кратко присвектане на маслото при старт
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
кратко присвектане на маслото при старт
Здр,интересува ме скорошен проблем /бмв 320и 150/ при старт на мотора след 5-6 секунди светва лейката за маслото без значение дали е на топьл или студен мотор за кратко и угасва и това всеки пьт от 30дни насам ,дори долях масло но без промяна след това.
Имам проблем сьс ниските обороти играещи но мотора си е супер.А маслото си на бмв -10w40 полусинтетика.
Ще сьм благодарен за сьвет защото тук на запад дерат здраво кожи .
Имам проблем сьс ниските обороти играещи но мотора си е супер.А маслото си на бмв -10w40 полусинтетика.
Ще сьм благодарен за сьвет защото тук на запад дерат здраво кожи .
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: кратко присвектане на маслото при старт
Ако свети жълто за кратко, датчика за маслото е заминал. Трябва нов и дае оригинален или хела.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- PavelPavlov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 8.02.2011
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330d
- Мечтае да кара: BMW Alpina B7
Re: кратко присвектане на маслото при старт
Здрасти,
важно е какъв цвят свети.
Ако е жълто, значи най-вероятно имаш проблем с OIL LEVELLING SENSOR(ДАТЧИК НИВО МАСЛО). Part. No. за 330D е 12617508003. Въпросният датчик за M57 е към 350лв оригинален и около 180лв неоригинален... Според мен проблема не е фатален, защото си има пръчка за масло.
Ако закачиш колата на диагностика може би ще видиш грешка в Instrument cluster-а ...
Поздрави, Павел
важно е какъв цвят свети.
Ако е жълто, значи най-вероятно имаш проблем с OIL LEVELLING SENSOR(ДАТЧИК НИВО МАСЛО). Part. No. за 330D е 12617508003. Въпросният датчик за M57 е към 350лв оригинален и около 180лв неоригинален... Според мен проблема не е фатален, защото си има пръчка за масло.
Ако закачиш колата на диагностика може би ще видиш грешка в Instrument cluster-а ...
Поздрави, Павел
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: кратко присвектане на маслото при старт
Датчика е тръгнал , но има все още живот в него и ако искаш да не го сменяш скоро, просто смени маслото с пълна синтетика 0w30 или 0w40 , по възможност Кастрол-щом е на Запад,ще е оригинално и да не е BMW! 10w40 полусинтетика е най-лошия избор за твоя двигател!
p.s. С 10w40 полусинтетика карам корсата на жената
p.s. С 10w40 полусинтетика карам корсата на жената

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: кратко присвектане на маслото при старт
Класификацията по SAE дава информация за вискозитета на маслото и промяната му при различни температури.
Първата цифра се отнася за вискозитета при ниски температури, втората при високи. Колкото по-малка е първата цифра при толкова по-ниски температури маслото запазва необходимият вискозитет и по-бързо се изпомпва от картера до точките за смазване- да кажем 10W e подходящо за температури от - 25ºС, 0W e подходящо ако живееш в Аляска.
Втората цифра се отнася относно вискозитета на маслото, когато двигателя вече е загрял- колкото е по-ниска, толкова маслото е по-рядко при работната температура на двигателя, с всички произтичащи от това последици.
За това за мен оптималното е 10W50. Лично аз, когато ми се налагаше да карам колата продължително време с висока скорост, съм ползвал 20W50 в продължение на около 400К км+ тефлонова добавка, за да се реши проблема с износването при студен старт. Общо с колата съм изминал около 900К км без да пипам нищо по двигателя.
Температурата и нивото на маслото на двигателя от темата се мерят с един датчик, като принципа на измерване на нивото е времето, за което се охлажда определен елемент от датчика. Може би масло с по-нисък вискозитет ще реши временно проблема, но датчика вече е тръгнал да дефектира и ще трябва да бъде сменен.
Първата цифра се отнася за вискозитета при ниски температури, втората при високи. Колкото по-малка е първата цифра при толкова по-ниски температури маслото запазва необходимият вискозитет и по-бързо се изпомпва от картера до точките за смазване- да кажем 10W e подходящо за температури от - 25ºС, 0W e подходящо ако живееш в Аляска.
Втората цифра се отнася относно вискозитета на маслото, когато двигателя вече е загрял- колкото е по-ниска, толкова маслото е по-рядко при работната температура на двигателя, с всички произтичащи от това последици.
За това за мен оптималното е 10W50. Лично аз, когато ми се налагаше да карам колата продължително време с висока скорост, съм ползвал 20W50 в продължение на около 400К км+ тефлонова добавка, за да се реши проблема с износването при студен старт. Общо с колата съм изминал около 900К км без да пипам нищо по двигателя.
Температурата и нивото на маслото на двигателя от темата се мерят с един датчик, като принципа на измерване на нивото е времето, за което се охлажда определен елемент от датчика. Може би масло с по-нисък вискозитет ще реши временно проблема, но датчика вече е тръгнал да дефектира и ще трябва да бъде сменен.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: кратко присвектане на маслото при старт
zvetiko написа: 10W e подходящо за температури от - 25ºС, 0W e подходящо ако живееш в Аляска.
Най-голямо износване на двигателя има при студен сух старт.Колкото по-близък е вискозитета на маслото при запалване , до този при работна температура , то толкова по-добре за двигателя.Зимата при -15оС маслото 10W ще е като гъст мед(всеки може да пробва да го сложи за 1-2 часа във фризера),а 0W ще е течно!Двигателя докато се сгрее , ще работи на сухо!
zvetiko написа: Температурата и нивото на маслото на двигателя от темата се мерят с един датчик, като принципа на измерване на нивото е времето, за което се охлажда определен елемент от датчика. Може би масло с по-нисък вискозитет ще реши временно проблема, но датчика вече е тръгнал да дефектира и ще трябва да бъде сменен.
Това имах и аз в предвид, но има и още една уловка- 10W40 полусинтетика не е масло за този двигател както и да се погледне.Затова може и нищо да му няма на датчика.
А ето какво мислят Немците от Кастрол по въроса:
Kategorie : Pkw
Marke : BMW
Modell : 3-er E46 (1998 - 2004)
Typ : 320i (1998 - 2000)
Alle komprimieren Alles anzeigen
Motor M52TU
Füllmenge : Füllmenge (gesamt) 6,5 Liter
Einsatz : Normal
Intervalle : Wechseln 20000 km / 24 Monate
Produkte : Castrol EDGE 5W-30
: Castrol EDGE 0W-40 A3/B4
: Castrol EDGE 0W-30
: Castrol EDGE 5W-40
: Castrol Magnatec 5W-40 C3
И понеже някой ще каже- А ти знаеш ли зимата в DE каква е,ето пример и от Castrol UK:
Engine (P) EDGE 5W-40 (b,c) (a)
Magnatec 5W-40 C3
Но в UK е мека зимата и въпреки това на М54 дават на първо място 0W30, а той бара маслото , за разлика от М52ТУ
И понеже има много скептици - ето и какво мисли по въпроса сайта на кастол Гърция ,дето сняг не са виждали:
Σύσταση Χωρητικότητα (λίτρα)
Κινητήρας (P) Συνιστάται EDGE 5W-30 (b, c) (a)
Εναλλακτικό EDGE 0W-30

p.s. аз слагам 0W40, но за BG не е проблем и 0W30 / 5W30-въпрос на цена
Re: кратко присвектане на маслото при старт
PavelPavlov написа:Здрасти,
важно е какъв цвят свети.
Ако е жълто, значи най-вероятно имаш проблем с OIL LEVELLING SENSOR(ДАТЧИК НИВО МАСЛО). Part. No. за 330D е 12617508003. Въпросният датчик за M57 е към 350лв оригинален и около 180лв неоригинален... Според мен проблема не е фатален, защото си има пръчка за масло.
Ако закачиш колата на диагностика може би ще видиш грешка в Instrument cluster-а ...
Поздрави, Павел
Здавейте и благодарности за отговорите,да лейката свети в жьлто 5-6сек след старт на мотора -сега требва да се сменя маслото май .
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: кратко присвектане на маслото при старт
Aко свети зa мaлко в жълто и после гaсне лейкaтa,нямa стрaшно.
Дaтчикa зa нивото е тръгнaл.Вaжното е дa не свети в червено
тaя лaмбa.
Дaтчикa зa нивото е тръгнaл.Вaжното е дa не свети в червено
тaя лaмбa.
- azko
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 25.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е46
- Мечтае да кара: BMW M6
Re: кратко присвектане на маслото при старт
Аз да попитам дали този датчик за ниво на маслото от BMW E60 530i(231hp) ще стане на BMW E46 330i(231hp)?Мисля,че и двата мотора са М54.
- steel_petrov
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 27.09.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 523, Е46 330 xi
- Мечтае да кара: М5, M3
Re: кратко присвектане на маслото при старт
zvetiko написа:За това за мен оптималното е 10W50. Лично аз, когато ми се налагаше да карам колата продължително време с висока скорост, съм ползвал 20W50 в продължение на около 400К км+ тефлонова добавка, за да се реши проблема с износването при студен старт. Общо с колата съм изминал около 900К км без да пипам нищо по двигателя.
Температурата и нивото на маслото на двигателя от темата се мерят с един датчик, като принципа на измерване на нивото е времето, за което се охлажда определен елемент от датчика. Може би масло с по-нисък вискозитет ще реши временно проблема, но датчика вече е тръгнал да дефектира и ще трябва да бъде сменен.
Каква тефлонова добавка си ползвал, с какво масло, на колко хиляди километра си я сменял и т.н. Честно казано в различите форуми мненията са много противоречиви... Искам да запазя двигателя, но кое е по-добрата инвестиция: скъпо масло с добавка/тефлонова/ или най - скъпото масло без допълнителни добавки....?!
- ediface
- Потребител
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 8.11.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320d touring 150 кс
- Мечтае да кара: мх6
Re: кратко присвектане на маслото при старт
И при мен е така колега много дразнещо е
ще търся по маргита датчик май

- mumford
-
320ci
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: M52B20TU и 760Li
Re: кратко присвектане на маслото при старт
dr.peshev написа:Датчика е тръгнал , но има все още живот в него и ако искаш да не го сменяш скоро, просто смени маслото с пълна синтетика 0w30 или 0w40 , по възможност Кастрол-щом е на Запад,ще е оригинално и да не е BMW! 10w40 полусинтетика е най-лошия избор за твоя двигател!
p.s. С 10w40 полусинтетика карам корсата на жената
Потвърждавам мнението на колегата. Аз вече съм с развален сензор зареди 10w40. А съм слагал само оригинално масло. За 320и сензора гледах, че е 250лв Hella. Може ли да се смени с такъв от друга кола или трябва нов ?
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: кратко присвектане на маслото при старт
По-добре оригинален втора ръка, отколкото не марков ! Хела май правеха оригиналния 12617508003 345.22 BGN в Дару
Има го на много двигатели http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... showeur=on
Стига колата донор да е карана само с пълна синтетика и редовни смени
Иначе има китайци и за 50лв http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sacat ... 003&_rdc=1
Има го на много двигатели http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... showeur=on
Стига колата донор да е карана само с пълна синтетика и редовни смени
Иначе има китайци и за 50лв http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sacat ... 003&_rdc=1
- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: кратко присвектане на маслото при старт
Има го варианта, да се изключи чека софтуерно и да не свети лампата при развален датчик
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани