Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от virtualchild » 09 Мар 2020, 12:58

Сменям тампоните при всяка отворена възможност на полиуретан и возията е стегната.
Идеалана е за магистрала без дупки. :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 19.07.2016
Пол: Мъж
Кара: Лагерница
Мечтае да кара: M4 G82
Детайли за колата: Бърза без спирачки

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от ceko88 » 13 Мар 2020, 14:32

Колеги дайте мнение от Какво може да е този звук. Получавам се само при гасене на колата. Със и без натиснат съединител ефекта е един и същ. При свалени ремъци пак го има. :dunno:
https://dox.abv.bg/download?id=fe2473615e# - Линк за сваляне

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от txl » 19 Мар 2020, 11:25

Kurtov написа:Здравейте.
Някой слагал ли е x-brace на е46 xd/xi ?
Ето за нещо подобно става дума - https://www.youtube.com/watch?v=wgZYO2FbQ90
Според вас има ли смисъл ?


Здравей,

Малко по-подробно. На Х няма къде да сложиш такава разпънка.
Така изглежда предния мост на Е46:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-T ... _wishbone/

Така изглежда на Е46 Х:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-T ... t_4_wheel/

Според мен големия мост на Е46 Х е достатъчно голям и здрав, за да не му трябва усилване. Вярно е, че няма диагонални профили, но надлъжните и напречните му профили са с доста голямо сечение, по ъглите между тях има едни триъгълни пластини за усилване, така че изглежда достатъчно здрав.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Kurtov » 19 Мар 2020, 14:56

txl написа:
Kurtov написа:Здравейте.
Някой слагал ли е x-brace на е46 xd/xi ?
Ето за нещо подобно става дума - https://www.youtube.com/watch?v=wgZYO2FbQ90
Според вас има ли смисъл ?


Здравей,

Малко по-подробно. На Х няма къде да сложиш такава разпънка.
Така изглежда предния мост на Е46:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-T ... _wishbone/

Така изглежда на Е46 Х:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-T ... t_4_wheel/

Според мен големия мост на Е46 Х е достатъчно голям и здрав, за да не му трябва усилване. Вярно е, че няма диагонални профили, но надлъжните и напречните му профили са с доста голямо сечение, по ъглите между тях има едни триъгълни пластини за усилване, така че изглежда достатъчно здрав.


Благодаря още веднъж!
Май излишно съм се притеснил за купето.
Иначе сложих разпънка на бомбетата(strut bar) и се усеща по-стабилна колата, а върху задните бомбета сложих планки от този тип - https://www.youtube.com/watch?v=RYerdl_YzV0&t=28s.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 20.03.2020
Пол: Мъж

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от feeer » 20 Мар 2020, 9:41

disappear написа:Здравейте колеги,от няколко месеца имам странен проблем.Колата е 330xd 2002 sedan,като я запаля 1,2 минути работи перфектно,след това почва да тресе цялата но не много и като че ли това тресене се чувства някаде отдолу.Аспуха изкарва малко между бял и сивкав дим но като дигне съвсем малко температура вибрацията изчезва и дим няма.Сменял съм преди месеци подгревни свещи и реле,тампони на двигател,демпферната шайба е наред,отделно преди година и нещо ми заминаха 3 дюзи,заминих ги с 2 ръка но тогава не тресеше колата просто като подам газ, форсираше се и забиваше предницата и дотам.За всеки случай замериха дюзите,всичко е в нормата,съмнявам се за аспусната система(катализатор и т.н.).Възможно този проблем да идва оттам?


Здравей, колега, аз имам същия проблем 330xd 2003 година. При мен пали на половин оборот, независимо дали е -10 или +20 градуса. Когато е студена тресе двигателят, и пуши леко сиво-бял дим. Когато позагрее спира пушенето и си работи идеално. Забелязах, че когато тресе и я форсирам - се получава нещо като задавяне за 10 секунди, след което се оправя. Този проблем го няма като позагрее двигателят. Ако си разбрал какъв е проблемът, ще се радвам да споделиш, Благодаря!

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 29.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd e61 530xi
Мечтае да кара: E39 m5

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от disappear » 27 Мар 2020, 11:12

Здравей, колега, аз имам същия проблем 330xd 2003 година. При мен пали на половин оборот, независимо дали е -10 или +20 градуса. Когато е студена тресе двигателят, и пуши леко сиво-бял дим. Когато позагрее спира пушенето и си работи идеално. Забелязах, че когато тресе и я форсирам - се получава нещо като задавяне за 10 секунди, след което се оправя. Този проблем го няма като позагрее двигателят. Ако си разбрал какъв е проблемът, ще се радвам да споделиш, Благодаря!


Здравей,досега не можах да открия проблема,инсталирах си istaD и на студен двигател замерих дюзите стандатрно отклонение на 2 цилиндър 1.02 при останали дюзи 0.3/0.4. Самата програма ми изписа injectors ok.Сменях по собствено усмотрение отново 6 подгревни свещи ефект=0,забелязах обаче колкото по топло ставаше времето толкова по малко тресеше колата и оборотомера не ми играеше,с istaD замерих дебитомер(air mass flow),бара налягане в цилиндри и т.н. никаква грешка,звънях на няколко човека които се занмават с аспусни генерации,обясних им проблема всичките ми казаха не е от катализатор.И аз не знам колега откъде е това тресене.Ако някой е решил вече подобен проблем да драсне 1/2 реда.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 19.07.2016
Пол: Мъж
Кара: Лагерница
Мечтае да кара: M4 G82
Детайли за колата: Бърза без спирачки

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от ceko88 » 28 Мар 2020, 4:38

Банда имам ново запитване понеже гледам, че по старото няма развитие. И така актуатора на турбината е за смяна говорех с един господин от kolos ms които ми обясни, че са два дива за тази турбина /е46 2003 комби 204кс gt2260v \ за моя изненада и трябвало някакво номерчето от табелката на турбината. Тя не е свалена и се питах ако някои с същата турбина случайно при свалянето ги е записал данните да удари едно рамо с информация за нея. Предполагам, че данните са еднакви за 204/204 и 184/184.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 05 Апр 2020, 21:52

Здравейте колеги,
Пиша ви за да споделя малко горчив опит. Писано е и в други теми, но ще го напиша пак тук, защото и ние собствениците на Х сме мисля изключително засегнати. Става въпрос за проблема със събирането на бомбетата на преднините амортисьори, а както знаем х-овете са от най-тежките е46. Откакто съм взел моето все се канех да му сложа разпънка и подсилващи планки отдолу на бомбетата \от тези оригиналните\ и а днес, а утре, накрая преди няколко дена забелязах с че и двете ми предни гуми са изядени от вътрешна страна. Последва разглобяване, оказа се че имам фабрично подсилващите планки под бомбетата, но и те бяха поддали под тежестта и хубавите ни дупки, смених ги с нови, изправих равнините на бомбетата, нови тампони на макферсоните, и междувременно това:
IMG-a2e6a2b6fcbdc35d9794b480ba09e374-V.jpg

Предварително бях проверил и под подкалниците - видимо нямаше нищо скъсано. Оказа се че купето на е46 в тази част е наистина доста меко. При напъване с хидравличния крик \2 тона е между другото и свърши работа\ до малко над втория сантиметър, повтарям 2 САНТИМЕТРА!, се получава еластична деформация на купето. Разтворих бомбетата с около 2 сантиметра за да влезе горе долу в норма наклона на гумите, до фабрично трябваше още 5мм, но ме хвана страх да не счупя нещо, защото зверски се огъваше коша. Сега наклона е ок, просто шпилките на тампоните не са точно по средата. Последва и това:
20200314_175032.jpg

Не можах да намеря на пазара разпънка с подходящи\читави планки за бомбетата. Наложи се да купя една \стоманена\ и да си направя мои планки за бомбетата за да е здраво и да легне по цялата повърхност. Рязани на лазер, съответно с издължени отвори за шпилките на тампоните за да може да се регулира наклона. Нямам кад файл, но ето чертежа по който ми ги правиха:
20200309_160615.jpg

Материала е 5мм \може и 4мм\ стомана.
Резултата от разпънката се усеща мигновено, колата става изключително стабилна и стегната, както и се надявам че ще предотврати бъдещото събиране на бомбетата.
Относно предния мост за който беше питал колегата по горе, желязото е изключително дебело и здраво и там наистина няма нужда от каквото и да е подсилване.
Извода - всеки монтаж на разпънка в момент различен от рождението на колата е вече закъснял. Така че колеги проверявайте си предниците и ви съветвам максимално скоро да си слагате разпънките, за да не ходите по моя път
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна stefan_suny на 06 Апр 2020, 22:01, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от txl » 06 Апр 2020, 15:28

Благодаря за подробното описание и вниманието, към проблема. Все пак аз бих казал следните неща по темата:
- отрицателния страничен наклон на колелата самостоятелно не предизвиква голямо едностранно износване на гумите. Твърде голямата сходимост го предизвиква, или двете заедно. Може да звучи странно, но е изпитано - с голям страничен наклон (до -2-2.5 градуса) и 0 сходимост, не се износват вътрешните ръбове, поне при кола на задно.
- аз бих потърсил данни за разстоянието между бомбетата, ако има такива. На първо четене не намирам, но мисля, че това би била по-точна отправна точка от страничния наклон на колелата. Ще продължа да търся. Или може да се измери заводската разпънка на М3. А размерите на твоята разпънка как дойдоха спрямо колата - преди/след като я изправя?
- има един експеримент, който съм цитирал и преди във форума - http://news.bimmerworld.com/is-a-strut-brace-worth-it/ Според резултатите от него, не е необходима разпънка, но това може и да се променя след 20 години... Вероятно и аз ще се ориентирам да се снабдя с такава.
- аз също имах леко огъване на едното бомбе тип форма-на-гъба (mushrooming), въпреки заводските усилващи планки - това ме учуди. "Оправих" го с чука и нови тампони на макферсоните, за сега.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от txl » 06 Апр 2020, 15:59

Мисля, че това е, което ни трябва:

Изображение

B = 1040mm +/-2mm
Не е дадено обаче точно на каква височина трябва да се измери. Иначе схемата е за кола на задно, не за 4х4, но този размер предполагам е същия.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... dy/AvheoJL

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 06 Апр 2020, 21:57

Това е интересно което казваш за страничния наклон че не влияе на износването на ръбовете..... Моите наклони бяха по малко от 2 градуса, ще те излъжа за сходимостта, понеже естествено не съм я настройвал сам а и беше отдавна, но по окачването не съм имал и нямам към момента някакви проблеми, абсолютно всички връзки за здрави и стегнати. Също доколкото четох по английските форуми едно от основните явления при mushrooming e износване на гумите от вътрешна страна. Не знам хлътването на амортисьора нагоре дали и как влияе на сходимостта.
А за деформацията от 2см между бомбетата нямах предвид че по време на движение се гъне толкова, а като я разпъвах при отваряне с 2см и отпускане се връща в същото положение. Но щом при напъване е така, то със сигурност и по дупките се е гънело с повече от 2см, или по скоро 1см от съответната страна, за да се получи деформация. Иначе не съм проверявал точковите заварки една по една, че не знам и как може да стане лесно и безопасно това, но тенекиите си стояха свързани една с друга и видимо никъде нямаше нещо преместено или мърдащо. При мен имаше само отделяне на ламарината до бомбетата към калниците, имаше отваряне около 3мм от дясно и 2мм от ляво, като заварките не бяха скъсани, само ъгъла на ламарината беше леко деформиран. Това което със сигурност мога да кажа е че проблема не идва от каране по магистралата или по завои, проблема се получава от хубавите ни пътища, или по скоро от липсата на такива в голяма част от страната.
Иначе разпънката мога да се закълна че я усетих веднага. Не че е извънземна разликата, то определено се усеща една по стабилна колата, не се клати толкова, усеща се как неравностите се поемат от окачването и в по агресивни завои колата стои по хоризонтална отпреди.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Kurtov » 06 Апр 2020, 22:11

Аз също сложих разпънка, като преди това минах стенд. Не съм мерил нищо, надявам се няма проблем :roll: .
Също като колегата веднага усетих ефекта от разпънката.
Мислех да сложа от тези планки под бомбетата, но и аз видях, че имам заводско, или преди мен някой е слагал.
Доста време мислих, дали да сложа още едни отдолу, т.е да станат двойни и сега като чета вашите коментари май има смисъл.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от txl » 06 Апр 2020, 22:35

stefan_suny, с разпънката си се справил много добре, харесва ми. Днес поразгледах и не разбирам защо всички правят планките за бомбетата повдигнати, а не плътно върху бомбетата. Това ли е твоята разпънка:
https://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E46-Stru ... SwEWdZ0lFr

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 07 Апр 2020, 0:00

Да, това е. Но я купих от тук на сходна на тази цена, че ми трябваше спешно. Харесах я заради масивната тръба и че е стомана. И аз се чудех като теб и накрая го измислих. Проблема им е че материала на фланците е 3мм на повечето и при заваряването ако не се прави внимателно и майсторски се деформира доста фланеца \заварката дръпва\, и като го направят да опира само на 3 точки избягват този проблем \3 точки определят равнина\. Затова и аз направих моите от 5мм стомана, като пак се получи много леко дръпване \може би 0.3-0.4мм\, но му баех леко с чука и стана перфектно. След като разтворих бомбетата монтирахме фланците и направо на място прикапахме останалата част за да стане точно по размера

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 07 Апр 2020, 0:16

Здравейте колеги, искам да насоча на всички вниманието тук:

viewtopic.php?f=34&t=437323

Предполагам и надявам се да ви е интересно.

Извинявам се на всички колеги които леко подведох че ще споделя тази информация доста по рано, но бях в голям филм с колата и не можех да потвърдя резултата от интервенцията на 100%. Извинявайте, наистина не е лично, а понякога\май често\ нямам много време или после забравям да пиша. Имах проблем със задния кардан и ще ви кажа и тук за да не правите моята грешка, не че е моя грешката, но проблема се оказа мой...След ремонт на кардана \смяна на карета и баланс\ и то може би при най-добрите, имах странни вибрации. След като си направих тест като откачиш задните полуоски от дифа установих че проблема си е от кардана и го пратих за баланс на друго място, а като го върнаха пак не беше ок. Започнах да мисля и го измислих. Лошия баланс се получаваше от факта че и на двете места поради незнание или небрежност\по скоро\ никой не си направи труда да ме попита при каква дължина да се балансира кардана \ при какво положение на шилицевата двойка\. След последния баланс с указаната дължина вече всичко е ок, така че да знаете ако ви се наложи задължително указвайте общата дължина на кардана или някаква друга база, за да стане баланса добре.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook