Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

води статистиката
Аватар
Мнения: 2037
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: една крачка пред смъртта
Пол: Мъж
Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от LuBo1 » 13 Ное 2013, 10:41

:clap: bravo ! , остава за нас непросветените да напишеш какъв им е офсета и кои моделен номер са :)
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 4.11.2012
Пол: Мъж
Кара: Е61-530XD LCI
Мечтае да кара: кюрьосити

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от djssss » 13 Ное 2013, 11:02

maikooo написа:
djssss написа:искам да видя как ще сложиш 16 ки на x

Тази ниска кола е x???? Само погледни предните гуми че са до калника...x-a не можеш да го свалиш заради полусоките!!!! Така че този митологичен х май не е много х

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10423
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Leon » 13 Ное 2013, 11:14

LuBo1 написа::clap: bravo ! , остава за нас непросветените да напишеш какъв им е офсета и кои моделен номер са :)

Не се вижда добре, но май са единствените 16' за Е60 - стил 134, затова влизат.
Never mistake motion for action...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 679
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Кара: Е24 М6, Е31 850i

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от maikooo » 13 Ное 2013, 11:39

LuBo1 написа::clap: bravo ! , остава за нас непросветените да напишеш какъв им е офсета и кои моделен номер са :)

style 60 7,5x16 ET 20

djssss написа:Тази ниска кола е x???? Само погледни предните гуми че са до калника...x-a не можеш да го свалиш заради полусоките!!!! Така че този митологичен х май не е много х

Да предположим, че си прав и колата не е Х, по твоите разсъждения следва, че 16" става на обикновена 30ка, къде тогава е проблема да станат и на Х, като той е по-висок и съответно има повече място под калника?
Също така имаш интересно виждане за ниска кола, БМВ при това...та това е като сув/сав направо...btw колата е Х

11358524727010118_3.pic.jpg


Leon написа:Не се вижда добре, но май са единствените 16' за Е60 - стил 134, затова влизат.

Тези също стават, преди време в бг мобилето се продаваше 330д (не Х) с въпросните джанти.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от JTD » 13 Ное 2013, 13:22

djssss написа:
maikooo написа:
djssss написа:искам да видя как ще сложиш 16 ки на x

Тази ниска кола е x???? Само погледни предните гуми че са до калника...x-a не можеш да го свалиш заради полусоките!!!! Така че този митологичен х май не е много х

Приеми факта, че не си знаел, а научаваш нещо ново и продължавай напред.
Не е нужно да търсиш под вола теле.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от MonsteR » 13 Ное 2013, 14:54

Споделете, масло на предния диф сменяте ли? а на раздатката? а на задния? Ако сте сменяли някаква промяна да сте усетили? Аз не съм сменял признавам.. всичко е сухо и нямам шумове.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 9.03.2012
Местоположение: София/Враца
Пол: Мъж
Кара: Каквото му падне :)
Детайли за колата: e46 330хi Mtech1

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Icancho » 13 Ное 2013, 15:36

Vesperet79 написа:Колата беше нов внос от Италия, г.п е 2001, сив металик. истински се изненадах когато разбрах че няма почти нищщо за поправка като беше прегледана от сериозен механик. За тези които се интересуват от разхода - извън града е 8-8,5л бензин, в градски условия - е 11-12 л стандартен безоловен 95.



И аз съм с такава машина, ма да ти кажа за разхода........ Както и да го карах на бензин, като не съм сипвал нищо под 98, извънградско на заспиващо темпо - 10.5 ми е било най доброто....градско - 14-15 спокойно. Сега съм на газ - смесено 13 - хич не се оплаквам! А относно джантите - няма по - малък размер от 17 за тая кола. Дисковете се по - големи от другите е46 /по спомени 325мм/. Но не е болка за умиране - 17" стой по - красиво :)


Колега стоманено-Петров,

за разхода, буквално цитирам моя борд компютър, смесения разход мисля че няколко пъти закова на 10 л. Като пак казвам че ползвах бензин 95 и от БГ и от Италия и от Хърватско и от Черн гора. Абсолютно никаква разлика в поведението на колата и в разхода.


Ако ти харчи 10л извън града, значи задминаваш и вятъра...просто имаш тежко краче..;)това в рамките на шегата..

А за джантите съм напълно съгласен че 17'' стоят красиво, но и бързо се изкривяват по гладките ни шосета... просто исках поне за зимата да и дам възможност за по високи и по тесни "обувки" - 205/55R16 или 195/55R16 ширина...

Но здраве да е ![/quote]


Колега не знам как няма да ти станат 16-ки джанти моята 325-ца ХI e с такива, гумите са 205/55/16 предните ми дискове са 300 мм, при 330хI мисля, че е същото. Единствено знам, че след фейслифта не може да слагаш по-малкии от 16 цола заради по големите супорти и дискове!
Последна промяна Icancho на 13 Ное 2013, 16:58, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 9.03.2012
Местоположение: София/Враца
Пол: Мъж
Кара: Каквото му падне :)
Детайли за колата: e46 330хi Mtech1

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Icancho » 13 Ное 2013, 15:44

MonsteR написа:Споделете, масло на предния диф сменяте ли? а на раздатката? а на задния? Ако сте сменяли някаква промяна да сте усетили? Аз не съм сменял признавам.. всичко е сухо и нямам шумове.

Сменя се по принцип, на предния и задния диф маслото е 75w90 пълна синтетика, на раздатка и скорости( ако не е автомат) МTF-LT2 75w80 GL4, на автомата Dextron III, Лично аз не съм сменял, но ако нямаш шумове и течове си карай, но аз съм на мнение каот се взима кола всички флуиди да се сменят ей така за по-спокойно :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от JTD » 13 Ное 2013, 16:18

MonsteR написа:Споделете, масло на предния диф сменяте ли? а на раздатката? а на задния? Ако сте сменяли някаква промяна да сте усетили? Аз не съм сменял признавам.. всичко е сухо и нямам шумове.

Е то остава и след смяната да усетиш някаква разлика, то нещата няма да са на добре.
Иначе маслото за дифовете си е еднакво (преден, заден), а маслото за раздатката е същото като за скоростната кутия.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от MonsteR » 13 Ное 2013, 17:04

Аз например смених маслото на кутията, автомат е, мога да споделяя, че почна да сменя още по мазно, а преди това си беше много добре. Определено имаше осезаемо подобрение след смяната, та се чудя дали няма да се получи така и с тези дифове...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от JTD » 13 Ное 2013, 18:06

MonsteR написа:Аз например смених маслото на кутията, автомат е, мога да споделяя, че почна да сменя още по мазно, а преди това си беше много добре. Определено имаше осезаемо подобрение след смяната, та се чудя дали няма да се получи така и с тези дифове...

Ами нищо няма да се усети. Помисли малко. Това е чиста механика. Няма как да усетиш. Единствено ще усетиш, когато има проблем, но обикновено вече е късно.

А да добавя само, че маслото на раздатката е същото като маслото за ръчни скорости, защото така написано от мен в предишното мнение може да заблуди някой.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 9.03.2012
Местоположение: София/Враца
Пол: Мъж
Кара: Каквото му падне :)
Детайли за колата: e46 330хi Mtech1

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Icancho » 13 Ное 2013, 18:37

MonsteR написа:Аз например смених маслото на кутията, автомат е, мога да споделяя, че почна да сменя още по мазно, а преди това си беше много добре. Определено имаше осезаемо подобрение след смяната, та се чудя дали няма да се получи така и с тези дифове...



Колега смени си и маслата на диференциалите, за двата ще ти излезе към 50лв хубаво масълце (само маслото), и ще ти е спокойна главата! :)

води статистиката
Аватар
Мнения: 2037
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: една крачка пред смъртта
Пол: Мъж
Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от LuBo1 » 13 Ное 2013, 19:13

Супер е темичката , евала на всички собственици на Х ! Лека молба към някои добричък модератор да поразчисти лекия оффтопик които все да се получава :)
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от MonsteR » 13 Ное 2013, 19:30

Не знам дали съм споделял, но поради естеството на нашата раздатка - централен отворен диференциал - предните колела на колата са пряко завизими от задните. Т.е. 4х4 е, ама не съвсем... истинско(нямаме грам блокаж) :mhihi: Идеята е, че докато задните са зацепени, то всичко е ОК и предните са зацепени, но ако някое от задните изгуби сцепление и започне да превърта и предните не натискат. Как е решено това? Ами чрез ДСЦ системата, когата ecu-то засече превъртане, но удря 1 АБС на въпросната гума, което качва тяга на задния мост и предните започват да дърпат. Обаче по някога се изпада в ситуации когато това не е достатъчно, за да се измъкнете. Съвсем лесен метод има за да помогнете на колата :mrgreen: , просто леко почвате да дърпате ръчната спирачка, като постепенно блокирате задните колела, което пък качва тяга отпред и хоооп, готовооо. Дано ме разбрахте... :bchug:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 8.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330XI

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от slav4o974 » 13 Ное 2013, 22:51

MonsteR написа:Не знам дали съм споделял, но поради естеството на нашата раздатка - централен отворен диференциал - предните колела на колата са пряко завизими от задните. Т.е. 4х4 е, ама не съвсем... истинско(нямаме грам блокаж) :mhihi: Идеята е, че докато задните са зацепени, то всичко е ОК и предните са зацепени, но ако някое от задните изгуби сцепление и започне да превърта и предните не натискат. Как е решено това? Ами чрез ДСЦ системата, когата ecu-то засече превъртане, но удря 1 АБС на въпросната гума, което качва тяга на задния мост и предните започват да дърпат. Обаче по някога се изпада в ситуации когато това не е достатъчно, за да се измъкнете. Съвсем лесен метод има за да помогнете на колата :mrgreen: , просто леко почвате да дърпате ръчната спирачка, като постепенно блокирате задните колела, което пък качва тяга отпред и хоооп, готовооо. Дано ме разбрахте... :bchug:

Материята наистина е интересна колега! Това което си описал е напълно вярно, но със сигурност важи за куатрото при Фолксваген груп /за всичките им автомобили с надлъжно разположен двигател/. При тази система, характерно за Торсен диференциала е, че има способността да препраща въртящ момент към оста с по-добро сцепление. При липса на механичен или електронен блокаж и когато сцеплението на едно от колелата е под определен праг, всяка Куатро машина се превръща в огромен камък. Ако нулевото сцепление е на задния мост, тогава можеш да помогнеш на системата като леко дръпнеш ръчната.
При версиите с перманентно задвижване на БМВ, преди заветното xDrive, предаването на въртящия момент е фиксирано в приблизително съотношение 33% за предния мост и 66% към задния. Този факт ме кара да мисля, че дори едно от колелата да е с нулево сцепление, то автомобила едва ли би се обездвижил напълно. Допълнителен плюс е наличието на тракшън контрол в пакета на DSC-то (ESP). Хубаво е да се знае че електронния блокаж /тракшън контрола/, работи посредством ABS-помпата натискайки накладките на буксуващите колела. По този начин с помощта на дифа на съответния мост, въртящия момент се прехвърля на другото колело на същия мост. Трябва да се има предвид, че при продължително буксуване, тракшън контрола е възможно да се самоизключи с цел да предпази дисковете от прегряване и съответно-изкривяване.
В заключение ще кажа, че XI или по-старата IX версия/макар и без тракшън/ са чудесни системи за перманентно задвижване що се отнася за конвенционален автомобил, който не е проектиран за движение извън пътя. Лично аз, предпочитам XI на БМВ пред ранните версии на Куатрото.
Възможно е някъде в разсъжденията си да греша и моля ако някой има друга информация да ни осветли по въпроса! :yes:

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook