteR написа:Не знам дали съм споделял, но поради естеството на нашата раздатка - централен отворен диференциал - предните колела на колата са пряко завизими от задните. Т.е. 4х4 е, ама не съвсем... истинско(нямаме грам блокаж) Идеята е, че докато задните са зацепени, то всичко е ОК и предните са зацепени, но ако някое от задните изгуби сцепление и започне да превърта и предните не натискат. Как е решено това? Ами чрез ДСЦ системата, когата ecu-то засече превъртане, но удря 1 АБС на въпросната гума, което качва тяга на задния мост и предните започват да дърпат. Обаче по някога се изпада в ситуации когато това не е достатъчно, за да се измъкнете. Съвсем лесен метод има за да помогнете на колата , просто леко почвате да дърпате ръчната спирачка, като постепенно блокирате задните колела, което пък качва тяга отпред и хоооп, готовооо. Дано ме разбрахте...
Материята наистина е интересна колега! Това което си описал е напълно вярно, но със сигурност важи за куатрото при Фолксваген груп /за всичките им автомобили с надлъжно разположен двигател/. При тази система, характерно за Торсен диференциала е, че има способността да препраща въртящ момент към оста с по-добро сцепление. При липса на механичен или електронен блокаж и когато сцеплението на едно от колелата е под определен праг, всяка Куатро машина се превръща в огромен камък. Ако нулевото сцепление е на задния мост, тогава можеш да помогнеш на системата като леко дръпнеш ръчната.
При версиите с перманентно задвижване на БМВ, преди заветното xDrive, предаването на въртящия момент е фиксирано в приблизително съотношение 33% за предния мост и 66% към задния. Този факт ме кара да мисля, че дори едно от колелата да е с нулево сцепление, то автомобила едва ли би се обездвижил напълно. Допълнителен плюс е наличието на тракшън контрол в пакета на DSC-то (ESP). Хубаво е да се знае че електронния блокаж /тракшън контрола/, работи посредством ABS-помпата натискайки накладките на буксуващите колела. По този начин с помощта на дифа на съответния мост, въртящия момент се прехвърля на другото колело на същия мост. Трябва да се има предвид, че при продължително буксуване, тракшън контрола е възможно да се самоизключи с цел да предпази дисковете от прегряване и съответно-изкривяване.
В заключение ще кажа, че XI или по-старата IX версия/макар и без тракшън/ са чудесни системи за перманентно задвижване що се отнася за конвенционален автомобил, който не е проектиран за движение извън пътя. Лично аз, предпочитам XI на БМВ пред ранните версии на Куатрото.
Възможно е някъде в разсъжденията си да греша и моля ако някой има друга информация да ни осветли по въпроса!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани