Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 10 Юни 2019, 18:53

Външните карета са еднакви. Вътрешните също са еднакви, само чашката на дясното е с по дълга ос.
Май и пръчките с шлиците са им еднакви, но това не съм го мерил.
Това външното каре рязахте ли го като го сваляте или успя да излезе с бой? Веднъж изтървах една такава полуоска и вала се "донаби" във външото каре \зегерката излезе от другата страна\ и даже големия чук не помогна :bang:

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 18.02.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xd Full M-pack
Мечтае да кара: Всяко едно М

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от chudomir » 20 Юни 2019, 10:55

Сменя се, като стандартно каре на полуоска. Не бях при него при ремонта, но по спомени спомена, че е със зегерка

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Kurtov » 21 Юни 2019, 9:59

Как се разбират, че са за смяна външните карета на полуоската ?
При мен когато натискам и отпускам газта има силно тупкане отзад, преди пак го имаше, но беше доста по-слабо.
Гледахме на канал, ами то има малко луфт в диференциала, малко в раздатката малко навсякъде и се чудим какво да сменяме.
Колата има вибрации и бучене, особено около 80 км/ч и с малко газ, колкото да поддържам скороста.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 5.02.2009
Пол: Мъж
Кара: E46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от skoklev » 21 Юни 2019, 10:10

Kurtov написа:Как се разбират, че са за смяна външните карета на полуоската ?
При мен когато натискам и отпускам газта има силно тупкане отзад, преди пак го имаше, но беше доста по-слабо.
Гледахме на канал, ами то има малко луфт в диференциала, малко в раздатката малко навсякъде и се чудим какво да сменяме.
Колата има вибрации и бучене, особено около 80 км/ч и с малко газ, колкото да поддържам скороста.


Точно такива бяха и при мен обстоятелствата преди смяната на полуоските. След това тупкането много намаля (едва доловимо), превключването м/у предавките стана много по-меко и всякакви вибрации при ускорение изчезнаха.
Лошото е, че шанса човек да попадне на калпави полуоски е голям и скоро след смяната симптомите могат да се върнат

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Kurtov » 21 Юни 2019, 11:29

skoklev написа:
Kurtov написа:Как се разбират, че са за смяна външните карета на полуоската ?
При мен когато натискам и отпускам газта има силно тупкане отзад, преди пак го имаше, но беше доста по-слабо.
Гледахме на канал, ами то има малко луфт в диференциала, малко в раздатката малко навсякъде и се чудим какво да сменяме.
Колата има вибрации и бучене, особено около 80 км/ч и с малко газ, колкото да поддържам скороста.


Точно такива бяха и при мен обстоятелствата преди смяната на полуоските. След това тупкането много намаля (едва доловимо), превключването м/у предавките стана много по-меко и всякакви вибрации при ускорение изчезнаха.
Лошото е, че шанса човек да попадне на калпави полуоски е голям и скоро след смяната симптомите могат да се върнат


Ти какви полуоски сложи колега и от къде ги купи, ако не е тайна ?
Гледам в тоя сайт има различни - https://www.avtochastionline24.bg/bmw/3 ... vashch_val
Или да търся начин да рециклирам моите ?
Въпреки, че май е по-добре за 120 лв. да купя най-евтината от колкото да рециклирам стари, или поне така си мисля.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 18.02.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xd Full M-pack
Мечтае да кара: Всяко едно М

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от chudomir » 21 Юни 2019, 13:31

По въпроса с външните карета, как се разбират. Ами при покой, въртиш волана пълен десен или ляв и потегляш. Ако има заминало каре, то почва да трака. По спомен, при пълен десен трака ляво каре, а при пълен ляв - дясно. Да ме поправят колегите, ако греша.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от txl » 22 Юни 2019, 9:44

По въпроса за предните полуоски. Голяма драма е с тях :)
Оригиналните полуоски (които в дилъра последно като проверявах струваха по 1120лв на брой) са произведени от GKN.
Каталожните номера на GKN/Spidan са:
24304 - лява
24305 - дясна
Отивате в някой по-добър магазин за авточасти (аз пазарувах от Ауто+) и си ги поръчвате. Водят се "рециклирани", обаче са рециклирани в завода, така че най-много валовете да са използвани. Цените без отстъпка бяха:
лява: 550лв + 80лв депозит
дясна: 662лв + 141лв депозит
Депозитът ще ви го върнат след като върнете старите, изпращат се в завода и от там трябва да ги одобрят (че стават за рециклиране). Предполагам, че ако им върнете китайски полуоски, няма да ви върнат депозита. Аз си върнах оригиналните и проблеми нямах да ми върнат депозита.
Така че две полуоски с качеството на оригиналните (едит: може би малко пресилено е това :), но все пак близки до оригиналните) излизат около 1200лв, ако можете да ги вземете с отстъпка, може да излязат и под 1000.
Ето ги и тук същите, но предполагам, че връщането на оригиналните заради депозита ще по-неудобно:
https://www.onlinecarparts.co.uk/spidan-901223.html
https://www.onlinecarparts.co.uk/spidan-901224.html

1000лв не са малко пари, но според мен всеки, който си е купил Е46 Х трябва да е бил наясно, че ще сменя предни полуоски.

Аз ги смених преди 7000км, проблеми за сега нямам и се надявам, че няма и да имам. Тупкането при пускане на съединителя намаля значително, да не кажа че почти изчезна.

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 29.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd e61 530xi
Мечтае да кара: E39 m5

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от disappear » 02 Юли 2019, 9:01

Здравейте колеги,да ви попитам някой успявал ли да замени задни пружини от комби на седан,знам че на комбито пружината е по-дълга

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 11 Юли 2019, 22:28

Здравейте колеги,

Някой кара\карал\ ли е Х-са с полиуретанови тампони на предните носачи? и какви са впечатленията\разликите с оригинала?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 11 Юли 2019, 22:28

Здравейте колеги,

Някой кара\карал\ ли е Х-са с полиуретанови тампони на предните носачи? и какви са впечатленията\разликите с оригинала?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от virtualchild » 12 Юли 2019, 9:32

Аз съм с ексцентрични на Powerflex и съм доволен. Има по-добър контрол колата и по-лесно се кара по-бързо.
Много ми допада издръжливостта на полиуретана в сръвнение с гумите пълни с масло, който се пукат всяка година :no:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 12 Юли 2019, 10:40

А усещат ли се повече вибрации или тръскане? При мен проблема е че карам с по големи (съответно и тежки сигурно) гуми и буквално при всяко чукване на волана усещам как гумите се стремят да не си сменят посоката, също при неравности дори и леки буквално усещам как се гъне предницата, не че е нестабилна, просто се усеща как гумите не си стоят на местата. А съм с нови оригинални тампони и въпреки това като хвана задния край на носача го мърдам без някакво усилие, представям си само тези близо 2 тона какво причиняват в движение. Затова се чудя и дали полиуретана не е моето решение. Но пък също държа и на комфорта (Затова са и големите гуми) и това е причината да разпитвам:)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от virtualchild » 12 Юли 2019, 11:10

Зависи по какви пътища караш, но като цяло неможе да наруши конфорта особенно.
По-важни са гумите и окачването.
Когато съм с разбити амортисьори дори немога да го усетя в Австрия, просто защото карам само на пружините и пътя е гладък.
В БГ веднага се разбира, че имаш изпуснал амортисьор :)

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 14.12.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330XD

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Petk0FF » 25 Юли 2019, 20:03

Здравейте колеги, днес имах проблем с колата 330XD и бих искал да чуя вашето мнение, за да го сравня с това, което ще получа в сервиза другата седмица.
Днес бях тръгнал за провинцията и на магистралата вдигнах 160км/ч с идеята да продуха нагарите. Изведнъж загубих мощност и колата започна да тресе. Можех да подържам скорост около 70 км/ч.
Спрях на едно място за около 2 часа. Мислех, че може нещо да е загряла въпреки, че всички датчици в колата си бяха в нормален режим. След 2 часа я паля и тя тресе. Нямах избор и бавно-бавно обратно към София.
Единствено показание беше макс разход в опитите да поддържам 70-80 км/ч. И сякаш скоростите на автомата се държаха някак странно, но не мога да съм сигурен защото опитвах да поддържам някаква скорост и да не затапвам магистралата. Ако има някой по-в час нека да сподели коментар.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от virtualchild » 26 Юли 2019, 10:11

Бял или черен пушак имаше?
Може да са пеперуди, турбина, глава, дюза ...
Все пак си се движил, което е добър знак.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Biogame

Последни теми
Facebook