Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте, колеги имам тресене на волана при рязко спиране от какво може да е 330XD 204hp 2004г
П.П
Гумите не са много добри 18ки
П.П
Гумите не са много добри 18ки
- insane_v
- младши ентусиаст
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Най-често "криви" дискове. Слагам криви в кавички, защото не са точно криви, а с неравномерна дебелина в следствие на неравномерно нанасяне на материал от накладките по дисковете. Бях попаднал на една страхотна статия в интернет преди време написана от състезателен инженер и там беше описана и процедурата по разработване но нови спирачки. Трудно приложима е, но резултатите са бързи. След час каране имаш спирачки спиращи на 100% от потенциала си. Ако я намеря ще дам линк.
Процедурата беше нещо такова: 10 резки спирания от 100 до 10 км/ч. Това става само на магистрала без никакъв трафик - почти неприложимо е в реални условия! Много е важно да не спираш до 0, защото накладките се отпечатвали на диска. Материала от там влиза с структурата на метала и в следствие на увеличената дебелина се стига до локални прегрявания и прогресивно влошаване на нещата. Чували сме много истории за дискове "менте" дето са се изкривили много скоро. Всъщност причината е неправилно разработване. Трябва да уточня че тук говорим за микрометри! Тия неща не са видими с просто око, но при 0,01 мм разлика в дебелината на диска тресе!
Процедурата беше нещо такова: 10 резки спирания от 100 до 10 км/ч. Това става само на магистрала без никакъв трафик - почти неприложимо е в реални условия! Много е важно да не спираш до 0, защото накладките се отпечатвали на диска. Материала от там влиза с структурата на метала и в следствие на увеличената дебелина се стига до локални прегрявания и прогресивно влошаване на нещата. Чували сме много истории за дискове "менте" дето са се изкривили много скоро. Всъщност причината е неправилно разработване. Трябва да уточня че тук говорим за микрометри! Тия неща не са видими с просто око, но при 0,01 мм разлика в дебелината на диска тресе!
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Привет,
имате ли представа дали предните пружини са взаимно заменяеми от другите 46ци ?
Искам да я смъкна тази кола от пред, тъй като има 4 пръста от гумата до калника и ме подлудява.
Мерси
имате ли представа дали предните пружини са взаимно заменяеми от другите 46ци ?
Искам да я смъкна тази кола от пред, тъй като има 4 пръста от гумата до калника и ме подлудява.
Мерси
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Започна да чука къде да я закарам около Пазарджик и Пловдив и от какво може да е?
https://streamable.com/wdtj2
https://streamable.com/wdtj2
- insane_v
- младши ентусиаст
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте колеги,
Някой знае ли дали изпускателни колектори от 330и ще станат за 330ХИ? Формата на тръбите преди катализаторите е различна и не знам дали няма да опира някъде. Тия от не-Х са едни тумбести.
Питам, защото моите катализатори се разтракаха и намерих други в отлично състояние от кола на малко километри, но не е Х и формата е различна.
Другия ми въпрос е дали може да се премахне и изключи софтуерно помпата за вторичен въздух, че от няколко дни взе да се чува едно виене при палене на студен мотор и мисля че е от нея. Идеята ми е, че вместо други катализатори може да сложа направо разплетени колектори и тая помпа става излишна.
Някой знае ли дали изпускателни колектори от 330и ще станат за 330ХИ? Формата на тръбите преди катализаторите е различна и не знам дали няма да опира някъде. Тия от не-Х са едни тумбести.
Питам, защото моите катализатори се разтракаха и намерих други в отлично състояние от кола на малко километри, но не е Х и формата е различна.
Другия ми въпрос е дали може да се премахне и изключи софтуерно помпата за вторичен въздух, че от няколко дни взе да се чува едно виене при палене на студен мотор и мисля че е от нея. Идеята ми е, че вместо други катализатори може да сложа направо разплетени колектори и тая помпа става излишна.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Малко ъпдейт за някой ако търси ... Обнових софтуера на скоростната и двигателя. За сега мина 1 месец и нещата са добре. Не чувам тупане, хлопане и тропане при превключване.
himik написа:Здравейте, писах в една тема за това тупкане, но нещо не успях да намеря съвет. За това реших да попитам и тук.
Имам 325xi автомат E46 facelift.
При мен се появи също някакво единично тупване, но не успях да открия някой с това
Характеризирам го като тупкане при превключване от 2ра на 1ва. Засичам го точно, когато намалявам от 25km/h на 20km/h и се чува това тупване. Когато не съм натиснал спирачката рядко се появява. Като намалявам и превключа на N не се появява. Струва ми се, че го чувам или в средата на купето или отзад. Това тупкане като се включва първа и задна почти не го чувам. Доколкото разбрах от insane_v и поста му е от смяната на посоката и водещите зъби. Но това май не е случая при мен?
Препоръчаха ми да сменя маслото на ск. кутия и го направих ефекта беше временен. После трихме адаптациите на ск. кутия пак ефект никакъв.
Сега ще погледна следните неща: тампон на дифа, висящ лагер, гумено каре, луфтове в дифа, откъснат мост от купето.
Някой да има други предложения?
- BobbyD
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 98
- Регистриран на: 15.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
В какво се състои този ъпдейт и кой го/как се прави?himik написа:Малко ъпдейт за някой ако търси ... Обнових софтуера на скоростната и двигателя. За сега мина 1 месец и нещата са добре. Не чувам тупане, хлопане и тропане при превключване.himik написа:Здравейте, писах в една тема за това тупкане, но нещо не успях да намеря съвет. За това реших да попитам и тук.
Имам 325xi автомат E46 facelift.
При мен се появи също някакво единично тупване, но не успях да открия някой с това
Характеризирам го като тупкане при превключване от 2ра на 1ва. Засичам го точно, когато намалявам от 25km/h на 20km/h и се чува това тупване. Когато не съм натиснал спирачката рядко се появява. Като намалявам и превключа на N не се появява. Струва ми се, че го чувам или в средата на купето или отзад. Това тупкане като се включва първа и задна почти не го чувам. Доколкото разбрах от insane_v и поста му е от смяната на посоката и водещите зъби. Но това май не е случая при мен?
Препоръчаха ми да сменя маслото на ск. кутия и го направих ефекта беше временен. После трихме адаптациите на ск. кутия пак ефект никакъв.
Сега ще погледна следните неща: тампон на дифа, висящ лагер, гумено каре, луфтове в дифа, откъснат мост от купето.
Някой да има други предложения?
- nappyboy
- младши ентусиаст
- Мнения: 271
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e21 316 м20б25
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Добър вечер колеги. Тъй като съм чувал, че "Xi" моделите трябва да се карат винаги с четири напълно еднакви гуми и джанти реших да ви попитам, до каква степен разликата м/у предните гуми и джанти със задните вреди на раздатката? В момента карам на 18ки предни 8J джанти с гуми 225/40 и задни 245/35 на 9,5J джанти.
Благодаря!
Благодаря!
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
nappyboy написа:Добър вечер колеги. Тъй като съм чувал, че "Xi" моделите трябва да се карат винаги с четири напълно еднакви гуми и джанти реших да ви попитам, до каква степен разликата м/у предните гуми и джанти със задните вреди на раздатката? В момента карам на 18ки предни 8J джанти с гуми 225/40 и задни 245/35 на 9,5J джанти.
Благодаря!
Колега, в какви мерни единици искаш да ти дадем отговор за степента на вредене? Има си теми за това. Дори и да си вземеш еднакъв размер, различен модел, пак може да имаш проблеми, заради различното сцепление. Разбира се проблемите едва ли ще започнат на следващия ден, но може и след 1-2 години, когато вече си дал сума ти хилядарки за колата и си спестил 400лв за гуми. За X-drive знам че стоково М-пакетите са с 255 задни на 225 предни, но за XI и XD не съм чувал такава конфигурация. Все пак въртящия ти момент е доста по-малък от на XD-то и проблемите ти (ако има такива) би трябвало да почнат по-късно, но като се има предвид, че сигурно колата ти е на 300 000+ км, може и вече да е тръгнало нещо. Ако караш постоянно газ-спирачка, много завои - по-добре си вземи 4 еднакви! Също така, освен раздатката, имаш и две кекави предни полуоски, на които хич не им трябва много да се повредят.
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
nappyboy написа:Добър вечер колеги. Тъй като съм чувал, че "Xi" моделите трябва да се карат винаги с четири напълно еднакви гуми и джанти реших да ви попитам, до каква степен разликата м/у предните гуми и джанти със задните вреди на раздатката? В момента карам на 18ки предни 8J джанти с гуми 225/40 и задни 245/35 на 9,5J джанти.
Благодаря!
Toчно стакива гуми Conti sport contact 3 карах 5 години но 17ки и ги подарих на друго БМВ. Няма проблеми.
Мен дори ми харесва повече с широките отпред .. със шпера се сприателиха
Обаче за 18ки е друга работа..
- Lozev
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 21.11.2016
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330 XD
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Колеги, има ли тема някъде за това дали се изолира АГР-а и ако да как става че не открих нищо за M57D30 става въпрос 204 коня.
- cww
- Д-р Хаос
- Мнения: 1245
- Регистриран на: 26.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
nappyboy написа:Добър вечер колеги. Тъй като съм чувал, че "Xi" моделите трябва да се карат винаги с четири напълно еднакви гуми и джанти реших да ви попитам, до каква степен разликата м/у предните гуми и джанти със задните вреди на раздатката? В момента карам на 18ки предни 8J джанти с гуми 225/40 и задни 245/35 на 9,5J джанти.
Благодаря!
330 XI, заводски е с 225/40/18 на 8J джанти и 255/35/18 на 8,5J. Не знам кое на какво вреди, да чукна на дърво, няма никакви ядове с нищо. Пише си го като възможна комбинация на самата колонка на шофьорската врата.
Дори мисля зимата да запазя същият сет-ъп на джанти и гуми, а само да сменя модела на джантите.
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD
- chudomir
- Потребител
- Мнения: 35
- Регистриран на: 18.02.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xd Full M-pack
- Мечтае да кара: Всяко едно М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Аз съм с заводски М пакет и на джантите Мви, 17ки , 225/45/17 отпред и 245/40/17 отзад и няма никакви ядове. Все пак колата така си е излезнала от завода. За зимата съм с други джанти с еднакаква широчина и гуми 225/45/17 и няма и не съм усетил разлика в никакво отношение. На колата си го пише, както е казал колегата на колконката на шофьорската врата.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте, Колеги!
Първо се извинявам, ако повтарям въпроса. Понеже гледах из цялата тема, само 1 колега е попитам за същото, но не намерих отговор на поста му.
След като днес се упарих и си поръчах уж, тампоните на двигателя които ми трябваха се оказаха въобще, че не са за моята кола ( BMW e46 330XD). Провериха от фирмата иии оооо ужас установиха, че наистина за това БМВ 4х4 тампоните на двигателя са различни. Потърсих навсякъде за АФТЪРМАКЕТ, но така и не намерих, Търсих и 2ра ръка, всичко изпродадено.
Таа отговора на въпроса дали на 330xd тампоните на двигателя се различават от тези на 330D - Е ДА!
Някой знае ли производител афтърмаркет на такива тампони на сносна цена. (оригиналните ми ги дават на цена от - десен 248лв. а ляв 200 и нещо лева).
Първо се извинявам, ако повтарям въпроса. Понеже гледах из цялата тема, само 1 колега е попитам за същото, но не намерих отговор на поста му.
След като днес се упарих и си поръчах уж, тампоните на двигателя които ми трябваха се оказаха въобще, че не са за моята кола ( BMW e46 330XD). Провериха от фирмата иии оооо ужас установиха, че наистина за това БМВ 4х4 тампоните на двигателя са различни. Потърсих навсякъде за АФТЪРМАКЕТ, но така и не намерих, Търсих и 2ра ръка, всичко изпродадено.
Таа отговора на въпроса дали на 330xd тампоните на двигателя се различават от тези на 330D - Е ДА!
Някой знае ли производител афтърмаркет на такива тампони на сносна цена. (оригиналните ми ги дават на цена от - десен 248лв. а ляв 200 и нещо лева).
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Колега няма да намериш автърмаркет тампони за двигателя. Аз преди 3 месеца ги сменях в официален сервиз на бмв. От тази цена която която ти излиза,смятай 20% надолу,защото колата спада към програмата 7+.
За бензинов Х ,тампона от 200лв излиза 166лв,труд 57лв. Тоест за двата тампона и труд около 460-490лв.при ХД
За бензинов Х ,тампона от 200лв излиза 166лв,труд 57лв. Тоест за двата тампона и труд около 460-490лв.при ХД
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани