Операция ВАНОС М52туб28

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от hacker4eto1 » 12 Окт 2013, 11:46

Здравейте,
Колеги днес съм изключително радостен поради факта ,че пристигна една много важна за мен пратка:
А именно от тук:
http://www.beisansystems.com/
Изображение
За какво става на въпрос.. Колата е купе 328 с въпросният двигател от 2000г. Колата я имам от кажи речи 2 години..
Миналата зима започна да се появяват едни плавания на оборотите когато двигателя е студен.. случваше се и колата да загасне..
Смених дебитомера но нещата не се оправиха..
Закачих колата и ми показа Датчик разпределителен вал на изхода.. Смених и него нямаше проблеми 2 дена след което колата отново записа
въпросната грешка...Помолих едно приятелче да ми асистира като подава леко газ и се установи този проблем...
Абстрахирайте се от селските звуци... петела тогава реши да се обади. :bang: :bang:
Клипа е от миналата година зимно време.
http://vbox7.com/play:3549ee7cd7
Към края на клипа се вижда как като се подаде леко газ и ваносите вътре си тракат доволно...
Стопли се времето и нещата се кротнаха нямаше падане на обороти.. Но си знаех какво трябва да се направи..
Клип със въпросното падане на оборотите след 1.28 сек ..
http://www.youtube.com/watch?v=9cAFzrC9XLM
Това е клип от по скоро.. Вижда се как оборотите нямат такъв хубав РЕспонс има едно забавяне.. ЛАг....
http://vbox7.com/play:bd2972584e
Колата стана доста тромава преди 3к.. набира но не така както за 2,8 мотор...
И има едно тракане от двигателя което може да чуете на клипа все едно е дизел.. и това се чува най учетливо като загрее мотора..
Незнам дали тракането идва от ваноса но трябваше да го сменя... като си сложа ръката на ваноса от време на време се усеща едно пристъргване вътре
на заминали лагери все едно .. Хрррр.. след 30 сек пак Хрррр..
Подобен клип но с по -голям проблем от моя:
http://www.youtube.com/watch?v=-wqgRJ0x040
Маслото се сменя редовно до сега се караше с бмв 5В40
Направих преди месец поръчка във въпросният сайт..
Ето това поръчах.
Нещата с червена линия :)
Изображение
Нещата ги поръчах от фирма която се занимава с покупки по Ебау.. Ако имате въпроси питайте ме на лично ще ви дам кординати да не правя реклама тук:
Така както се вижда цената е 60$ О-рингове 60$ лагери Rattle ,15$ магнитни поставки за менгеме ,24$ доставка..
Интересното беше ,че когато пакета дойде при мен цената му беше 10$,за да се избегнат разните митници след 50$ ли не знам не ги разбирам много.. :oops:
Ето и кутията:
Изображение
А ето целият комплект който ще ми е нужен за въпросната операция:
Изображение
Искам да благодаря на колегата laviatan,че ми достави маслото,филтъра и гумените гарнитури за ваноса и за капака на клапаните :bowdown: :bowdown:
Изображение
Мисля да сложа този път това масълце
Изображение
ЕТо и съдържанието на кутията
Изображение
Изображение
Изображение
Лагерите
Изображение
Това са магнитните подложки за менгемето,за да не нараня цилиндъра когато го отварям..
Изображение
А това е червен силикон който издържа до 343 градуса .. идеален е за гарнитури.
Изображение
Слагат го тук преди да сложат гарнитурата..
Изображение
Ами Това е за сега колеги Утре ще Започна Операцията по ваноса.. незнам дали да снимам процеса на работа, понеже в сайта има доста добре изписано
по темата за това кое как се прави.. ,Но ако искате може да направя някой друга снимчица на работата :mrgreen:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от vangelov » 12 Окт 2013, 15:50

Само да допълня, въпреки че съм с единичен ванос, също си направих процедурата. Само дето аз сложих и диафрагмената пружина понеже съм 02.95. Разликата е , че ваноса работи! :yes: Няма хълцания, няма придърпвания, няма нередовни обороти. с Две ръце за кита на Бейсан! Трябва да се внимава, как се махат старите и как се поставят новите уплътнения. Добре е също да се изчисти самия Ванос ако се вади. Моя беше пълен с боклуци. Зъбната предавка трябва да се върти със съвсем леко съпротивление и не трябва да има никакви радиални или аксиални хлабавини. Поне при мен така се получи.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от hacker4eto1 » 13 Окт 2013, 13:44

Колеги в Траур съм.... :banghead: :banghead: :banghead:
Изображение
Изображение
Да знаете за на пред ако се опитвате да развиете средната гайка.. без пистолет тва нещо нема да стане в противен случай като стегните повече с менгемето
да не ви се движи цилиндъра СТаВА ето това :no: :no:
Колата стана паметник...
КАжете сега това продавали се отделно или върви цял ванос...
Другият ми въпрос е задължително ли трябва да търся ванос от 2,8 може ли от 330 м54 примерно или 325..
И последен въпрос Пречи ли ако колата стой без масло седмица ?
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1296
Регистриран на: 14.09.2006
Местоположение: София, ул. Гурко 16

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от Louis » 13 Окт 2013, 15:41

hacker4eto1 написа:....Колата стана паметник...
КАжете сега това продавали се отделно или върви цял ванос...
Другият ми въпрос е задължително ли трябва да търся ванос от 2,8 може ли от 330 м54 примерно или 325..
И последен въпрос Пречи ли ако колата стой без масло седмица ?

От 20ка до 30ска м52/м54 става..
няма проблем за това да стои без масло...ама ако стои повече от година може и сегментите да почнат да се спояват за ризата :mhihi:
Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от hacker4eto1 » 13 Окт 2013, 16:30

Louis написа:
hacker4eto1 написа:....Колата стана паметник...
КАжете сега това продавали се отделно или върви цял ванос...
Другият ми въпрос е задължително ли трябва да търся ванос от 2,8 може ли от 330 м54 примерно или 325..
И последен въпрос Пречи ли ако колата стой без масло седмица ?

От 20ка до 30ска м52/м54 става..
няма проблем за това да стои без масло...ама ако стои повече от година може и сегментите да почнат да се спояват за ризата :mhihi:

Утре ми пращат Ванос да видим какво ще стане :)
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от vangelov » 14 Окт 2013, 23:46

Това да не е Ваноса на Супермен?! :clap: Значи, има го този момент с гайката. Но вече съвети да се дават е късно. Жалко за нервите и загубеното време, но така се учи човек. При мен също имаше голям зор с болта и добре, че успях да го спася на време от баща ми, че почна да го отвива със секача. :mhihi: Просто си взех плътна вложка и с много търпение леко полеко отвих буталото.
Поздрави и успех с начинанието!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от hacker4eto1 » 15 Окт 2013, 6:54

vangelov написа:Това да не е Ваноса на Супермен?! :clap: Значи, има го този момент с гайката. Но вече съвети да се дават е късно. Жалко за нервите и загубеното време, но така се учи човек. При мен също имаше голям зор с болта и добре, че успях да го спася на време от баща ми, че почна да го отвива със секача. :mhihi: Просто си взех плътна вложка и с много търпение леко полеко отвих буталото.
Поздрави и успех с начинанието!


Късно за съвети да :) няма проблеми днес идва цял ванос ... Иначе старата гайка я отвих с пневматичния пистолет... и да ви кажа и там зор беше... Днес го взимам от еконт утре продължавам със гайките :)
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от hacker4eto1 » 19 Окт 2013, 10:52

Колеги свършех си вчера задачата която си бях поставил с колата Ето и малко снимки на бързо какво успях да направя:
Пациента е с изваден филтър за купето:
Изображение
С извадена перка:
Изображение
И махнати капаци:
Изображение
Тук съм махнал бобините
Изображение
Тук се вижда леко омаслено на 1-ви цилиндър явно гарнитурката си е заминала тотално понеже и на друго место леко понатичаше от страни:
Изображение
Колеги внимавайте с тези шайби и гумените нещица отдолу ,че летят много приятно извадете ги преди да махнете капака..
аз не мислех ,че се вадят понеже се бяха спекли..но като напънах капака повечето литнаха.. успях да загубя само една...
Изображение
Отдолу се откри тази гледка :)
Изображение
Гарнитурата на капака беше тотално спекла... станала беше като твърда пластмаса която се троши направо..
Ето го и ваноса :bchug:
Изображение
Вън от двигателя:
Изображение
След като го разглобих и се заиграх със цилиндърчетата ето какво установих..
http://vbox7.com/play:4f52bb23db
Ходят като на Мойсеи да не казвам кое :) а не трябва да се разкарват така лесно ..
Вижда се и че бая тракат като се сложи единият на разпределителния вал.
След това Всички знаете какво стана а именно строших ваноса с менгемето и тричотката :mhihi: :oops:
Благодарение на колега от форума се сдобих с ето това:
От ляво е моят от дясно е Донора
Изображение
Донора беше дооста спекъл сякаш тая кола смяна на масло не е виждала..
Шайбата я развих с това:
Изображение
Тук е след смяната на Металният О-пръстен от бейсан който държи целият пакет.. На старият височината беше малко по малка и се получаваше разлика във височите на лагера и този метален О-пръстен от там идва тракането..
Новият:
Изображение
От донора... Имаше много гняс и мръсотия.. Сменяйте си маслото редовно:
Изображение
ТУк е измит добре с Меглио.. :) и петролев етер:
Изображение
Изображение
Монтиран:
Изображение
Намазан със червеният силикон:
Изображение
И капака намазах малко за всеки случай :
Изображение
и монтирах:
Изображение
Изображение
Бобините:
Изображение
Старият филтър:
Изображение
Новият такъв:
Изображение
А това е масълцето:5в30
Изображение
След това затваряме капака и палим..
Изображение
Врътнах ключа по работи 1 мин. колата дадах форс на оборотите и пак се чу леко хрр..... от ваносите.. :kuku:
Когато колата поработи още малко докато по загрее спря да се чува това хр... преди се чуваше винаги,което
ме навежда на мисълта ,че можеби отначало в периода от 1700 до 2500 е нормално да се чува леко хр...
Изкарах колата след като изтрих всички грешки по колата.. и направих едно кръгче..
Забелязах 2 неща колата върти гумите в ниските много ама доста по сериозно от колкото без да сменях О-рингове..
и другото което е разхода падна от 14,4 по борд за сега съм на 12,9 като ръчках колата много сериозно... всеки светофар задника на колата беше
Настрани буквално..
Прибрах колата в гаража и усетих друг проблем... като въртя волана на място оборотите колебаят чува се как помпата леко се тормози май..явно и помпа ще правя скоро,а и хидравликата е по тежка от няколко месеца на сам а е със сменено масълце..
Има и едни леки вибрации докато колата загрее.. ама това си го имаше и преди смяната на О-ринговете.. и като гледах стойностите на INPA Rought опцията само 3 от цилндрите ми даваха точните 0.00 стойности другите имаха леки отклонения.. незнам дали е нормално ама не съм сменял Свещи по колата.. а бобините и лулите ми изглеждаха здрави на пръв поглед...
Та колеги сменете си О-пръстените и ще карате коренно различен автомобил... Преди като форсирам оборотите бавно се вдигаха, сега леко като драсна педала и съм в лютеницата буквално....
Ще си заобичате колата отново...вече го няма това давам газ колата се чуди.. и като мина 3к оборота да ме залепи за седалката..
Сега си залепя от ниските до високите ...
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 4.12.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 328Ci

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от AlexR » 21 Окт 2013, 18:21

Евала за темата колега :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1145
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 compact 320td

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от iv4o9999 » 22 Окт 2013, 9:00

евала колега, темите ти много ми харесват, определено снимковия материал облекчава възприятието, относно хидравликата смени маслото като за начало, което за съжаление рядко помага, но си длъжен да пробваш, успех

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от hacker4eto1 » 22 Окт 2013, 10:02

iv4o9999 написа:евала колега, темите ти много ми харесват, определено снимковия материал облекчава възприятието, относно хидравликата смени маслото като за начало, което за съжаление рядко помага, но си длъжен да пробваш, успех

Чисто ново е колега резултат 0 :mrgreen:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 11.04.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E60
Мечтае да кара: BMW

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от ilia1984 » 22 Окт 2013, 14:54

hacker4eto1 написа:Чисто ново е колега резултат 0 :mrgreen:

Добре бе hacker4eto вижда се че имаш ентусиазъм ама за какво беше толкова зор да си смениш гарнитурата на капака на клапаните и маслото :wave:
Добре си описал всичко трудил си се ама какъв е ефекта от всичко това :arrow: постави си задача помисли и тогава почаваш да я изпълняваш малко работиш като мен :mhihi: дай да го разглобим пък да видим какво ще стане....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от hacker4eto1 » 22 Окт 2013, 15:26

ilia1984 написа:
hacker4eto1 написа:Чисто ново е колега резултат 0 :mrgreen:

Добре бе hacker4eto вижда се че имаш ентусиазъм ама за какво беше толкова зор да си смениш гарнитурата на капака на клапаните и маслото :wave:
Добре си описал всичко трудил си се ама какъв е ефекта от всичко това :arrow: постави си задача помисли и тогава почаваш да я изпълняваш малко работиш като мен :mhihi: дай да го разглобим пък да видим какво ще стане....

Колега маслото му бе време за смяна.. а как ще сложа същата гарнитура като тя беше тотално спекана... и се вижда как на някои места си е текла... От гума бе станала на пластмаса... едвам я отлепих от главата. няма как да сложа същата отново колега...
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1145
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 compact 320td

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от iv4o9999 » 22 Окт 2013, 21:01

ilia1984 написа:
hacker4eto1 написа:Чисто ново е колега резултат 0 :mrgreen:

Добре бе hacker4eto вижда се че имаш ентусиазъм ама за какво беше толкова зор да си смениш гарнитурата на капака на клапаните и маслото :wave:
Добре си описал всичко трудил си се ама какъв е ефекта от всичко това :arrow: постави си задача помисли и тогава почаваш да я изпълняваш малко работиш като мен :mhihi: дай да го разглобим пък да видим какво ще стане....


стандартно като отвориш даден възел от мотора му се сменят гарнитурите, уплатненията, дифтунги, които уплътняват контактната повърхност между дадения откачен елемент и мотора. Аз лично колега не виждам излишни движения за да откачиш ваноса, трябва да отвориш капака съответно при окомплектоването на обратно да смениш гарнитурата, отделно че тя е била спекла.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Операция ВАНОС М52туб28

Мнение от insane_v » 03 Яну 2014, 1:11

Здравейте, колеги. Ще ползвам тази тема, за да не пускам нова.
На мен ми предстои да сменям гарнитурата на капака на главата, защото протече и се чудя дали да не сменя и тия о-пръстени на буталата на ваноса. Колата ми е Е46 330хи с м54 (двоен ванос), на 128к е (а може би и повече). По принцип двигателя си е доста пъргав и няма никакви шумове, но така и така ще се сменя гарнитурата която вече е спечена, си мисля че и гумените о-пръстени на буталата на ваноса също ще са спечени и износени и би било добре да сменя и тях. От клиповете в youtube също се виждаше, че при всички двигатели на над 100к тия пръстени бяха станали като пластмаса. Другата причина поради която си мисля, че ваноса ми не работи оптимално е и повишения разход. Моята гори 17-18/100 градско, а по спецификации я дават да гори 14. Един познат майстор ме посъветва да не пипам ваноса щом нямам шумове, но на мен ми се струва че процедурата е наложителна.
Искам да чуя и няколко мнения на колеги преди да реша какво да правя.
Освен това се чудя дали да не направя цялата процедура, както колегата по-горе, или да сменя само о-пръстените?

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook