Операция ВАНОС М52туб28

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от hacker4eto1 » 03 Яну 2014, 11:49

Колега моята по борд казвам бе на 147к гарнитурката си мазнеше само на едно място....нито цапаше нито нищо... Обаче ми се появи едно понатракване от към ваноса...
О-ринговете не бяха пластмасови но ваноса си ходеше много лесно в "гнездото" Като ги смених взе много трудно да се движи както и трябва да е .. Колата беше малко
спъната в ниските и разхода бе по-висок.. а зимно време леко прекъсваше докато загрее колата, а когато отворих самото бутало на цилиндъра където е аксиалният лагер.. ами Металният О-пръстен дето служи за гнездо беше видимо по нисък от горната пластина: и аксиалният лагер леко тракаше... Беше тръгнал и той..
Сега някой хора ще ти кажат щом не трака не сменяй вътре Раттле кита както се води...(ако нямаш правилният инструмент може да счупиш буталото.)
Моето мнение е щом си отворил вече мотора да сменяш гарнитурата смени и О-пръстените а ако имаш и финансовата възможност смени и Раттле кита..
понеже О-пръстените на Бейсан са 60 $ като сложиш и Раттле кита 60 $ и доставка 40 $ ....
П.П задължително Кита на Бейсан... (тефлонови са)
П.П2. Много внимавай като махаш капака с гарнитурата... Махни всички шайби(те се махат) а не само волтовете....това за капака говоря..
Понеже се е спекла и залепнала тая гарнитура... да не стане така да търсиш шайбите навсякъде и по лошо в мотора...
Моята гарнитура се начупи ..говоря за вътрешните пръстени за бубините и имаше в мотора леки парченца от тая гарнитура... (много хубаво после гледай да не е останала нещо..)
А от капака доста с отверката ще се мъчиш ... супер спекла е :)
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от insane_v » 03 Яну 2014, 13:48

Благодаря, колега,
Аз гледах доста клипчета за гарнитурата и ми е ясно какво да очаквам от нея. Чудя се само дали да пипам и ваноса или да не го пипам изобщо. Нямам никакви шумове, но пък на празех ход при студен мотор работи малко нестабилно и от ауспуха мирише на неизгоряло гориво. Освен това разхода на гориво ми е голям. Затова си мисля, че може би не е лоша идея да сменя тия о-пръстени.

В нито един клип не се споменаваше нищо за центровка/зацепване на ваноса. Това означава ли, че няма нужда от центроване - просто сглобяваш?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от hacker4eto1 » 03 Яну 2014, 14:07

insane_v написа:Благодаря, колега,
Аз гледах доста клипчета за гарнитурата и ми е ясно какво да очаквам от нея. Чудя се само дали да пипам и ваноса или да не го пипам изобщо. Нямам никакви шумове, но пък на празех ход при студен мотор работи малко нестабилно и от ауспуха мирише на неизгоряло гориво. Освен това разхода на гориво ми е голям. Затова си мисля, че може би не е лоша идея да сменя тия о-пръстени.

В нито един клип не се споменаваше нищо за центровка/зацепване на ваноса. Това означава ли, че няма нужда от центроване - просто сглобяваш?

Да колега двойният ванос няма нужда от зацепване после...
А до колкото ми е ясно Ваноса служи да променя ъгъла на разпределителният вал и ако не работи както трябва може и да мирише на бенз (Това са си мой разсъждения нека колегите ме поправят ако греша) може да ти мирише на бенз ако сместа ти е богата или свещите не ги бива.. проблема дюза много са нещата ,може и ламбдата да прави проблеми като държи Екуто богата смес..
Сутрин като запаля колата докато загрее си мирише на бенз ,после спира при теб постоянно ли мирише ? Диагностика правил ли си и може да имаш някой мисфаер
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от insane_v » 04 Яну 2014, 0:12

hacker4eto1 написа:А до колкото ми е ясно Ваноса служи да променя ъгъла на разпределителният вал и ако не работи както трябва може и да мирише на бенз (Това са си мой разсъждения нека колегите ме поправят ако греша) може да ти мирише на бенз ако сместа ти е богата или свещите не ги бива.. проблема дюза много са нещата ,може и ламбдата да прави проблеми като държи Екуто богата смес..
Сутрин като запаля колата докато загрее си мирише на бенз ,после спира при теб постоянно ли мирише ? Диагностика правил ли си и може да имаш някой мисфаер


Точно така - ваноса регулира предварението/закъснението на отваряне и затваряне на смукателните и изпускателните клапани чрез завъртане на разпределителните валове. При износени о-пръстени на буталата на ваноса при дадено налягане на маслото действащо върху тях, част от маслото ще минава покрай тях и бутала няма да се преместват достатъчно и няма да завъртат разпределителните на необходимия ъгъл. Така ефективността на мотора няма да е оптималната и би следвало това да е една от възможните причини за повишения разход. Въпроса обаче е в това как да разбера дали наистина тия о-пръстени са за смяна ?!? Вече двама майстора и казаха да не пипам Ваноса щом нямам шумове. Освен това и двигателя е доста пъргав. А повишения разход сам по себе си не е доказателство, че имам проблем с ваноса.

Смених свещите преди 2 седмици, ходих и на диагностика - всички бобини работят отлично (майстора ги проверява с осцилоскоп), а за ламбда сондите каза, че били направо като нови.

Миризмата на бензин е само в началото докато загрее, след това двигателя започва да мърка и миризмата изчезва.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от hacker4eto1 » 04 Яну 2014, 11:51

Напълно нормално е да по намирисва на бензин колега докато загрее колата ... и моята е така :) а какъв каза ти е разхода по борд ?
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от insane_v » 04 Яну 2014, 12:07

hacker4eto1 написа:Напълно нормално е да по намирисва на бензин колега докато загрее колата ... и моята е така :) а какъв каза ти е разхода по борд ?


17-18 градско във Варна по борд. Не съм го пълнил до горе, за да го засека по-точно. От лампа до лампа (с бензин за 50 лв) ми дава около 16, но това не е много точно. Май ще допълня резервоара тия дни и ще го засека точно колко гори. Дано да се окаже, че борда показва повече :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от hacker4eto1 » 04 Яну 2014, 12:24

insane_v написа:
hacker4eto1 написа:Напълно нормално е да по намирисва на бензин колега докато загрее колата ... и моята е така :) а какъв каза ти е разхода по борд ?


17-18 градско във Варна по борд. Не съм го пълнил до горе, за да го засека по-точно. От лампа до лампа (с бензин за 50 лв) ми дава около 16, но това не е много точно. Май ще допълня резервоара тия дни и ще го засека точно колко гори. Дано да се окаже, че борда показва повече :)

Колега при мен стой на 13,9 с (бензин за 40лв от шел) карам я на къси разстояния предимно сутрин и вечер когато се прибирам от работа и винаги е студена колата..
В почти всички случай борда показва по-малко... На мен някой път на студен мотор ми записва мисфаер на първи цилиндър и все се каня да сменям свещи ама все изкача нещо.. Закачи я на някои комп да видиш да нямаш някой кофти грешка.. Аз имах такава за Датчик разпределителен вал и си беше малко по висок разхода..
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от insane_v » 04 Яну 2014, 19:22

hacker4eto1 написа:Колега при мен стой на 13,9 с (бензин за 40лв от шел) карам я на къси разстояния предимно сутрин и вечер когато се прибирам от работа и винаги е студена колата..
В почти всички случай борда показва по-малко... На мен някой път на студен мотор ми записва мисфаер на първи цилиндър и все се каня да сменям свещи ама все изкача нещо.. Закачи я на някои комп да видиш да нямаш някой кофти грешка.. Аз имах такава за Датчик разпределителен вал и си беше малко по висок разхода..


Щом при теб на М52Б28 без да е 4х4 и автомат ти гори 13,9, значи при мен е нормално 330Хi автомат да гори над 16/100. Доколкото знам при мен само автомата и 4х4 ми качват разхода с около 2-2,5 л.
А и при последното засичане, което свърших днес с бензин 95 за 100лв (38,76л) от лампа до лампа минах 248 км, което излиза 15,6/100, а иначе на борда разхода ми варира между 17 и 18 според това колко съм карал в пиковите часове. Така че май, "дявола не е чак толкова черен" :yes: Аз досега гледах все какво показва на борда, но той явно показва доста повече от реалния разход.

А по въпроса за диагностиката - имам кабел за диагностика и вече няколко пъти я проверявах и не виждам никакви грешки на мотора. Майстора, при който ходих също нищо нередно не намери. Каза, че ламбда сондите ми са като нови, бубините също, свещите ги смених за всеки случай, но и старите си бяха наред. Според него високия разход се дължи само на гадните горива, трафика и дългите престои по светофарите.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от hacker4eto1 » 04 Яну 2014, 19:52

Тогава колега не се вталявай много и не си мисли ,че имаш само проблеми по колата а си я карай със здраве и наливай в жадното гърло :)
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от insane_v » 04 Яну 2014, 20:02

hacker4eto1 написа:Тогава колега не се вталявай много и не си мисли ,че имаш само проблеми по колата а си я карай със здраве и наливай в жадното гърло :)


Май така излиза :yes:
...а и щом ти каза, че при теб след 150К въпросните пръстени на ваноса са били все още в добро състояние, значи няма смисъл да го пипам.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: София/Троян
Пол: Мъж
Кара: Котлон
Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
Детайли за колата: E38 740i

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от Icooo » 13 Яну 2014, 15:27

Здравейте,

Поздравления за темата!

На път съм да обслужа и аз ВАНОСите, та имам няколко въпроса.
Чувам типичния дрънкащ звук предимно на студен мотор. Като стопли е почти незабележим. Имам 2 подозрения - 1во ванос, 2ро верига. В студа и на мен ми играят обороти и при подаване на газ "притепва" и тогава се форсира. Оборотите също спадат бавно. На моменти има много сила на ниски, на моменти като че ли не. На инпа дава около 1-2 градуса отклонение от таргета.

След като направи ремонта изчезна ли дрънкащия шум? От ванос или от обтегач да започна:)
Поздрави!

П.С. Поздрави и за темата за бронята :yes:
И аз имам една сива 28ца и се замислям за такава, но преди това важните неща :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от hacker4eto1 » 13 Яну 2014, 16:27

Icooo написа:Здравейте,

Поздравления за темата!

На път съм да обслужа и аз ВАНОСите, та имам няколко въпроса.
Чувам типичния дрънкащ звук предимно на студен мотор. Като стопли е почти незабележим. Имам 2 подозрения - 1во ванос, 2ро верига. В студа и на мен ми играят обороти и при подаване на газ "притепва" и тогава се форсира. Оборотите също спадат бавно. На моменти има много сила на ниски, на моменти като че ли не. На инпа дава около 1-2 градуса отклонение от таргета.

След като направи ремонта изчезна ли дрънкащия шум? От ванос или от обтегач да започна:)
Поздрави!

П.С. Поздрави и за темата за бронята :yes:
И аз имам една сива 28ца и се замислям за такава, но преди това важните неща :mhihi:

Мерси колега.. Колата се оправи значително в ниските имах проблем и с датчик разпределителен вал смених ги нещата и колата се оправи.. Тракането как да ти кажа същото го чувам... докато загрее поне... после се зачетох ,че в определени обороти ваносите е нормално да изпаднат в резонанс и да понатракат леко, Сега ми трака ,нещо май отива на Диса клапа а най-интересното е ,че като отворя тапата на маслото и тракането спира .... А ся де.... :conf:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 12.01.2009
Местоположение: София/Троян
Пол: Мъж
Кара: Котлон
Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
Детайли за колата: E38 740i

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от Icooo » 15 Яну 2014, 1:18

Утре ще проверя при мен как е. И на филтъра за картерните газове не съм обръщал внимание...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 319
Регистриран на: 28.12.2008
Местоположение: Панагюрище
Пол: Мъж
Кара: на дядо си е30ската
Мечтае да кара: подводница с шпер

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от Войводата » 19 Фев 2014, 0:18

Колега един съвет ако я правиш тая интервенция поне заключи валовете докато сваляш и слагаш ваносите даже ако има кои да ти направи и една сверка с планката за ваносите , да няма после тема :help: колата ми придърпва и не върви както трябва :dunno:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 23.05.2008
Пол: Мъж
Кара: bmw e46-323-2.5CI
Мечтае да кара: E46M3,E92

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от vankodve » 11 Авг 2014, 17:27

hacker4eto1 написа:
Icooo написа:Здравейте,

Поздравления за темата!

На път съм да обслужа и аз ВАНОСите, та имам няколко въпроса.
Чувам типичния дрънкащ звук предимно на студен мотор. Като стопли е почти незабележим. Имам 2 подозрения - 1во ванос, 2ро верига. В студа и на мен ми играят обороти и при подаване на газ "притепва" и тогава се форсира. Оборотите също спадат бавно. На моменти има много сила на ниски, на моменти като че ли не. На инпа дава около 1-2 градуса отклонение от таргета.

След като направи ремонта изчезна ли дрънкащия шум? От ванос или от обтегач да започна:)
Поздрави!

П.С. Поздрави и за темата за бронята :yes:
И аз имам една сива 28ца и се замислям за такава, но преди това важните неща :mhihi:

Мерси колега.. Колата се оправи значително в ниските имах проблем и с датчик разпределителен вал смених ги нещата и колата се оправи.. Тракането как да ти кажа същото го чувам... докато загрее поне... после се зачетох ,че в определени обороти ваносите е нормално да изпаднат в резонанс и да понатракат леко, Сега ми трака ,нещо май отива на Диса клапа а най-интересното е ,че като отворя тапата на маслото и тракането спира .... А ся де.... :conf:


здравей колега ,и аз минах тази процедура с смяна на О-пръстени ,същия комплект като твоя :yes: само не разбрах тези кафявите О-пръстени къде се слагат при мен останаха като резерва :dunno:

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook