Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 10.04.2013
Пол: Мъж
Кара: 330XD 2004

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от triph4z3 » 24 Авг 2017, 1:26

Здравейте, колеги имам тресене на волана при рязко спиране от какво може да е 330XD 204hp 2004г

П.П
Гумите не са много добри 18ки

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от insane_v » 24 Авг 2017, 7:34

Най-често "криви" дискове. Слагам криви в кавички, защото не са точно криви, а с неравномерна дебелина в следствие на неравномерно нанасяне на материал от накладките по дисковете. Бях попаднал на една страхотна статия в интернет преди време написана от състезателен инженер и там беше описана и процедурата по разработване но нови спирачки. Трудно приложима е, но резултатите са бързи. След час каране имаш спирачки спиращи на 100% от потенциала си. Ако я намеря ще дам линк.

Процедурата беше нещо такова: 10 резки спирания от 100 до 10 км/ч. Това става само на магистрала без никакъв трафик - почти неприложимо е в реални условия! Много е важно да не спираш до 0, защото накладките се отпечатвали на диска. Материала от там влиза с структурата на метала и в следствие на увеличената дебелина се стига до локални прегрявания и прогресивно влошаване на нещата. Чували сме много истории за дискове "менте" дето са се изкривили много скоро. Всъщност причината е неправилно разработване. Трябва да уточня че тук говорим за микрометри! Тия неща не са видими с просто око, но при 0,01 мм разлика в дебелината на диска тресе!

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 13.07.2017

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от baihui » 24 Авг 2017, 12:53

Привет,

имате ли представа дали предните пружини са взаимно заменяеми от другите 46ци ?
Искам да я смъкна тази кола от пред, тъй като има 4 пръста от гумата до калника и ме подлудява.

Мерси

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 10.04.2013
Пол: Мъж
Кара: 330XD 2004

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от triph4z3 » 27 Авг 2017, 17:52

Започна да чука къде да я закарам около Пазарджик и Пловдив и от какво може да е?
https://streamable.com/wdtj2

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от insane_v » 03 Сеп 2017, 16:48

Здравейте колеги,
Някой знае ли дали изпускателни колектори от 330и ще станат за 330ХИ? Формата на тръбите преди катализаторите е различна и не знам дали няма да опира някъде. Тия от не-Х са едни тумбести.

Питам, защото моите катализатори се разтракаха и намерих други в отлично състояние от кола на малко километри, но не е Х и формата е различна.

Другия ми въпрос е дали може да се премахне и изключи софтуерно помпата за вторичен въздух, че от няколко дни взе да се чува едно виене при палене на студен мотор и мисля че е от нея. Идеята ми е, че вместо други катализатори може да сложа направо разплетени колектори и тая помпа става излишна.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 9.11.2014

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от himik » 03 Сеп 2017, 17:55

Малко ъпдейт за някой ако търси ... Обнових софтуера на скоростната и двигателя. За сега мина 1 месец и нещата са добре. Не чувам тупане, хлопане и тропане при превключване.

himik написа:Здравейте, писах в една тема за това тупкане, но нещо не успях да намеря съвет. За това реших да попитам и тук.

Имам 325xi автомат E46 facelift.
При мен се появи също някакво единично тупване, но не успях да открия някой с това

Характеризирам го като тупкане при превключване от 2ра на 1ва. Засичам го точно, когато намалявам от 25km/h на 20km/h и се чува това тупване. Когато не съм натиснал спирачката рядко се появява. Като намалявам и превключа на N не се появява. Струва ми се, че го чувам или в средата на купето или отзад. Това тупкане като се включва първа и задна почти не го чувам. Доколкото разбрах от insane_v и поста му е от смяната на посоката и водещите зъби. Но това май не е случая при мен?

Препоръчаха ми да сменя маслото на ск. кутия и го направих ефекта беше временен. После трихме адаптациите на ск. кутия пак ефект никакъв.

Сега ще погледна следните неща: тампон на дифа, висящ лагер, гумено каре, луфтове в дифа, откъснат мост от купето.

Някой да има други предложения?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 15.09.2016
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от BobbyD » 05 Сеп 2017, 7:58

himik написа:Малко ъпдейт за някой ако търси ... Обнових софтуера на скоростната и двигателя. За сега мина 1 месец и нещата са добре. Не чувам тупане, хлопане и тропане при превключване.

himik написа:Здравейте, писах в една тема за това тупкане, но нещо не успях да намеря съвет. За това реших да попитам и тук.

Имам 325xi автомат E46 facelift.
При мен се появи също някакво единично тупване, но не успях да открия някой с това

Характеризирам го като тупкане при превключване от 2ра на 1ва. Засичам го точно, когато намалявам от 25km/h на 20km/h и се чува това тупване. Когато не съм натиснал спирачката рядко се появява. Като намалявам и превключа на N не се появява. Струва ми се, че го чувам или в средата на купето или отзад. Това тупкане като се включва първа и задна почти не го чувам. Доколкото разбрах от insane_v и поста му е от смяната на посоката и водещите зъби. Но това май не е случая при мен?

Препоръчаха ми да сменя маслото на ск. кутия и го направих ефекта беше временен. После трихме адаптациите на ск. кутия пак ефект никакъв.

Сега ще погледна следните неща: тампон на дифа, висящ лагер, гумено каре, луфтове в дифа, откъснат мост от купето.

Някой да има други предложения?
В какво се състои този ъпдейт и кой го/как се прави?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: BMW e21 316 м20б25

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от nappyboy » 22 Сеп 2017, 22:02

Добър вечер колеги. Тъй като съм чувал, че "Xi" моделите трябва да се карат винаги с четири напълно еднакви гуми и джанти реших да ви попитам, до каква степен разликата м/у предните гуми и джанти със задните вреди на раздатката? В момента карам на 18ки предни 8J джанти с гуми 225/40 и задни 245/35 на 9,5J джанти.

Благодаря! :yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от NGneer4eto » 23 Сеп 2017, 13:27

nappyboy написа:Добър вечер колеги. Тъй като съм чувал, че "Xi" моделите трябва да се карат винаги с четири напълно еднакви гуми и джанти реших да ви попитам, до каква степен разликата м/у предните гуми и джанти със задните вреди на раздатката? В момента карам на 18ки предни 8J джанти с гуми 225/40 и задни 245/35 на 9,5J джанти.

Благодаря! :yes:


Колега, в какви мерни единици искаш да ти дадем отговор за степента на вредене? Има си теми за това. Дори и да си вземеш еднакъв размер, различен модел, пак може да имаш проблеми, заради различното сцепление. Разбира се проблемите едва ли ще започнат на следващия ден, но може и след 1-2 години, когато вече си дал сума ти хилядарки за колата и си спестил 400лв за гуми. За X-drive знам че стоково М-пакетите са с 255 задни на 225 предни, но за XI и XD не съм чувал такава конфигурация. Все пак въртящия ти момент е доста по-малък от на XD-то и проблемите ти (ако има такива) би трябвало да почнат по-късно, но като се има предвид, че сигурно колата ти е на 300 000+ км, може и вече да е тръгнало нещо. Ако караш постоянно газ-спирачка, много завои - по-добре си вземи 4 еднакви! Също така, освен раздатката, имаш и две кекави предни полуоски, на които хич не им трябва много да се повредят.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от virtualchild » 23 Сеп 2017, 21:16

nappyboy написа:Добър вечер колеги. Тъй като съм чувал, че "Xi" моделите трябва да се карат винаги с четири напълно еднакви гуми и джанти реших да ви попитам, до каква степен разликата м/у предните гуми и джанти със задните вреди на раздатката? В момента карам на 18ки предни 8J джанти с гуми 225/40 и задни 245/35 на 9,5J джанти.

Благодаря! :yes:

Toчно стакива гуми Conti sport contact 3 карах 5 години но 17ки и ги подарих на друго БМВ. Няма проблеми.
Мен дори ми харесва повече с широките отпред .. :D със шпера се сприателиха
Обаче за 18ки е друга работа..

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 21.11.2016
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: E46 330 XD

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Lozev » 24 Сеп 2017, 18:54

Колеги, има ли тема някъде за това дали се изолира АГР-а и ако да как става че не открих нищо за M57D30 става въпрос 204 коня.

Д-р Хаос
Аватар
Мнения: 1245
Регистриран на: 26.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от cww » 25 Сеп 2017, 9:47

nappyboy написа:Добър вечер колеги. Тъй като съм чувал, че "Xi" моделите трябва да се карат винаги с четири напълно еднакви гуми и джанти реших да ви попитам, до каква степен разликата м/у предните гуми и джанти със задните вреди на раздатката? В момента карам на 18ки предни 8J джанти с гуми 225/40 и задни 245/35 на 9,5J джанти.

Благодаря! :yes:


330 XI, заводски е с 225/40/18 на 8J джанти и 255/35/18 на 8,5J. Не знам кое на какво вреди, да чукна на дърво, няма никакви ядове с нищо. Пише си го като възможна комбинация на самата колонка на шофьорската врата.
Дори мисля зимата да запазя същият сет-ъп на джанти и гуми, а само да сменя модела на джантите.
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 18.02.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xd Full M-pack
Мечтае да кара: Всяко едно М

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от chudomir » 29 Сеп 2017, 16:35

Аз съм с заводски М пакет и на джантите Мви, 17ки , 225/45/17 отпред и 245/40/17 отзад и няма никакви ядове. Все пак колата така си е излезнала от завода. За зимата съм с други джанти с еднакаква широчина и гуми 225/45/17 и няма и не съм усетил разлика в никакво отношение. На колата си го пише, както е казал колегата на колконката на шофьорската врата.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 31.05.2013

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от li4kata » 03 Окт 2017, 15:14

Здравейте, Колеги!
Първо се извинявам, ако повтарям въпроса. Понеже гледах из цялата тема, само 1 колега е попитам за същото, но не намерих отговор на поста му.
След като днес се упарих и си поръчах уж, тампоните на двигателя които ми трябваха се оказаха въобще, че не са за моята кола ( BMW e46 330XD). Провериха от фирмата иии оооо ужас установиха, че наистина за това БМВ 4х4 тампоните на двигателя са различни. Потърсих навсякъде за АФТЪРМАКЕТ, но така и не намерих, Търсих и 2ра ръка, всичко изпродадено.
Таа отговора на въпроса дали на 330xd тампоните на двигателя се различават от тези на 330D - Е ДА!
Някой знае ли производител афтърмаркет на такива тампони на сносна цена. (оригиналните ми ги дават на цена от - десен 248лв. а ляв 200 и нещо лева).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 629
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Драгослав » 03 Окт 2017, 21:06

Колега няма да намериш автърмаркет тампони за двигателя. Аз преди 3 месеца ги сменях в официален сервиз на бмв. От тази цена която която ти излиза,смятай 20% надолу,защото колата спада към програмата 7+.
За бензинов Х ,тампона от 200лв излиза 166лв,труд 57лв. Тоест за двата тампона и труд около 460-490лв.при ХД

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook