Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от NGneer4eto » 05 Юни 2017, 19:16

Ned330xd написа:Това тресене във волана като натисна спирачките се получава при по висока скорост и особенно като ги използвам по интензивно,възможно ли причината да идва от някаде другаде тампон на носач или шарнир


Предполагам шарнирите и носачите са ти проверявани, а тампоните на носачите сменени. Това се прави стандартно за всяко БМВ. От шарнирите не е, защото ще тропа много. От тампоните на носача е възможно, но малко вероятно. Ако след 3-4 натискания на спирачките на висока скорост започне да ти вибрира здраво волана при натискане на спирачката, значи си за дискове. Както вече съм споделял, на ниска скорост при мен имаше и неравномерно спиране като все едно ту държат по-силно, ту по-слабо. Но при мен положението с вибрирането беше зле. Основният признак е силната вибрация във волана над 100км/ч при натискане на спирачка.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 9.04.2017

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от martinmrv » 05 Юни 2017, 22:05

Здравейте на всички,

От 2 месеца и аз карам 330хi (2000 г., седан, ръчни скорости), няма никакви екстри, но на мен ми трябваше да е 4х4 и задължително да е 3.0.

До тук сменени:
1. Масла + Филтри
а) Двигател
б) скорости
в) раздатка
г) дифове

2. Задни пружини ( по-долу ще кача снимки на старите с новите

Предстоят:
1. Лагер на главина (заден)

2. Преден носач (скъсан е маншона на шарнира)
Мисля да купя направо нов носач с шарнир, шарнира който е на купето и тампона най-отзад (ще го премисля де) :roll:

3. Да сипвам бензин :driving:

Съвсем на краткко за да не става скучно, харесва ми като кола, не съм карал мпс с прав 6 цлиндров двигател. Слизам от джипове с повечко цилиндри, но като цяло ми се струва като малка картинг бегачка. Нещо което ме изненада много приятно, поправете ме ако греша, но е с електрическа перка а не с виско.

Еми толкова от мен, а сега и снимките:

1.JPG


2.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Kurtov » 06 Юни 2017, 18:13

NGneer4eto написа:Както вече съм споделял, на ниска скорост при мен имаше и неравномерно спиране като все едно ту държат по-силно, ту по-слабо.


Това и аз го имам, но възможно ли е от силно изкривени дискове да се получават вибрации при голяма скорост без да е натисната спирачката ?
Окачването ми е проверено, така че от къде другаде може да се появяват тия вибрации след 120км/ч ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от NGneer4eto » 06 Юни 2017, 20:43

Kurtov написа:
NGneer4eto написа:Както вече съм споделял, на ниска скорост при мен имаше и неравномерно спиране като все едно ту държат по-силно, ту по-слабо.


Това и аз го имам, но възможно ли е от силно изкривени дискове да се получават вибрации при голяма скорост без да е натисната спирачката ?
Окачването ми е проверено, така че от къде другаде може да се появяват тия вибрации след 120км/ч ?


Вибрациите по принцип са от раздатката, но не винаги. Почти всяко XD ги има, но аз примерно като посмених доста работи, включително неколкократно изправяне на джанти, хубави нови гуми и смяна на предна лява полуоска с маркова, сега като, че ли вибрациите почти не се усещат. Особено се подобриха нещата със смяната на полуоската. Старата беше GSP, не съм имал проблеми със здравината и, но вътрешният маншон беше скъсан и нямаше такъв да се продава и я смених с маркова, рециклирана - Spidan мисля беше с гаранция. Има разлика в усещането от GSP. Сега почти не вибрира предницата при ускорение, а преди поклащаше леко. Лявата полуоска на GSP май доста по-къса от оригиналната и затова вероятно по-често къса маншони и вибрира. Иначе е здрава, нищо и няма на година и половина, ама няма вътрешен маншон. Не съжалявам, че я смених, де. Вече няколко пъти пътувам до Пловдив и смея да кажа, че на 140-150 км/ч почти не се усещат вибрации във волана. А тя магистралата все пак си е доста неравна, нормални са леките вибрацийки.
Иначе и аз преди се надявах като сменя дисковете, да изчезнат и другите вибрации без спирачка, но не става така. Има психологичен ефект за по-балансирани колела, но бързо изчезва. Иначе не се колебай да ги сменяш. Автомобилът се кара по съвсем различен начин с новите дискове, не те е страх да спираш рязко, не шашкаш пасажерите постоянно, струва си.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 15.02.2014
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от pifa_k1 » 08 Юни 2017, 17:48

Здравейте колеги ! От скоро съм собственик на бмв е46 330xi и смених маслата на диференциалите и на раздатката с такива, каквито ми дадоха от БМВ. Искам да питам за всеки случай, дадоха ми това масло за раздатката и искам да се уверя, че това е правилното масло, понеже не пише нищо специфично на него. Какво ще кажете за него ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 12 Юни 2017, 18:35

NGneer4eto написа:
Kurtov написа:
NGneer4eto написа:Както вече съм споделял, на ниска скорост при мен имаше и неравномерно спиране като все едно ту държат по-силно, ту по-слабо.


Това и аз го имам, но възможно ли е от силно изкривени дискове да се получават вибрации при голяма скорост без да е натисната спирачката ?
Окачването ми е проверено, така че от къде другаде може да се появяват тия вибрации след 120км/ч ?


Вибрациите по принцип са от раздатката, но не винаги. Почти всяко XD ги има, но аз примерно като посмених доста работи, включително неколкократно изправяне на джанти, хубави нови гуми и смяна на предна лява полуоска с маркова, сега като, че ли вибрациите почти не се усещат. Особено се подобриха нещата със смяната на полуоската. Старата беше GSP, не съм имал проблеми със здравината и, но вътрешният маншон беше скъсан и нямаше такъв да се продава и я смених с маркова, рециклирана - Spidan мисля беше с гаранция. Има разлика в усещането от GSP. Сега почти не вибрира предницата при ускорение, а преди поклащаше леко. Лявата полуоска на GSP май доста по-къса от оригиналната и затова вероятно по-често къса маншони и вибрира. Иначе е здрава, нищо и няма на година и половина, ама няма вътрешен маншон. Не съжалявам, че я смених, де. Вече няколко пъти пътувам до Пловдив и смея да кажа, че на 140-150 км/ч почти не се усещат вибрации във волана. А тя магистралата все пак си е доста неравна, нормални са леките вибрацийки.
Иначе и аз преди се надявах като сменя дисковете, да изчезнат и другите вибрации без спирачка, но не става така. Има психологичен ефект за по-балансирани колела, но бързо изчезва. Иначе не се колебай да ги сменяш. Автомобилът се кара по съвсем различен начин с новите дискове, не те е страх да спираш рязко, не шашкаш пасажерите постоянно, струва си.


Колеги при мен се наблюдава някакъв подобен проблем с вибрациите, и при ускорение\поддържане, но основно при спиране. И тук идва интересното - първо бях с дискове TRW - тях си ги изкривих, после сложих Zimmerman обаче още от слагането и без да съм им давал никакъв зор си имаше вибрации и ги върнах, а след теста ми казаха че няма проблем с дисковете, но все пак ми върнаха парите, викам си правят се на интересни. Добре ама сега сложих оригинални предни дискове с накладки АТЕ и положението е същото - при спиране особено с над 80-90км/ч си има доста вибрации дори и при първо натискане на спирачката. По предницата всичко е здраво, шарнири накрайници всичко е поверено. Преди време съм сменял и тампоните на носачите с Лемфьордер (поне така пишеше на кутийката), но онзи ден като се навирах под колата ги загледах - няма изобщо никакви следи от скъсано или напукано, но си личи как носача е ходил наляво-надясно и е опирал отстрани в буферчетата на самия тампон ако ме разбирате, и също като го хвана с два пръста, в смисъл единия пръст на металната основа на тампона, а другия на опашката на носача и стисна, то без особено усилие носача мърда 1-2мм. Нормално ли е това ? а също приемам и други идеи ако имате за тези вибрации при спиране? Всички пишат че с оригинални дискове се оправят нещата, но при мен явно има някаква друга дреболия дето не може да се хване.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 23.06.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46/330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Rezashki » 15 Юни 2017, 10:12

Привет,

Аз също съм с вибрации при натискане на спирачка и почти сигурно нещата ще опрат до смяна на дискове, защото окачването е проверени и всичко е наред.
Бих те ли споделили ориентировъчно за каква сума говорим за предни и съответно отзиви и впечатления от конкретна марка?

Благодаря!

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 28.08.2016
Пол: Мъж

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Ned330xd » 16 Юни 2017, 10:02

Rezashki написа:Привет,

Аз също съм с вибрации при натискане на спирачка и почти сигурно нещата ще опрат до смяна на дискове, защото окачването е проверени и всичко е наред.
Бих те ли споделили ориентировъчно за каква сума говорим за предни и съответно отзиви и впечатления от конкретна марка?

Благодаря!

На скоро проверявах предни дискове с накладки ОРИГИНАЛНИ 580лв. и аз имам вибрации и за това ще сменя тампоните на носача и ще си престържя дисковите понеже има още доста хляб в тях и ще видя каква разлика ще има ако пак има вибрации най вероятно ще е от нещо друго при мен има м/у 80-100км.ч. ми вибрира волана и също така и като натисна спирачките,но не всеки път,зависи как ги използвам.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от NGneer4eto » 22 Юни 2017, 23:47

Имайте предвид, че не винаги при проверяване на диска показва кривина. Един познат си беше взел някакво фалшиво Brembo, което му тресеше много. Свалил ги, мерят ги - идеално прави. Той вика да, те не тресат като са студени, а когато загреят. Т.е. няма гаранция, че ако не показва кривина като се мерят, не са криви. И не искаха да му признаят гаранцията.
Колега stefan_suny, а случайно преди да сложиш оригиналните дискове да се сетиха да ти проверят състоянието на спирачните цилиндърчета? Малко клеясало и може да не ти се връща добре накладката. Оттам неравномерно износване на едната и за нула време - криво.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 27.07.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E 46, 330 xi Touring

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Konstantin_Todorov » 23 Юни 2017, 9:54

Колеги, това с тресенето със скорост над 100-120 км/ч при ускорение и аз го имах, но ми смениха тампони на задните носачи и на стабилизиращата щанга , направих един реглаж и всичко заспа! :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stefan_suny » 23 Юни 2017, 21:42

NGneer4eto написа:Колега stefan_suny, а случайно преди да сложиш оригиналните дискове да се сетиха да ти проверят състоянието на спирачните цилиндърчета? Малко клеясало и може да не ти се връща добре накладката. Оттам неравномерно износване на едната и за нула време - криво.


Преди да монтирам дисковете разглобих и почистих апаратите + смяна на гумичките. И преди и след това буталата се движат свободно, дотолкова че винаги съм прибирал буталата с ръка като хвана апарата и го натисна. Многократно съм спирал по инерция и винаги са били студени дисковете. Поправете ме ако греша но за да се изкриви диск то той трябва да прегрее, а си мисля и че това ще е свързано със сериозно дърпане на една страна, което липсва при мен. А също и накладките са съвсем равномерно износени.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 26.11.2016
Пол: Мъж
Кара: E46 330XD 04'

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Ilievruse » 24 Юни 2017, 13:09

Много вероятно е да имате изкривени главини. Повечето хора си мислят дискове, но не са.

Изпратено от моят Nexus 6 с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от NGneer4eto » 24 Юни 2017, 14:25

А от къде купи оригиналните дискове? От сервиза на БМВ в Стара Загора, който беше към Мкар или от някакъв друг магазин?Моите пристигнаха в запечатана картонена опаковка със всичките му етикети и номера по нея. На дисковете с щампа БМВ - не много красива, но приличаше. Вече 20 000 км и нямам никакви проблеми с тях. И аз съм с АТЕ накладки. Предполагам не си им давал зор първите 500 км. Знам че не е хубаво. При мен първите 200 км не държаха добре и ги натисках внимателно, но после започнаха да хващат нормално. Въпреки това ги жалих около 800 км. След това си казах стига толкова и започнах нормално каране.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 22.09.2016
Местоположение: Враца, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330xd e90
Мечтае да кара: John Deere

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Plamenv » 26 Юни 2017, 21:47

Колеги карам 330хд е90 и имам проблеми с предна дясна полуоска. При завиване карето трака. Какво е решението при такъв проблем.. нова е 1200 лв на бмв. Чух че май може да се рециклира и ако е така-надеждно ли е или да търся втора ръка оригинал? Препорачително ли е да се сменят и двете комплект или няма смисъл?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 5.02.2009
Пол: Мъж
Кара: E46 330xi

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от skoklev » 27 Юни 2017, 14:58

Plamenv написа:Колеги карам 330хд е90 и имам проблеми с предна дясна полуоска. При завиване карето трака. Какво е решението при такъв проблем.. нова е 1200 лв на бмв. Чух че май може да се рециклира и ако е така-надеждно ли е или да търся втора ръка оригинал? Препорачително ли е да се сменят и двете комплект или няма смисъл?


Може да рециклираш. Някой са много доволни, други не толкова.
Тук повечето залагаме на полуоси от английския и-бей. Аз съм доволен от цената/качеството. При мен дясната изкара 45к, лявата е вече на над 60 :bchug:

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook