Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Може да е lock-up clutch ако го прави само на по-висока скорост (магистрала).
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
При е90 системата е друга.. Виж темата на колегата Borymechkata в x3 раздела.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте. Не знам дали пиша на правилното място, но понеже колата е ХД, затова тук. Преди два дни колата влезе в авариен режим на автоматична скоростна кутия. При студен двигател и каране с около 40 км/ч при натискане на кикдаун колата се замисли няколко секунди и не свали предавките, а след това вдигна високо оборотите и влезе в авариен режим. След спиране и гасене на двигателя колата е карана около 50 км. градско в София и няма никакви проблеми за сега. Ходих на диагностика в сервиз на бул. Климент Охридски, караха колата и казаха, че сменя скоростите нормално без забавяне, но от направената диагностика казаха, че е отчетена грешка "приплъзване на първа" и че скоростната кутия е за ремонт. За сега колата работи нормално и не влиза в авариен режим, но са изминати около 50 км. Масло не съм сменял, карам я от около 40 хил. км. Може ли някой да ме посъветва дали има смисъл да сменям масло и филтър и дали ще има някакъв ефект, защото за сега кутията работи нормално. Колата е 330 хд ?
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Стандартно колата на D тръгва на втора скорост. Само ако я накараш ще върне първа.
Трябва да се сменят фрикционните пакети ако е приплъзнала първа, защото пакетите работят заедно и се активират постепенно при по-големи скорости.
Смяна на масло само няма да ти оправи фрикционите.
Успех
Трябва да се сменят фрикционните пакети ако е приплъзнала първа, защото пакетите работят заедно и се активират постепенно при по-големи скорости.
Смяна на масло само няма да ти оправи фрикционите.
Успех
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Колеги търся си оригинални задни пружини за хи седан. Намерих тези от една морга и твърдят ,че са от 330хи. Само,че са белязани със зелено.
Дали наистина са от Х.? На това клипче виждам ,че пружините са с червено отбелязани. Цветовете какво означават?
https://www.youtube.com/watch?v=8aVfc6DyGYY
Дали наистина са от Х.? На това клипче виждам ,че пружините са с червено отбелязани. Цветовете какво означават?
https://www.youtube.com/watch?v=8aVfc6DyGYY
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
При задните пружини всичко е от значение. При всяка конфигурация на купето може да са различни.
Най-важно е ако си с комби, да вземеш пружини за комби, ако седан, за седан. Дизел, бензин, 4х4, всичко е от значение. Теглото на колата и натоварването на задното окачване е различно. Затова пружините са десетки варианти и никой не знае какво значат тия точки. Моите примерно са с 2+2 бели точки. xD комби. АМа ги дават и за 525xi и разни други модели. Въобще не търси логиката, защото няма да я намериш.
Правилната стратегия: Отиваш в официален сервиз на БМВ и искаш писмена оферта по рама за задни пружини. На офертата пише каталожния номер на пружината. Оттам вече е лесно да си намериш същата. Мисля, че вече има и сайтове в нета, където можеш да изкараш тоя номер, но аз не бих им се доверил на 100%.
Иначе рискуваш да си търсиш и амортисьори след някой друг месец.
Най-важно е ако си с комби, да вземеш пружини за комби, ако седан, за седан. Дизел, бензин, 4х4, всичко е от значение. Теглото на колата и натоварването на задното окачване е различно. Затова пружините са десетки варианти и никой не знае какво значат тия точки. Моите примерно са с 2+2 бели точки. xD комби. АМа ги дават и за 525xi и разни други модели. Въобще не търси логиката, защото няма да я намериш.
Правилната стратегия: Отиваш в официален сервиз на БМВ и искаш писмена оферта по рама за задни пружини. На офертата пише каталожния номер на пружината. Оттам вече е лесно да си намериш същата. Мисля, че вече има и сайтове в нета, където можеш да изкараш тоя номер, но аз не бих им се доверил на 100%.
Иначе рискуваш да си търсиш и амортисьори след някой друг месец.
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Монтирах горепоказаните пружини,които са от 330хи седан. Моята кола 325хи седан. Пружините на моята кола са със синьо белязани и дясната беше счупена точно при подложката. Мерих здравата пружина с тези които купих от 30ката. Като размер и визия са едно към едно,само са белязани със зелено. Разлика във возията и поведението на колата не откривам. Също не виждам разлика във височината на задницата, може би минимална разлика има от новите подложки , защото старите бяха малко поизморени.
Където съм паркирал не е много равно.
Където съм паркирал не е много равно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Sportakus
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 63
- Регистриран на: 1.01.2014
- Пол: Мъж
- Кара: Х5, Е46 330 XI
- Мечтае да кара: X6
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Няма разлика м/у едните и другите пружини, затова и ти не я забелязваш и на 328ХИ пак са същите
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
e46-ца 328xi няма, да не би да става въпрос за по-нов модел ?
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Драгослав написа:Монтирах горепоказаните пружини,които са от 330хи седан. Моята кола 325хи седан. Пружините на моята кола са със синьо белязани и дясната беше счупена точно при подложката. Мерих здравата пружина с тези които купих от 30ката. Като размер и визия са едно към едно,само са белязани със зелено. Разлика във возията и поведението на колата не откривам. Също не виждам разлика във височината на задницата, може би минимална разлика има от новите подложки , защото старите бяха малко поизморени.
Много странно, че не откриваш разлика във возията и поведението между стари счупени 14-15 годишни пружини и чисто нови здрави. Аз като смених моите две счупени с оригинални разликата беше доста осезаема. Задницата стана малко по-твърдичка. Особено като минавам през легнали полицаи лашка с пъти по-малко. И стабилността се подобри. Някак си нереално изглежда да вози еднакво. Ама то все пак усещането понякога е субективно. Все пак ти караш седан. Там натоварванията на задницата са значително по-малки от комби и товароносимостта е по-ниска. Възможно е да не се усеща толкова старата пружина.
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Относно возията с новите пружини поправям се. Карах само по магистралата и не съм усетил разликата.Днес покарах повече по по-лоши пътища и си е по твърдо возенето. Още по стегнато вози колата.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте,
Някой знае ли каква е процедурата за смяна на маншон на рейката? Вътрешните скоби изглеждат доста труднодостъпни - над квадратните профили от "гредата" на предното окачване и двигателя. Могат ли да се стегнат скобите на новите маншони без да се налага да се пуска надолу "гредата" на окачването?
Някой знае ли каква е процедурата за смяна на маншон на рейката? Вътрешните скоби изглеждат доста труднодостъпни - над квадратните профили от "гредата" на предното окачване и двигателя. Могат ли да се стегнат скобите на новите маншони без да се налага да се пуска надолу "гредата" на окачването?
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте колеги.
От няколко дена усещам, че колата започна да се тръшка, но понеже нямах възможността да покарам на хубав асфалт, а и беше по-слабо, не му обърнах някакво внимание.
Но вчера покарах на АМ Тракия и Марица и установих, че колата подскача наистина много.
Най-силно е около 40-50-60 км/ч, но и нагоре също е много зле.
Сменял съм вътрешните шарнири, тампони, биалетки и си мисля, че ако външните шарнири са за смяна, или нещо друго по окачването колата няма да подскача така.
Какви са признаците за износени предни карета ?
Когато отпускам съединителя има луфт и се чува силно туп при положение, че ходовата част е прегледана и е сменен тампона на раздатъчната кутия.
Като карам със 100км/ч колата се тресе, няма значение, дали съм на скорост, или пуснал газта и изключил от скорост.
От няколко дена усещам, че колата започна да се тръшка, но понеже нямах възможността да покарам на хубав асфалт, а и беше по-слабо, не му обърнах някакво внимание.
Но вчера покарах на АМ Тракия и Марица и установих, че колата подскача наистина много.
Най-силно е около 40-50-60 км/ч, но и нагоре също е много зле.
Сменял съм вътрешните шарнири, тампони, биалетки и си мисля, че ако външните шарнири са за смяна, или нещо друго по окачването колата няма да подскача така.
Какви са признаците за износени предни карета ?
Когато отпускам съединителя има луфт и се чува силно туп при положение, че ходовата част е прегледана и е сменен тампона на раздатъчната кутия.
Като карам със 100км/ч колата се тресе, няма значение, дали съм на скорост, или пуснал газта и изключил от скорост.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Kurtov написа:Здравейте колеги.
От няколко дена усещам, че колата започна да се тръшка, но понеже нямах възможността да покарам на хубав асфалт, а и беше по-слабо, не му обърнах някакво внимание.
Но вчера покарах на АМ Тракия и Марица и установих, че колата подскача наистина много.
Най-силно е около 40-50-60 км/ч, но и нагоре също е много зле.
Сменял съм вътрешните шарнири, тампони, биалетки и си мисля, че ако външните шарнири са за смяна, или нещо друго по окачването колата няма да подскача така.
Какви са признаците за износени предни карета ?
Когато отпускам съединителя има луфт и се чува силно туп при положение, че ходовата част е прегледана и е сменен тампона на раздатъчната кутия.
Като карам със 100км/ч колата се тресе, няма значение, дали съм на скорост, или пуснал газта и изключил от скорост.
Ако е от полуоските се тресе настрани. Даже повече наподобява лашкане. Поне при мен беше така. Имаш чувството, че колелото ти се е откачило и се държи на един болт. Има и тресене, но обикновено е в началната фаза и е по-ситно.
Ако е така, по-добре не я карай на разстояния, защото изведнъж започва да лашка зверски и не можеш да караш с повече от 5 км/ч. Полуоските се проверяват лесно - търсиш луфт във вътрешните карета.
Възможно е и проблема да ти е в раздатката или висящия лагер.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Как да проверя висящия лагер ?
Къде се намира ?
Луфта на вътрешните карета мога да проверя с ръка без да разглобявам, предполагам.
Къде се намира ?
Луфта на вътрешните карета мога да проверя с ръка без да разглобявам, предполагам.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани