Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, Dimitroff, Гецата, ©, Технически модератори

води статистиката
Аватар
Мнения: 1996
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: една крачка пред смъртта
Пол: Мъж
Кара: '07 X3 LCI 3,0d,

Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от LuBo1 » 29 Окт 2013, 22:16

Молба към модераторите да направят темата важна .

Темата я създавам с цел всеки СОБСТВЕНИК да изразява мнение, сполуки и несполуки с любимите ни машини. Да споделя всякакъв опит с тях. Какви слаби места е открил, какво е правил, цени на консумативи които е сменил. Всеки БЪДЕЩ СОБСТВЕНИК да прочете за какво става дума и ако нещо не му е ясно да попита. Място за сравнение с нормално е46 на задно - няма! Видях че от преди близо 2 години има друга такава тема , но в нея има много мнения и коментари които не са за там.
Нека един "вид" да се преброим и да се знаем :)

Моята е 2004г 330хд седан 204к.с. Супер доволен съм за сега от към разход, стабилност и най вече от вървеж . . . Колата беше софиянка , вече е варненка . . . До сега толкова много на БМВ не съм се кефил ! Пък съм покарал . . .

Mалко полезни линкове предоставени от колеги :)

Atreyu написа:Страхотна тема, поздравления!
Относно 4x4-то, най-коректно е обяснено тук:
http://www.unofficialbmw.com/images/e46.pdf (страници 46-47)
http://www.awdwiki.com/en/bmw/

На втория линк има много коректна информация и схеми как работят различните AWD решения (правете разлика с 4WD).

xian777 написа:Веднага съобщавам - 290 лева за ляв и десен с включена доставка от Англия! Купих ги от ebay.co.uk!
Ето и линк лява и дясна - 1. http://www.ebay.co.uk/itm/130958103337? ... 1497.l2649
2. http://www.ebay.co.uk/itm/141026705423? ... 1497.l2649

По принцип преди да ги взема попрочетох за тази марка - по форумите имаше добри отзиви /не от форуми за БМВ/.
Колкото до рециклирането - вече съм решил да си вземам само нови неща, иначе само влизам във филми с постоянни ремонти :)

А, сетих се, ето и линк за шарнирите - също доста по-евтини отколкото в БГ, за съжаление от USA - http://www.ebay.co.uk/itm/151094583267? ... 1423.l2649


https://docs.google.com/file/d/0BwypbdX_A82sbUgtZkNUWVB1LUU/edit?pli=1 Малко информация за раздатката . . .

http://www.youtube.com/watch?v=2zWGHdZvBbI Полезна информация по смяна предна полуоска :)

Благодарско на всички колеги в следващите постове :)

П.С Ако някои реши , нека добавя и снимка на машината която кара.
П.С2 Друго не се сещам, всеки сам да добавя нещо - аз само поставям основата
Последна промяна LuBo1 на 05 Дек 2013, 11:54, променена общо 2 пъти
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1145
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 compact 320td

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325ix, 330ix, 330xd)

Мнение от iv4o9999 » 29 Окт 2013, 22:31

идеята е добра :yes: , аз като човек който се е интересувал по въпроса, за съжаление не се обзаведох, искам да поставя следните въпроси, които според мен са най-често задавани, а който е компетентен да даде отговори:

Как се държат автоматичните скорости, проблемни ли са, вярно ли е че при 330xd често има проблеми с кутията?

Повишава ли разхода на гориво 4х4 и ако да, с колко при различните двигатели и съответно автомат или ръчка е мотора?

Какви са раликите в окачването, освен че е по-високо, само носачите ли са различни отпред?

Как работи системата за спускане и какво представлява?

Предполагам въпросите за доста хора ще звучат глупаво, вероятно има и още, но за всеки начинаещ колебаещ се между 4х4 и стандартно BMW ще са полезни.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 573
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: е46 330xda M57N
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+LSD +ново BMW X5 турбо

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от virtualchild » 30 Окт 2013, 13:49


Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 27.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 523, Е46 330 xi
Мечтае да кара: М5, M3

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от steel_petrov » 30 Окт 2013, 21:06

Идеята за тази тема е страхотна. Няма много писано във форума за колите 4х4 и е хубаво да сподели всеки своите впечатления на това място.
Аз съм собственик на БМВ от 2008г., като смених няколко Е39. Впечатленията ми от БМВ са повече положителни. От няколко месеца съм собственик на Е46, 330xi, 2003г., автомат. Очарован съм от колата: има много приятна динамика на шофиране, на пътя се държи изключително стабилно и създава впечатление за сигурност. Е, вози малко по твърдо от Е39, малко по - тясна е, но е по - пъргава и лесна за управление.
За около 5000 км. впечатления:
разход на гориво: смесен 11-11,5 бензин ; 12,5 газ с нормално шофиране, без много резки изпреварвания ; само градско /София/ - 14,5 - 15 бензин - 16 газ.
скоростна кутия: автомата е хубава екстра, но не ми харесва, че при по-агресивно шофиране /завои, дълги прави, завои, къси прави и т.н/ трябва да ползвам типтроника - липсва ми да виждам оборотомера само над 5хил. оборота. Но като цяло автоматичната кутия е голямо удоволствие /особено за жена ми/.
4х4: 100% потегляне, много сигурно и стабилно в завои. При поднасяне бързо влиза обратно в завоя - абе голям кеф... Е, тука любителите на дрифтовете и "пиленето" на гуми ще останат разочаровани. Дори и при изключено DSC няма сила която да накара колата да боксува /освен ако няма пясък или сняг/.
части: За съжаление ми се наложи да сменя това онова. Първо рециклирах предна полуоска. Беше заминало вътрешното каре, но цената на оригинална полуоска не ми хареса /970лв - Дару/. Китайската беше 200лв, ма аз лично предпочетох да я рециклирам - 160 лв. Много съм доволен след ремонта и за сега всичко е наред. За съжаление преди седмица ме напусна алтернатора и гарирах на 30 км. от нас - голяма гадост, особено като установих, че са ми откраднали някъде по автомивките куката за теглене. Добре, че човекът с пътната помощ намери кука с подобна резба и ме качи на камиона....бях бесен... Ремонта беше на четки - 30лв bosh... Други повреди, да чука на дърво за сега няма. Е, доливам си масълце - по 100 тина грама на 1000 км., но това не ме притеснява за сега. Карам с 5w40 на Castrol и ми се струва тъничко, а и не знам колко е истинско, та ще пробвам и други варианти и ще пиша....
Още много може да се сподели за тая кола, но за сега това от мен...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 8.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330XI

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от slav4o974 » 30 Окт 2013, 23:16

Аз съм голям фен на пълноприводните автомобили! Особено на тези създадени за нормални пътища, а не на чистокръвните оффроудъри. Сменил съм 12 автомобила 4х4 и имам натрупан солиден опит с тях. За XI вариантите на БМВ мога да посоча като слабости няколко неща. Каретата на предните полуоски са наистина кекави, както и маншоните им. Раздатките на по-мощните и тежки екземпляри често дефектирт /това важи и за конкуренцията от Мерцедес/. Като цяло предния мост е много усложнен /предполагам това се дължи на големия и надлъжно разположен двигател/.
Положителните неща са повече и определено ме направиха голям фен на 4х4 системата на БМВ. На първо място бих посочил невероятното пътно поведение на тези версии. За разлика от всички пълноприводни варианти с превес на предния мост /в това число и куатрото на Ауди/, при БМВ липсва досадното недозавиване в завой. Няма го и презавиването характерно за изцяло задното предаване. Човек остава с впечатлението че управлява линейно превозно средство. Такова стабилно поведение притежава донякъде симетричната система при Субаро, но при БМВ усещането е по-спортно.
Разхода на гориво, логично е малко по-голям, но сигурността която дава пълноприводната версия си заслужава цената.
Разликите в окачването, освен в носачите е и в по-дългите пружини и липсата на стабилизираща планка на магарето. Различни са картера на мотора, смукатела на маслената помпа и лагерите на главините /но не са по-скъпи от стандартните/.

води статистиката
Аватар
Мнения: 1996
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: една крачка пред смъртта
Пол: Мъж
Кара: '07 X3 LCI 3,0d,

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от LuBo1 » 31 Окт 2013, 8:39

Браво , темата почва да набира скорост !
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 1.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от xian777 » 31 Окт 2013, 11:11

Здравейте, темата е хубава - поздравления!
Аз съм с 330хд автомат и на този етап съм много доволен - и като вървеж и като поведение на пътя.
Единствените косури които съм забелязъл при моята кола са свързани с предницата - в общи линии поддръжката е по-скъпа от автомобилите само със задно.
Аз лично смених 2-те предни полуоски - купих си 2 нови от ebay.co.uk, не оригинални ама с 2 години гаранция /оригиналните са неоправдано скъпи за автомобил на 10 и нагоре години/, като смених и 2 шарнира /тези които ги има само при 4х4 моделите/. В общи линии това са най-скъпите елементи от консумативите. Като цяло обяче, замисляйки се, полуоските са на 150 000 км /а може и на повече - никой не знае/ и ги карам в БГ, тъй че, ако тия изкарат още толкова, то тогава със съгурност ще ме надживеят :).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 8.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330XI

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от slav4o974 » 31 Окт 2013, 11:44

Сега е хубаво и да споделиш на каква цена ти се вързаха полуоските! Едната от моите я рециклирах /120лв/, но след 40 000 км. взе отново леко да потропва. Шарнирите /сваляемите/ наистина са неоправдано скъпи. За сравнение подобен на вид шарнир, но двойно по-голям за ML струва 40лв.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 11.08.2009

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от S.Kostov » 31 Окт 2013, 18:29

Здравейте,

много харесвам точно това 4х4 версиите на Е46 и съм се насочил към някое комби, фейслифт от 2004г...както и да е, искам да ви попитам някой знае ли точния клиренс на колата?

Дори с просто око се забелязва, че е по-висока от стандартната версия, но ми се иска да знам колко. Търсих някакви спецификации в google доста време, но в повечето сайтове за такива данни винаги клиренса липсва (не знам защо, за мен това е много важно за БГ) или на едно място беше сложен доста нисък такъв и е възможно да са сложили този от стандартния Е46.

Карам предимно SUVs и обичам коли, които да не закачат навсякъде, да са all round бойци. Добра динамика, 4х4, автомат, функционална. 330хд комби мисля, че покрива тези критерии!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3135
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от mitaka7 » 31 Окт 2013, 18:49

LuBo1 написа:Молба към модераторите да направят темата важна .


Готово..... :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от JTD » 31 Окт 2013, 19:06

S.Kostov, защо не четеш? Хем в тази тема има информация с колко просвета е по-голям.
За да няма пак неразбрали, просвета на Х-а е по-голям със 17 милиметра.

Относно това дали става за СУВ - отговорът е не. С увеличения просвет Х-а става с височината на повечето "нормални" автомобили. Просто стандартния просвет при Е46-цата е по-нисък от масовия на повечето коли и за това Х-а изглежда по-вдигнат, ама в крайна сметка си е стандартен.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 1.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW 330xd

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от xian777 » 01 Ное 2013, 16:01

slav4o974 написа:Сега е хубаво и да споделиш на каква цена ти се вързаха полуоските! Едната от моите я рециклирах /120лв/, но след 40 000 км. взе отново леко да потропва. Шарнирите /сваляемите/ наистина са неоправдано скъпи. За сравнение подобен на вид шарнир, но двойно по-голям за ML струва 40лв.



Веднага съобщавам - 290 лева за ляв и десен с включена доставка от Англия! Купих ги от ebay.co.uk!
Ето и линк лява и дясна - 1. http://www.ebay.co.uk/itm/130958103337? ... 1497.l2649
2. http://www.ebay.co.uk/itm/141026705423? ... 1497.l2649

По принцип преди да ги взема попрочетох за тази марка - по форумите имаше добри отзиви /не от форуми за БМВ/.
Колкото до рециклирането - вече съм решил да си вземам само нови неща, иначе само влизам във филми с постоянни ремонти :)

Дано съм бил полезен.

А, сетих се, ето и линк за шарнирите - също доста по-евтини отколкото в БГ, за съжаление от USA - http://www.ebay.co.uk/itm/151094583267? ... 1423.l2649

///Мтусиаст
Аватар
Мнения: 961
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ///М3

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от rve » 01 Ное 2013, 23:04

Имам едно питане относно 330xi - има ли я във вариант със секвенциaлна скоростна кутия (SMG) или само в седан (само задно), купе и кабрио я слагат? И въобще с ръчки май не се намират много-много.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 9.03.2012
Местоположение: София/Враца
Пол: Мъж
Кара: Каквото му падне :)
Детайли за колата: e46 330хi Mtech1

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Icancho » 01 Ное 2013, 23:47

Здравейте и от мен колеги,
до скоро и аз карах един "X" :) , колата беше 325хI докарана от USA. Могата да кажа, че моя екземпляр беше запазен! доста съм очарован от колата има страхотно поведение на пътя както виждам са се убедили и колегите в по- горните постове. Като цяло колата е доста здрава дори и за нашите пътища, естествено не минах и без ремонти. За 3 години каране съм сменил единствено преден десен носач тъй като му беше разбит шарнира, а също и тампона който го държи за купето, и дясна биалетка. Колата е с ръчни скорости като за този двигател си вървеше прилично, разхода градско в София -15-16 газ (Сложих й газов инжекцио Романо- заспа :) ) извън градско около 9-10 зависи от карането.

Наистина предните полуоски са кекавата част на колата, но за мое щастие при мен се беше скъсал един вътрешен маншон и се разминах само с гресиране и смяна на маншона (това е най-скъпият маншон, който съм купувал за кола), който струваше 100 лв оригинален от Вари 2000, тъй като не успях да намеря алтернатива. :kuku: Други проблеми с полуоските не съм имал.
Такам други ремонти, също смених реле на алтернатора (80 лв със смяната), и гарнитура на охладителя на масления филтър(тя беше евтина).

Зимата с този автомобил е голям кеф можеш да си правиш дрифтове съвсем спокойно , качвах се на Витоша миналата зима с един приятел със Субару Аутбек и да ви кажа където мина той там и аз :lol:. Руших в един метър сняг без никакви проблеми, което много ме очарова, чак не можех да повярвам! Навръщане реших да пробвам системата за спускане по наклон, колата сама намаля скороста при спускане като мога да кажа, че почти лази :), по едно време я спрях, иначе щяхме да се връщаме цяла нощ :D но според мен за по-къси и стръмни места върши добра работа.

Проблеми с двигател и скорости не съм имал, редовно обслужване и всичко беше 6. Карах го само с мотул 5W40 8100x-cess, имах малки доливания на масълце но нормално пък и тя си беше на километри :) знаете ги хамериканците че карат доста :)

Като финално заключение мога да кажа, че Е46-цата "Х" ме грабна много и си заслужава!


Надявам се да съм бил полезен с моя скромен опит с този модел!

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 9.03.2012
Местоположение: София/Враца
Пол: Мъж
Кара: Каквото му падне :)
Детайли за колата: e46 330хi Mtech1

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Icancho » 01 Ное 2013, 23:57

rve написа:Имам едно питане относно 330xi - има ли я във вариант със секвенциaлна скоростна кутия (SMG) или само в седан (само задно), купе и кабрио я слагат? И въобще с ръчки май не се намират много-много.

Здравей колега,

"X" със SMG няма, но 330xi с ръчни скрости не се срещат много можеби заради по-големия мотор.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook