Проблем с налягане на турбо 320д 150к.c.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 20.01.2012
Местоположение: Банско
Пол: Мъж
Кара: ше Е36, Е46, E61, а сега Passat B8
Мечтае да кара: BMW

Проблем с налягане на турбо 320д 150к.c.

Мнение от русиабн » 07 Юли 2013, 20:44

Здравейте колеги,
Вчера закачих колата на диагностика за проверка и проблем в друга насока, но изкочи и един неочакван проблем. Оказа се, че турбото ми пренадува постоянно и по интересното е, че при работа на място надува до около 1240Мпа от нормални 990Мпа, което май си е бая пренадуване и то още при работа на място :banghead: Момчето, което ми правеше диагностика реши да тръгнем и да вземем живи данни в движение. Оказа се, че турбото надмина доста пъти границата от 2400-500Мпа и стига до около 2700Мпа. Момчето ме попита веднага дали не съм усещал при ускорение колата да забива и веднага се сетих, че при рязко ускорение особенно на високите предавки 4-5 и 6 на няколко пъти усещам, че колата тръгва да набира, но в даден момент спира и явно е било от това,че турбото пренадува. Та по въпроса ме посъветвайте на какво може да се дължи това по думите на момчето "сериозно" пренадуване???
Първоначално ми каза, че според него е от мап сензора, но тъй като нямаше време не разбрах дали го е видял на диагностиката или предполага,че е от него??? Помагайте дали само от него може да идва това пренадуване или и от нещо друго / вакум клапана на турбото.../ и какви мерки да предприема за да не счупя турбото???
П.С. Четох теми свързани с мап сензора и видях, че друг симптом е изпушване на черно отзад ма честно казано при мен не съм усетил да има такова????
ЖЕНА БЕЗ ЦИЦИ Е КАТО СЕЛО БЕЗ НАЧАЛНО УЧИЛИЩЕ-НЯМА ОТ КЪДЕ ДА ЗАПОЧНЕШ !
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Проблем с налягане на турбо 320д 150к.c.

Мнение от DiGital » 07 Юли 2013, 22:27

Сигурно е мап сензора, на място забрави да надуе толкова!
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Проблем с налягане на турбо 320д 150к.c.

Мнение от Jordana » 07 Юли 2013, 22:51

Ако е от мап сензора налягането което виждаш не е реално. Статичното налягане е атмосферното.0.2 бара на празен ход е абсурдно налягане освен ако не ти е задръстен катализатора или има някакво запушване по генерацията.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 20.01.2012
Местоположение: Банско
Пол: Мъж
Кара: ше Е36, Е46, E61, а сега Passat B8
Мечтае да кара: BMW

Re: Проблем с налягане на турбо 320д 150к.c.

Мнение от русиабн » 08 Юли 2013, 6:42

Jordana написа:Ако е от мап сензора налягането което виждаш не е реално. Статичното налягане е атмосферното.0.2 бара на празен ход е абсурдно налягане освен ако не ти е задръстен катализатора или има някакво запушване по генерацията.

Добре де да разбирам ли, че Мапа е дал фира и лъже с показанията или си е дал фира и си кара турбината да надува толкова на място??? Други предложения освен мап сензора???
ЖЕНА БЕЗ ЦИЦИ Е КАТО СЕЛО БЕЗ НАЧАЛНО УЧИЛИЩЕ-НЯМА ОТ КЪДЕ ДА ЗАПОЧНЕШ !
Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 10.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d
Детайли за колата: BMW E46 320d 150HP (M47N) 2004г

Re: Проблем с налягане на турбо 320д 150к.c.

Мнение от Jimmy_ns » 08 Юли 2013, 7:03

Здравейте, айде и аз да се включа. Не знам до колко има общо, но преди известно време ми се наложи да ремонтирам турбина на същата кола. След ремонта колата започна да ускорява след 2300 оборота някъде. Преди това е мудна и като мине 2300-2400 започва да дърпа както си трябва. Турбината я правиха в Унитех (Технически университет - Варна). Говорих с хората и те казаха, че не са пипали нищо по настройките на турбината и всичко било в рамките на нормалното. Ходих на няколко диагностики и никои не намери нищо нередно. Днес обаче забелязах, че при по-рязко тръгване на първа пуши доста отзад. Интересното е, че го прави само понякога, не винаги. Забелязал съм също, че колата гори масло около 700грама на 10000 км, но понякога при каране на по-високи обороти в колата започва да мирише на изгоряло масло, но пак не винаги. Имате ли някакви идеи защо се получават всички тези неща и дали е възможно поне част от проблема да е свързан с мап сензора?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Проблем с налягане на турбо 320д 150к.c.

Мнение от Jordana » 08 Юли 2013, 8:16

Трябва да се замери реалното налягане с контролен уред в движение преди да се сменя каквото и да било.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 20.01.2012
Местоположение: Банско
Пол: Мъж
Кара: ше Е36, Е46, E61, а сега Passat B8
Мечтае да кара: BMW

Re: Проблем с налягане на турбо 320д 150к.c.

Мнение от русиабн » 08 Юли 2013, 21:22

Jordana написа:Трябва да се замери реалното налягане с контролен уред в движение преди да се сменя каквото и да било.

Добре де колеги, този мап сензор не може ли категорично да се хване на диагностика или ако има някаква стойности за съпротивлението и да се мери с мултицет?????
ЖЕНА БЕЗ ЦИЦИ Е КАТО СЕЛО БЕЗ НАЧАЛНО УЧИЛИЩЕ-НЯМА ОТ КЪДЕ ДА ЗАПОЧНЕШ !
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Проблем с налягане на турбо 320д 150к.c.

Мнение от DiGital » 08 Юли 2013, 22:20

Може да се измери, на угасена кола само на контакт трябва да показва ~1000mbar-a на диагностиката. Това е.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 22.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: s16b20,m50b20
Мечтае да кара: с книжка

Re: Проблем с налягане на турбо 320д 150к.c.

Мнение от dokt0ra » 09 Юли 2013, 23:59

Jimmy_ns написа:Здравейте, айде и аз да се включа. Не знам до колко има общо, но преди известно време ми се наложи да ремонтирам турбина на същата кола. След ремонта колата започна да ускорява след 2300 оборота някъде. Преди това е мудна и като мине 2300-2400 започва да дърпа както си трябва. Турбината я правиха в Унитех (Технически университет - Варна). Говорих с хората и те казаха, че не са пипали нищо по настройките на турбината и всичко било в рамките на нормалното. Ходих на няколко диагностики и никои не намери нищо нередно. Днес обаче забелязах, че при по-рязко тръгване на първа пуши доста отзад. Интересното е, че го прави само понякога, не винаги. Забелязал съм също, че колата гори масло около 700грама на 10000 км, но понякога при каране на по-високи обороти в колата започва да мирише на изгоряло масло, но пак не винаги. Имате ли някакви идеи защо се получават всички тези неща и дали е възможно поне част от проблема да е свързан с мап сензора?


а преди ремонта на турбото по рано ли тръгваше колата,мен лично ме съмнява че са ти регулирали мембраната която управлява геометрията.Закачи вакуум помпа и провери на колко вакум спира движението ти на мембраната..след което провери колко вакуум идва от управляващия мембраната ел.клапан.
бяло бяло ,защо не си червено....

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 10.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d
Детайли за колата: BMW E46 320d 150HP (M47N) 2004г

Re: Проблем с налягане на турбо 320д 150к.c.

Мнение от Jimmy_ns » 10 Юли 2013, 0:05

dokt0ra написа:
Jimmy_ns написа:Здравейте, айде и аз да се включа. Не знам до колко има общо, но преди известно време ми се наложи да ремонтирам турбина на същата кола. След ремонта колата започна да ускорява след 2300 оборота някъде. Преди това е мудна и като мине 2300-2400 започва да дърпа както си трябва. Турбината я правиха в Унитех (Технически университет - Варна). Говорих с хората и те казаха, че не са пипали нищо по настройките на турбината и всичко било в рамките на нормалното. Ходих на няколко диагностики и никои не намери нищо нередно. Днес обаче забелязах, че при по-рязко тръгване на първа пуши доста отзад. Интересното е, че го прави само понякога, не винаги. Забелязал съм също, че колата гори масло около 700грама на 10000 км, но понякога при каране на по-високи обороти в колата започва да мирише на изгоряло масло, но пак не винаги. Имате ли някакви идеи защо се получават всички тези неща и дали е възможно поне част от проблема да е свързан с мап сензора?


а преди ремонта на турбото по рано ли тръгваше колата,мен лично ме съмнява че са ти регулирали мембраната която управлява геометрията.Закачи вакуум помпа и провери на колко вакум спира движението ти на мембраната..след което провери колко вакуум идва от управляващия мембраната ел.клапан.



Преди ремонта на турбото започваше да дърпа от почти от самото начало, от момента на рязко подаване на газ. А къде мога да направя тази операция в София?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 20.01.2012
Местоположение: Банско
Пол: Мъж
Кара: ше Е36, Е46, E61, а сега Passat B8
Мечтае да кара: BMW

Re: Проблем с налягане на турбо 320д 150к.c.

Мнение от русиабн » 15 Юли 2013, 20:06

Здравейте колеги,
Да споделя какво се случи с проблема при мен. Реших да сменя мапа и така и направих. Сложих новия, но реших да си отида отново на диагностика за да се убедя на 100%, че проблема е от него. При тръгването ми към сервиза още в началото останах с пръст в уста от факта, че колата започна да лети направо и все едно не беше моята :clap: :clap: :yes: Диагностиката си показа, че с другия мап всичко си дойде на мястото :yes: , НО освен това колата пощуря и сега кеф :driving: :driving: :ok: :yes:
ЖЕНА БЕЗ ЦИЦИ Е КАТО СЕЛО БЕЗ НАЧАЛНО УЧИЛИЩЕ-НЯМА ОТ КЪДЕ ДА ЗАПОЧНЕШ !
Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 27.09.2012
Местоположение: ПЛЕВЕН
Пол: Мъж
Кара: BMW 3er Touring (E46)
Мечтае да кара: BMW 135i
Детайли за колата: TITANSILBER

Re: Проблем с налягане на турбо 320д 150к.c.

Мнение от Dudeto » 12 Дек 2017, 13:09

Извинявай, откъде купи новия мап и с този номенклатурен №13617787142 ли е?
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-T ... p_control/
На диагностика показваше ли ти нещо или? Не ми стана ясно. При мен диагностика BMW scanner 1.4.0. нищо не показва, но колята няма мощност до 3200 оборота практически е мудна. Ако откача вакума на ЕГР клапана върви кат луда, но светва "енджин чек-а" сложа ли си вакуума на ЕГР-а пак неще. Апропо ЕГР клапанът ми е чист???
Някакви идеи? Актуаторът и вакуумите също са проверени...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320д
Мечтае да кара: M550d

Re: Проблем с налягане на турбо 320д 150к.c.

Мнение от bobreti » 13 Дек 2017, 13:41

русиабн написа:
Jordana написа:Трябва да се замери реалното налягане с контролен уред в движение преди да се сменя каквото и да било.

Добре де колеги, този мап сензор не може ли категорично да се хване на диагностика или ако има някаква стойности за съпротивлението и да се мери с мултицет?????

Не,аз за година и половина сменям втори

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook