Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- BobbyD
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 98
- Регистриран на: 15.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Ned330xd написа:Здравейте колеги!!!
Имате ли някакви последици от зимата,на мен ми се разхлопа нещо отпред най вероятно са биалетки,някой да сподели ако е сменял нещо по окачването на коя марка са читави и имали някакви комплекти за предница с носачи шарнири тампони.Виждал съм да продават цялостни комплекти ама те са с алуминиеви носачи а 4х4 са с железни.
Повечето комплекти които съм гледал НЕ стават за 4x4
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
И аз подкрепям, че си гледал не за Х модел.
Аз съм сменял биалетки, тампони на носачи и на стаб. щанга лятото от колегата Лавиатан. Цените са перфектни!(не намирам разлика с тези на не Х)
Проблема по окачването на Х-овете са предните кекави полуоски и цените на вътрешните шарнири. За първите е дискутирано много, но за шарнира няма почти никакви опции -на Лемфьодер почват от около 170лв. Това, което аз смятам да направя ако ми се наложи да сменям вътрешни шарнири е да си поръчам следния комплект:
http://www.ebay.com/itm/BMW-E46-325Xi-3 ... eh&vxp=mtr
44$ за 2та ми се вижда перфе (ама шипинга...ще пращам до роднини и ще го мислим). Слагам ги и давам старите да ги рециклират. Дори и да не изкарат много, ще имам готов комплект. Ако има колеги, които са си решили проблемите с вътрешните шарнири с различни от 200лв/бр лемфьодери нека споделят.
Аз съм сменял биалетки, тампони на носачи и на стаб. щанга лятото от колегата Лавиатан. Цените са перфектни!(не намирам разлика с тези на не Х)
Проблема по окачването на Х-овете са предните кекави полуоски и цените на вътрешните шарнири. За първите е дискутирано много, но за шарнира няма почти никакви опции -на Лемфьодер почват от около 170лв. Това, което аз смятам да направя ако ми се наложи да сменям вътрешни шарнири е да си поръчам следния комплект:
http://www.ebay.com/itm/BMW-E46-325Xi-3 ... eh&vxp=mtr
44$ за 2та ми се вижда перфе (ама шипинга...ще пращам до роднини и ще го мислим). Слагам ги и давам старите да ги рециклират. Дори и да не изкарат много, ще имам готов комплект. Ако има колеги, които са си решили проблемите с вътрешните шарнири с различни от 200лв/бр лемфьодери нека споделят.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Колега тези които съм гледал споменах че са алуминиеви носачи,които ясно не стават за Х.Тези шарнира пропусна доставка да споменеш от 58$.Предните полуоски вече ги смених...ако му се разлопа на човек цялата предница може би това е добър вариант http://www.ebay.com/itm/FRONT-REAR-CONT ... El&vxp=mtr и за любителите на LEMFORDER https://www.fcpeuro.com/products/bmw-10 ... ececakit-l
- chudomir
- Потребител
- Мнения: 35
- Регистриран на: 18.02.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xd Full M-pack
- Мечтае да кара: Всяко едно М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
И така, имаме малко напредък с ремонта. Отремонтираха ми предния кардан, като ремонта се състоеше в смяна на двете метални карета и баланс на стенд. Общо това ми излезе 140лв. Да не питат някои, кой е моя кардан от схемата ще кажа този без гуменото каре. Мисля номер 1 беше. Днес оставих колата за ревизията на раздатката и се надявам утре да имам резултат. Забравих да снимам кардан, но то да стане, пък снимките ..... При следващо развитие, пак ще споделя. Поздрави колеги
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Колега много полезно.Не знаех,че предния кардан се сервизира. А това с ревизията на раздатката е много интересно. Следя с интерес.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Ми тя раздатката си се прави без проблем, не знам защо всички колеги се стряскат толкова от луфта на фланеца към предния кардан. Има вътре 5 зъбни колела на кръст, отваря се, вадят се колелата \няколко зегерки ги държат\ и се сменят двата лагера на колелото в което се набива фланеца на предния кардан. Единият лагер е иглен, само с външна черупка - NK47/20 оригинално е марка Torrington, другия е обикновен сачмен лагер 6011 \на SKF оригирално\. Този 6011 обикновено нищо му няма и може да не се сменя, особеното при него е че има канал на външната гривна, където влиза зегерка. Ако не може да си намерите с канал, тичате при някой стругар и готово, даже този вариант май е по евтин от фабричен канал. Другите чаркалъци из вътре изглеждат като да са LifeTime, все пак хвърлете по едно око и по другите лагери , въпреки че не съм чувал изобщо някой да е имал проблеми там.
Обръщам ГОЛЯМО внимание - при разглобяването и ваденето\избиването\ на защитната шайба зад фланеца към предния кардан, много внимавайте да не повредите семеринга! Ако не е повреден и потекъл, вероятоно не искате да го сменяте - има го само оригинал, по спомен на цена около 80лв. за брой. Аз направих грубата грешка да избия и този към сксоростите преди да съм потърсил нови и ремонта от 40лв. за лагери отиде към 200.... , а предвид че оборотите там са ниски предполага по трудно износване и в комплект с неоправдано високата цена правят смяната под въпрос.
Обръщам ГОЛЯМО внимание - при разглобяването и ваденето\избиването\ на защитната шайба зад фланеца към предния кардан, много внимавайте да не повредите семеринга! Ако не е повреден и потекъл, вероятоно не искате да го сменяте - има го само оригинал, по спомен на цена около 80лв. за брой. Аз направих грубата грешка да избия и този към сксоростите преди да съм потърсил нови и ремонта от 40лв. за лагери отиде към 200.... , а предвид че оборотите там са ниски предполага по трудно износване и в комплект с неоправдано високата цена правят смяната под въпрос.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Ето нагледно:
https://www.youtube.com/watch?v=rKarDEtYyx0
Не разбирам полски, но горе долу е ясно. Изглежда просто, но досега не бях чул някой да рециклира успешно такава раздатка. Радвам се, че някой е успял.
https://www.youtube.com/watch?v=rKarDEtYyx0
Не разбирам полски, но горе долу е ясно. Изглежда просто, но досега не бях чул някой да рециклира успешно такава раздатка. Радвам се, че някой е успял.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Зравейте,тьрся преден диференцял за 330хи 2001г ,няма го никаде и реших да се обьрна кум ваз за помощ.Благодаря предварително,колеги.
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте,
Ако може някой да ми каже следните задни амортесьори :BILSTEIN Арт. код:19-220598,
дали стават за 325х комби? И евентуално ако стават, моля за мнение за тях.
Благодаря предварително!
Ако може някой да ми каже следните задни амортесьори :BILSTEIN Арт. код:19-220598,
дали стават за 325х комби? И евентуално ако стават, моля за мнение за тях.
Благодаря предварително!
- BT9028BA
- старши ентусиаст
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
etivan написа:Здравейте,
Ако може някой да ми каже следните задни амортесьори :BILSTEIN Арт. код:19-220598,
дали стават за 325х комби? И евентуално ако стават, моля за мнение за тях.
Благодаря предварително!
Стават и са супер като качество
- chudomir
- Потребител
- Мнения: 35
- Регистриран на: 18.02.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xd Full M-pack
- Мечтае да кара: Всяко едно М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
И така, при мен нещата се получиха. Рециклиран кардан на предното на цена 140лв. Смяна на двете карета по 50лв всяко, японски. Стенд за баланс 40лв. Идеален. Няма вибрации и шумове както преди на 1800-2000об/мин. Раздатката не е барана. Свалиха я и казаха, че няма за смяна лагери. Износен е елемента, който предава движението между скоростната кутия и раздатката. Цената му е 200лв. За сега ще кара така. Лагерите вече казаха момчетата по колко пари са и какъв начин има за по-евтин вариант. Мисля нещата се получиха добре. Ще покарам и ще споделя мнение. Само ме хвана яд, че майстора ме излъга, че е отварял раздатката, понеже като видях колата след това отдолу, не се вижда да е барнал и с пръстче болтовете на кожуха. При първа възможност ще си я оправям сам. То вече ми втръсна от майстори. Да му се невиди и раздатка, няма нищо в нея. Болчета и т.н. И сам мога да се справя с нея. За това, събирам едни 500лв и ще има пълна ревизия на нея. Има все пак 2 лагера и елемента, който задвижва нея. Даже мисля ще е по-малко и от 500лв целия ремонт на нея. Мисля не е лоша офертата, при все, че втора ръка вървят между 100 и 200лв. За малко повече ще имаш кажи речи нова раздатка. Това е ако вътрешностите разбира се са здрави. Това е от мен колеги. Поздрави и дано съм бил полезен.
п.с. Елемента е номер 3 от схемата http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Touring/Europe/330xd-M57N/nov2003/browse/transfer_box_electric_gearbox/single_parts_f_transfer_case_nv_124/ който е износен. Има луфт при смяна на посоката, напред и назад. Той май е най-скъпата част от нея, не съм сигурен, ако някой знае нека сподели. Има и верига, но не знам нейната цена.
2 п.с. Някой да е сменял вътрешни предни карета, питам информативно. Десега мисля не съм срещал такова мнение, особено при положение, че всички приказваха, че се сменят направо полулоски, а аз смених само каре отпред вляво, външно. Мисля щом има само външно, ще има и вътрешно. Някой нещо по въпроса?
п.с. Елемента е номер 3 от схемата http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Touring/Europe/330xd-M57N/nov2003/browse/transfer_box_electric_gearbox/single_parts_f_transfer_case_nv_124/ който е износен. Има луфт при смяна на посоката, напред и назад. Той май е най-скъпата част от нея, не съм сигурен, ако някой знае нека сподели. Има и верига, но не знам нейната цена.
2 п.с. Някой да е сменял вътрешни предни карета, питам информативно. Десега мисля не съм срещал такова мнение, особено при положение, че всички приказваха, че се сменят направо полулоски, а аз смених само каре отпред вляво, външно. Мисля щом има само външно, ще има и вътрешно. Някой нещо по въпроса?
- doctoragsxr
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 223
- Регистриран на: 14.11.2006
- Местоположение: у Софето
- Пол: Мъж
- Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
- Мечтае да кара: тенджера под налягане...
- Детайли за колата: Touringi
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Добри 2 месеца тази зима снег до колене,моят кокал се представи добре,никви грижи само разхода ме удиви при -17С да му сипя 10 литра на германеца дето го е писал и ще го чакам на 100 ният километър... няма да пристигне и с 20 да кара...
- mmitkom
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 9.03.2014
- Кара: BMW E 46
- Мечтае да кара: BMW The Last Model
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
stefan_suny написа:Ми тя раздатката си се прави без проблем, не знам защо всички колеги се стряскат толкова от луфта на фланеца към предния кардан. Има вътре 5 зъбни колела на кръст, отваря се, вадят се колелата \няколко зегерки ги държат\ и се сменят двата лагера на колелото в което се набива фланеца на предния кардан. Единият лагер е иглен, само с външна черупка - NK47/20 оригинално е марка Torrington, другия е обикновен сачмен лагер 6011 \на SKF оригирално\. Този 6011 обикновено нищо му няма и може да не се сменя, особеното при него е че има канал на външната гривна, където влиза зегерка. Ако не може да си намерите с канал, тичате при някой стругар и готово, даже този вариант май е по евтин от фабричен канал. Другите чаркалъци из вътре изглеждат като да са LifeTime, все пак хвърлете по едно око и по другите лагери , въпреки че не съм чувал изобщо някой да е имал проблеми там.
Обръщам ГОЛЯМО внимание - при разглобяването и ваденето\избиването\ на защитната шайба зад фланеца към предния кардан, много внимавайте да не повредите семеринга! Ако не е повреден и потекъл, вероятоно не искате да го сменяте - има го само оригинал, по спомен на цена около 80лв. за брой. Аз направих грубата грешка да избия и този към сксоростите преди да съм потърсил нови и ремонта от 40лв. за лагери отиде към 200.... , а предвид че оборотите там са ниски предполага по трудно износване и в комплект с неоправдано високата цена правят смяната под въпрос.
Колега , къде го направи това ,че искам да погледнат и моята ?
- mmitkom
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 9.03.2014
- Кара: BMW E 46
- Мечтае да кара: BMW The Last Model
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Къде мога да си ремонтирам скорости раздатка и тн. Раздатката има луфт. Случвало ми се е скоростната кутия да влезне в авариен режим два пъти , на директна колата работи по друг начин от колкото когато е на паркинг(вибрира повече ,чува се различно) .Дали е само до масло или ? Дайте съвет къде да я правя тая кола , надявам се че има някакво по- рентабилно решение .
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Колега mmitkom това с радзатаката го правих вкъщи. Не е трудно изобщо, най-криво е да се извади стария NK47/20. Трябват камък 10мм, права отверка, зегер клещи \сравнително големи и хубави\, скоба за лагери, чук и силикон за накрая. Предполагам и във всеки сервиз, който се хванат да го правят ще го свършат прилично.
Относно скоростите - не знам защо всички се заблуждават, че новото масло е лек за всички проблеми. Няма шанс кутията да влиза в авариен режим и да се оправи с ново масло. Трябва си на първо място компютърна диагностика + проверка на нивото на старото масло за всеки случай.
Относно скоростите - не знам защо всички се заблуждават, че новото масло е лек за всички проблеми. Няма шанс кутията да влиза в авариен режим и да се оправи с ново масло. Трябва си на първо място компютърна диагностика + проверка на нивото на старото масло за всеки случай.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани